Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Damius

Bewuste gebruiker
@Damius ik drink wel alcohol, maar Joe grote hoeveelheden. Twee keer per week en dan 2 - 4 biertjes per avond. Wel lekkere speciaal biertjes dan
Ok, in dat geval weet ik niet of er überhaupt sprake zal zijn van een ‘muur fase’. Alcohol werkt ook op je dopamine huishouden, naast gaba. Feitelijk reset je de boel nu dus niet 100%, door alsnog op structurele basis en wekelijkse frequentie te drinken. Neemt niet weg dat het gezond en goed is om geen 3mmc te gebruiken.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Ok, in dat geval weet ik niet of er überhaupt sprake zal zijn van een ‘muur fase’. Alcohol werkt ook op je dopamine huishouden, naast gaba. Feitelijk reset je de boel nu dus niet 100%, door alsnog op structurele basis en wekelijkse frequentie te drinken. Neemt niet weg dat het gezond en goed is om geen 3mmc te gebruiken.
Zou niet verkeerd zijn als dat de muur-fase omzeilt 😏 ik verwacht dat ik minimaal een maand niet ga drinken, dus misschien krijg ik er dan wel (meer) last van ofzo. Nou ja, moet me er maar niet druk om maken en gewoon m’n koppie erbij houden 👌🏻

_shikantaza

Badass junkie
Zou niet verkeerd zijn als dat de muur-fase omzeilt 😏 ik verwacht dat ik minimaal een maand niet ga drinken, dus misschien krijg ik er dan wel (meer) last van ofzo. Nou ja, moet me er maar niet druk om maken en gewoon m’n koppie erbij houden 👌🏻
Er is niet echt een weg omheen. Je betaalt altijd de rekening voor een high uiteindelijk.

Probeer eens wat langer niet te drinken. Er komt een mentale helderheid terug die je niet had verwacht.

Manu76

Badass junkie
Tot mijn 15e heb ik nooit drugs gebruikt, van die periode in mijn leven weet ik nagenoeg niks meer.
Ik moet zeggen dat mij dit wel verbaast. Geen trauma dat ervoor zorgt dat je je jeugd uit je geheugen hebt weggewerkt?

Verder is "geheelonthouder" geen plezierige doelstelling volgens mij. Maar er zijn veel mooie doelstellingen die makkelijker te bereiken zijn als je in evenwicht komt zonder middelengebruik. (Even een aanname van mij trouwens, ik moet eerst nog even in evenwicht komen 😅)

Take care en have fun!

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Ik moet zeggen dat mij dit wel verbaast. Geen trauma dat ervoor zorgt dat je je jeugd uit je geheugen hebt weggewerkt?

Verder is "geheelonthouder" geen plezierige doelstelling volgens mij. Maar er zijn veel mooie doelstellingen die makkelijker te bereiken zijn als je in evenwicht komt zonder middelengebruik. (Even een aanname van mij trouwens, ik moet eerst nog even in evenwicht komen 😅)

Take care en have fun!
Als ik eerlijk antwoord moet geven: denk geen trauma, wel “dingetjes” en met de wijsheid van nu denk ik een depressieve episode rond m’n 12e/13e. Denk dat ik alles van daarvoor geblokt heb ofzo.

Denk dat ik de rekening van een psycholoog wel aardig kan spekken als ik alles zou bespreken, maar denk dat dit voor de meeste mensen wel van toepassing is.

Mijn doelstelling is in evenwicht te zijn, met middelengebruik. Als dat lukt, is m’n leven echt heel mooi 👌🏻

