• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD 450mu From heaven to hell

Bobsacamano

Badass junkie
De avond begon zoals iedere andere trip avond. Met veel zin in de trip en een klein beetje gezonde spanning. We hadden besloten om onze normale dosis van anderhalve zegel van 150mu te verhogen. Ik ging er drie doen mijn vriendin tweeënhalf. Dit was achteraf geen goede beslissing.

Dit verhaal heeft niet veel zin om te vertellen met de standaard tijdframes want veel tijden weet ik echt niet meer. Nadat we de zegels onder onze tong legde voelde ik na 5 minuten al een tinteling over mijn hoofd gaan. Na een half uur merkte ik dat de opkomst snel was en slikte mijn zegels door. Ook mijn vriendinnetje voelde hetzelfde als ik.

Gezien het eerste kerstdag was moesten we nog cadeautjes uitpakken van elkaar die onder de boom lagen. Waar ik normaal na een half uur alleen lichamelijk dingen merk zweefde hier de letters van het geschreven kaartje op mijn cadeau al over het papier alsof de inkt nog nat was. Ik moest me heel erg concentreren om te snappen wat er stond maar toen ik het goed gelezen had ontroerde me het enorm het was zon lieve tekst geschreven door mijn meisje die nu met grote disney ogen tegenover me zat. Ik omhelsde haar intens gelukkig en voelde onze lichamen samensmelten.

Mijn cadeau uitpakken ging heel erg omslachtig ik pakte een schaar en met veel gekloot kreeg ik de doos open en een glimmende nieuwe bureaustoel staarde me aan. Ik wou dat ding al een tijdje en was er heel blij mee grijnsde van oor tot oor maar was ook heel erg afgeleid door het mooie cadeau papier. Beetje niveautje kleuter haha.

We hadden op mijn smart-tv youtube aangezet met die DMT visualisatie film. Deze animatie duurt 2 uur en is een stroom aan DMT achtige visuals. We zaten met een muziekje op naar de tv te kijken. De LSD was nu echt niet meer te ontkennen. De visualisaties op de tv rolde letterlijk de kamer binnen alles stond in lichterlaaie en golfde op de maat van de muziek. Ik deed mijn ogen dicht en zag dat het niet meer uitmaakte ook met mijn ogen dicht was het een enorme golf van een prachtige kleurrijke wereld. Dit was next level jezus mina wat een prachtige wereld ik was in de zevende hemel. Mijn vriendin ervaarde hetzelfde.

Mijn ogen bleven dicht en ik luisterde naar de muziek. Dit was intens zelfs vergeleken met muziek luisteren op 225mu. Mijn hele lijf en ziel was een gehoorsorgaan ik luisterde met ieder vezeltje in mijn lief ik werd verslonden door de muziek en ik liet het graag toe.

Inmiddels lach ik op de grond en praatte ik tegen mijn vriendin over van alles. Ik begon het gevoel te krijgen dat ik een soort controle had over alles wat er ook maar in mijn leven gebeurde. Dit niet alleen in de trand van “Alles wat ik nu doe veranderd mijn toekomst” Maar letterlijk. Ik stond in mijn woonkamer en zag mijn armen voor me en ik voelde mijn lichaam in een vloeistof veranderen, maar alleen mijn rechter helft de andere helft veranderde in steen. dit kon ik willekeurig omdraaien het was een idioot gevoel en idioot om te zien. Mijn hele ik viel uit elkaar toen ik weer op mijn kleed ging liggen en ik loste op in het universum een ego-oplossing is een heerlijk warm gevoel en één van het laatste fijne wat ik heb gevoelt die avond.

Toen ik besloot weer terug te keren was het idee van invloed hebben nog niet weg. Ik keek mijn vriendinnetje aan en begon met haar te praten maar mijn mijn mond dicht ik maakte geen geluid. Ze leek me te begrijpen en ik hoorde haar in mijn hoofd terug praten. We ervaarde dit allebei bleek achteraf. Ik hoorde haar stem en zei de mijne.

Ik ging weer recht op zitten en mijn vriendin zegt tegen me “ik heb het gevoel dat ik helemaal uit elkaar word getrokken” achteraf bedoelde ze dit helemaal niet negatief maar ik vatte dit verkeerd op en probeerde het weer fijn te maken voor haar. Vanaf dat moment ging het mis. Alles begon om warmte en kou te draaien. Liefde en Haat, warme kleuren en kouden kleuren, Hitte en kou. Alle mogelijke vormen van warmte en kou hadden op mij een emotionele invloed. Als ik in de schaduw kwam werd ik heel negatief. Ik zocht tevergeefs naar warme muziek op mijn laptop. Langzaam vergat ik dat ik LSD op had en werd de wereld gewoon heel onduidelijk voor me.

