methadon

jimcp

Experimenterende gebruiker
Ik hoorde van iemand die zei dat hij 50mg methadon tabletten had, kan dat? ( heb ze overigens niet gezien ) Tot dusver heb ik alleen van Symoron 5mg gehoord.

neenee

Newbie
jimcp zei:
Ik hoorde van iemand die zei dat hij 50mg methadon tabletten had, kan dat? ( heb ze overigens niet gezien ) Tot dusver heb ik alleen van Symoron 5mg gehoord.

Symoron = Merknaam Methadon

Op de achterkant van de verpakking staat:

Symoron Symoron®
5 MG of : 5MG
Methadon HCI Methadon
Astellas Yamanouchi

50 mg is niet zo'n extreme dosis. Zelf slik ik 70 mg.
Hier op de GG&GD-post slikken sommigen 120 mg.
Voor iemand die nog nooit Methadon heeft geslikt is 70 , of 50 Mg, een dodelijke dosis, tenminste dat kan het zijn.....
Het is sowieso niet raadzaam aan methadon te beginnen.
De verslavingszorg is makkelijk in het vooschrijven van zoals zij dat zo mooi noemen een stabilisatie-dosis (onderhoudsdosering) maar ik vind het middel erger dan de kwaal. Nu slik ik het al 9 jaar en afkicken van methadon is me wel eens gelukt, maar ik heb weken niet kunnen slapen, en je voelt je zeer lang verrot. Slapen lukt niet zonder weer een middeltje te nemen.
Begin er gewoon niet aan. :wink:

neboe

jimcp zei:
meta is erger dan hero 36x5mg per dag is niet ongewoon voor de gemiddelde gebruiiker. 10 pillen per dag en bij gebruiken . dan gaat het hard.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Tellius zei:
Het is namelijk zo dat methadon me elke dag opnieuw een roes geeft, een beperkte roes toegegeven, maar een roes niettemin. Probeer dan - als liefhebber van het opiaten gevoel - maar eens te stoppen met een middel dat gemakkelijk en goedkoop (én legaal) te verkrijgen is.
Idd. Helemaal mee eens. Ik sta op dit moment op 95 per dag. Maar ik heb nog nooit methadon pillen gehad. Hier (in België) heb ik het al altijd vloeibaar gekregen. Via het MSOC, daar kun je een methadonkuur opstarten en verder begeleid worden. Krijgen jullie in Nederland het meestal in pillen ofzo?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
^ Meestal vloeibaar. De tabletten, Symoron, 5 mg methadon HCl , worden veelal voorgeschreven als analgeticum bij kankerpatiënten etc., maar worden ook in de scene verhandeld.

Tabletten van 50 mg methadon zijn elk geval niet uit Nederland. In Amerika hebben ze wel zulke belahcelijke doseringen. Zoals iemand al zei, 50 mg is een aardige od zonder tolerantie.

fnea.

speeseend

Wijs gebruiker
jimcp zei:
Tot dusver heb ik alleen van Symoron 5mg gehoord.

Voor een korte periode heb ik Methadon gebruikt. Deze kreef ik eerst in de WITTE van vijf mg. per pil.

Daarna kreeg ik de GELE 10 mg. Dit is gewoon in Nederland, N-H geweest.

Verder*:

Steeds meer instellingen stappen over op tabletten. In diverse sterktes en vormen. Je kunt zelfs tabletten methadon retard van 100mg laten maken, of van 30mg. Precies zo je wilt.
Nogmaals, sommige instellingen voor verslavingszorg zouden best een opfrisser kunnen gebruiken. Praat erover met je arts en met de verpleegkundigen. Uiteindelijk kunnen ook zij niet achterblijven.

