Nihilist88

Badass junkie
Ik heb recent MDA besteld via het DW, komt uit Canada. En gaat om 5 capsules van 100mg en 5 capsules van 50mg.

Ondanks dat het eigenlijk gaat om een oud stofje, denk zelfs een met langste geschiedenis. Is dit blijkbaar nooit echt doorgebroken, terwijl MDMA, eigenlijk de opvolger van MDA, wel giga populair werd tot op vandaag.
Kwam ik het zelf, doorheen al die jaren nooit tegen rondom mij en heb ik mij daar ook nooit verder in verdiept. Tot nu.

Want door opzoekwerk, ervaringen, tripreports te lezen, werd mijn interesse meer dan gewekt.
Waar MDMA vaak BAM! binnenkwam en een ferm golvende trip gaf, soms té overweldigend, zeker op raves/party's.
Maar in intieme kring, ik dit vaak fijner ervaarde, veel meer entactogeen, empathisch, love, zacht eitje n zeker tussendoor dans-energie.
Maar in welke setting ook, de comedown was heftiger na rave, maar de rest bleef steeds komen, ik was meerdere dagen echt leeg, über down, wat ook de reden was, geen MDMA meer.

En wat ik juist vaak terugvind over MDA, is dat het juist langzamer binnenkomt en langer werkt, maar beduidend minder dé energie voor op raves, maar juist meer psychedelisch en ook sterk entactogeen, zeker empathisch en sociaal enzo, maar waar de lange monoloog pak minder evident is en zo ook veel meer in jezelf bent en vooral ook moet genieten vd psychedelische touch, die nog altijd licht is, maar gewoon zeker onderdeel vd effecten is.

Dus eigenlijk sprak mij zowat alles aan in deze drug.
Tov MDMA is MDA juist wat complexer, niet zo uitgebalanceerd is, de rustigere opkomst, maar langere werking, zeer entactogene effecten heeft, zowel energie (maar niet als zot), maar ook meer inner moments hebt.
Dit geeft mezelf wat de indruk dat heel wat overeenkomt met 6-APB.

Ik zal het natuurlijk zelf moeten ervaren, maar de effecten dat het wordt toegeschreven, geeft me enorme zin, ook omdat er een constante in zit en ook al zoooo lang bestaat, je de werking toch au serieux moogt nemen.

Ik snap wel dat het grotere publiek koos voor MDMA tov MDA, de eerste is vr velen de perfecte mix/balans tussen love en energy on high level.

Allé nu is het wachten op m'n levering en eerste kennismaking met MDA.

Ondertussen mogen anderen hun ervaring(en) met MDA hier gerust delen😁

Laatst bewerkt:

Anunnaki

Wijs gebruiker
Ben ook heel lang erg benieuwd geweest naar MDA, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat LSD gewoon beter is haha

Maar misschien heb ik t mis, ben benieuwd naar je ervaring!

Nihilist88

Badass junkie
Ben ook heel lang erg benieuwd geweest naar MDA, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat LSD gewoon beter is haha

Maar misschien heb ik t mis, ben benieuwd naar je ervaring!
Ow maar jij vergelijkt MDA met LSD? Dat is stim vs psychedelica. Denk dat je hier ff de weg kwijt bent🤣 MDA is de voorloper van MDMA ☺️ Duidelijk niet tegoei gelezen of ligt het weer aan m'n Vlaamse taaltje?😁

Nihilist88

Badass junkie
MDA valt ook onder psychedelica dacht ik.
3,4-methyleendioxyamfetamine (ook bekend als MDA en Tenamfetamine , of in de volksmond "Sally" , "Sass" of "Sass-a-frass" ) is een synthetisch entactogeen van de amfetamine- chemische klasse. Het produceert langwerkende entactogene , stimulerende en milde psychedelische effecten, waaronder stimulatie , angstonderdrukking , versterkte gevoelens van empathie, genegenheid en gezelligheid , en euforie bij toediening.
Dus het psychedelische is een mild effect, zowat je ook bij 6-APB kunt ervaren. Dus qua psychoactieve klasse: entactogeen, stimulant en milde psychedisch en qua chemische klasse: Amfetamine/MDxx.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Ow maar jij vergelijkt MDA met LSD? Dat is stim vs psychedelica. Denk dat je hier ff de weg kwijt bent🤣 MDA is de voorloper van MDMA ☺️ Duidelijk niet tegoei gelezen of ligt het weer aan m'n Vlaamse taaltje?😁
Sorry je hebt gelijk niet helder ook. Zag MDA altijd als psychedelisch instappertje voor eerste keer maar vind dat daar betere opties voor zijn.

