mijn vriend + pepverslaving(?)

RockMe.

Experimenterende gebruiker
Hey mensen, ik zit een beetje met een probleem.
mijn vriend(17) en ik'(17) doen regelmatig pep, ongeveer 1 a 2 dagen per week gemiddeld. soms een week wat meer en als we niets kunnen regelen een week niet e.d/). hij doet het al langer en vaker dan mij en ik begin me nu een beetje zorgen te maken over een (waarschijnlijke) verslaving bij hem.
als we geen pep hebben dan zoekt hij wel wat anders, onze dealer deelt regelmatig ook lijntjes coke aan ons uit.( ik ongeveer een keer in de anderhalve a 2 weken) maar mijn vriend doet dit steeds vaker als hij geen pep kan regelen.

Ik was gister dus bij mijn vriend en hij heeft nu een paar dagen niks gebruikt en voelde zich ziek zag er zwakker uit en zijn handen waren redelijk aan het trillen.
vandaag voelde hij zich niet beter en hij heeft nergens zin in omdat hij zich ziek voelt.
Hij heeft wel ingezien dat hij zowiezo moet minderen.
gister zei hij dat hij beter even 2 weken niks kon gebruiken maar vandaag had hij het alweer over zijn gebruik te minderen en als hij gebruikt een kelinere dosis te nemen. dit is dus niet 2 weken niks nemen.
hij heeft niet veel geld en ik op het moment wel even, dus nu vroeg hij vandaag of ik hem aan een kleine hit kon helpen kwa geld. alleen heeft onze dealer de pep nog niet.

hij heeft besloten dat ik de maand mei beter niks kon gebruiken, maar toen we xtc konden kopen(wat trouwens echt geweldig was) is dat inmiddels alweer down the drain gegaan en ik heb ook alweer pep en coke gedaan. want het is niet leuk om als enige nuchter persoon tussen andere mensen te zitten die allemaal waus zijn.

maar ik ken mezelf en als ik doorheb dat ik er afhankelijk van ga worden minder ik.
hij daarintegen is redelijk gevoelig voor verslavingen, hij is over zijn wietveslaving heen gekomen maar ik wil niet dat hij die inruilt voor een speedverslaving.

ik weet eigelijk niet zo heel goed wat ik er mee aanmoet, ik kan hem moeilijk verbieden wat ik zelf ook doe. ik haat hypocriete mensen, mijn moeder doet vreselijk moeilijk over dat ik blow, maar zelf is ze iedere avond knetterstoned en kan niet slapen zonder te hebben geblowed.

kan iemand mij hier wat advies over geven, want ik weet niet zo heel goed hoe ik met deze situatie om moet gaan.

Alvast bedankt!

Winehouse

Badass junkie
Pep is verradelijk, help hem liever dan hem laten vallen. Maar je moet hem natuurlijk geen geld uit lenen.

RockMe.

Experimenterende gebruiker
ik blijf zowiezo wel bij hem en probeer zoveel mogelijk te helpen.
en ik ben zowiezo niet van plan om hem geld te lenen.
maarja als hij heeft deelt hij met mij en als ik heb deel ik met hem.
en als we samen wat kopen delen we de prijs 50/50.
t gaat meer om het emotionele deel, het is lastig om iemand iets te verbieden wat je zelf doet enzo.

Winehouse

Badass junkie
RockMe. zei:
ik blijf zowiezo wel bij hem en probeer zoveel mogelijk te helpen.
en ik ben zowiezo niet van plan om hem geld te lenen.
maarja als hij heeft deelt hij met mij en als ik heb deel ik met hem.
en als we samen wat kopen delen we de prijs 50/50.
t gaat meer om het emotionele deel, het is lastig om iemand iets te verbieden wat je zelf doet enzo.

Ja, maar recreatief gebruik is anders dan een verslaving.
Een alcoholist kun je alcohol sterk afraden/verbieden, terwijl een "normaal" iemand er goed mee om kan gaan.

UnknownLeprechaun

Belezen gebruiker
Als je echt tot een punt zou komen waarop het zo erg is dat hij meteen volledig moet stoppen,
zou ik als ik jou was ook het buisje neerleggen.

Want als de mensen waar hij dagelijks mee omgaat nog steeds
speed consumeren terwijl zij hem zeggen dat ie niet mag, is de kans zeer groot dat hij zich afzondert en op z'n eentje verder blijft gebruiken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Daar heeft Walldac gelijk in, jij zal ook moeten stoppen wil je hem helpen om te stoppen :wink:

trippelh

Bewuste gebruiker
Praat open en duidelijk met elkaar , maak goede afspraken en zet het op papier zodat als hij na de afspraken toch meer wilt je hem de afspraken kan laten zien.

Zal niet leuk zijn maar je helpt jezelf en zeker hem erbij.
En ... blijf bij je standpunt wijk niet af want als hij dat merkt zal hij er gebruik van maken.

En denk maar als je samen hier doorheen komt hebben jullie een geweldige relatie.

Succes

BacingsPen

Badass junkie
als het echt uit de jhand loopt, proffessionele hulp zoeken en anders maar weer blowen... (is ook geen oplossing, maaar lijkt erop dat hij gewoon roesverslaafd is.)

Bovenaan