Met jezelf praten

Snoepautomaat

Experimenterende gebruiker
Ik heb wel een aantal keren met XTC gehad dat ik een heel gesprek met mezelf hield. Het is 2 keer gebeurd toen ik in me eentje was, en op 1 avond een paar keer toen ik met iemand was.

Zo was het een keer dat ik wat uit de koelkast pakte, en vervolgens een hele tijd naast de koelkast een gesprek met mezelf voerde (zacht pratend). Dit tot ik opeens een helder moment had van "huh, ik ben alleen".

Toen ik samen met een ander was had ik hetzelfde, alleen toen dacht ik dat hij degene was die antwoordde, dat was ik dus zelf. En toen ik een keertje wat hardop zei was het van "Waar kwam dat vandaan?" of dat hij vroeg waar ik het over had. Dit is die avond nog wat keren gebeurd.

Gewoonlijk heb ik dit nooit, ik heb ook helemaal geen psychische klachten. Niet tijdens gebruik of daarbuiten.

Als me bericht niet duidelijk is moeten jullie het maar zeggen dan zal ik nog een poging doen :grin:

Snoepautomaat

Ik vind het wel interessant opzich. Maar blijkbaar is het ds niet een teken van schizofrenie die tijdens een trip getriggerd wordt oid.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Nouja, ik gebruik geen X, dus weet verder niets van dat soort verschijnselen, maar ik praat eigenlijk wel vaker met mezelf.. Als ik op de fiets zit en ik fiets langs weilanden en ben alleen dan ben ik wel zo dat ik hardop begin te lullen hoor.. of onder de douche ofzo.. Dan vermaak ik me meestal wel.. het is meer een teken van eenzaamheid op zo'n moment. Hoor je ook wel van mensen die in een isoleercel hebben gezeten voor een tijd, die beginnen daar ook vaak met in zichzelf te praten, maar dat is vrij natuurlijk.. Volgens mij praat een heel groot gedeelte in zichzelf onder de douche bijvoorbeeld.. Maar dat heeft natuurlijk verder niks met XTC te maken.

Snoepautomaat

Vanadesse zei:
Nouja, ik gebruik geen X, dus weet verder niets van dat soort verschijnselen, maar ik praat eigenlijk wel vaker met mezelf.. Als ik op de fiets zit en ik fiets langs weilanden en ben alleen dan ben ik wel zo dat ik hardop begin te lullen hoor.. of onder de douche ofzo.. Dan vermaak ik me meestal wel.. het is meer een teken van eenzaamheid op zo'n moment. Hoor je ook wel van mensen die in een isoleercel hebben gezeten voor een tijd, die beginnen daar ook vaak met in zichzelf te praten, maar dat is vrij natuurlijk.. Volgens mij praat een heel groot gedeelte in zichzelf onder de douche bijvoorbeeld.. Maar dat heeft natuurlijk verder niks met XTC te maken.

Maar ik heb het niet door, pas later. En ik heb ook gesprekken met mezelf zoals ik ze met iemand heb die ik niet zou kennen.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Snoepautomaat zei:
Vanadesse zei:
Maar ik heb het niet door, pas later. En ik heb ook gesprekken met mezelf zoals ik ze met iemand heb die ik niet zou kennen.
Ja, daarom heeft het ook verder niks met xtc temaken wat ik zei.. maarja.. :P

TrippyShit

Badass junkie
Best normaal. Vaak op hoge dosis komen zulke dingen wel voor. Met andere mensen praten die er helemaal neit zijn ook bijvoorbeeld. En dan opeens schrikken en denken wtf was dat. Heeft verder niks met psychische klachten te maken zover ik weet. Misschien iets minder nemen als het je niet bevalt :P

pretender

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
Best normaal. Vaak op hoge dosis komen zulke dingen wel voor. Met andere mensen praten die er helemaal neit zijn ook bijvoorbeeld. En dan opeens schrikken en denken wtf was dat. Heeft verder niks met psychische klachten te maken zover ik weet. Misschien iets minder nemen als het je niet bevalt :P

bedankt voor het verlossende woord Trippyshit!

het is idd waar dat je met een hoge dosis mdma in jezelf kan gaan praten en je op een gegeven moment bewust wordt van wat je eigenlijk doet...

enkele andere voorbeelden zijn:

-na een feest naar huis gaan en thuis aangekomen zit je weer in dat feest..
-een verhaal vertellen aan iemand en halverwege weet je zelf niet meer wat je aant vertellen was..
-tegen jezelf praten.. :grin:

dit zijn enkele voorbeelden en vind ze zelf eigenlijk erg komisch... ook zijn het momentopnames, dus van korte duur..

ciao

Snoepautomaat

TrippyShit zei:

Bedankt voor dit antwoord.

Het bevalt me wel, kan er wel om lachen. :grin:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Misschien als je pillen vol met pep zaten, dan zou dat het verklaren. Als ik in mijn eentje aan de pep zat dan praate ik uren tegen mezelf. Meestal ging het nergens over. Het heeft zeer zeker wel wat weg van schizofrenie maar ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken als het weer verdwijnt na gebruik. Als het aan blijft houden zou ik als ik jou was eens paddo's nemen en kijken wat je daaruit leert. Mocht er iets mis zijn met je, dan kom je er wel achter. (Misschien op een wat minder plezierige manier, maar voor zelfkennis moet je wat over hebben.)