Moet wel zeggen als ik MDA kan krijgen haal ik het meteen op, want klinkt een stuk leuker dan MDMA.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb recent MDA besteld via het DW, komt uit Canada. En gaat om 5 capsules van 100mg en 5 capsules van 50mg.
Ik heb ook wel eens een gram MDA uit Canada besteld. En deze beschrijving is inderdaad mijn ervaring:
En wat ik juist vaak terugvind over MDA, is dat het juist langzamer binnenkomt en langer werkt, maar beduidend minder dé energie voor op raves, maar juist meer psychedelisch en ook sterk entactogeen, zeker empathisch en sociaal enzo, maar waar de lange monoloog pak minder evident is en zo ook veel meer in jezelf bent en vooral ook moet genieten vd psychedelische touch, die nog altijd licht is, maar gewoon zeker onderdeel vd effecten is.
Wat ik alleen wel heb ontdekt is dat ik het vooral chill vind als ik in mijn eentje thuis ben. Ik ga dan op de bank liggen met muziek aan. En dan lig ik zo 4-6 uur in een totale staat van bliss gedachteloos op te gaan in de muziek. Echt heerlijk.

Ik heb er ook eens een tripreport over geschreven:
Ik snap wel dat het grotere publiek koos voor MDMA tov MDA, de eerste is vr velen de perfecte mix/balans tussen love en energy on high level.
MDMA is voornamelijk populair(der) geworden doordat het meer geschikt is op feestjes vanwege wat extra energie. En MDMA is ook meer geschikt voor therapie omdat het je spraakzaam maakt/houdt, en tegelijkertijd empathisch en relatief angstloos. Dus het paste meer binnen de behoeftes die er waren in therapeutische kringen en op feesten. Maar MDA heeft zeker ook een aangenaam effect, met zijn eigen toepassingen.

Allé nu is het wachten op m'n levering en eerste kennismaking met MDA.

Ondertussen mogen anderen hun ervaring(en) met MDA hier gerust delen😁
Ik moet er wel bij vermelden dat dieronderzoek uitwijst dat MDA een stuk neurotoxischer is dan MDMA. Dus gebruik niet te veel, en niet te vaak.
Let ook op dat MDA sowieso sterker is dan MDMA. 80 milligram is al genoeg om lekker onder invloed te zijn. Ik zou sowieso niet meer dan 100 milligram nemen want dan ga je te hard.

Verwacht ook wel een kater achteraf. Die lijkt erg op de dip die je van MDMA kunt krijgen.

Nihilist88

Badass junkie
Sorry je hebt gelijk niet helder ook. Zag MDA altijd als psychedelisch instappertje voor eerste keer maar vind dat daar betere opties voor zijn.

Moet wel zeggen als ik MDA kan krijgen haal ik het meteen op, want klinkt een stuk leuker dan MDMA.
No prob en ieder kan ander beleving bb bij bepaald stofje e, mr we zijn het er allen wel over eens dat, wanneer iemand om psychedelica vraagt je ni MDA opgeeft😉

Is ondertussen toegekomen, best snel, maar vóór ik op RC webshops zat, steeds via DW en dat ging steeds vlot.
Dus wel zin en curieus nr MDA.
MDA lijkt me ook net meer iets voor mij dan MDMA, omdat het voor mij gerust trager en geleidelijk aan mag opkomen en langer duren. Ik hoef die BAM! opkomst van MDMA ni echt se.😝

Nihilist88

Badass junkie
Ik heb ook wel eens een gram MDA uit Canada besteld.
Is Canada hierom bekend? Want in West-Europa blijkbaar moeilijk te verkrijgen?
En deze beschrijving is inderdaad mijn ervaring:

Wat ik alleen wel heb ontdekt is dat ik het vooral chill vind als ik in mijn eentje thuis ben. Ik ga dan op de bank liggen met muziek aan. En dan lig ik zo 4-6 uur in een totale staat van bliss gedachteloos op te gaan in de muziek. Echt heerlijk.