Ik weet de omschakeling niet meer, die heb ik zelf niet gemerkt. Maar een lange periode dacht ik dat mijn vriendin en ik in een hele lange loop leefden. Een loop waarbij we van heel gelukkig naar heel ongelukkig gingen die loop duurde een jaar en spoelde steeds heel snel voor ons uit. Als ik gelukkig was wou ze van me af en als ik ongelukkig was wou ik van haar af. In het echt ging ik steeds van de slaapkamer naar de kamer wou ik met haar vrijen en wou ik van haar weg. Ze maakte zich erg zorgen om me en ze liet me niet alleen. Ze vertelde steeds dat ze bij me bleef er voor me was en dat het goed kwam met me. We hadden van te voren 3 valium klaar gelegd voor als het niet goed zou gaan met één van ons. Ik wou ze graag hebben omdat ik even helder was en het teveel LSD vond. Ik nam ze in en toen begon een nieuwe loop waarbij ik steeds weer die drie pillen innam.

Door die nieuwe loop dacht ik dus dat ik een overdosis valium had ingenomen dus ik rende steeds in paniek naar het toilet om te kotsen maar ik kon helemaal niet kotsen. Inmiddels probeerde mijn vriendin mij in bedwang te houden en een goeie vriend te bellen. We kregen steeds zijn voicemail te pakken die hoorde ik steeds. Dus ik hoorde steeds een herhaling van zijn stem. Dit kwam mijn loop niet echt ten goede.

Ik werd iets rustiger in mijn lijf door de valium maar daardoor dacht ik dus dat de overdosis begon te werken ik raakte volkomen in paniek. In mijn hoofd had ik minstens 30 pillen geslikt en ging ik dood. Mijn enige manier om hier wat tegen te doen was het idee om speed te pakken. Gelukkig was ik hiervoor veel te veel in de war. Inmiddels had mijn vriendin mijn beste vriendin en haar man te pakken gekregen die waren op weg en woonden 10 minuten rijden van mij. Ook had ze in paniek 112 gebeld. Al deze mensen kwamen tegelijk binnen en het ambulance personeel was me aan het kalmeren. Dit ging op zich prima ik moest rustig in en uit ademen en ik werd rustig. Maar door de rust werd ik weer herinnert aan mijn “overdosis” en werd ik weer even onrustig. De Ambulance medewerker zei iets in de trant van “Bob je zat net op een 7 en nu weer op een 3 doe rustig met me mee” En vanaf dat moment werd ik weer kalmer. Ik herhaalde wel 20 keer dat ik hier was in mijn huis in Amsterdam met die mensen, ik was echt, zei waren echt deze wereld was echt. Alleen overdreef ik dat begrip echt even later nog wel flink.

Ik had tot op dat moment mijn vrienden niet gezien. Ik wist nog niet dat ze er waren. Het ambulance personeel zei tegen me dat ze me graag even wouden checken in het ziekenhuis om de hoek en of ik dat goed vond. Ik vond dat prima en liep al grapjes makend met ze mee naar de lift en mocht op een stretcher beneden de ambulance in. Ik lekker kletsen met die man in de ambulance. Toen ik ineens een heel raar gevoel kreeg. Ik wist op dat moment vrij zeker dat mijn hele leven een trip was geweest en ik nu in een hogere dimensie zat waar ik naar toe was getrokken door het ambulance personeel. Ik vond dit allemaal natuurlijk prachtig en voelde me vereerd dat ik in dit “echte” leven was aangekomen. Die man vraagt me dus terecht of ik meer drugs had gebruikt en begin mijn hele waslijst op te noemen. Hij kijkt me heel verward aan en zegt “heb je dat allemaal vanavond gedaan” Waarop ik weer antwoord “Nee joh ben je gek dat zou vet onverantwoordelijk zijn geweest dat moet je helemaal niet mengen” Ik vond zijn vraag al zo onlogisch want dat was een vorig leven wat doet dat er nu toe.

Eenmaal in het ziekenhuis lag ik op een bedje in de eerste hulp en toen was mijn vriendin er weer en mijn twee vrienden een vrouwelijke arts komt binnen ik geef haar een compliment over haar bril en mooie ogen en ze lacht naar me en zegt “ben je weer een beetje terug” En ineens komt het keihard op me af dat ik dus gewoon bad ben gegaan tot op dat moment was alles gewoon vette realiteit. Iets waar ik doorheen moest om hier te komen.

Ik heb weet ik veel hoe vaak gezegd jezus dit is niet normaal. En duizend keer sorry gezegd tegen de geliefde om me heen. Die alleen maar blij waren dat het goed met me ging. En al tegen me zeiden dat ze wisten dat het goed kwam toen ik al trippend een zuster aan het versieren was en grapjes maakte tegen het ambulance personeel in de lift en ambulance.

