moeite met opstaan

bjo19

Experimenterende gebruiker
Dag allemaal :w

je kent het wel, je word wakker, je voelt je lui, moe, geen motivatie om wat dan ook te doen en het liefst zou je gewoon willen blijven liggen, tv kijken of nog een joint roken..

Spijtig genoeg moet ik gaan werken en zou ik liefst nog wat vroeger kunnen opstaan om wat fijne dingen te doen. Natuurlijk zitten bovenstaande redenen me nogal behoorlijk in de weg.

Dus mijn vraag; is er iets om dit te verminderen? (zoals bv bij alcohol veel water drinken zodat je een mindere kater hebt) en komt dit omdat ik altijd weed rook net voor ik ga slapen of omdat ik gewoon weed in het algemeen rook?

Wou het deze avond uittesten, maar wegens omstandigheden is dit al niet meer mogelijk :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Door het blowen net voor het slapen gaan, slaap je op een andere manier.
Je blijft langer/korten of komt helemaal niet in bepaalde fases van je slaap.

Hierdoor kun je wat verward/vaag/moe opstaan.
De oplossing hiervoor is zoals je zelf al zegt: Niet net voor het slapen gaan blowen.

Ikzelf merk dat wanneer ik blow voor het slapen, juist minder slaap hoef te hebben dan wanneer ik nuchter in slaap val.
Het uit bed stappen valt bij mij ook altijd erg zwaar ( ook voor het blowen al), wat ik er aan doe?
Ik zet anderhalf uur voor dat ik er eigenlijk uit moet mijn wekker al, en blijf dan anderhalf uur lang snoozen. Op een gegeven moment ben ik dat elke keer wakker worden beu, en ga ik er toch maar uit. Maar dan wel op tijd en wakker :) .

endor

Badass junkie
Ik heb me ooit horen vertellen dat wiet een fase in je slaap overslaat.
Die fase blijkt essentieel te zijn voor de mentale gezondheid.
Ze hebben dan testen met katten gedaan door ze telkens ze in die fase geraken , hen wakker te maken.
De katten kwamen na bepaalde tijd gek , ze werden echt letterlijk gek.

Ok , ik heb geen bron van deze informatie , maar ik zeg maar wat ik heb gehoord.

Jeller

Badass junkie
yup allemaal waar wat hier staat, beste is gewoon niet meer blowen paar uur voor dat je slaapt, je kan er weinig aan doen, of mss hasj roken

of beter gewoon niet blowen (behalve vrijdag en zaterdag als je die discipline hebt)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jeller zei:
yup allemaal waar wat hier staat, beste is gewoon niet meer blowen paar uur voor dat je slaapt, je kan er weinig aan doen, of mss hasj roken

of beter gewoon niet blowen (behalve vrijdag en zaterdag als je die discipline hebt)

Waarom hasj roken? Dan heb je het niet? :tearsofjoy: :rolleyes:

endor zei:
Ik heb me ooit horen vertellen dat wiet een fase in je slaap overslaat.
Die fase blijkt essentieel te zijn voor de mentale gezondheid.
Ze hebben dan testen met katten gedaan door ze telkens ze in die fase geraken , hen wakker te maken.
De katten kwamen na bepaalde tijd gek , ze werden echt letterlijk gek.

Ok , ik heb geen bron van deze informatie , maar ik zeg maar wat ik heb gehoord.

Klopt wel, maar ik zou ook gek worden wanneer ik telkens wanneer ik in een bepaalde fase van mijn slaap geraak wakker gemaakt word. Het is wel zo dat die fase van de slaap belangrijk is voor de verwerking van emotioneel (heftige) gebeurtenissen.

Ikzelf blow bijna elke avond net voordat ik ga slapen, en dit toch al bijna 3 jaar lang.
Normaal gezien ben ik nog steeds uitgeruster als ik stoned in slaap val, en heb geen last van onverwerkte emotionele ervaringen. Wel droom ik zeer, zeer zelden.