Groeten van de eend
*
bron

afbouw methadon

ik ben een meisje (vrouw ) van 28 jaar en ben sinds 17maart opgenomen in een ontwenningskliniek om men metha (50mg) af te bouwen. Dit is gebeurt met 2.5mg per dag. Dit ging redelijk had wel zeer veel last van onuithoudbare zenuwen en een grote druk op men borst...toen ik op 0stond hebik nog 6dagen subutex gekregen. nu sta ik sinds 7dagen op o ivm met opiaten.ik krijg wel neurotransmitters zoals trazolan en seroquel mr heb ht gevoel dat het niets helpt; Na een dosis van 3kalmeerpillen en 1slaapil val ik goed in slaap mr na 2uurtjes wordt ik weeral zot van de zenuwen<;;;echt ni tedoen....zou men bed in elkaar stampen van dat rare gevoel (mr heb het nog ni gedaan anders issoleercel daar)...Kan me iemand zeggen hoe zijn ervaringen waren met de afbouw v metha...dacht da vanaf ik op 0stondt nog een dag of drie zo afzien. Ik slaap slecht...ben uitgeput van de zenuwen en zelfs men schoenen uitdoen vraagt enorm veel van me...Men kernvraag gaat dit beteren en hoelang duurt dit ongeveer

aaddrum

Hoi Jim e.a,

Of er methadontabletten nu nog bestaan van 50 mg per pil weet ik niet ,maar ze bestonden wel , toen ik vroeger nog gebruikte ,kreeg ze voor geschreven via Delta ziekenhuis te Rhoon (bij Rotterdam ) periode ,1975/77 ,maximale dosis van 4 maal - 1 , 50 mg tablet per dag / ofwel 40 tabletten van 5 mg . ,, en daarna via dat ziekenhuis kreeg ik 4 maal 1, 50 mg capsule van huisarts . Ik heb gebruikt van :1967-1982 en vanaf die tijd 1982 total clean nu.
Het enigste wat ooit heeft geholpen , waren niet de laagdrempeligen soft methadon programmaas / EN OOK NIET die hoge doseringen methadon wat ze dachten , want dan zou je niet veel bij gebruiken meer pfff , nee leek maar zo ,ik had nooit genoeg in die spuit ,dus lekker toch ?, jUIST DIE hoge dosis van laatste jaren maakte me zo eerder verder kapot ,dat ik uiteindelijk ,( een geluk bij een ongeluk) via ziekenhuis en levertoestand, op een drugsvrije therapeutische gemeenschap kwam voor 2 jaar interne opname en DAT ALLEEN HEEFT MIJ GEHOLPEN, gewoon een hard ,maar warm ,goed programma waar je eindelijk weer eens iets met je verspuitte emoties kon doen en veel opnieuw kan leren , ben daar weer begonnen bv met drummen :rockband: en ben nu allang beroepsdrummer ,al heb ik nog steeds last van een hepatitus C aandoening ,allemaal nog een kadootje uit die tijd van de naald, shit grr, hoop nu op nieuw medicijn in 2010 , zodat ik weer full time kan gaan spelen, thats my kick al jaren nou en mn leven ,muziek is heeel goed ook , maar nogmaals ,vooral de drugsvrije Tg ,heeft me er door heen gesleept, maar met methadon en die zg andere nieuwere middelen enzo alleen ,(mits je chronisch gebruikt hebt) , kom je er niet .
Ik wens jullie allemaal het beste die nog ergens aan vast zitten ,maar elke dag dat je nu stopt en niet morgen is meegenomen , want geloof me ,je wint het nooit van de dope, uit mijn tijd 1967 /1982 en vooral de gebruikers van het eerste uur ; 1967 /74 , leven er maar een paar nog ,omdat ze niet veel gespoten hebben , meer methadon geslikt en af en toe chinesie,,anders waren ze ook allang weg , net als al die anderen , erg genoeg R.I.P. Ik hoop echt dat jullie hier wat aan hebben , want ook ,,hoe later je zou! stoppen ,hoe moeilijker het weer wordt om te gaan werken te studeren enzo opnieuw te moeten beginnen , STOP NU. GROET VAN AADDRUM/ROTTERDAM.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
toen wassik nog niet eens geboren in 74 :)

en zo lang als jij clean bent heb ik zelfs met mn jeugd erbij nog niet clean geleefd :) petje af :grin:

Ik ben eigenlijk ook van mening dat om goed af te kicken op de lange termijn je opgesloten moet worden, zeker als je ziet dat veel heroïneverslaafde echt in een mentaal isolement zitten/zaten en dus, ook al zijn ze opeens clean, niet langer zijn opgewassen tegen een leven als 'normalo' ...
Hoe langer je verslaafd bent geweest en hoe langer je als het ware naast de samenleving hebt gelopen, des te langer heb je nodig om aan te leren hoe dat allemaal ook alweer ging. Dat is niet alleen een kwestie van verslaving, maar ook van de mentale afstomping die je nu eenmaal bij elke verslaving ziet. De ene is dan misschien wel heel erg verslaafd in hoeveelheden, maar misschien looptie meer in de samenleving mee dan iemand die amper gebruikt, maar zich daardoor totaal afzondert. Dat zijn dingen die je in je eentje, heel moeilijk aan kunt leren.

Zo;n opname helpt je niet alleen bij het afkicken, maar ook bij het re-integreren in de samenleving. Want dat is vaak nog het moeilijkste, zo'n normaal leven opbouwen, dat je van de dope af kunt blijven. Want dat ervan af blijven is op zich al moeilijk genoeg natuurlijk. Een normaal leven erbij te krijgen, wat dan ook normaal is in jouw ogen, maakt het in feite soms makkelijker als dat goed gaat, Maar gaat het niet goed, dan is van de dope afblijven ook opeens een stuk moeilijker.

Eigenlijk kun je verslaving als een psychische ziekte zien ... met alleen medicatie kom je er zelden, het belangrijke is het therapeutische aspect evt aangevuld met medicatie. Maar iemand alleen maar volstoppen met pillen en dan zeggen je redt je wel he;
kijk maar naar de hoeveelheid afgiftepunten voor methadon om te zien dat dat niet echt werkt ...

:wave:

aaddrum

Hoi Ariekanarie,

jij hebt het door ,Ik zou zeggen gebruik je nog , stoppeeehh, bij mijn weten heb je nog steeds de TG 'De EMIELIEHOEVE" DEN hAAG/lOOSDUINEN EN DE TG; "'HOOG HULLEN "'INT NOORDEN ERGENS ,ALS JE ZOU WILLEN STOPPEN ,ZEG MAAR WAT ,,,,,

Gebruik je niet ,, DON"T ,, EN DAT GELUL VAN AF EN TOE MOET KUNNEN ,,,,NEEEE
8 op 10 mensen gaan door ,ook via eerst alleen zg "onschuldig" blowtjuh .ojaa??
zo zijn wij bijna allemaal vroeger ook gegaan ,, aant zware gas dusszzz,,,,,,
en blowen kun je ook hooked aan raken , nergens geen zin in hebben meer , loom en op lange termijn hooked en niet best voor je longen ook , 1 stick, zit zelfde teer nicotine en anderen stoffen in , dan in 10 sjekkies tel maar na ,, na 5 sticks pffff per dag of meerr.

Ik wens je het aller beste groet v AAD :rockband:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik heb me voorgenomen dat als ik ooit weer aan drugs zal gaan dat ik me op zal laten nemen.
Maar ik heb me uiteraard ook voorgenomen dat niet meer als voornemen te hoeven hebben :wink:

aaddrum

Hoi Kittychouchou,

Hoelang het gaat duren ,die naellende van methadon /opiaten int algemeen, is wat verschillend door bv ; hoelang hoeveel heb je gebruikt , hoeveel de laatste jaren ofzo ,