Ze hebben me 10 minuten later laten gaan en toen zijn we rustig naar huis gelopen. Alles had nog een mooi gekleurd gloedje en thuis zijn we na een paar uurtjes in slaap gevallen. De dagen erna waren we erg moe en een beetje ziek we dachten dat dit door de schrik kwam maar inmiddels is het nog niet voorbij en weet ik vrijwel zeker dat we het van wat mensen hebben overgenomen die met een etentje kerstavond niet lekker waren.

Het was allemaal heel heftig en ik vind het heel erg voor mijn vriendin dat ze me zo heeft gezien. Al is ze zelf ook best nuchter eronder omdat ik er ook gewoon rustig over blijf. Voor mezelf was het kut maar minder erg. Ik hoorde later ook dat er naast 2 ambulances 4-5 politie agenten in mijn huis stonden. Eentje van hun gaf mijn trippende vriendin het briljante advies om voortaan coke te gebruiken. Wat een genie. Blijkbaar is het nogal leuk als iemand een bad trip heeft. Ik snap het onvoorspelbare wel je weet niet wat je tegen komt maar 5 politieagenten is misschien wat overdreven. Ik moet echt zeggen dat ik het mijn vriendin geen seconde kwalijk neem ze heeft heel goed gehandeld.

Ik zie psychedelica nu hetzelfde als voor deze bad trip maar wel heb ik een doseringsfout gemaakt de sprong was te hoog, dat had ik niet moeten doen. Wel moet ik eerlijk zijn en zeggen dat een deel van de trip ik het geweldig had. Ik denk dat als er één klein dingetje anders was gegaan ik een geweldige ervaring had gehad. Ik maakte me zorgen om mijn vriendin en daar ging het mis ik was bang dat het niet goed met haar ging en daarom ging het mis met mij. Toen ik éénmaal was vergeten dat ik LSD op had was het einde zoek.

Love Bob

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heftig verhaal man! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. :wink: Lijkt me ook erg heftig voor je vriendin en wel begrijpelijk dat ze 112 heeft gebeld.

Denk uiteindelijk dat de dosering wel echt een te grote sprong is geweest. LSD is misschien mentaal wat beter te sturen dan psilo, maar moet echt niet overschat worden. Lees toch te vaak dat LSD een stuk minder heftig is, maar dat zit hem ook gewoon in de dosering natuurlijk.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik maakte me zorgen om haar en ging daardoor verkeerd. Het is wat het is. Het had zo een prachtige trip kunnen worden. Maar het was niet zomaar een verdubbeling van de dosis het voelde als veel veel meer dan een verdubbeling dat had ik niet verwacht.

Psychedelibee zei:
Heftig verhaal man! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. :wink: Lijkt me ook erg heftig voor je vriendin en wel begrijpelijk dat ze 112 heeft gebeld.

Denk uiteindelijk dat de dosering wel echt een te grote sprong is geweest. LSD is misschien mentaal wat beter te sturen dan psilo, maar moet echt niet overschat worden. Lees toch te vaak dat LSD een stuk minder heftig is, maar dat zit hem ook gewoon in de dosering natuurlijk.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heftig verhaal inderdaad! Fijn dat het uiteindelijk allemaal nog is goed gekomen, hoop ook dat mensen hierdoor beter inzien dat hoge dosering niet altijd even makkelijk te sturen zijn. Moet zelf ook toegeven dat de timeloops soms erg verraderlijk zijn en tot angst kunnen lijden wat ik zelf ook al een keer mee heb gemaakt met truffels. Denk dat dat ook wel het mooie aan DMT is, duurt niet al te lang (10min) maar je gaat toch extreem diep en door minder externe input raak je ook minder snel in paniek, terwijl je met grote doseringen met langwerkende psychedelica toch al wat sneller in een minder plezierige langdurende trip kan komen. Bedankt voor het delen! :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Man! Wat een verhaal!! Gelukkig ben je er goed uitgekomen. :)

Ik denk dat dit ook wel een van de redenen is dat wanneer ik serieus diep wil gaan met trippen, ik dat in mijn eentje doe. Iets wat iemand zegt kan inderdaad zomaar compleet verkeerd opgevat worden en zoiets kan je dan weer helemaal laten doemdenken. Maar ja, ook alleen kun je natuurlijk in paniek raken. Je weet toch nooit hoe het zal gaan. Het blijft ook een risk/reward iets.

