Methylfenidaat en benzo

UFOPILOOT.

Newbie
Goedenavond luitjes,

Ik heb vandaag in totaal 50mg methylfenidaat (gereguleerde afgifte) ingenomen 5x 10 mg in 6 uur tijd. Ik kwam om 8uur uit mijn nachtdienst en moest nog heel veel voor studie doen en andere dingen regelen. Het is mijn eerste keer methylfenidaat en ik heb het zwaar onderschat. Heel dom, in de momenten zelf dacht ik alles wel aan te kunnen… 🥲😅 Lesje wel weer geleerd.
Nu in totaal bijna 40 uur wakker. Ik had verwacht dat ik rond deze tijd echt al wel zou slapen maar ik ben klaarwakker en scherp. Vanaf 16u heb ik een “dip” en flinke hartkloppingen. Mijn hartslag is wel stabiel 95pm. Lichamelijk ben ik gesloopt maar mijn bovenkamer blijft maar werken…

Mijn vraag is, kan ik nu 2,5mg lora innemen om rustiger te worden en te slapen? Ik kan op het internet er niets over vinden en degene die het mij verstrekt heeft weet het ook allemaal niet. Ik heb verder geen andere benzos in huis.

Of heeft iemand andere tips? Alles is welkom.

UFOPILOOT.

Newbie
Ik zou er denk ik voor kiezen om het uit te zitten en daar dan maar van te leren voor een volgende keer. Dingen altijd rustig uitproberen!

Ik ben een beetje bang voor de gevolgen voor mijn brein na zo lang wakker blijven… misschien denk ik te ver door idk
Maar je hebt gelijkt. Ik had me voorgenomen om eerst 10 of max 20 te proberen. Maar ik zat in zo een rush en het voelde zo fijn dat alles lukte, kon me eindelijk lang op dingen concentreren. Ben met mijn domme hoofd veel te ver gegaan.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ben een beetje bang voor de gevolgen voor mijn brein na zo lang wakker blijven… misschien denk ik te ver door idk
Maar je hebt gelijkt. Ik had me voorgenomen om eerst 10 of max 20 te proberen. Maar ik zat in zo een rush en het voelde zo fijn dat alles lukte, kon me eindelijk lang op dingen concentreren. Ben met mijn domme hoofd veel te ver gegaan.
Tsja, is niet goed voor je. Benzo's zijn dat ook niet :) probeer vanavond rond een uurtje of 11 lekker naar bed te gaan, neem een boek mee (geen schermen en Social media). Dim je licht (kaarslicht of wake up light met zonsondergang functie zijn ideaal). Liggen is ook rusten.

En hou het een volgende keer gewoon bij 10mg en evt wat extra koffie :wink:

UFOPILOOT.

Newbie
Tsja, is niet goed voor je. Benzo's zijn dat ook niet :) probeer vanavond rond een uurtje of 11 lekker naar bed te gaan, neem een boek mee (geen schermen en Social media). Dim je licht (kaarslicht of wake up light met zonsondergang functie zijn ideaal). Liggen is ook rusten.

En hou het een volgende keer gewoon bij 10mg en evt wat extra koffie :wink:
Oke thanks voor adviseren! Ik ga het proberen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Overigens heb ik voor studie ooit twee nachten achter elkaar doorgehaald zonder middelen, de drie dagen eromheen/ertussen gewoon gewerkt, echt 0 geslapen dus (de 3e dag moest ik voor het eerst in m'n eentje training geven vanwege zieke collega HAHA). Toen ik die laatste dag thuis kwam van werk was mn hartslag 46 slagen per minuut, voelde me ook heel sloom. Zodra mijn toenmalige partner thuis kwam m'n ogen dicht gedaan, 14 uur geslapen en toen was ik weer helemaal het mannetje (wel gek, daarvoor was ik nog een vrouwtje 🧐).

