Zie P.M.Afbouwen blijft gewoon altijd een zwaar proces! En ook voor je naaste, Tanja.
Waarom moet je worden wakker gemaakt?
Zodra je methadon afbouwt of stopt begint dit eigenlijk pas 24 uur later man en dat bouwt geleidelijk op de eerste week doordat het zo'n langwerkend middel is@Raver , dank je!
Even een kleine update:
Vanmiddag had ik het echt heel zwaar.
Misselijk, koortsachtig, hoofdpijn en een miserabele stemming..
De methadonduivel maakt het me flink lastig!
Hopelijk krijgen Tanja en ik een wat betere nacht.
Ik heb wel besloten om de resterende 20 mg meth langzamer af te bouwen, over een week 2,5 mg per week. Anders pijnig ik me teveel.
Rugpijn neemt wat toe helaas, maar dat was te vetwachten...
Updates volgen!
Nee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.Hoe gaat het nu met je? Heb je de methadon afkick doorstaan?
Jammer dat ik dit topic nu pas lees had anders wel een handvol serieus helpende tips om het proces te verzachten
Ik hoop dat je het hebt doorstaan, kunnen een paar pittige maanden zijn
Deze reactie was eigenlijk bedoeld naar de Topic opener hahaNee, ik ben er nog niet vanaf. Ik heb het geheel nog niet doorstaan dus.
Gisteren was pittig, 2,5 mg afgebouwd.
Er zijn nog 7,5 milligrammen meth af te bouwen, maar nu neem ik een tijdje rust om te stabiliseren. Zoals geadviseerd is. 4 weken rust, dus.
Wat een rotzooi is het, die meth!
Maar zonder de tramadol had ik het zeer waarschijnlijk veeeeel langzamer moeten doen. Totnogtoe is het heftig, maar redelijk goed te doen.
We gaan door!
Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.Ik kan wel zeggen dat naarmate ik verder kom in het afbouwtraject, de ontwennings verschijnselen lijken toe te nemen.
Na de laatste 2,5 mg afbouw heb ik nu na 3 dagen nog stevige afbouw verschijnselen.
Dat was met de eerste afbouw totaal anders.
Daar merkte ik bijna niets van.
Nu zit ik nog te zweten, hoofdpijn en een slechte stemming.
Zelfs Tanja merkt dit....
Dit advies volg ik op!Ja dat komt omdat er een vertraging zit in de klachten die je krijgt. Kwa dosering omlaag gooien.
Ik adviseer om niet weer op te hogen maar om wat langer te stabiliseren op deze dosis en dan wanneer je het weer aankan weer verder gaan met afbouwen
Nadeel van methadon is dat bij een dosis verlaging de echte afkick pas na 2 tot 3 dagen inkickt en tot 10 dagen kan pieken voor je echt een verbetering voelt.Wat een kutnacht was het weer.
Tanja en ik zaten om 03.00 uur alweer beneden, want de slaap was kennelijk op
Onbeschrijflijk hoe je je dan voelt ook met die pregabaline.
Overdag gaat het redelijk goed. Echte ontwenningsverschijnselen heb ik nu niet meer....
Hoe dichter bij de 0 hoe erger het word ,stel je voor dat je nog op 1mg zit en die gaat kicken.Ik ben eigenwijs.
Ik heb gisteren weer 2,5 mg meth afgebouwd, omdat ik me goed en sterk genoeg voel.
Ik wil van de rotzooi af!
Hoe sneller, hoe beter.
Nu zijn er nog 5 milligrammen over van de 20
Dat gaat me vast wel lukken
Gisteren zware hoofdpijn en een warm/koudgevoel.
Nu ben ik vermoeid qua gevoel en een beetje zwaar op de hand. Dat wel, maar de vorige 2,5 mg waren veel lastiger. Typisch, nietwaar?
Nu dus de tanden erin en doorzetten!
Kalm aan kerel. Laat je niet misleiden door je hoofd. Slow & Steady wins the race.Ik ben eigenwijs.
Ik heb gisteren weer 2,5 mg meth afgebouwd, omdat ik me goed en sterk genoeg voel.
Ik wil van de rotzooi af!
Hoe sneller, hoe beter.
Nu zijn er nog 5 milligrammen over van de 20
Dat gaat me vast wel lukken
Gisteren zware hoofdpijn en een warm/koudgevoel.