L

Lid 6909

Gast
Ik heb op 4 pillen ofzo weleens gehad, dat ik vet moe was, en dat het tegen het einde van de 'trip' liep, en dat ik steeds met mijn ogen dicht, half weg dommelde. En echt hele rare dingen zag, ik lag met een maat van mij op de bank, hij in de ene hoek ik in de andere. Maar ik dacht echt serieus dat ik in een park was op klaarlichte dag, en ik zat ook echt jointje door te geven en te praten tegen twee andere vrienden, maar elke keer als ik twee woorden zei, en hun zag zeg maar dan schrok ik even wakker naar de echte realiteit, hele rare maar leuke ervaring dit

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
He, ik had hier ook nog een reactie op geplaatst, maar die zie ik nu niet meer! Mods??

Maar goed, ik had dus geschreven dat ik dat in mezelf lullen goed herken uit de tijden dat ik nog veel slikte. Dan zat ik zo erg te spacen in mijn eigen wereldje en dacht ik dat ik hele gesprekken aan het voeren was met anderen, waar ik dan ook vervolgens antwoord op ging geven. Ik vond dat vroeger altijd heel erg grappig als ik dat had, maar tegenwoordig ben ik er toch liever meer met mijn koppie bij en vind ik het zelfs een beetje genant als ik het zou hebben....

Windhoos

pretender zei:
heel normaal denk ik onder het gebruik van xtc...

idd, heb ik ook welleens gedaan. Geen hele gesprek, maar wel een paar zinnen met daaropvolgend een vaag antwoord die achteraf nooit gegeven is. Ik vind het wel grappig eigenlijk :grin:

Spacie-C

Newbie
Ik herken dit echt goed, dat je na een paar minute denkt van wow waar ben ik nou mee bezig.
Bij mij gebuert dat eigelijk alleen als ik alleen ben, vooral als ik in bed lig dan begin ik echt veel te praten.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Snoepautomaat zei:
Ik heb wel een aantal keren met XTC gehad dat ik een heel gesprek met mezelf hield. Het is 2 keer gebeurd toen ik in me eentje was, en op 1 avond een paar keer toen ik met iemand was.

Zo was het een keer dat ik wat uit de koelkast pakte, en vervolgens een hele tijd naast de koelkast een gesprek met mezelf voerde (zacht pratend). Dit tot ik opeens een helder moment had van "huh, ik ben alleen".

Toen ik samen met een ander was had ik hetzelfde, alleen toen dacht ik dat hij degene was die antwoordde, dat was ik dus zelf. En toen ik een keertje wat hardop zei was het van "Waar kwam dat vandaan?" of dat hij vroeg waar ik het over had. Dit is die avond nog wat keren gebeurd.

Gewoonlijk heb ik dit nooit, ik heb ook helemaal geen psychische klachten. Niet tijdens gebruik of daarbuiten.

Als me bericht niet duidelijk is moeten jullie het maar zeggen dan zal ik nog een poging doen :grin:

Ik heb bij mijn eerste keer ook in mezelf lopen praten, nog niet eens op een hele blauwe mitsu. Echt van die gesprekken van waar je nou staat in het leven, wat je aan jezelf kan verbeteren en dat je blij moet zijn met de dingen die je hebt. Een ervaring die mijn leven echt veranderd heeft. Sindsdien niet echt meer gehad. Het komt denk ik door de MDMA, dit kan je ook mediterend gebruiken. Ik had het toen ik in mijn warme bedje lag, ik begon spontaan in mijzelf te praten maar ik had het wel door.

SKB187

Newbie
Als ik ik teveel heb gepakt, heb ik vaak momenten dat ik mensen tegen kom, vrienden van mij, dan doe ik er een uitleg tegen en dan kijkt die raar :d, en dan realiseer ik mij dat ik die niet ken :tongueout: en dan moet je gewoon doorlopen ^^. Voor jou lijkt het raar dat je zo bezig bent, maar de mensen rondom je stellen zich sowieso meer vragen :tongueout:

Dreamy

Heb het zelf nog nooit gehad, maar god wat hebben we gelachen toen een vriend anderhalfuur lang tegen zichzelf en zijn harry (ontzichtbaar vriendje?) heeft lopen lullen. :xtc:

Bietje80

Newbie
hahaha lachen ja.. goeie gesprekken met jezelf! Je weet het van jezelf dat het kan gebeuren, dus ach.. je moet het maar accepteren he hahah.
Misschien is het een idee om het maar gewoon op tafel te gooien dat je in zeeeeer vage toestanden tot zulke acties in staat bent. Wellicht dat anderen ook erg vaag zijn. Mochten ze raar reageren... tsja.. misschien had je het wel gewoon tegen hun, en de schijn ophouden ja. Geloof in ieder geval altijd in jezelf! Je kunt tenminste plezier maken voor 2!

Aron Kurwa777

Ik heb dit dus ook vaak gehad, dan had ik heel veel genomen en dan sliep ik half, of had ik ff een soort blackout. En in me hoofd leek het of iemand wat tegen me zei, en ik antwoordde ook. Maar dan was er niemand en dan besefte ik dat ook. Heb veel te veel genomen zondag. Zelfs benzos hielpen niet. Maar ik besefte dan ook dat ik alleen was

Zanza

DF-koning
Ik heb dit dus ook vaak gehad, dan had ik heel veel genomen en dan sliep ik half, of had ik ff een soort blackout. En in me hoofd leek het of iemand wat tegen me zei, en ik antwoordde ook. Maar dan was er niemand en dan besefte ik dat ook. Heb veel te veel genomen zondag. Zelfs benzos hielpen niet. Maar ik besefte dan ook dat ik alleen was
Even een 13 jaar oud topic aanhalen haha! Ik heb dit overigens wel op keta in de comedown van mdma. Praten tegen voorwerpen of hardop tegen jezelf

Bovenaan