Magic mushrooms (truffels) bewaren

Icee

Newbie
Hallo,
Ik heb gisteren een doosje magic mushrooms gekocht (truffels) en hou ze tot nu toe in de frigo... maar als ik deze vandaag opendoe en ik laat ze nog een dag in de frigo en daarna terug een tijdje uit de frigo voor mee naar huis te nemen, zijn ze dan nog altijd 'goed' ?
Of kan ik gewoon beter de verpakking toelaten en wachten tot overmorgen met alles mee te nemen?
Groetjes

septerrac

Newbie
truffels zijn over het algemeen best goed vers te houden in een koelkast.. ik heb een enkele keer truffels in huis gehad, en bewaarde het doosje in de koelkast, en snoepte er zow nu en dan uit..

J0rrit

Badass junkie
nog een vraag over truffels bewaren/drogen. Moet je ze per se in de koelkast bewaren want ik woon ng thuis en mijn ouders mogen ze niet zien. Ik wil ze dus op mijn kamer verstoppen en bewaren ( heb daar geen koelkast ).

verder mag de smartshop geen gedroogde truffels verkopen omdat dat harddrugs is, dus ik ga er vanuit dat ze nog iets droger kunnen. Ik wil ze dus maandag kopen, en dan tot vrijdag gewoon in het doosje op mijn kamer bewaren ( dus niet in de koelkast ), hierdoor hoop ik dat ze ook nog eens drogen, en vrijdag wel nog steeds goed zijn? is dat zo?

Of als ik ze wil drogen moet ik dat onder een lamp doen of iets dergelijks?

matthijs

Badass junkie
DarkScope zei:
mathijs zei:
Maakt niet uit of ze droog zijn of niet. Er komen echt niet meer alkaloiden in.
als ze droog zijn, zijn ze heftiger daarom is t harddrugs. iemand die t wel weet?

Gast. Als ze droog zijn is het water eruit. Maakt echt niet uit of dat water erin zit of niet.

J0rrit

Badass junkie
mathijs zei:
DarkScope zei:
mathijs zei:
Maakt niet uit of ze droog zijn of niet. Er komen echt niet meer alkaloiden in.
als ze droog zijn, zijn ze heftiger daarom is t harddrugs. iemand die t wel weet?

Gast. Als ze droog zijn is het water eruit. Maakt echt niet uit of dat water erin zit of niet.

tuub, als ze droog zijn ontstaat er meer psiocybine of hoe t ook heten mag, of als ze droog zijn komt het aantal gram van die stof beter tot zn recht.

geloof me nou maar het is echt zo.

Intoxicated

Wijs gebruiker
nee hoor...

Ja, als je 30 gram droog tegenover 30 gram nat stelt wel ja...
Maar een portie nat is 30 gram en droog 3 gram, dus het weegt gewoon minder, het komt niet beter tot zijn recht ofzo. tuub...

BacingsPen

Badass junkie
Heb toch van een smartshopeigenaar gehoord dat dit echt waar is..

Ze verkocht echter geen gedroogde paddo's dus het was geen verkooppraatje..

Maar merk zelf ook geen verschil nee :confused:

Iedereen reageert anders op drugs, daar zal het wel mee te maken hebben? De 1 haalt meer stoffen uit voedsel als het in klein hoeveelheden binnenkomt, de ander juist als het met veel water/grote hoeveelheden binnenkomt..

Klinkt niet logisch, maar je moet toch altijd proberen voor jezelf iets te verklaren?

Moet ik niet weer eens beginnen met blowen? Dan heb ik tenminste nog eens een keer het gevoel iets te vertellen te heben.. :rolleyes:

matthijs

Badass junkie
Begin maar niet met blowen.

Ja tuurlijk zijn gedroogte paddo's relatief sterker. 10 gram gedroogte en 10 gram natte paddo's is inderdaad vershcil.
Maar als je 10 gram natte hebt en je laat het drogen wordt het msischien 2 gram droge.
Zelfde idee als met alcohol. In een standaard glas whiskey zit net zoveel alcohol als in een standaardglas bier.

BacingsPen

Badass junkie
mathijs zei:
Begin maar niet met blowen.

Ja tuurlijk zijn gedroogte paddo's relatief sterker. 10 gram gedroogte en 10 gram natte paddo's is inderdaad vershcil.
Maar als je 10 gram natte hebt en je laat het drogen wordt het msischien 2 gram droge.
Zelfde idee als met alcohol. In een standaard glas whiskey zit net zoveel alcohol als in een standaardglas bier.

