Eve's drop
Badass junkie
My kush
Mooie cola! Blad bloem verhouding is erg mooi!
My kush
Goed drogen en curen zijn 1 van de moeilijkste en meest onderschatte onderdelen van de kweek (de bloem is klaar ik wil ze roken en proeven !!)Beetje off topic misschien, maar cured iemand hier zijn wiet? Tijdens het bloeien ruikt bij mij alles altijd heerlijk, om op te eten zo lekker, maar na het drogen ruikt alles naar groene thee...
Dit jaar maar eens wat meer aandacht besteden aan het droogproces, wie weet maakt dat nog wat verschil.
Thanks voor de tip! In mijn schuur is de luchtvochtigheid momenteel rond de 65%, dus wel een tikkeltje te hoog om te drogen misschien maar het werkt. Zal denk ik even een vochtvreter plaatsen.Goed drogen en curen zijn 1 van de moeilijkste en meest onderschatte onderdelen van de kweek (de bloem is klaar ik wil ze roken en proeven !!)
ieder zen eigen manier maar ik raad je de weckpotten manier aan als je er wat van wil bakken.
Chlorifyl is a big no no![]()
Thanks voor de tip! In mijn schuur is de luchtvochtigheid momenteel rond de 65%, dus wel een tikkeltje te hoog om te drogen misschien maar het werkt. Zal denk ik even een vochtvreter plaatsen.
Heb nu een takje te drogen gehangen en dat begint al naar thee te ruiken. Ik zat te denken om het daarna inderdaad in weckpotten te doen met zo'n zakje dat de luchtvochtigheid op 62% houdt, dan zullen we zien of dat wat doet.
Netjes maar zal je nog niet een paar dagen wachten?
Het liefst wel, maar donderdag gaat het regenen en ik had al een paar kleine plukjes toprot. Heb het dikke er uitgehaald en laat de rest nog even staan waarschijnlijkNetjes maar zal je nog niet een paar dagen wachten?
De Terra Bloom van Plagron is niet voldoende?Hardlopers zijn doodlopers!
Ze kan zo te zien wel een PK gebruiken om lekker aan te zwellen! Langzaam wennen aan kleine hoeveelheden in het medium en niet direct de hoogste dosis zoals aanbevolen doen want dat vinden ze meestal niet zo leuk.
Keep up the good work silverstar!

Mijn glazen bol zegt dat...Ziet er goed uit zeg bij jullie.
Mijne is pas recent bezig met toppen krijgen. Hij is toch nog bijna 1.5 meter groot geworden. Zal hij nog genoeg tijd hebben voor het te koud is ?
Bekijk bijlage 29644
Zal de kwaliteit zeker ten goede komen als je wat langer laat staan. Maar toprot kan t zeker helemaal verpesten. 🥳👍Het liefst wel, maar donderdag gaat het regenen en ik had al een paar kleine plukjes toprot. Heb het dikke er uitgehaald en laat de rest nog even staan waarschijnlijk

Wat zouden jullie doen?
Ik woon in de stad en het is hier 's nachts vrij licht. Afgelopen 2 weken heb ik mijn plant 's nachts in het donker in de schuur gezet omdat ze twijfelachtig in bloei kwam. In mijn week vakantie hebben overdag huisgenoten het (tl) licht aangedaan.
Nu heb ik gister een kweeklamp binnen gekregen, volgens ome Ali LED met een opbrengst van 5000watt. Zal wel wat minder zijn dus.
Komend weekeind ben ik weg, maar ik blijf twijfelen waar ik goed aan doe. In de schuur met overdag de kweeklamp aan en 's nachts goed donker. Krijgt ze met de lamp voldoende licht? Of in de kas, waar ze overdag veel licht krijgt (evt nog aangevuld met de lamp) maar waar ze 's nachts ook overgeleverd is aan lichtvervuiling.
Het blijft pionieren, zo'n eerste kweek 😬Bekijk bijlage 29700
Zowel binnen als in de kas staat ie wel 'binnen' schuur is qua luchtvochtigheid iets droger dan de kas, maar de kas ventileert weer beter.Binnen afbloeien is de komende dagen geen overbodige luxe hoor! Dat doe je goed.
In principe is dit een prima spectrum om de bloeiperiode door te komen. Je ziet wel dat onder en boven 2 werelden van verschil zijn kwa lichtintensiteit dus je zal er zeker wel iets van merken maar het is opzeker beter dan buiten in de schaduw! (Vocht verdampt niet snel genoeg in de schaduw) en je hebt een klimaat beheersbare omgeving.
Bloeihormoon is ook nooit optimaal bij lichtvervuiling en zelfs minimale lumen zorgen voor een verstoorde bloei cyclus.
Ik heb dat eens met kleine stekken getest met een schuurlampje van een paar watt, de stekken stonden binnen het uur naar de lamp toe gericht 🤪
Zowel binnen als in de kas staat ie wel 'binnen' schuur is qua luchtvochtigheid iets droger dan de kas, maar de kas ventileert weer beter.
Jij zou dus gaan voor in de schuur met de lamp boven in de kas met aanvullend licht maar 's nachts ook vervuiling?
De twee werelden qua licht in de schuur was mij ook opgevallen inderdaad, maar als ik hem binnen laat staan is daar nu even niet zoveel aan te doen. De hele schuur behangen met reflecterend materiaal is ook weer zowat 🤣
In de schuur staat de plant binnen-binnen. 'buiten' staat ie in de kas.Wait wutt? Ik volg dit ff niet haha 😂