vergis je niet ! methadon werkt langer dan 24 uur ,( heroine 6 tot 8 uur)hoopt zich op in je lichaam en is giftiger dan heroine . Maar meestal vanaf nulpunt ,(bij cold turky zeker)zijn de eerste drie dagen het ergste ,dan nog bij elkaar z'n 10 dagen malasai, en dan zwakt dit langzaam wat af.
Heb zelf 15 jaar gebruikt,,(gespoten altijd) opiaten en van alles , coke, pervitine , mixies , sleepers , hele apotheken erbij letterlijk , ,,ben nu alweer 27 jaar total clean , maar vond de heroine cold turky afkick korten, maar wel heftiger,lichamelijk pijnlijker dan de methadon afkick, maarrrr,, de meet afkick en of via coldturky of door slow af te bouwen , vond ik veel moeilijker , duurde veel langer ook en met meer rare dingen in mn kop ERBIJ :confused: ( waarschijnlijk door die chemische troep ook). Maar gem bij opiaten kan het vanaf 0 dosis dus; 1 a 3 mnd duren soms LANGER ,eer je je STERKER gaat voelen ,in mijn geval heb ik half jaar niet kunnen slapen EN bleef wat zwakkies , NERGENS GEEN ZIN IN enzo.

Maar nogmaals ( en dit heb ik al eerder hier ergens uitgelegd ) met lichamelijk afkicken alleen, na chronische addictie ,kom je er meestal ? niet dus,! ( KEN ER GEEN 1 UIT MIJN TIJD) >zie mijn verhaal hier < :wink: .
Ik wens je het allerbeste , bE strong ,,,
liefs v AADDRUM :wave:

aaddrum

Hoi Arikanarie, benk nog ff,,

Goed zo ,,en houden zo , schiet toch niet op op lange termijn ,en zo te horen ben je nog jong ,ga studeren ofzo /ik was al te laat hier voor toen en in eerste jaren van clean zijn ,,niet zo in staat ook,(ZULKE KLAPPEN HAD MN MYND GEKREGEN NA DIE 15 JAAR DOPE) ,, al kon ik het wel, heb nu achteraf erg spijt van dit alles ,maar ja, thats all in the game ,drummen is ook wel tof ,maar voorlopig doe ik niet veel laatste jaren :( , ben erg moe van de hepatitus c aandoening nog .

Dus jij kan alle kanten nog op ,zie goed geld te verdienen dalijk en kun je veel gezondere kicks mee gaan doen, geld is gewoon ergg makkelijk , geef het niet an de dealers ,maar ga veel leuke dingen doen reizen ofzo ,,maar gezond , want en dat zie ik nu wel, je GEZONDHEID IS NIET TE KOOP , als je eenmaal iets ergs zoals in mijn geval hebt over gehouden als je al niet eerder overlijd er aan , kun je wel huilen :confused: :(

Laat anderen maar lekker groot en gek doen en zichzelf in de maling nemen op wat langere termijn , zo van ;ach af en toe moet kunnen , jajajaj nou 8 op 10 op wat langere termijn dus niet ,,, dus anderen hier , beste mensenn ,,luister naar de ouwe rot pffff,,

Zet hum op en all the best van AADDRUM :rockband:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
thnx aad :)

ik heb mazzel gehad, de eerste jaren dat ik gebruikte zat ik op een mbo opleiding en dat was vrij simpel. enige wat ik deed was me te buiten gaan aan drugs en nog hield ik het makkelijk bij.
En toevallig in de eerste keer dat ik clean was een hbo opleiding erdoorheen weten te jassen. en heb nu ik een jaartje of anderhalf clean ben mn tweede hbo opleiding afgemaakt ( kwam even een bruin zakdoekje de ring in tussendoor, maar toch nog binnen 5 jaar weten te doen. :wink: )
Ik mocht me al ing. noemen dus. ( ik ben trouwens absoluut niet bijzonder slim en ik merk echt dat mijn verstandelijke vermogens door alle dope minder zijn geworden, gelukkig is mn geheugen nog wel redelijk goed .. het kost me nu wel meer moeite dan vroeger ... drugs maakt meer kapot dan je soms beseft, zeker op de lange termijn .. )