Als ik droom, lucide :hearteyes:

bjo19

Hmm.. maar de laatste jaren heb ik ook wel heel wat heftige dingen te verwerken gehad.. Misschien door het weed roken dat ik dit nooit in mijn slaap heb kunnen verwerken?

hoe dan ook, ik zie het als een teken om een tijdje te stoppen, zien hoe dat lukt :tongueout:

gamezz

Bewuste gebruiker
ik dwing mezelf gewoon op te staan :tongueout:.
af en toe blijf ik wel eens te lang liggen maar dan spring ik er snel uit en dan ben ik wel wakker en helder voor de rest van de dag.

endor

Badass junkie
gamezz zei:
ik dwing mezelf gewoon op te staan :tongueout:.
af en toe blijf ik wel eens te lang liggen maar dan spring ik er snel uit en dan ben ik wel wakker en helder voor de rest van de dag.

heb ik ook , eenmaal mijn ogen open zijn , lig ik nog 5 minuten neer om te kijke of ik terug in slaap val.
Als dat niet 't geval is dan sta ik gewoon op.

psychedelicchick

daar heb ik een trukje voor .. :P zet je wekker aan de andere kant van de kamer en zet hem echt keihard.. nou als ie afgaat schrik je, je een tierelier en ben je dus meteen wakker + je moet opstaan om je wekker uit te zetten and tadaaa je bent meteen uit je bed :grin:

ja het klinkt best wel stom .. maar het helpt wel haha ben je meteen uit die "fase"

KoxBox

Badass junkie
Moeite met opstaan? Wanneer je Clocky 'snoozed' rijdt 'ie als een dolle weg. Clocky springt van je nachtkastje en rijdt je kamer rond op zoek naar een plek om zich te verstoppen. Natuurlijk houdt Clocky zich niet stilletjes. Al luid piepend zal hij blijven rondrijden totdat je 'm te pakken hebt. Ga daar maar eens achteraan als je net wakker bent!

endor

Badass junkie
KoxBox zei:
Moeite met opstaan? Wanneer je Clocky 'snoozed' rijdt 'ie als een dolle weg. Clocky springt van je nachtkastje en rijdt je kamer rond op zoek naar een plek om zich te verstoppen. Natuurlijk houdt Clocky zich niet stilletjes. Al luid piepend zal hij blijven rondrijden totdat je 'm te pakken hebt. Ga daar maar eens achteraan als je net wakker bent!

Een vriendin van me heeft die gehad. :tearsofjoy:
Zij slaapt door alles heen , geen wekker die haar wakker maakt.
Behalve deze.

UeWEclipse

Ik vind het altijd heerlijk om stoned te gaan slapen.

Ik val gewoon meteen in slaap en smorgens wordt ik helemaal fit wakker

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
endor zei:
Dreuge zei:
je kan ook de avond van te voren al vast wat pep klaar leggen
:tearsofjoy:
mooie manier , lang leven gegarandeert.

s'ochtends een klein lijntje om op te staan en verder niets tot weinig gebruiken en goed eten.
Dan is het zo slecht nog niet..

Hoewel het idee wel vergaat.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Gezond is het niet nee.
Maar s'ochtends een klein lijntje pep(uitgaand van goed spul) is wel ''beter'' dan 5 koppen koffie op een dag.

endor

Badass junkie
PepTalk zei:
Gezond is het niet nee.
Maar s'ochtends een klein lijntje pep(uitgaand van goed spul) is wel ''beter'' dan 5 koppen koffie op een dag.

Schijnt dat 5 koppen koffie per dag net gezond zijn.
Heb ik gehoord op 't nieuws op de radio.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sublimo zei:
PepTalk zei:
Gezond is het niet nee.

Hoe kom je daar bij ?

Afgaand op leverschade en psychologische effecten van beide middelen.

endor zei:
PepTalk zei:
Gezond is het niet nee.

Schijnt dat 5 koppen koffie per dag net gezond zijn.
Heb ik gehoord op 't nieuws op de radio.