Nu ben ik vermoeid qua gevoel en een beetje zwaar op de hand. Dat wel, maar de vorige 2,5 mg waren veel lastiger. Typisch, nietwaar?
Nu dus de tanden erin en doorzetten!
Methadon overvalt je naar een paar dagen pas maar dat had ik al verteld ,je doet het goed want van 20mg naar 5 is een hele prestatie.Gisteren middag kickte de afkick alsnog in.
Een enigzins beroerde dag verder gehad.
Slecht geslapen uiteraard, Tanja dus ook.
Vanmorgen waren de afkick verschijnselen er nog, maar goed te doen. Beetje hoofdpijn en beetje zweterig.
We zetten door!
Ik kan niet met weed of hash, net zoals met alcohol omgaan.het nummer van peter tosh ,legalize it.
Hang on bro!
Dat is indd erg veel geld ,als je niet met middelen om kan gaan is de enige manier om te genezen totale onthouding van alles.Ik kan niet met weed of hash, net zoals met alcohol omgaan.
In mijn hoogtij dagen blowde ik 1200 euro in de maand weg....
Ik moet altijd meer, meer, meer hebben van die verdovende middelen.
Daarom begin ik niet meer aan dat spul...
Legaal, of niet. Ik ben er klaar mee.
Nu alleen nog die methadon eruit, daarna misschien de tramadol. Maar ik denk dat ik deze nodig houd voor mijn rugpijn waar verder niets meer aan te doen is...
Daar moet ik dan maar vrede mee hebben.
Nee dit is zeer waarschijnlijk gewoon de metha. de pregabaline maskert dit heel goed dus als je daarmee stopt voel je de afkick verschijnselen een stuk sterkerKoudzweet aanvallen op dit moment.
Ik neem aan, dat dit van de pregabaline afkick afkomstig is, het is iets anders, dan bij de meth afkick gebeurd is.
Nu moet ik dus van twee middelen af...
Tsja, op één been kan je niet staan zegt men wel
Maar de hoofdpijn die ik met zolmitriptan niet weg kan krijgen, spreekt boekdelen.
Ik wil asap van de pregabaline af....
Ik ben met 150 mg van de 300 mg pregabaline gestopt. Tweede dag nu.
Eens zien hoe lang deze ontwenningsverschijnselen gaan duren.
Lyrica schijnt verslavend te zijn, zo heb ik gelezen.
We gaan door!
Lyrica =een Anti-epileptica die een Gaba-werking in je lichaam heb dus in feite een benzo effect en ook erg gevaarlijk ,Valium is immers ook een anti epileptica van oorsprong.Nee dit is zeer waarschijnlijk gewoon de metha. de pregabaline maskert dit heel goed dus als je daarmee stopt voel je de afkick verschijnselen een stuk sterker
Bouw 1 middel tegelijk af kerel. Methadon afbouwen is al lastig zat op zichzelf.Dat is dan kut.
Toch ga ik door met afbouwen van de meth
Morgen 1,25 mg minder weer.
Tramadol maskeert bij mij de meth afkick ook heel goed, anders had ik dit lang niet zo snel gekund.
Pregabaline is ook rotzooi, daar ben ik nu wel achter. Hoofdpijn, vraatzucht en last van mijn maag krijg ik ervan en pijnstilling? Slaap? Slecht zien, ook al zo vervelend.
Niets van deze redenen tot voorschrijven! En daarvoor kreeg ik het. Slaap en pijnstilling dus.
Exit pregabaline!
Indd 1 probleem tegelijk aan pakken en geen meerdere ,zo word je dus echt kei ziek als een junk.Bouw 1 middel tegelijk af kerel. Methadon afbouwen is al lastig zat op zichzelf.
Klopt maar lyrica helpt heel goed bij opiatenontwenning het maskert een hoop symptomen veel beter dan benzo's doenLyrica =een Anti-epileptica die een Gaba-werking in je lichaam heb dus in feite een benzo effect en ook erg gevaarlijk ,Valium is immers ook een anti epileptica van oorsprong.
Maar de afkick van lyrica is echt next level en erger dan benzo mzeg maar een horse afkick die weken duurt.
Dit is ook precies waar ik op doel ,het is nu een 1+1=3 effect met die lyrica afbouw erbij.Vandaar hoogstwaarschijnlijk nog steeds de methadon afkick na jaren moeten afbouwen dan uitgaan van een heftige lyrica afkick na een paar weken gebruik, dat is mijn vermoeden