En geld bij alcohol niet, dat je van bepaalde drank HEEL veel op kan voor je iets van voeld, en van bep. drank maar weinig? (in verhouding evenveel alcohol, maar toch wordt je van het 1 eerder dronken dan van het andere..)

Ellesdee

Badass junkie
heeft er mee te maken dat drogen een bewerking is... oid... daarom mogen ze dat nie verkopen...

edit

De stoffen psilocine en psilocybine zijn de werkzame stoffen in paddo's. Deze stoffen staan op lijst 1 van de opiumwet (harddrugs). Maar de paddestoelen waar deze stoffen inzitten worden gezien als natuurproduct en vallen op zichzelf niet onder de opiumwet. Omdat paddestoelen beschouwd werden als natuurproduct mochten ze voor 2002 verkocht worden in de smartshop. Daar is verandering in gekomen. In 2002 heeft de Hoge Raad de uitspraak gedaan dat je paddestoelen die psilocine en psilocybine bevatten niet mag bewerken. Als de paddo's gedroogd of in een paddo-reep verkocht worden is dat strafbaar, omdat dat gezien wordt als bewerken. Gedroogde paddo's mogen dus niet meer verkocht worden. Verse paddo's zijn niet bewerkt en mogen wel verkocht worden.
Overigens kunnen verse paddo's sterker zijn dan gedroogde.

septerrac

Newbie
ik heb ooit begrepen dat veel van de werkzame stoffen in het vocht zaten, en dat ze bij drogen kans zagen om te cristaliseren, en daarmee iets sterker en effectiefer worden.

matthijs

Badass junkie
SpirtualBen zei:
En geld bij alcohol niet, dat je van bepaalde drank HEEL veel op kan voor je iets van voeld, en van bep. drank maar weinig? (in verhouding evenveel alcohol, maar toch wordt je van het 1 eerder dronken dan van het andere..)

Komt waarschijnlijk omdat je op feestjes ed te grote glazen inschenkt.
In elk standaardglas zit evenveel ml alcohol.

J0rrit

Badass junkie
maar wat is t nu? denken jullie dat het veel uitmaakt of ik ze eerst laat drogen of niet?, iig de eigenaar van de smartshop hier in de buurt vertelde t me zo.

en tuub is geen scheldwoord hier maar zoiets als gast, voor t geval dat je t verkeerd opvatte....

shihuandgi

Belezen gebruiker
DarkScope zei:
maar wat is t nu? denken jullie dat het veel uitmaakt of ik ze eerst laat drogen of niet?, iig de eigenaar van de smartshop hier in de buurt vertelde t me zo.

mischien es drogen, en zien of je harder reageert?

normaal is het heviger gedroogd!

J0rrit

Badass junkie
shihuandgi zei:
DarkScope zei:

weet je ook misschien hoe precies? lamp erboven of boven de verwarming ofzo? of gewoon op een droge plek laten liggen en hoelang? ik heb namelijk maar een paar uur de tijd maar lijkt me lang niet genoeg?

nutsss

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
shihuandgi zei:
DarkScope zei:

weet je ook misschien hoe precies? lamp erboven of boven de verwarming ofzo? of gewoon op een droge plek laten liggen en hoelang? ik heb namelijk maar een paar uur de tijd maar lijkt me lang niet genoeg?

een uurtje aan de waslijn dat werkt doorgaans wel goed.

Frisko

Badass junkie
gewoon in een donkere kast op kamertemperatuur. gewikkeld in keukenrol...
om de dag ff je papier verschonen en op een paar dagen zijn ze droog...

my 2 cents :P :smoke: :wave:

Marklar

Belezen gebruiker
Fresh truffles like Psilocybe tampanensis and Psilocybe Mexicana contain about 70% of water and can be stored fresh in the fridge up to 3 weeks. Drying is easy. You simply spread out the truffles on a few news papers in a warm room. Speed the process up with a fan. Store the dried ones in a zip lock bag or any other airtight container, in a cool, dark and dry place. After 6 month the strength will decrease.

Bron: http://www.psychonaut.com/index.php?option=com_jd-wiki&Itemid=42&id=philosopher_s_stones

Bovenaan