Nee, geen 1 kop is gezond. Caffeine is niet zo onschuldig.
Niet zomaar het nieuws geloven, zij baseren hun mededeling uit een onderzoek, wat altijd vrij nieuw is.

endor

Badass junkie
Pep doet psychologisch veel meer kwaad dan caffeine. :openmouth:
Snuif jij elke ochtend een klein lijntje , ik zal elke dag 3 koppen koffie drinken.
We zullen zien we 't snelst gek word. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
endor zei:
Pep doet psychologisch veel meer kwaad dan caffeine. :openmouth:
Snuif jij elke ochtend een klein lijntje , ik zal elke dag 3 koppen koffie drinken.
We zullen zien we 't snelst gek word. :wink:

We hebben het hier ook niet over gek worden, maar oud worden of niet.
Gek kun je best oud worden, hoewel ik van mezelf weet dat ik geen psychose of andere psychische aandoening zou ontwikkelen bij 1 lijntje pep per dag.

Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat amfetamine vrij overschat word in schadelijkheid.
Zolang je het verstandig en vooral met mate gebruikt is het zo erg nog niet.
Belangrijk is gewoon veel slaap, veel eten en dan is het niet zo schadelijk

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
endor zei:
1 lijn per dag is echt niet met mate. :openmouth:
1 lijn om de 2 maand is pas met mate.

Nee, dat is al bijna sporadisch.

Maar misschien is dit gewoon een meningsverschil, en moeten we wat meer OT blijven.

Deen

Newbie
Jongens, het is gewoon beiden niet goed...we hebben nu al een tijdje niet geblowed! Heb nergens last van, slaap heerlijk heb de energie voor drie weer te pakken:) Pep en koffie heb ik gelukkig niet nodig gehad!

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
endor zei:
1 lijn per dag is echt niet met mate. :openmouth:
1 lijn om de 2 maand is pas met mate.

Nee, dat is al bijna sporadisch.

Maar misschien is dit gewoon een meningsverschil, en moeten we wat meer OT blijven.
Met mate gebruiken gaat er niet alleen om hoe vaak je het gebruikt, maar vooral hoeveel je gebruikt als je gebruikt.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Haha, doe ik ook.
De wekker aan de andere kant van de kamer en maximum volume, plus die irritante wektoon en niet de radio. En dan nog eens dat rondrijdend ding en sta ik wel op na 5 minuten.

hoewel

weyoun22

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Ik zet anderhalf uur voor dat ik er eigenlijk uit moet mijn wekker al, en blijf dan anderhalf uur lang snoozen. Op een gegeven moment ben ik dat elke keer wakker worden beu, en ga ik er toch maar uit. Maar dan wel op tijd en wakker :) .

Daar word je juist zo duf en lamlendig van.
Het beste is 2 wekkers te zetten (1 van die ouderwetse analoge krengen met 2 bellen erop) en onmiddellijk uit bed gaan, naar beneden lopen, koud water op je gezicht, koffie zetten.

Dan ben je tegen de tijd dat je op het werk aankomt weer helder :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
weyoun22 zei:
PepTalk zei:

Het beste is 2 wekkers te zetten (1 van die ouderwetse analoge krengen met 2 bellen erop) en onmiddellijk uit bed gaan, naar beneden lopen, koud water op je gezicht, koffie zetten.

Ik niet:) Wel chagrijnig.
Maar met meteen uit bed komen water in mn gezicht word ik ook niet blij wakker.

endor

Badass junkie
weyoun22 zei:
PepTalk zei:

Dat doe ik ongeveer ook , maar met 1 wekker.
Ik spring ook altijd direct uit mijn bed als de wekker gaat , als ik blijf liggen overslaap ik me waarschijnlijk.

Wat gewoon voor mij het beste is , is als je je wekker hoort direct opstaan , idd ook koud water op je gezicht doen , koffie zeten en een sigaret roken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb in het algemeen al moeite met opstaan. Het bed ligt gewoon veel te lekker. Daar valt echt bar weinig aan te doen. :tearsofjoy:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Een mes boven je bed hangen die 5 seconden na het afgaan van je wekker op je keel valt als je niet opstaat. (kan ook met een bowlingbal alleen is deze moeilijk te bevestigen.)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
soldiermoney zei:
Een mes boven je bed hangen die 5 seconden na het afgaan van je wekker op je keel valt als je niet opstaat. (kan ook met een bowlingbal alleen is deze moeilijk te bevestigen.)

En wat als je dan niet wakker wordt van de wekker ?

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
soldiermoney zei:

En wat als je dan niet wakker wordt van de wekker ?
Dan heb je pech.

Bovenaan