Trouwens, ik herken dat van steeds tegen jezelf zeggen dat dit (anderen, de wereld, ik) echt is van de keer dat ik zelf zo'n mindloop had. Je weet dan gewoon dat je jezelf voor de gek houdt, tenminste zo voelt dat voor mij. Je hebt gezien dat het hele leven een illusie is, een soort kosmische grap of droom, maar het angstige ego in je wil dat niet onder ogen komen. Dat is imo altijd het cruciale moment waarop hemel ineens hel kan worden. Je perspectief verplaatst zich dan van neutraal bewustzijn naar extreem angstig ego-bewustzijn waarin gedachten op elke mogelijke manier proberen te rationaliseren wat er gebeurd. Op dat moment word je echt een soort speelbal van je gedachten. Extreem angstaanjagend. :(

Dat van die 4-5 agenten is inderdaad wel heel overdreven. Die lui hebben niet zoveel te doen zeker...

Eerst maar even rustig aan? :wink:

Helenas

Bewuste gebruiker
Pffff wat een ervaring.. Het zal inderdaad geen pretje zijn geweest voor je vriendin. Fijn dat het nu weer beter gaat, behalve dat ziekjes zijn dan. Ik las dat je met haar kon praten in gedachten. Super grappig, ik was een keer met vrienden in een huis en een aantal deden lsd. Ik zat naast twee vriendinnen en die waren ook aan het communiceren in gedachten en vonden dit super bizar. Wel leuk om te zien :)!
Nou, rustig aan en beterschap!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wow wat een ervaring! Bijzonder om te lezen. Als je vergeet dat je LSD hebt genomen zal het inderdaad allemaal extreem verwarrend zijn... Goed dat het weer goed is gekomen, goed ook dat je vriendin de ambulance gebeld heeft. [Dan ben ik stiekem zo blij dat ze in Nederland daar zo behulpzaam mee zijn! Op die ene agent na.]

Ik heb 1x LSD gedaan en dat was 125mg, kan me niet voorstellen hoe meer dan 3x die dosis moet zijn. o_O

Mindless zei:
Ik denk dat dit ook wel een van de redenen is dat wanneer ik serieus diep wil gaan met trippen, ik dat in mijn eentje doe. Iets wat iemand zegt kan inderdaad zomaar compleet verkeerd opgevat worden en zoiets kan je dan weer helemaal laten doemdenken. Maar ja, ook alleen kun je natuurlijk in paniek raken.
Ik wou net zeggen :P Als je alleen bent heb je niemand die je kan helpen of eruit kan halen. :P Ook een risico.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mja, ik snap wel dat het raar klinkt, maar imo ben ik veel beter af als ik alleen ben wanneer ik in zo'n mindloop zit of wanneer ik erg diep ga. 'Anderen' zijn dan toch totale vreemdelingen voor je die je zo ineens helemaal niet meer kunt begrijpen. De psychedelische ervaring is er bovenal een van afdalen in je alleen zijn. Als dat gebeurt met anderen erbij kan dat imo heel gauw voor een verstoring zorgen omdat je dan met je ene been in de wereld van taal blijft staan. Je kan prima met anderen trippen, maar dan meer oppervlakkig heb ik het idee.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik snap heel goed wat je zegt. Ik denk ook dat als ik geen input had gehad alles gewoon goed was gegaan. Dit heeft niks te maken met mijn vriendin maar ik begreep haar input verkeerd daarvoor ging alles prima.

Maar ook wil ik zeggen dat samen trippen je relatie ook enorm kan versterken en het niet alleen maar hoeft te gaan om dieper in jezelf te treden het kan ook gaan om dieper in een ons gevoel te treden.

Mindless zei:
Mja, ik snap wel dat het raar klinkt, maar imo ben ik veel beter af als ik alleen ben wanneer ik in zo'n mindloop zit of wanneer ik erg diep ga. 'Anderen' zijn dan toch totale vreemdelingen voor je die je zo ineens helemaal niet meer kunt begrijpen. De psychedelische ervaring is er bovenal een van afdalen in je alleen zijn. Als dat gebeurt met anderen erbij kan dat imo heel gauw voor een verstoring zorgen omdat je dan met je ene been in de wereld van taal blijft staan. Je kan prima met anderen trippen, maar dan meer oppervlakkig heb ik het idee.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Uiteraard kan het je relatie/band ook enorm versterken. Maar als je puur gaat trippen/mediteren om de waarheid van jezelf en dit bestaan te achterhalen dan zul je op een gegeven moment doorbreken naar de dimensie waarin alleen jij bestaat. De universele kosmische jij welteverstaan. Dan wordt het (pijnlijk of niet) duidelijk dat jij absoluut alleen bent.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zag nog in een topic voorbij komen dat je 2,5 of 3 zegels (150mic) er in ging gooien op dat moment, kan me herinneren dat ik op dat moment dacht dat dat wel een heftige dosis was aangezien ik me je eerste LSD ervaring van een paar maanden geleden leek te herinneren wat relatief gezien vrij korte tijd is om je naar een dosering van 3 zegels te werken. Maar die conclusie had je zelf ook al getrokken.