Uit verveling en buitenkansjes heb ik die hbo opleidingen kunnen en mogen doen, maar werken in die industrieën is niet zo mijn ding. Ik zie meer mogelijkheden als zelfstandig ondernemer in een heel ander vakgebied :)

Werken doe ik liever gewoon zo min mogelijk, dus dan is het handig als je wat hoger geschoold bent en een eigen zaakkie hebt waar je van kan eten en wat van kan sparen. Als het tijdelijk niet loopt, dan werk ik wel eens bij, maar liever zo min mogelijk.

Ik heb liever wat minder geld, en veel tijd om lekker te kunnen relaxen dan dat ik me over de top werk. Het enige waarvoor ik moet oppassen is dat ik niet te weinig doe, dat de cravings terugkomen uit verveling. :)

Wel rot aad, dat je zoveel blijvende schade hebt meegekregen, al is dat niet verwonderlijk natuurlijk. Maar juist des te knapper dat je nu wel zo goed kan leven! Zeker met dingen aan je lever is drugs blijven gebruiken een doodssteek.

een maat van me is vorig jaar overleden aan hepatitus .. ook door spuiten... al zijn 'vrienden' hoorden dat op de volgende manier : voor mij was dat een keiharde eyeopener. Ik was al een tijd clean, maar vanaf dat moment heb ik nooit meer een craving gehad naar iets anders dan een peuk :)

via een briefje in een daklozenopvang/gebruikersruimte lazen mensen dit : Doug. is vorige week na een kortstondig ziekbed overleden in het ziekenhuis, zijn familie heeft zich van het recht op begraven onttrokken. Doug is begraven door het rijk. niemand wist zn achternaam ... (doug is gefingeerd)

zo wil ik niet doodgaan :) alleen in een ziekenhuis omdat ze niet weten wie je bent, omdat je geen legitimatie hebt en geen vaste verblijfplaats en waar je gewoon letterlijk als afval wordt gezien....

Ik zie hier heel veel jonge gasten en meiden ( opa van dertig spreekt :tongueout: ) , waarvan ik denk van als je al die inventiviteit om aan dope te komen, nou eens zou gebruiken om te leren en te werken, dan zou je de rest van je leven gebeiteld zitten. Zelfs als je van nature wat lui bent, zoals ik.
Maar ik weet ook hoe moeilijk het is om na jarenlang niets te hebben gedaan qua verantwoordelijkheden, opeens wel weer wat te gaan doen. Dat gaat helaas niet altijd van zelf. ik ben het helemaal met je eens Aad. Leren geeft toekomst :wink:

aaddrum

ok Arie ,
Dus je bent goed bezig zo te horen ,en van werken is nog nooit iemand echt dood gegaan, ja vroeger , beter nu wat harder werken voor je eigen zakie , is toch mooi voor jezelf te werken ? ,maar zet het wel goed op en blijf leren gewoon . Zorg nu juist dat je later vanaf 45 ofzo meer dan beetje spaargeld hebt en kun je dan veel meer leuke dingen doen als nog , maar nu moet je het gaan doen , come on. Allemaal beter dan te weinig doen nu, weer terug te vallen misschien en ook naamloos begraven te worden :openmouth: ,LAAT JE NIET KISTEN ,,lijkt me niet gezellig.

Zet hum op ,, :rock:
groet v AAD :sunglasses:

balletje

Newbie
er zijn op het moment inderdaad ook 50 mg methadon tabletten.deze zijn oranje van kleur maar gebruikers hiervan zeggen dat deze niet zo goed werken.zelf gebruik ik pillen van 20 mg.ik heb hier goede ervaringen mee.

labradoor

Belezen gebruiker
de laatste tijd heb je allerlei kleuren en mg.ikzelf heb van 50mg nog nooit gehoord.
5mg=wit
10mg=geel
20mg=groen
dit zijn de pilvorm.

Bovenaan