Na door stress 5 nachten niet geslapen te hebben ging ik hallucineren, en dat is ook blijven hangen. Als ik heel heel heel moe ben zie ik spinnen. En dan weet ik dat ik niet die spinnen moet gaan zoeken maar dat ik echt superhard moet gaan slapen.

UFOPILOOT.

Newbie
Overigens heb ik voor studie ooit twee nachten achter elkaar doorgehaald zonder middelen, de drie dagen eromheen/ertussen gewoon gewerkt, echt 0 geslapen dus (de 3e dag moest ik voor het eerst in m'n eentje training geven vanwege zieke collega HAHA). Toen ik die laatste dag thuis kwam van werk was mn hartslag 46 slagen per minuut, voelde me ook heel sloom. Zodra mijn toenmalige partner thuis kwam m'n ogen dicht gedaan, 14 uur geslapen en toen was ik weer helemaal het mannetje (wel gek, daarvoor was ik nog een vrouwtje 🧐).

Na door stress 5 nachten niet geslapen te hebben ging ik hallucineren, en dat is ook blijven hangen. Als ik heel heel heel moe ben zie ik spinnen. En dan weet ik dat ik niet die spinnen moet gaan zoeken maar dat ik echt superhard moet gaan slapen.
Gelukkig heb je er geen identiteitscrisis aan overgehouden 🙃 haha. Maar wat een bikkel, zonder middelen.
Eerste gedeelte van je bericht is geruststellend, tweede deel van je bericht daarentegen… daar ben ik dus ook bang voor, dat ik begin te hallucineren of psychotisch word ofzo. Zit ik echt niet op te wachten.
Spinnen… bah! Moet er niet aan denken. Wel goed dat je dat van jezelf weet. Dan heb je eigenlijk geen andere keus dan je rust pakken.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Gelukkig heb je er geen identiteitscrisis aan overgehouden 🙃 haha. Maar wat een bikkel, zonder middelen.
Eerste gedeelte van je bericht is geruststellend, tweede deel van je bericht daarentegen… daar ben ik dus ook bang voor, dat ik begin te hallucineren of psychotisch word ofzo. Zit ik echt niet op te wachten.
Spinnen… bah! Moet er niet aan denken. Wel goed dat je dat van jezelf weet. Dan heb je eigenlijk geen andere keus dan je rust pakken.
Geen zorgen joh, komt wel goed!

En die spinnen, tsja. Heeft me 1 nare nacht opgeleverd waarin ik dus echt overal spinnen zag (uit stopcontacten, uit de lampen, in m'n bed), maar dat als je goed kijkt je ze niet meer ziet. Rechtop in m'n bed met de dekens staan wapperen.

De laatste keer dat ik hier last van had zag ik steeds nét voor ik weg zakte een reuzegrote (als in, groter dan mij) maar supervriendelijke tekenfilms pin over de rand van m'n dekbed loeren 🤣 dat was stiekem echt heel grappig.
IMG_20220108_195049.jpgIMG_20220108_195113.jpg

Aangezien ik toen in ontwenning van antidepressiva zat heb ik toen maar een slaappil genomen. 🤣

Maar zo'n vaart zal het echt niet lopen hoor! 5 nachten zonder slaap, met paniekaanvallen, heel veel stress en verdriet en zonder te kunnen eten valt wel anders dan twee nachten 'gewoon' niet slapen. Toch niet te vaak doen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zo.. 50 mg! Steeg je niet op met een “rot” gevoel?
Ik moest van de psych dosering van 3 of 4 x 10 mg (kortwerkende) per dag naar 20 , 20, 10 mg en eventueel nog een 4e dosis ook van 10mg.

De 1e x dat ik van 10 naar 20 ging…. 😨😵‍💫
Ik neem vaak minder als de psych zegt.
Ene x dacht ik nou ga ik ook 1x misbruiken voor recreatief gebruik. In ene 20mg en uur later nog eens 20mg.
My god.. Dat ik dat overleefd heb hahaha.
Voor mij heeft Methylfenidaat 0,0 recreatieve waarde. Eerder juist vervelend bij hoge doseringen!