Blijkt maar weer dat je je van psychedelica nederig kunt gaan voelen.
Gelukkig maar dat er waarschijnlijk niet meer geschaad is dan je ego, heuheuheuh. :P

Maar flauwe grapjes ter zijde, het overkomt de meeste mensen dat ze inschattingsfout maken, het zei met alcohol, het zei het LSD. Het gaat er voornamelijk om hoe je er mee omgaat, in het vervolg ben je iets wijzer.
Zou deze ervaring jezelf niet teveel dwars laten zitten wat makkelijk gezegd is dan gedaan.

Fool

Badass junkie
Heftig verhaal Bob, scheelt dat je er vrij snel al redelijk nuchter onder lijkt te zijn! :)

Bobsacamano zei:
Die man vraagt me dus terecht of ik meer drugs had gebruikt en begin mijn hele waslijst op te noemen. Hij kijkt me heel verward aan en zegt “heb je dat allemaal vanavond gedaan” Waarop ik weer antwoord “Nee joh ben je gek dat zou vet onverantwoordelijk zijn geweest dat moet je helemaal niet mengen” Ik vond zijn vraag al zo onlogisch want dat was een vorig leven wat doet dat er nu toe.
Flapdrol :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
Wat een heftig verhaal Bob! Ik moet zeggen dat je erg blij mag zijn met je vriendin die dit zo goed op pakt, en gelukkig niet zelf ook in paniek geraakt is. Een ambulance is misschien een wat radicale oplossing, maar als je volledig in paniek bent, weet zij natuurlijk ook niet wat ze moet doen, en het ambulancepersoneel weet dat wel. Je mag blij zijn dat je er zo goed vanaf bent gekomen en dat het ambulance personeel je zo goed geholpen heeft.

Een doseerfout zou ik het niet noemen, met psychedelica neem je natuurlijk gewoon een risico. Het is jammer dat het deze keer wat minder heeft uitgepakt, maar ik denk dat je hier vast weer van kunt leren en hier een les uit kunt trekken. Het is ook goed voor ons om te herinneren dat dit iedereen kan gebeuren, want dat wordt nog wel eens vergeten, door mij wel althans. Ik zou namelijk zelf al bijna denken dat mensen als Bee, Mindless en ook jij geen bad trip kunnen krijgen, maar dat kan natuurlijk wel.

Waar de fout lag, weet je zelf natuurlijk het beste. Wellicht dat je de volgende keer een vergelijkbare situatie wat makkelijker grip op de situatie kan krijgen.

Thanks voor het delen in ieder geval, en ik hoop dat je er snel weer overheen komt en rustig aan het trippen weer op kunt pakken :wink:

Peace :wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
Ik zou namelijk zelf al bijna denken dat mensen als Bee, Mindless en ook jij geen bad trip kunnen krijgen, maar dat kan natuurlijk wel.
Het kan iedereen overkomen inderdaad, zeker als je een beetje gaat stunten met je dosis. Maargoed, zelfs met kleinere doseringen blijft er altijd een kans dat het niet goed gaat. Psychedelica moeten gewoon nooit onderschat worden.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Pfoe wat een trip zeg , erg fijn dat je door de omgeving en vriendin goed werd opgevangen. Verder staat alles er al.. Wat een nare mindloop zat je in zeg.
Je voelde je verder happy en onbezorgd toen je de trip nam jou kennende. Blij dat je er goed bent uitgekomen. :)

Enige wat ik graag kwijt wil is dat je met acid babystapjes 'moet' zetten in dosering. Mijn eerste trip was alleen een hartje (375mics circa) wat ik verdeelde. Wist toen niet alles over LSD het is geen speelgoed. Wat ik later ook leerde..

Nu heb ik aan 150-300mics zat , met tolerantie is het een ander verhaal.
De een is op 140mics even ver heen als iemand die 250mics opeet of drinkt.

Even verwerken eerst maar neem je tijd, je hebt er wel van geleerd helaas op een harde manier.

