Mijn eerste growkit, Cubensis B+

gullejerr

Experimenterende gebruiker
Na het oogsten van mijn eerste flush wil ik hier een klein growlogje schrijven, omdat ik dit forum menig maal heb bezocht tijdens het eerste groeiproces.

Na ontvangst van de growkit heb ik deze in de bijgeleverde zak geplaatst en de zak aan de binnenkant licht bevochtigd met een plantenspuit. Hierna is de zak gesloten, om pas 12,5 dagen later weer geopend te worden.

De eerste 5 dagen gebeurde er weinig tot niets, tot op dag 6 de eerste pin op kwam zetten.

Op dag 7 stonden er ineens een heleboel pins bij, en mijn vreugde werd steeds groter.

Op dag 8 begonnen de pins steeds meer op kleine paddestoeltjes te lijken. wat is dit proces leuk om mee te maken.

Dag 9 en alles lijkt erg goed te gaan.

Op dag 10 kon ik mn ogen niet geloven, wat een verschil met gister.

Dag 11 en ik vraag me af hoeveel er nog bij gaat komen.

Dag 12 en de meeste hoedjes zijn aan het openen, zou ik binnekort kunnen oogsten?

Op de avond van dag 12 besluit ik te gaan oogsten, omdat ik zie dat er onder de grootste paddestoelen een lichte zwarte aanslag lijkt te ontstaan ( van de sporen).
Tijdens het oogsten weeg ik direct af. Nadat ik ongeveer de helft van de growkit kaal heb geplukt, staat de teller al over de 100 gram, en ik ben benieuwd waar het zal eindigen, aangezien ik de grootste paddo's nog moest plukken. Uiteindelijk blijft de teller steken op 298 gram. Een prima opbrengst voor een eerste flush, dacht ik zo.

Momenteel ben ik de paddo's aan het drogen op zelfgemaakte droogrekjes.

Hiermee wil ik voor nu mijn verhaal afsluiten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ziet er goed uit! Je gaat neem ik aan ook nog wel voor een tweede en eventueel derde flush?

gullejerr

Momenteel staat de kit weer in zn kweekzak voor een 2e flush inderdaad! Moet zeggen dat de opbrengst van de eerste flush meer is dan verwacht, en om er nog meer uit te halen is niet noodzakelijk, maar wel erg mooi meegenomen natuurlijk.

gullejerr

Inmiddels een weekje verder, en mijn growkit staat weer in bloei.
Dag 4 na soaken.

Dag 5

En dag 7

Zoals jullie kunnen zien is de opbrengst wel minder als de eerste vlucht, maar ik klaag niet.

overigens heb ik hier nog een foto van de opbrengst nadat het helemaal gedroogd is. totaal nog 36gr overgebleven van de 298gr vers.

Ik denk dat ik vandaag of morgen de 2de vlucht kan oogsten. Ben wel Benieuwd hoeveel het zal zijn!

gullejerr

Fool zei:
Dat ziet eruit als een goede growkit! :grin:

Jatoch! Ik moet zeggen dat de eerst vlucht een belachelijk hoge opbrengst had, en omdat ik verschillende keren had gelezen dat de 2de vlucht doorgaans meer produceert als de eerste, was ik door het dolle. Inmiddels blijkt dus dat dat bij mij niet helemaal opgaat, maar nogmaals, mij hoor je niet klagen.

Sowieso genieten om die kleine paddestoelenvriendjes elke dag een stukje groter te zien worden.

gullejerr

Tijd om te oogsten! Wat een prachtig plaatje.

Totale opbrengst van flush 2.

Eenmaal geplukt blijkt het ongeveer de helft van de eerste flush, toch nog een prima 148 gram.

Totaal heb ik dus 446 gram in 2 flushes gehaald. een aantal uur geleden heb ik de growkit voor zn 3e flush weggezet, eens kijken of er nog meer gaat groeien.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mooie kweek. Ik wil er mij binnenkort toch ook wel es aan wagen. Bijna een halve kilo shrooms uit 2 rondes lijkt me al heel mooi.

gullejerr

Tekzor668 zei:
Mooie kweek. Ik wil er mij binnenkort toch ook wel es aan wagen. Bijna een halve kilo shrooms uit 2 rondes lijkt me al heel mooi.

Zeker doen, kan het iedereen aanraden! Erg leuk proces om te zien, en daarbij nog eens super simpel. En inderdaad, een halve kilo paddo's voor 30 euro, dat is geen geld haha.

