@De Dunne
Ik moet bekennen dat ik in de tijd dat ik ziek was van overmatig MDMA gebruik ik zelfs naar Jomanda ben gegaan (how desperate can u be), en ik heb er precies nul aan gehad.
Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
@De Dunne
Ik moet bekennen dat ik in de tijd dat ik ziek was van overmatig MDMA gebruik ik zelfs naar Jomanda ben gegaan (how desperate can u be), en ik heb er precies nul aan gehad.
Ja daar heb je ook een goed punt. Van die Jomanda’s zeg maar.
Je bent het zelf in combinatie met de psychedelica die de dingen voor elkaar krijgt, en de begeleiding zorgt er voor dat een en ander goed verloopt maar is dus geen primaire genezer of zo.
De mensen die de aflevering niet hebben gezien en wel interesse hebben, kunnen hem hier terugkijken.http://www.tvgids.nl/rambam/programma/39401071/
Toevallig komt er vanavond een uitzending van Rambam over ayahuasca ceremonies.
Ze gaan undercover bij ayahuasca ceremonies en sjamanen.
Misschien interessant voor jullie.![]()
Op zich een leuke uitzending, maar wel redelijk negatief over Ayahuasca-ceremonies. Het is eigenlijk een beetje een welles/nietes verhaal geworden. Er wordt gesteld dat de claims betreffende therapie nooit onderzocht zijn daar hebben ze een punt.
Met veel pijn en moeite hebben ze dus 2 mensen gevonden die dus geen prettige ervaring hadden met Atahuasca, maar die hebben er dus niks aan overgehouden.
Verder intrigerend dat het OM helemaal niks doet aan die Ayahuasca-ceremonies, terwijl dit product op dezelfde lijst staat als coke en heroine. Je kan je dus wel aanmelden bij de KvK om een therapeutische toko te runnen met Aya, maar met coke lukt dat dus niet. Ik gok zo dat de reden is dat Aya geen prioriteit heeft dat er geen excessen zijn, en dat er buiten een bad trip zowat niks kan gebeuren, buiten dat er iemand bepaalde medicijnen heeft verzwegen en dat een zeer gevaarlijke combinatie kan zijn met een niet-omkeerbare mao-remmer.
Mijn god wat haat ik deze wereld soms.Dit is een misvatting. Onderzoekers van verschillende universiteiten hebben Ayahuasca onder de loep genomen en men veronderstelt dat het wel degelijk kan helpen tegen bijvoorbeeld depressies en verslaving. Er is wel meer onderzoek nodig.
Mijn god wat haat ik deze wereld soms.
Je neemt het middel (of laat een ander het nemen), je ondergaat de ervaring en je kijkt of het heeft geholpen.
volgens mij willen sommige mensen gewoon blijven onderzoeken en analyseren in plaats van handelen, actie ondernemen. Stelletje theoretische zwakkelingen zijn we onderhand geworden. "Er is meer onderzoek nodig" Hou toch op...
Dit is trouwens de eerste keer dat ik vertel dat ik naar die Jomanda ben geweest, nooit iemand durven te vertellen. Maar ik lach me er nu kapot om. Het sloeg ook echt helemaal nergens op, hele grote zaal vol mensen op stoeltjes (minstens 3000 man) een paar deden raar alsof ze door de duivel bezeten waren en meteen genezen waren met een aanraking van Jomanda (die zullen wel tot het personeel behoren) en grote commerciele druk om toch maar zo veel mogelijk gewijd water te kopen na het optreden/ de show of hoe noem je zoiets lol
Nogmaals, ik ben niet tegen wetenschappelijk onderzoek. Ik ben er tegen wanneer mensen analyse verheffen boven directe ervaring.
Ja, ik zie ook dat wetenschappelijke bevestiging een goed iets is. Waar ik alleen wat moeite mee heb is dat zulk onderzoek vaak zo lang door gaat dat men uiteindelijk na jaren met een conclusie komt die met een beetje gezond verstand binnen geen tijd gemaakt had kunnen worden.
Dat begrijp ik goed genoeg. Ik vind het alleen niets om zo in het leven te staan.Dan snap je volgens mij het principe van onderzoek doen niet goed.
