Mijn verslaving

Itsme87

Newbie
Hallo iedereen ik ben eddy uit zwolle en lees al een tijdje mee hier op het forum.
Lees graag hier op het forum en heb nu besloten om mijn eigen verhaal hier te plaatsen.

Ik ben 25 jaar en het is allemaal begonnen toen ik 13 was met een jointje in het begin,
Af en toe maar na een tijdje elke dag heb dit heb ik zo'n zes jaar gedaan.
tot ik paniekaanvallen kreeg En 3 keer knock out ben gegaan in 4 maand tijd.
Ben hier accuut mee gestopt zonder einige moeite.
Inmiddels was ik op mijn 16e begonnen met xtc en speed.
Speed heb ik ongeveer een jaar gebruikt en daarna mee opgehouden niet echt mijn ding.
Xtc gebruik ik nu nog een paar keer per jaar zo'n 5/6 keer per jaar.
Op mijn 20e ben ik begonnen met cocaine snuiven eerst zo,n 1/2 keer per maand.
Maar na zo,n 4 maanden elke week dus snuif nu al 5 jaar elk weekend cocaine.
Elke zondag denk ik ik stop en ben dan vol goede moed tot donderdag,
Dan begint de drang weer te komen en als het dan vrijdag is hou ik het niet meer vol.
Dan ga ik weer kopen op vrijdag/zaterdag ga ik de stad in naar de kroeg met me maten.
Die trouwens ook allemaal gebruiken en daar gebruiken we altijd onder het genot van een biertje.
En zo is de circel weer rond en is het weer zondag en wil ik weer stoppen en de week erna,
Begint alles weer opnieuw ben hier zo klaar mee maar tog doe ik het weer elke keer.

Sorry voor eventuele type fouten bericht is verzonden vanaf ipad.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hi Itsme87,

Goed dat je het in ieder geval deelt. Blijft het gebruik wel bij het weekend of komt het ook voor dat je doordeweeks gebruikt? En mag ik vragen of je al eens geprobeerd hebt om te stoppen of hulp krijgt? Mocht je de stap naar hulp via een verslavingsinstelling te groot vinden kun je ook eens online kijken, via http://www.drugsondercontrole.nl worden online programma's geboden door Brijder waar je persoonlijke hulp krijgt via internet.

In ieder geval succes ermee!

Itsme87

Newbie
Bedankt voor je reactie smartie
Ik gebruik enkel in het weekend heel soms doordeweerks bijvoorbeeld
Als ik wat over houd neem ik op maandag wel eens wat een paar puntjes
Maar nooit veel.
In dat opzicht heb ik er nog wel enige controle erover gelukkig.
Ik ga die site van je bekijken en ermee aan de slag ben er zo klaar mee bah :kots:

whoop

Newbie
hoi itsme,

Ik ben sinds 2.5 maand gestopt met blowen en roken na een gebruik van 15 jaar met de laatste 5 jaar overmatig en problematisch gebruik. Door het boek van Allen Carr "stoppen met roken" heb ik meer inzicht gekregen in verslavingsproblematiek. Verslavingen zitten vooral in de psyche.
De mate waarin mijn verslaving het voor elkaar kreeg om mijzelf te overtuigen hoe moeilijk stoppen zou zijn was enorm. Dit veroorzaakte dat ik het niet eens probeerde, omdat het toch niet zou lukken. Stoppen is echter helemaal niet zo moeilijk. Het is zo moeilijk als dat je jezelf doet geloven. Het is misschien cliche, maar het is echt waar. Het grootste argument voor mij is dat mensen die het nooit gebruikt hebben de neiging niet hebben dus waarom ik dan wel.
Ik hoop dat mijn woorden je inspireren en doen realiseren dat de enige die je kunnen doen stoppen jij bent.

Het enige wat je nodig hebt is:

-Een definitief besluit om het nooit meer te doen

Itsme87

Newbie
Hoi whoop bedankt voor je reactie.

Je slaat de spijker wel op zijn kop mijn probleem is precies wat jij zegt.
Ik zie het een beetje als een horde die niet te nemen is.
Omdat ik vast zit in die spiraal van werken doordeweeks en in,
het weekend gebruiken ik doe dit al jaren dus je kan wel zeggen
Dat het door de jaren heen een sleur is geworden.
Want als ik uitga denk ik standaard al van ik ga wat halen.
En mocht ik zelf eens niet hebben, dan heeft een van mijn maten het wel.
Eigenlijk neem ik de moeite niet eens hetzelfde als jij want ik doe
het tog wel zo denk ik namelijk ook.

Wat je zei over dat mensen die nooit gebruikt hebben er ook geen
drang naar hebben inspireert mij zeker want eigenlijk is het wel zo simpel.
Maar tog zo moeilijk :grin:

whoop

Newbie
Geen dank. Ik hoop dat ik je kan helpen

Als je elke week tegen jezelf zegt dat je moet stoppen, zal er wel een reden voor zijn om te stoppen denk ik. Ik heb een stuk geschreven hoe mijn verslaving mijn rationaliteit met betrekking tot de gevolgen van mijn verslaving beïnvloedde. Misschien dat je hier herkenningspunten in vind over hoe je na geconcludeerd te hebben dat je moet stoppen met het gebruik de volgende week het toch weer gebruikt.
Realiseren dat ik verslaafd was en dat deze verslaving mijn objectief beoordelingsvermogen over de gevolgen van deze verslaving beïnvloedde heeft mij enorm geholpen.

Uiteindelijk blijft het zo simpel als ik in eerder bericht stelde:

-Een definitief besluit om het nooit meer te doen

Het kan helpen om op een rijtje te zetten waarom je het niet meer wilt doen denk ik.

Bovenaan