Psych moest lachen en zei toen: “u bent echt 1 vd weinigen die het niet lekker vind!”
(te)veel Methyl is voor mij veeeeel vervelender dan (te)veel speed oid.

Blauweaap

Badass junkie
Je kan ook een benzo ondertussen speed pakken om jezelf plat teleggen maar of dat verstandig is is een ander verhaal. Uitzitten ia de beste optie want ooit moet je op je blaren zitten maar ik had het wel geweten hoor. Geen slaap = geen herstel, geen herstel = ellende

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Een enkele keer een nachtje (of 2) overslaan is op zich niet slecht voor je brein hoor, don’t worry. Moet natuurlijk geen gewoonte worden.
Zoals hierboven al gezegd: zoek een rustgevende afleiding en zit het gewoon uit zonder benzo. Komt wel goed! 👍

UFOPILOOT.

Newbie
Geen zorgen joh, komt wel goed!

En die spinnen, tsja. Heeft me 1 nare nacht opgeleverd waarin ik dus echt overal spinnen zag (uit stopcontacten, uit de lampen, in m'n bed), maar dat als je goed kijkt je ze niet meer ziet. Rechtop in m'n bed met de dekens staan wapperen.

De laatste keer dat ik hier last van had zag ik steeds nét voor ik weg zakte een reuzegrote (als in, groter dan mij) maar supervriendelijke tekenfilms pin over de rand van m'n dekbed loeren 🤣 dat was stiekem echt heel grappig.
Bekijk bijlage 34927Bekijk bijlage 34928

Aangezien ik toen in ontwenning van antidepressiva zat heb ik toen maar een slaappil genomen. 🤣

Maar zo'n vaart zal het echt niet lopen hoor! 5 nachten zonder slaap, met paniekaanvallen, heel veel stress en verdriet en zonder te kunnen eten valt wel anders dan twee nachten 'gewoon' niet slapen. Toch niet te vaak doen!
Hahah gelukkig! Dit is inderdaad wel een schattige spin. Er zijn volgens mij filmpjes van hem op youtube. Te cute.
Ja je hebt vast gelijk. Ben gejaagd door hartkloppingen, denk dat ik daarom bangig ben. Lijkt wel een miet terwijl ik normaliter niet gauw bang ben 🤣 Thanks voor de geruststelling tho, voel me wel stukken beter.

UFOPILOOT.

Newbie
Zo.. 50 mg! Steeg je niet op met een “rot” gevoel?
Ik moest van de psych dosering van 3 of 4 x 10 mg (kortwerkende) per dag naar 20 , 20, 10 mg en eventueel nog een 4e dosis ook van 10mg.

De 1e x dat ik van 10 naar 20 ging…. 😨😵‍💫
Ik neem vaak minder als de psych zegt.
Ene x dacht ik nou ga ik ook 1x misbruiken voor recreatief gebruik. In ene 20mg en uur later nog eens 20mg.
My god.. Dat ik dat overleefd heb hahaha.
Voor mij heeft Methylfenidaat 0,0 recreatieve waarde. Eerder juist vervelend bij hoge doseringen!

Psych moest lachen en zei toen: “u bent echt 1 vd weinigen die het niet lekker vind!”
(te)veel Methyl is voor mij veeeeel vervelender dan (te)veel speed oid.
Nee ik voelde me juist kiplekker. Wel wat hartkloppingen en gejaagd maar dat was meer op de achtergrond en deed er niet toe want ik had zoveel werk geklaard in hele korte tijd.
Toen dat begon uit te werken had ik wel een zware dip die nu langzaam afloopt.
Achteraf was het me echt niet waard… Niet voor herhaling vatbaar.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
want ik had zoveel werk geklaard in hele korte tijd.