Maar eh we gaan nu een nieuw jaar in , de beste wensen vast!
Geniet van het hier en nu!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
ooscaar zei:
Ik zou namelijk zelf al bijna denken dat mensen als Bee, Mindless en ook jij geen bad trip kunnen krijgen, maar dat kan natuurlijk wel.
Het kan iedereen overkomen inderdaad, zeker als je een beetje gaat stunten met je dosis. Maargoed, zelfs met kleinere doseringen blijft er altijd een kans dat het niet goed gaat. Psychedelica moeten gewoon nooit onderschat worden.
Precies ja. En je kan door je eerdere ervaringen ook juist meer angst ondervinden als je diep gaat. Daar heb ik zelf bij mijn laatste paar trips last van ondervonden. Ik herken dan een bepaald gevoel en weet dat ik vlakbij een ego-oplossing zit. Maar dat betekent ook dat ik vlakbij mindloop-land ben, wat juist hetgeen is waar ik het allerbangst voor ben... :( De ego-oplossing zelf is helemaal niets om bang voor te zijn, maar net daarvoor en wanneer het ego weer terugkomt... Dan zit je half in die tijdloze dimensie, alleen met je gedachten die constant proberen te vluchten van die eeuwigheid.

Maar ik blijf het zeggen, ik ben een fel tegenstander van het begrip 'bad trip'. Op de een of andere manier suggereert dat dat je er zomaar willekeurig een kunt krijgen, terwijl ik juist denk dat het áltijd een keuze is om jezelf te verliezen in je gedachten. Ik zeg niet dat het makkelijk is om de keuze te maken er niet in mee te gaan, verre van. Maar het ís een keuze en niet iets waar je hopeloos aan bent overgeleverd. Het hele begrip 'bad trip' zorgt er juist voor dat mensen erin gaan geloven en het manifesteren voor zichzelf.

ooscaar

Wijs gebruiker
Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ooscaar zei:
Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Daar heb je wel een punt ja. In dat geval is het inderdaad een kwestie van tijd voordat iemand een keer een 'bad trip' krijgt. Maar ook dan heb je al de keuze gemaakt om jezelf te verliezen in je gedachten. Alleen lijkt die keuze er dan niet te zijn omdat we hem onbewust maken. Wat we dan vaak zien is een overstuur iemand die vervolgens de schuld bij het tripmiddel legt, maar dat is een beetje als zonder rijbewijs gaan joyriden, een ongeluk krijgen en dan de auto de schuld geven dat je gewond bent geraakt. :P Klinkt absurd, maar dat is wat heel veel mensen doen met roekeloos psychedelica gebruik (ik wil Bob hier zeker niet van beschuldigen hoor, voor wie dat misschien denkt :wink: ).

Natuurlijk heeft de jammerlijke staat waarin onze maatschappij verkeert hier alles mee te maken. Als we bij ons verstand waren zoals vele andere (meer "primitieve") culturen, dan hadden we goede voorlichting en begeleiding gehad wat betreft psychedelica gebruik.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bob, ik ben best benieuwd wat je van dit filmpje vindt:

De beste wensen voor het nieuwe jaar trouwens! (ook voor alle anderen hier natuurlijk :) ). Hopelijk ben je ook weer wat meer bijgekomen van je lsd avontuurtje. :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Allemaal,

Even een update van mijn kant. Alles gaat heel goed. Eigenlijk merkte ik alleen dat mijn onderbewuste het allemaal moest verwerken. Voor de rest voelde ik me prima. Mijn nachtrust was daar dit verwerken nogal onrustig en mijn dromen erg gefragmenteerd en soms had het wat loop trekjes. Dit werd in verloop van de week wat minder en vanacht heb ik voor het eerst weer 100% lekker geslapen.

Dit kwam denk ik ook een beetje omdat ik na de trip ziekig werd en dus niks anders deed verder. Met oud en nieuw heb ik weer lekker gedanst van 22:00 tot 10:00 en weer allerlei dingen mee gemaakt. Dus mijn onbewuste kon weer andere dingen gaan verwerken.

Bedankt voor alle lieve steun ook via privé berichten.

@Mindless.. ik ga je filmpje snel bekijken.

@SirErick.. voor mij hoeft het geen sticky te worden. Het verdiend niet meer aandacht dan een puur positief verhaal maar het verdiend de zelfde aandacht. Ik zat eerst wel te twijfelen of ik het er op ging zetten of niet maar ik vond dat ik het moest delen.

lotske1984- zei:
Wat en heftig verhaal..fijn dat het terug beter met jullie gaat..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat betreft de overdrevenheid van 5 politieagenten: hier had ik het gisteren met mijn huisgenootje even over. Ik denk niet dat zij goed weten wat ze moeten verwachten als iemand een bad trip heeft (van de LSD), voor hetzelfde geld was je erg agressief geworden, dan kun je best nog eens 5 mensen nodig hebben om bovenop je te gaan zitten :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Heb je ook een punt is ook zo.

