Magnesium & spierpijn i.v.m speed

Flashh

Newbie
Ja nu heb ik dus af en toe hevige spierpijn in mijn kuiten, heb dit ook zonder speed maarja met speed bijna elke keer! Nu vroeg ik mij af, zou magnesium helpen?
Heb hier 30 pillen liggen en de aanbevolen dosis is 2x per dag in de morgend (2x capsules = 180mg magnesium) [het is een kuur voor 15 dagen]
Maarja ik kan dit nu natuurlijk niet heel m'n leven lang blijven slikken ofwel soms?
En nu dacht ik eraan om het gwn te nemen voor een feestje ofzo of een paar dagen ervoor om de pijn tegen te gaan! Hoeveel zou ik dan moeten nemen? (mg)
Graag antwoord ASAP want moet zaterdag eigenlijk al naar een feest :hearteyes: :mrgreen:

grtz. F

Flashh

Newbie
ExceptionalInsight zei:
Verander eerst je instelling maar, de rest volgt vanzelf.

Ja oké, weer zo'n nutteloze reactie op het DF... Waarom bol je het niet gewoon even af?
Doe aub geen moeite meer om hier te antwoorden!

Immo

Badass junkie
Kramp en spierpijn zijn dingen die helaas bij speed af en toe wel eens willen voorkomen. Ik hoorde dat magnesium er goed tegen werkt. Zelf heb ik geen ervaring met magnesium, maar proberen lijkt me geen kwaad te kunnen doen. :)

Sherman

Experimenterende gebruiker
Debris zei:
Je hebt er vooral last van als je speed gebruikt?

dat zegt ie toch ..

anyways, magnesium moet inderdaad werken, wordt ook gebruikt door bodybuilders welke dosis voor jou werkt is voor ons moeilijk te bepalen.. als ik jou was zou ik gewoon een uur van te voren je voorgeschreven dosis innemen en wat meer mee nemen op zak voor t geval dat..

je zegt dat je niet je hele leven magnesium kan blijven gebruiken.. wou je wel de rest van je leven speed blijven gebruiken dan? :openmouth:

verder zou ik ook een hoop eiwitten innemen is erg gezond voor je spieren (misschien eens kijken naar eiwit shakes o.i.d.)

wat je misschien ook eens kan proberen is creatine dit gaat t verzuren van je spieren tegen t is alleen wel een vochtvreter (vooral t oude soort creatine) dus je zou er iig een hoop water bij moeten drinken..

maar goed, kijk eerst eens hoe die magnesium bevalt, persoonlijk had ik dit gewoon al lang eens geprobeerd ipv te wachten tot wanneer je t echt denkt nodig te hebben

Flameon

Badass junkie
magnesium is inderdaad goed tegen spieren (ook het zenuwstelsel btw).
Een week voordat je een avondje door gaat zakken op speed / mdma 2x daags zo'n pilletje nemen en je voelt je een stuk beterder. 2x daags is voldoende, teveel magnesium is nl ook niet goed

Bymo

Flameon zei:
teveel magnesium is nl ook niet goed

Heb je daar een bron van? Want dit is wat ik erover vond :

Magnesium is het enige mineraal waarvan je geen overdosis kan nemen. Wat je lichaam nodig heeft wordt opgenomen via je darmen, wat je lichaam niet nodig heeft, verdwijnt uit je lichaam via je ontlasting.

DrPepper

Na gebruik van speed en pillen kun je goede multivitaminen gebruiken (evt bruistabletten, wordt sneller opgenomen) daarnaast zijn de capsules met chroom-piccolinaat erg goed. Dit is een mineraal voor mensen die (top)sport beoefenen, het zorgt voor spier-herstel en de overige vitaminen B6 en B12 zorgen voor de bloedplaatjes en dus goede zuurstof opname in het bloed en dus goed tegen verzurende spieren (spierpijn en spierkramp). Tevens zijn B6 en B12 van belang voor je centraal zenuwstelsel en dus goed tegen de afterdip! Je zal na gebruik sneller opknappen.

Alleen maar 1 mineraal gebruiken tegen after-klachten is dus niet optimaal, zorg dat het aanvullende plaatje compleet is.

andere after-tips; verse sinaasappelsap (vitamine C) , karnemelk (bloedzuiverend), water (vochtaanvullend) en proberen goed te eten (energie)

L

Lid 6909

Gast
True, eet veel fruit!

Ik had laatst ook, 2 dagen speed gesnoven, toen die 2e avond slapen, volgende dag ik spring op toen ik wakker werd, kramp in beide kuiten, vet chill :grin: NOT

moet zeggen dat magnesiumcapsules van 450mg (merk Magneforte als'k me niet vergis) bij mij altijd goed gewerkt hebben tegen de spierpijn,
pakte er dagelijks 2à3 capsules van.
Ook helpt magnesium tegen stress en het depressieve gevoel (vond ik toch).

Zoals hier ook al vermeld staat, veel fruit eten of multivitaminedrankjes.

Ook rehydraterende bruistabletten of drankjes kunnen wonderen doen.

En voor de die-hard gebruikers die last hebben van een verstopte neus... een streep Acetylcysteinum helpt echt zalig, is een slijmoplossend middel, wordt in de apotheek verkocht bvb. onder het merk Lysox, zonder voorschrift, is bedoeld om op te lossen in water maar werkt véél effectiever als je het snuift :rolleyes:

probeer je vitamines en mineralen vnl uit voeding te halen, supplementen worden lang zo niet opgenomen door ons lichaam hoe zuiver ze ook mogen zijn.
drink veel melk (calcium tgn spierverkramping), bruin brood, groente en fruit en neem 2 keer daags een ijzerrijke vleessoort.

3970

Wijs gebruiker
Ik slik ook altijd Magnesium als ik een nachtje doorhaal op speed, werkt spierontspannend.

Bovenaan