Wauw, ik ben nu jaloers… Bij mij werkt Methyl in normale dosering wel tegen de adhd radartjes/piekeren, wat betere focus en concentratie, fysiek ook minder bewegelijk maar het doet echt 0,0 nada noppes voor mijn uitstelgedrag.
En daar baal ik van want dat was eigenlijk hoofdreden nr 1 om na 50+ jaar zonder iets van medicatie te nemen nu wel te nemen.
Dus bof daar maar mee!

Gewone (maar dan wel GOEDE) speed helpt daar 100x beter tegen.

bossenaar567

Belezen gebruiker
Wauw, ik ben nu jaloers… Bij mij werkt Methyl in normale dosering wel tegen de adhd radartjes/piekeren, wat betere focus en concentratie, fysiek ook minder bewegelijk maar het doet echt 0,0 nada noppes voor mijn uitstelgedrag.
En daar baal ik van want dat was eigenlijk hoofdreden nr 1 om na 50+ jaar zonder iets van medicatie te nemen nu wel te nemen.
Dus bof daar maar mee!

Hallo Dunne had je laatst nou ook 2fma geprobeerd? Hoe beviel dat?

Krijg ik zelf veel rust en motivatie van (ook adhd).

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Dus bof daar maar mee!

Weet je wat mij vandaag superrrr productief en gefocust maakte? M'n microdosis truffels! :grin: En die positieve effecten heb ik er wel vaker mee.
Ik heb vandaag zo ongeveer dubbel zoveel werk verzet als normaal, dus echt energiek en gefocust doorwerken. Zonder comingdown!

Thank you very much psychedelics! :praying:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dus bof daar maar mee!

Same. Methylfeniaat werkt - meestal, ook niet altijd - op mijn focus als ik eenmaal bezig ben, maar het helpt niet bij het 'op gang komen' wat bij mij vaak het grootste probleem is.

Wel een aparte opmerking van je psychiater haha, 'U bent een van de eersten die het niet lekker vindt'. Er is i.m.o niks lekkers aan ritalin haha, ik ken zelf veel meer mensen die het eerder vervelend vinden (de come down/bijwerkingen/nervositeit) dan mensen die het fijn vinden los van de focus die het geeft. Zie je ook vaak op dit forum. En mensen die het prettig/recreatief vinden zijn vaak heel sporadische gebruikers zonder tolerantie, en die wrs. geen ervaringen hebben met amfetamine wat veel 'smoother' en kalmer (gevoelsmatig) werkt en meer mood boost geeft. Ritalin neem ik echt puur voor de concentratie - dus niet op niet-werkdagen, want mijn mood is overall positiever als ik het niet neem.

Maar voor iedereen werkt het anders natuurlijk. :)

Dirkdirk

DF-koning
Als je écht écht goede speed hebt helpt dat overal tegen. Je mist je overleden oma plotseling niet meer, je knie doet geen pijn meer, je hebt geen last van het keffende kuthondje van de buurman. Maar dat is niet de oplossing natuurlijk.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hallo Dunne had je laatst nou ook 2fma geprobeerd? Hoe beviel dat?

Krijg ik zelf veel rust en motivatie van (ook adhd).
Oja dees moes ik nog beantwoorden, toch? ! 😬

2fma was zeker beter dan de 2fa en 3fa die ik er voor probeerde! Nog niet hét wat ik echt zoek maar dat zal ik ook niet vinden. Het deed bij mij mentaal minder voor mijn adhd als mijn Methylfenidaat en echte speed.
Fysiek deed 2fma wel wat meer dan Methyl om me actief te krijgen qua uitstelgedrag, schoonmaken of admin doen etc. , Maar alsnog stukken minder als echte speed. Gaf me niet die “drive” wat te moeten gaan doen. Speed meestal wel.
In lage dosering werkt het qua focus, adhd etc vrij goed (ik zelf mis dan de fysieke stimulatie), Neem je een iets hogere dosering word het net te recratief om functioneel te blijven. Maar wel lekker! 😛

Het is wel een leuke stof! Je voelt je happy, goed humeur, ziet geen beren op de weg etc. Echte euforie zoals mdma of speed je kan geven zeker niet. Misschien wel in wat hogere doseringen. Maar dan nog niet mega euforie denk ik. die speed je kan geven.
Het zou misschien een rc zijn die ik wel wat vaker zou gebruiken. Al haalt het niet bij the real stuff.