ZERO- zei:
Wat betreft de overdrevenheid van 5 politieagenten: hier had ik het gisteren met mijn huisgenootje even over. Ik denk niet dat zij goed weten wat ze moeten verwachten als iemand een bad trip heeft (van de LSD), voor hetzelfde geld was je erg agressief geworden, dan kun je best nog eens 5 mensen nodig hebben om bovenop je te gaan zitten :wink:

Pante

Belezen gebruiker
Net even het hele topic doorgelezen. Klinkt als een heftig, maar ook erg interessant verhaal.

Die mindloops klinken erg herkenbaar. Denk dat je er wel vaker 'last' van gaat krijgen (als in; net hogere dosissen is het iets dat bij mij en anderen die ik er over spreek wel vaker voorkomt). Tussen haakjes omdat je er naar mijn idee wel veel uit kunt haken. Het is, zoals mindless al beschreef, het vast blijven houden aan hoe jij denkt dat de werkelijkheid in elkaar steekt. Terwijl die werkelijkheid zoals 'jij (of het ego) hem schetst alleen de som is van allerlei perceptie- en interpretatieprocessen. Die mindloops laten naar mijn idee dan ook inzien waar je erg aan vast houdt. Vervelend, maar nuttig dus :)

Enfin, wel vervelend dat het gebeurt is, ook dat er ambulance aan te pas moest komen en dat je vriendin van slag was. Dat maakt zo'n trip wel meer naar dan nodig.

Fool

Badass junkie
ooscaar zei:
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.

Fool zei:
ooscaar zei:
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.

Pante

Belezen gebruiker
Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellende :grin: Helemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).

Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt :rolleyes:

P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.

Bobsacamano zei:
Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.

Fool zei:
ooscaar zei:

Bobsacamano

Badass junkie
Nou ja ergens heb je een punt. Ik dacht dat mijn vriendin het niet meer leuk had (wat niet klopte) En wou er wat aan doen voor haar. Vanaf dat moment ging het mis dus ja ik had een verlangen om het fijn te maken voor haar.

Pante zei:
Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellende :grin: Helemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).

Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt :rolleyes:

P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bobsacamano zei:
Persoonlijke opgekropte pijn is nog maar de schil van het onderbewuste. Dat is alle pijn met een labeltje eraan vast. Daaronder zit nog een diepe put aan pure weerstand/pijn die allang geen verhaal meer aan zich heeft zitten. Weerstand/pijn met als enige reden het gevoel te creëren een afzonderlijk iemand te zijn. Deze pijn is vele malen compacter en intenser, maar levert geen lijden op. Pijn wordt pas lijden als er een verhaal/label aan vast zit.

Die brok van weerstand is de sensor (ook wel het ego genoemd) die ons het gevoel geeft een afzonderlijke zelf te zijn. Wanneer we bijvoorbeeld voelen dat ons onrecht is aangedaan, is het dat wat we voelen. We denken dat óns onrecht is aangedaan, maar het is slechts die sensor die even van zich laat weten. De sensatie is van zichzelf neutraal, maar wanneer er identificatie met iets is wordt de sensatie een emotie. Het effect van meditatie (het onderbewuste transformeren naar bewustzijn) is dat je minder emotioneel wordt en meer gevoelig, wat twee heel verschillende dingen zijn.

Dat dingen gewoon gebeuren geloof ik niet zo in. Dit universum werkt niet op die manier, al lijkt dat natuurlijk soms wel zo. Maar ja, als je zegt dat het door een samenloop van omstandigheden komt, ben ik het daar ook wel weer mee eens. Alleen zou ik dat niet gewoon gebeuren noemen. Als je oplet, is er overal synchroniciteit te ontdekken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Persoonlijk geloof ik dat alle moeilijke momenten tijdens een trip een afspiegeling zijn van dingen waar je bewust of onbewust tegen aan loopt in je dagelijks leven. Tijdens een trip kunnen die dingen dan zwaar uitvergroot worden zodat je er iets van kunt leren. Een samenloop van omstandigheden kan naar mijn idee alleen een trigger van een moeilijk moment tijdens een trip zijn en niet zozeer de achterliggende oorzaak.

Ik heb zelf nog nooit een bad trip gehad, maar vaak genoeg wat moeilijke momenten tijdens trippen en hier heb ik altijd het meest aan gehad omdat ik soms al tijdens de trip of anders achteraf in zag dat dit zaken zijn waar ik in mijn leven ook tegen aan liep. Een goed voorbeeld hiervan is dat ik vroeger best een controlfreak was, waar ik uiteraard snel tegen aan liep met trippen. Door het leren de controle los te laten tijdens trippen, kan ik dit ook veel makkelijker in mijn dagelijks leven.