Dat is nou wat ik bedoel. Het streeft z'n doel weleens iets voorbij.![]()
En daar ben ik dus ook niet op tegen (de bekrachtiging van het oordeel van ervaringsdeskundigen). Wat mij tegenstaat is dat de werkelijke praktische toepassing van dingen die de mensheid kan helpen wordt tegengehouden door de vaak omslachtige werkwijzen vanuit de wetenschappen. Het is niet een zwart/wit iets. Ik ben er niet helemaal tegen of helemaal voor.Dit doen ze in dit geval juist niet. Ze bekrachtigen juist het oordeel van de 'ervaringsdeskundigen'. En het zou ook wat kort door de bocht zijn als wetenschappers, aan de hand van dit rapport, met zekerheid zouden stellen dat Ayahuasca zou helpen tegen depressies en verslavingen.
Waar ik voor ben is dat mensen minder naar cijfertjes gaan kijken en minder naar autoritaire instanties luisteren en meer voor zichzelf denken, meer initiatief nemen in dingen en minder afwachten tot er gezegd wordt wat wel en niet kan. Kortom een mensheid van individuelen. We hoeven niet eindeloos met elkaar af te spreken wat ons als mensheid vooruit gaat helpen.Dus wat jou betreft geen wetenschappelijk bewijs proberen te leveren naar de heilzame werking van Ayahuasca, maar wel de meningen en ervaringen van de gebruikers vooropstellen?
Dat begrijp ik goed genoeg. Ik vind het alleen niets om zo in het leven te staan.Geef mij maar onzekerheid, zelf dingen proberen, niet alles over-analyseren, niet alles volgens vooropgestelde regels, etc.
Het was ook een rant. Ik weet ook wel dat het niet zo zal gaan hoe ik het graag zou willen zien.![]()
Voor Ayahuasca wordt meestal Banisteriopsis capital gebruikt, wat dezelfde harmala stoffen als peganum harmala bevat.Ik heb nog even gekeken naar mijn ADD medicijn Wellbutrin. Daarmee moet ik dus 2 weken van tevoren stoppen mocht ik Aya gaan doen (zeer gevaarlijk met een onomkeerbare mao-remmer). Dat zal een chaotische trip worden dan lol!
Binnenkort staan Truffels + Peganum Harmala op het programma, maar dat is een omkeerbare, 24 uur van te voren niet meer innemen is dan genoeg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Harmala_alkaloid?wprov=sfla1Nee nog geen ervaring maar ik lees overal dat het bij Peganum Harmela een stuk minder nauw komt dan met de traditionele Ayahuasca.
Toch maar even beter uitzoeken dan voor ik ga truffeltrippen met peganum. Ik wil natuurlijk geen risico's lopen.
Absoluut geen ayahuasca combineren met antidepressiva. Het is ook zeer aan te raden om een tijd lang (hoelang weet ik niet precies) geen antidepressiva te gebruiken vóórdat je de ayahuasca neemt. Ik weet niet of een week genoeg is.Ik ga voor het eerst een ayahuasca ervaring doen volgende week.
Alleen nu lees ik over het dieet van ayahuasca en dat zijn allerlei etenswaren die ik niet mag eten.
Maar heeft iemand toevallig een voorbeeld lijste met wat je wel mag eten tijdens het ayahuasca dieet?
ik zit trouwens ook al 2 weken aan de antidepressiva medicijnen en ik slik behoorlijk wat, en had begrepen dat je niet zomaar er mee mag stoppen.
Wat zijn jullie adviezen hierbij?
ik zit wel een beetje in dubio. gewoon thuis zelf maken en doen of zo'n ceremonie.
ik heb eens wat rond gegoogled en het stikt dus van die aya-ceremonie organisaties. prijzen varieren van onder de 200 euro tot 1000 euro.
He mensen!
Ik ga voor het eerst een ayahuasca ervaring doen volgende week.
Alleen nu lees ik over het dieet van ayahuasca en dat zijn allerlei etenswaren die ik niet mag eten.
Maar heeft iemand toevallig een voorbeeld lijste met wat je wel mag eten tijdens het ayahuasca dieet?
ik zit trouwens ook al 2 weken aan de antidepressiva medicijnen en ik slik behoorlijk wat, en had begrepen dat je niet zomaar er mee mag stoppen.
Wat zijn jullie adviezen hierbij?
Bedankt alvast![]()