Ik las het in een ander topic. Neem je tijd ❤️ gecondoleerdDat ligt aan mij overigens, beetje down nu dus ik zal morgen even beter inhoudelijk reageren.
Vandaar de lamp! En de kas, en de ribben uit m'n lijf! De komende 10 jaar móeten er een paar plantjes in de tuin. Gewoon om de investering er weer uit te halen 🤣Hé! Je moet er wel wat voor over hebben hoor hahaha
In de schuur staat de plant binnen-binnen. 'buiten' staat ie in de kas.
Bekijk bijlage 29702Bekijk bijlage 29703
Ik las het in een ander topic. Neem je tijd ❤️ gecondoleerd
Vandaar de lamp! En de kas, en de ribben uit m'n lijf! De komende 10 jaar móeten er een paar plantjes in de tuin. Gewoon om de investering er weer uit te halen 🤣
Hopelijk voel je je inmiddels beter ❤️Thxkerel! Mevrouw
Bis morgen 😇
Hopelijk voel je je inmiddels beter ❤️
Ja die onderste topjes zijn meestal fluffy en niks waard. De energie kan beter naar de grotere toppen gaan.Klopt het dat je de onderste toppen weg moet halen zodat de bovenste groter worden?
En hoe weet je dat je plant klaar is om te drogen? Had iets gelezen over bruine sprietjes.
Bekijk bijlage 30061

Heb je geen loepje? Zodat je de trichomen kan zien. Volgens mij kan die nog heel eventjes. Ik gebruike zelf een mini loepje voor horlogemakers
Volgens mij zijn ze vooral helder.Heb je geen loepje? Zodat je de trichomen kan zien. Volgens mij kan die nog heel eventjes. Ik gebruike zelf een mini loepje voor horlogemakers
Zo ziet het er wel uit, maar heb je niks om het nog dichterbij mee te bekijken? Macro lens van een camera ofzo?Volgens mij zijn ze vooral helder.
Ja met m'n telefoon wel redelijkZo ziet het er wel uit, maar heb je niks om het nog dichterbij mee te bekijken? Macro lens van een camera ofzo?
Hmm ik zelf zou er voor meer bruinig kiezen, voor een lam wietje maar het is maar wat je zelf wilt. Misschien heeft botanicus @Eve's drop nog wat hier over te zeggenJa met m'n telefoon wel redelijk
Je bent zelf een lam wietjeHmm ik zelf zou er voor meer bruinig kiezen, voor een lam wietje maar het is maar wat je zelf wilt. Misschien heeft botanicus @Eve's drop nog wat hier over te zeggen
Nog een dag of 4 tot een week schat ik.
Dan is zelf kweken niks voor jouw.Heb zin om m'n eigen shit te roken
Ik hing de takken met toppen gewoon op de kop in de trap kast. Was maar 2 gram van de laatste plant, dus niet gecured maar het is easy. Gewoon een wekpot driekwart vullen en elke dag even openen voor 2 a 3 weken.Dan is zelf kweken niks voor jouw.
Dat vereist een geduld van goud , en nogmaals.
Drogen en curen van je weed is zeer zeer belangrijk , doe hier de nodige seach voor.
Hier al een start.![]()
De beste manier om je wiet te curen - RQS Blog
Veel kwekers zien curen, of uitharden, als een langdradig proces. Maar het gevolg is boterzachte, geweldig smakende wiet. Hier lees je er alles over.www.royalqueenseeds.be
Twee gram is wel een prestatie op zichIk hing de takken met toppen gewoon op de kop in de trap kast. Was maar 2 gram van de laatste plant, dus niet gecured maar het is easy. Gewoon een wekpot driekwart vullen en elke dag even openen voor 2 a 3 weken.
Hé, het was een zaadje uit shop wiet, wou het gewoon proberen. Vond het verzorgen van het plantje leuker dan het oproken.
Voor iets wat niet gefeminiseerd was en waarschijnlijk van een hermafrodiete plant kwam vond ik het ook wel knap ja 🥸 de plant was halverwege ook nog aan het overlijden omdat ik anti bladluis mengsel te rijk had gemaakt. Ik zoek even foto’sTwee gram is wel een prestatie op zich![]()