Damius

Bewuste gebruiker
Zou niet verkeerd zijn als dat de muur-fase omzeilt
Tja, dit is dus eigenlijk nog steeds geen 'growth mindset'. Je lijkt hiermee de boel nog steeds te willen ontwijken. Persoonlijke groei komt voort uit het aangaan van discomfort, het maken van fouten en het zoeken van de confrontatie van datgene dat jou diep van binnen beangstigt. In de muurfase komen al deze facetten meer op de voorgrond. En zul je je er psychologisch toe moeten wapenen. Als je dan door die fase heen bent, zul je je sterker voelen dan ooit te voren. Je voelt zelfrespect, zelfcompassie en zelfwaardering. Je bouwt voort op een stevig fundament, dat jij en jij alleen hebt neergezet. Zie de muurfase als een fase van meer stress en angst. Dat is een fase die iedereen vroeg of laat sowieso in zijn of haar leven gaat tegenkomen. Bijvoorbeeld wanneer een nabije overlijdt, door een relatie die stuk loopt, een ontslag, you name it. De kunst is om perspectief te creëren en je er doorheen te worstelen. Nuchter, en onverdoofd wel te verstaan.

_shikantaza

Badass junkie
Tja, dit is dus eigenlijk nog steeds geen 'growth mindset'. Je lijkt hiermee de boel nog steeds te willen ontwijken. Persoonlijke groei komt voort uit het aangaan van discomfort, het maken van fouten en het zoeken van de confrontatie van datgene dat jou diep van binnen beangstigt. In de muurfase komen al deze facetten meer op de voorgrond. En zul je je er psychologisch toe moeten wapenen. Als je dan door die fase heen bent, zul je je sterker voelen dan ooit te voren. Je voelt zelfrespect, zelfcompassie en zelfwaardering. Je bouwt voort op een stevig fundament, dat jij en jij alleen hebt neergezet. Zie de muurfase als een fase van meer stress en angst. Dat is een fase die iedereen vroeg of laat sowieso in zijn of haar leven gaat tegenkomen. Bijvoorbeeld wanneer een nabije overlijdt, door een relatie die stuk loopt, een ontslag, you name it. De kunst is om perspectief te creëren en je er doorheen te worstelen. Nuchter, en onverdoofd wel te verstaan.
Zeer fraai @Damius

Vasthouden aan het bekende, vertrouwde. Maar niet per se gezonde of groei-bevorderende.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
.

Laatst bewerkt:

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Met deze post sluit ik dit topic af. Mocht je benieuwd zijn hoe het gaat, kan je me altijd pm-en.

Gezeik steeds over hoe ik het aanvlieg, welke mindset ik heb en of dat wel of niet goed genoeg is. Heb mijn pad bepaalt, jammer als het jezelf niet gelukt is, dat betekent niet dat iedereen faalt in het behalen van zijn of haar doelstellingen.

Het beste allemaal!

_shikantaza

Badass junkie
Met deze post sluit ik dit topic af. Mocht je benieuwd zijn hoe het gaat, kan je me altijd pm-en.

Gezeik steeds over hoe ik het aanvlieg, welke mindset ik heb en of dat wel of niet goed genoeg is. Heb mijn pad bepaalt, jammer als het jezelf niet gelukt is, dat betekent niet dat iedereen faalt in het behalen van zijn of haar doelstellingen.

Het beste allemaal!
Succes man. Ik hoop dat het je lukt.

Alle commentaar hier is als steun bedoeld door mensen die veel (meer dan jij) zijn kwijt geraakt door drugsgebruik. Misschien zou je bij jezelf eens na kunnen gaan waarom jij het gezeik vindt. Zal heel leerzaam zijn als je dat uitpluist. Probeer de rust te pakken. Boosheid kan een trigger zijn om weer naar de middelen te grijpen.

Manu76

Badass junkie
Dag allemaal,

heb besloten om mijn eigen topic te openen, omdat ik merk dat dit forum me helpt om niet zo vast te zitten in m’n eigen hoofd en beter mn gedachten te ordenen.

Ook heb ik hiermee de mogelijkheid om op lastige momenten terug te lezen wat het belang is van het voorlopig niet meer gebruiken, hopelijk helpt me dat dan om er voor te kiezen om het niet te proberen te halen en te gebruiken.
Sterkte en laat je niet gek maken!

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker

Het beste allemaal!
Ik weet wat je bedoelt. Daarom deel ik hier niet zo veel:)

The road to hell is paved with good intentions (c)
Success!

Laatst bewerkt:
Bovenaan