Mimosa

sipan

Experimenterende gebruiker
Ik heb een vraagje. Op de website van azarius staat het volgende:

M. hostilis wordt vandaag de dag voornamelijk gebruikt in combinatie met Peganum harmala om anahuasca te maken, een psychedelische thee die veel op ayahuasca lijkt. De effecten kunnen het best omschreven worden als een fysieke en mentale zuivering, met tegelijkertijd een 4 uur lange verbinding met het onwaarneembare. De zuivering is meestal niet zo sterk als met ayahuasca.
Wanneer alleen jurema wordt genomen, zijn de effecten hetzelfde, maar dan duren ze korter (tot 3 uur) en er is over het algemeen minder misselijkheid, buikpijn en gerelateerd ongemak.

Je kan ook een psychoactieve vloeistof maken van alleen jurema. Doe 25 tot 35 gram (beginners 10 tot 20 gram) van de verpoederde wortelbast een uur in 125 tot 175 ml koud water en knijp en roer het poeder een aantal malen. Giet de vloeistof af en bewaar deze, waarna je het poeder voor een tweede keer op dezelfde manier behandelt. De twee vloeistoffen worden gecombineerd en ingenomen op een lege maag.

Dus mimosa, zonder mao-remmers moet werken, wel korter.. maar toch...
DMT is toch alleen actief met een mao-remmende plant erin.
Hoe kan dit nou? Kan iemand dit me uitleggen? Heeft azarius het mis?
Gr

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dus je zou een lichtere en iets donkerdere trip hebben dan Ayahuasca? Of is dat beetje te kort door de bocht..

Tripper

Wijs gebruiker
Dumpy zei:
Dus je zou een lichtere en iets donkerdere trip hebben dan Ayahuasca? Of is dat beetje te kort door de bocht..

Qua sterkte zal het wel meevallen als 35 gram neemt, maar wel een donkerder trip idd.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou deze methode niet toepassen, omdat de MAo-remmers wel degelijk essentieel zijn. de DMT wordt anders grotendeels afgebroken in je spijsvertering zonder via je bloedbaan je hersenen te bereiken.
Met grotere porties mimosa hostilis zou je dit kunnen counteren, maar dat is dan weer zo duur dat het helemaal niet kosten-effectief is.

Waarom niet voor de traditionele Ayahuasca gaan, en maar slechts een klein kopje drinken?

Het is mijn mening dat het voornamelijk de MAO-remmers als Syrische wijnruit zijn die voor de donkere kant zorgen. Uiteraard zit dit potentieel ook in de DMT-houdende planten, maar in elke combinatie waarmee ik MAO-remmers gebruikt heb, heb ik vastgesteld dat de toegevoegde MAOi voor veel meer donkerte en duisternis zorgt dan de stoffen op zichzelf.
My two cents...

Bovenaan