Ik lees wisselende meningen over serotonine gebruik bij 2fma. Zelf heb ik het idee dat het wel wat met je serotonine doet. Qua gevoel, zeker niet zo veel als bv mdma etc. maar imo wel iets. Dan is het er niet eentje voor vaker gebruik.

Weet @Neo-Shulginist dit misschien?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dus bof daar maar mee!

Waarom gebruik je dan geen dex?
Also de doseringen voor methylfenidaat verschillen enorm per persoon. Sommige mensen merken al wat van 5mg, anderen nemen 3x per dag 50mg.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Waarom gebruik je dan geen dex?
Also de doseringen voor methylfenidaat verschillen enorm per persoon. Sommige mensen merken al wat van 5mg, anderen nemen 3x per dag 50mg.
Omdat dex het als speed aangeeft bij tests en ik beroepschauffeur ben. Moet ik ook allerlei testen doen, cbr gezeik.

En recreatief dex (eens geprobeerd) in hoge doseringen was ook niet mega mijn ding. Tis niet niet als gewone speed.

Laatst bewerkt:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Omdat dex het als speed aangeeft bij tests en ik beroepschauffeur ben. Moet ik ook allerlei testen doen, cbr gezeik.

En recreatief dex (eens geprobeerd) in hoge doseringen was ook niet mega mijn ding. Tis niet net als gewone speed.
Ah oké! Stom zeg.

Ja vind ik ook, terwijl dat niet zou moeten kunnen. Als je schone speed hebt, zou het hetzelfde moeten zijn toch? Ik heb een paar jaar geleden dex ook eens recreatief gebruikt en ik werd wakkerder, maar voelde me gewoon meh. Niet zo energiek en vrolijk als bij speed, dus was er niet zo van onder de indruk. Heb later dex geprobeerd als medicatie en toen werd ik er ook meh van.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ah oké! Stom zeg.

Ja vind ik ook, terwijl dat niet zou moeten kunnen. Als je schone speed hebt, zou het hetzelfde moeten zijn toch? Ik heb een paar jaar geleden dex ook eens recreatief gebruikt en ik werd wakkerder, maar voelde me gewoon meh. Niet zo energiek en vrolijk als bij speed, dus was er niet zo van onder de indruk. Heb later dex geprobeerd als medicatie en toen werd ik er ook meh van.
Nee er zit wel verschil in. De ene is kinksomdraaind en de ander rechtsom . Daar door werkt dex bij adhd ook weer anders.

precies weet ik het niet , google helpt me ook niet. Ben gewoon te moe ook nu. maar tis echt niet hetzelfde.
Hier is vast iemand die dat kan uitleggen precies.

Eve's drop

Badass junkie
Nee er zit wel verschil in. De ene is kinksomdraaind en de ander rechtsom . Daar door werkt dex bij adhd ook weer anders.

precies weet ik het niet , google helpt me ook niet. Ben gewoon te moe ook nu. maar tis echt niet hetzelfde.
Hier is vast iemand die dat kan uitleggen precies.
Amfetamine kan links- of rechtsdraaiend zijn. Rechtsdraaiende amfetamine past beter op de receptoren in de hersenen dan linksdraaiende amfetamine. Dexamfetamine heeft bij een zelfde dosering een sterkere werking op het centraal zenuwstelsel.

Eve's drop

Badass junkie
Ah oké! Stom zeg.

De amfetamine die in Nederland wordt gebruikt is bijna altijd racemisch. Dat betekent dat het een mengsel is van zowel links- als rechtsdraaiend amfetamine.

Misschien is dit wel waarom plain old speed gewoon euforischer werkt dan een medicijn.

Bovenaan