Uiteindelijk kun jij natuurlijk zelf het beste inschatten wat voor les hier voor jou inzat bob, maar ik zou zeker proberen wat dieper te kijken dan alleen de hoge dosis of de samenloop van omstandigheden. Wellicht vind je dan toch iets waar je ook in je dagelijks leven nog wat van kan leren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat je ook weleens ziet, is dat nog erg jonge kinderen al veel psychologische pijn met zich meedragen (even in het algemeen gesproken, niet specifiek gericht op iemand). Er zit dan veel verdriet in zo iemand, eigenlijk téveel verdriet als je ziet dat zo iemand nog maar zo weinig levenservaring heeft. Reïncarnatie is dan één theorie, maar die pijn hoeft natuurlijk helemaal niet persoonlijk te zijn. We zijn geen op zichzelf staande entiteiten die enkel hun eigen bagage meedragen. Er is een collectieve pijn, de pijn van de wereld. Een soort pijn van de hele mensheid die onpersoonlijk is, maar vanuit de diepte wel invloed op ons uitoefent. Je kan op die manier aan de oppervlakte alles goed voor elkaar hebben, maar alsnog bijvoorbeeld veel weerstand voelen of zelfs een depressie krijgen, schijnbaar zonder enkele reden. Ga je diep genoeg in een trip en/of meditatie, dan kun je daar bewust van worden. Maar op dat niveau ben je meer de neutrale observator van die pijn. Het is mijn opvatting, maar ik denk dat je op dat niveau ook die pijn kunt helpen op te lossen.

Fool

Badass junkie
Mindless zei:
Wat je ook weleens ziet, is dat nog erg jonge kinderen al veel psychologische pijn met zich meedragen (even in het algemeen gesproken, niet specifiek gericht op iemand). Er zit dan veel verdriet in zo iemand, eigenlijk téveel verdriet als je ziet dat zo iemand nog maar zo weinig levenservaring heeft. Reïncarnatie is dan één theorie, maar die pijn hoeft natuurlijk helemaal niet persoonlijk te zijn. We zijn geen op zichzelf staande entiteiten die enkel hun eigen bagage meedragen. Er is een collectieve pijn, de pijn van de wereld. Een soort pijn van de hele mensheid die onpersoonlijk is, maar vanuit de diepte wel invloed op ons uitoefent. Je kan op die manier aan de oppervlakte alles goed voor elkaar hebben, maar alsnog bijvoorbeeld veel weerstand voelen of zelfs een depressie krijgen, schijnbaar zonder enkele reden. Ga je diep genoeg in een trip en/of meditatie, dan kun je daar bewust van worden. Maar op dat niveau ben je meer de neutrale observator van die pijn. Het is mijn opvatting, maar ik denk dat je op dat niveau ook die pijn kunt helpen op te lossen.
Dan vind ik het eerlijk gezegd nog waarschijnlijker klinken dat bad trips 'gewoon gebeuren' door omstandigheden. :P

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat kan. :wink: Maar de vraag is ook tot in welke mate we bewust zijn van de omstandigheden. Wat zijn precies alle omstandigheden?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je kan toch ook gewoon pijn in je onderbewuste hebben zitten die je niet direct persoonlijk kunt verklaren maar wel gewoon persoonlijk is. Ik vind de stap naar reincarnatie om dit te verklaren vrij rigoreus eerlijk gezegd. Het kan uiteraard, maar je kunt vast ook nog allerlei andere theorien bedenken.

Ik geloof dus ook niet zo dat de oorzaak van een bad trip in een samenloop van omstandigheden ligt, maar om dan direct de stap naar reincarnatie te maken vind ik persoonlijk nogal vergezocht en alleen maar weer een andere manier om je niet met de oorzaak te hoeven identificeren net zoals de samenloop van omstandigheden dat in feite is. Met beiden zoek je dus een oorzaak buiten jezelf, je zoekt het alleen in iets anders.

Ik weet ook dat het in mediteren gaat om je niet te identificeren met dingen in je bewuste of onderbewuste, maar wanneer je bad gaat zal er toch een bepaalde manier van identificatie geweest zijn waar je dus in je dagelijks leven aan kunt werken. Alleen maar zeggen dat het door reincarnatie of een samenloop van omstandigheden komt is de daadwerkelijke oorzaak weer wegstoppen in je onderbewuste en zo kun je er dus niet aan werken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Uiteraard kan dat ook ja.

En reincarnatie of niet? Ik vind het zelf niet zo heel interessant eigenlijk. Liever uitzoeken wat er nu aan de hand is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
En reincarnatie of niet? Ik vind het zelf niet zo heel interessant eigenlijk. Liever uitzoeken wat er nu aan de hand is.
Dat is ook het punt wat ik wilde maken, dat een moeilijke trip een kans is om dieper liggende zaken in je leven aan te pakken.

Bovenaan