Fool

Badass junkie
Hoe droog je je paddo's trouwens? Gewoon in een bakje wegzetten met wat keukenpapier of heb je wat slimmers bedacht? :)

gullejerr

Fool zei:
Hoe droog je je paddo's trouwens? Gewoon in een bakje wegzetten met wat keukenpapier of heb je wat slimmers bedacht? :)

Ik heb een kartonnen doos aan de onderzijde voorzien van een 230V fan (kastfan), en hier plaats ik de droogrekjes die in de beginpost staan op elkaar in. Moet hier wel bij vermelden dat ik bij de droging van de vorige oogst dusdanig veel had, dat ik ook genoodzaakt was een deel buiten deze doos op een pizzabord met keukenpapier te drogen, en kwa droogtijd merkte ik eigenlijk geen verschil. Zodra het overgrote deel vocht uit de paddo's is, plaats ik alsnog alles in de droogdoos, samen met een bakje Silicagelkorrels en tape ik deze dicht. Hierdoor word het laatste beetje vocht onttrokken, en als alles crackerdry is, plaats ik ze in een luchtdichte doos, samen met een buideltje silicagelkorrels (voor de zekerheid).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Damn ziet er goed uit man! Mooie foto ook van die paddo's om tijdens het trippen te bekijken :grin:.

Hier ook nog een handige link voor het drogen van paddo's: http://www.zamnesia.nl/content/285-hoe- ... ddestoelen. Komt verder redelijk overeen met hoe jij het beschrijft gullejerr, met het verschil dat ze hier beschrijven hoe je je eigen desiccant maakt.

gullejerr

Psychedelibee zei:
Damn ziet er goed uit man! Mooie foto ook van die paddo's om tijdens het trippen te bekijken :grin:.

Hier ook nog een handige link voor het drogen van paddo's: http://www.zamnesia.nl/content/285-hoe- ... ddestoelen. Komt verder redelijk overeen met hoe jij het beschrijft gullejerr, met het verschil dat ze hier beschrijven hoe je je eigen desiccant maakt.

Thanx voor de link, alleen ik kan van mn werk genoeg silicagel meenemen, geheel kostenloos. Dus om mn eigen disiccant te maken heeft voor mij niet heel veel zin. Maar ik waardeer het meedenken!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
gullejerr zei:
Thanx voor de link, alleen ik kan van mn werk genoeg silicagel meenemen, geheel kostenloos. Dus om mn eigen disiccant te maken heeft voor mij niet heel veel zin.
Dan streeft het zijn doel wel voorbij ja.

MeejheM

Badass junkie
ja, niks aan de hand, maar een erg vochtige omgeving gecombineerd met zakjes water-oplosbare korrels wettelijk gelabeld "do not eat" lijkt me geen doordacht idee. als je rijst een keer 2 minuten kookt, en vervolgens laat drogen om je luchtvochtigheid omlaag te krijgen lijkt me steriel genoeg, maar vooral veilig genoeg voor consumtie.

gullejerr

Een dag of 8 heb ik mn growkit voor de 3de flush gesoaked. De eerste paar dagen bleef de bak leeg, wat mij deed vermoeden dat er weinig meer ging gebeuren, dit omdat tijdens de 2de flush de bak na 2 dagen alweer leven vertoonde. Omdat ik toch maar met moeite afscheid kan nemen van de kit, heb ik besloten om nog een aantal dagen te wachten voor ik hem weg zou gooien.

na een dag of 6 kwam er ineens weer een paddo opzetten

En nu, na 8/9 dagen staan er weer een paar paddo's te groeien.

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
ja, niks aan de hand, maar een erg vochtige omgeving gecombineerd met zakjes water-oplosbare korrels wettelijk gelabeld "do not eat" lijkt me geen doordacht idee. als je rijst een keer 2 minuten kookt, en vervolgens laat drogen om je luchtvochtigheid omlaag te krijgen lijkt me steriel genoeg, maar vooral veilig genoeg voor consumtie.
Die aceton waarmee je je speed wast moet je ook niet opeten. :P

Attimo

Belezen gebruiker
Wow, dat ziet er geweldig goed uit! Ik heb die van mij (McKennaii Supa Gro) gisteren geoogst omdat de meesten al losgekomen waren en die waren een stuk minder groot. Kan natuurlijk aan de soort liggen.

Heb hem net gesoaked en straks beginnen we er weer aan!

Bovenaan