Ik heb er ook eens een tripreport over geschreven:
Owké dan heb ik er mezelf toch vrij degelijk over ingelezen 😄
Jua met dat gevoel, die intentie heb ik het ook besteld en ondertussen geleverd.
Zeker niet vr op rave, maar indd op mezelf in fijne setting, kleurrijke lichtjes, maar eerder gedimd dan fel en indd onmisbaar, muziek, maar wat ik van jou lees n elders, zal het eerder meer zweverige muziek zijn en geen zware beats.
MDMA is voornamelijk populair(der) geworden doordat het meer geschikt is op feestjes vanwege wat extra energie. En MDMA is ook meer geschikt voor therapie omdat het je spraakzaam maakt/houdt, en tegelijkertijd empathisch en relatief angstloos. Dus het paste meer binnen de behoeftes die er waren in therapeutische kringen en op feesten. Maar MDA heeft zeker ook een aangenaam effect, met zijn eigen toepassingen.
Uhu doelde ik ook op mbt high energy en love/empathie en hierdoor dé party drug. Maar ik persoonlijk genoot meer vd MDMA, wanneer ik in intieme kring en setting vertoefde, vb bij vriendin thuis, staat hier al elders, die beleving.
Uhu qua therapie destijds, ideaal, volledig empathisch open boek, makkelijker om zo je diepste ik nr boven te brengen.

Als MDA, vooral entactogeen/empathisch is en door het missen vd energie-boost, moet ik dan duidelijk meer inner gelukzaligheid n euforie ervaren, zonder dat je die über nood hebt om sociaal te doen? Want entactogeen/empathisch is toch juist versterkt medeleven en liefde vr u naasten n ook vreemden. Dus ben hier best benieuwd naar.
Ik moet er wel bij vermelden dat dieronderzoek uitwijst dat MDA een stuk neurotoxischer is dan MDMA. Dus gebruik niet te veel, en niet te vaak.
Let ook op dat MDA sowieso sterker is dan MDMA. 80 milligram is al genoeg om lekker onder invloed te zijn. Ik zou sowieso niet meer dan 100 milligram nemen want dan ga je te hard.
Ik neem het sowieso oraal en op psychonautwiki staat:
Common: 60-100mg
Strong: 100-145mg
Heavy: 145mg+
Voor common dosis ga ik zelden of nooit.
Ook omdat ik toch zekere ervaring heb met andere entactogene stims, zijnde XTC (MDMA), 4-FA, 6-APB, 4-FMA, 3-MMC en hier toch ook eerder hoge doseringen nam

Verwacht ook wel een kater achteraf. Die lijkt erg op de dip die je van MDMA kunt krijgen.

Echt? Ow daarover las ik indd vrij weinig. Dat is dan toch een ferm nadeel, moest ik dit zo ook ervaren. Want da's dé reden dat ik zo'n haat-liefderelatie heb met MDMA, die dip was voor mij té heftig, lang ivm 6u fun.

Nihilist88

Badass junkie
Okee, ja ik ben het oneens met Psychonautwiki hoor. Op 90 milligram ging ik al zo hard dat ik me afvroeg of ik niet te veel had genomen. Dus ik zou zeker niet meer dan 100 mg aanraden.
Meestal is psychonautwiki eerder braaf qua doseringen.
Ja kan zeer subjectief zijn, maar toch merci om te delen, want in mn achterhoofd zat ik zelfs met 150mg, daarom zowel capsules 100mg en 50mg. Maar nu ga ik zeker niet boven de 100mg starten. Kan ik nog zien e. Maar, mbt mogelijke dip, moet ik sowieso dagen erna vrij zijn. Maar die mogelijke dip heeft m'n zin wat getemperd 😉

Bovenaan