Low stress training

Rivalrie

Badass junkie
Mooie planten hebben jullie.

Mijn plantje heeft een enorme groeispurt gehad en begint eigenlijk toppen te krijgen. Is nog wel erg pril, maar de babies zijn wel zichtbaar.
20210917_105512.jpg

Alakazam

Bewuste gebruiker
Beetje off topic misschien, maar cured iemand hier zijn wiet? Tijdens het bloeien ruikt bij mij alles altijd heerlijk, om op te eten zo lekker, maar na het drogen ruikt alles naar groene thee...

Dit jaar maar eens wat meer aandacht besteden aan het droogproces, wie weet maakt dat nog wat verschil.

inner_search

Badass junkie
Beetje off topic misschien, maar cured iemand hier zijn wiet? Tijdens het bloeien ruikt bij mij alles altijd heerlijk, om op te eten zo lekker, maar na het drogen ruikt alles naar groene thee...

Dit jaar maar eens wat meer aandacht besteden aan het droogproces, wie weet maakt dat nog wat verschil.
Goed drogen en curen zijn 1 van de moeilijkste en meest onderschatte onderdelen van de kweek (de bloem is klaar ik wil ze roken en proeven !!)

ieder zen eigen manier maar ik raad je de weckpotten manier aan als je er wat van wil bakken.
Chlorifyl is a big no no :(

Alakazam

Bewuste gebruiker
Goed drogen en curen zijn 1 van de moeilijkste en meest onderschatte onderdelen van de kweek (de bloem is klaar ik wil ze roken en proeven !!)

ieder zen eigen manier maar ik raad je de weckpotten manier aan als je er wat van wil bakken.
Chlorifyl is a big no no :(
Thanks voor de tip! In mijn schuur is de luchtvochtigheid momenteel rond de 65%, dus wel een tikkeltje te hoog om te drogen misschien maar het werkt. Zal denk ik even een vochtvreter plaatsen.

Heb nu een takje te drogen gehangen en dat begint al naar thee te ruiken. Ik zat te denken om het daarna inderdaad in weckpotten te doen met zo'n zakje dat de luchtvochtigheid op 62% houdt, dan zullen we zien of dat wat doet.

Eve's drop

Badass junkie
Thanks voor de tip! In mijn schuur is de luchtvochtigheid momenteel rond de 65%, dus wel een tikkeltje te hoog om te drogen misschien maar het werkt. Zal denk ik even een vochtvreter plaatsen.

Heb nu een takje te drogen gehangen en dat begint al naar thee te ruiken. Ik zat te denken om het daarna inderdaad in weckpotten te doen met zo'n zakje dat de luchtvochtigheid op 62% houdt, dan zullen we zien of dat wat doet.

Curen is zo ontzettend belangrijk!

Kijk eens naar de boveda packs van 62% die zijn ontzettend handig om overtollig vocht op te nemen en naarmate de wiet droger word geeft het ook weer vocht af om zo de LV constant te houden.

Edit :
Shit he haha ik ben veels te vlot met reageren want je zegt het zelf al haha.

Laatst bewerkt:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hardlopers zijn doodlopers!

Ze kan zo te zien wel een PK gebruiken om lekker aan te zwellen! Langzaam wennen aan kleine hoeveelheden in het medium en niet direct de hoogste dosis zoals aanbevolen doen want dat vinden ze meestal niet zo leuk.

Keep up the good work silverstar!
De Terra Bloom van Plagron is niet voldoende?

Zojuist bij de inspectie van de bladeren kwam ik ook een paar ongenode gasten tegen. Nu nog zien hoe ik er weer vanaf kom...

IMG_20210922_110059.jpg

Dit was er een, die leek behoorlijk dood. Op een ander blad trof ik een spin/mijtachtig beestje aan met een donker/groenig achterlijke. Geen spint en ik herkende hem ook niet als een luis, maar wat het dan wel is 🤷🏼‍♀️

Rivalrie

Badass junkie
Ziet er goed uit zeg bij jullie.

Mijne is pas recent bezig met toppen krijgen. Hij is toch nog bijna 1.5 meter groot geworden. Zal hij nog genoeg tijd hebben voor het te koud is ?

20210922_121303.jpg

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ziet er goed uit zeg bij jullie.

Mijne is pas recent bezig met toppen krijgen. Hij is toch nog bijna 1.5 meter groot geworden. Zal hij nog genoeg tijd hebben voor het te koud is ?

Bekijk bijlage 29644
Mijn glazen bol zegt dat...

Nee grapje, ik heb geen idee. Ben wel benieuwd. Ik vind de mijne al spannend! Netjes wel dat ie nog wel 1,5 meter hoog is geworden!

Ramon den haag

Bewuste gebruiker
Het liefst wel, maar donderdag gaat het regenen en ik had al een paar kleine plukjes toprot. Heb het dikke er uitgehaald en laat de rest nog even staan waarschijnlijk
Zal de kwaliteit zeker ten goede komen als je wat langer laat staan. Maar toprot kan t zeker helemaal verpesten. 🥳👍

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat zouden jullie doen?

Ik woon in de stad en het is hier 's nachts vrij licht. Afgelopen 2 weken heb ik mijn plant 's nachts in het donker in de schuur gezet omdat ze twijfelachtig in bloei kwam. In mijn week vakantie hebben overdag huisgenoten het (tl) licht aangedaan.

Nu heb ik gister een kweeklamp binnen gekregen, volgens ome Ali LED met een opbrengst van 5000watt. Zal wel wat minder zijn dus.

Komend weekeind ben ik weg, maar ik blijf twijfelen waar ik goed aan doe. In de schuur met overdag de kweeklamp aan en 's nachts goed donker. Krijgt ze met de lamp voldoende licht? Of in de kas, waar ze overdag veel licht krijgt (evt nog aangevuld met de lamp) maar waar ze 's nachts ook overgeleverd is aan lichtvervuiling.

Het blijft pionieren, zo'n eerste kweek 😬Screenshot_2021-09-23-15-31-06-865_com.google.android.apps.photos.jpg

Eve's drop

Badass junkie
Wat zouden jullie doen?

Ik woon in de stad en het is hier 's nachts vrij licht. Afgelopen 2 weken heb ik mijn plant 's nachts in het donker in de schuur gezet omdat ze twijfelachtig in bloei kwam. In mijn week vakantie hebben overdag huisgenoten het (tl) licht aangedaan.

Nu heb ik gister een kweeklamp binnen gekregen, volgens ome Ali LED met een opbrengst van 5000watt. Zal wel wat minder zijn dus.

Komend weekeind ben ik weg, maar ik blijf twijfelen waar ik goed aan doe. In de schuur met overdag de kweeklamp aan en 's nachts goed donker. Krijgt ze met de lamp voldoende licht? Of in de kas, waar ze overdag veel licht krijgt (evt nog aangevuld met de lamp) maar waar ze 's nachts ook overgeleverd is aan lichtvervuiling.

Het blijft pionieren, zo'n eerste kweek 😬Bekijk bijlage 29700

Binnen afbloeien is de komende dagen geen overbodige luxe hoor! Dat doe je goed.

In principe is dit een prima spectrum om de bloeiperiode door te komen. Je ziet wel dat onder en boven 2 werelden van verschil zijn kwa lichtintensiteit dus je zal er zeker wel iets van merken maar het is opzeker beter dan buiten in de schaduw! (Vocht verdampt niet snel genoeg in de schaduw) en je hebt een klimaat beheersbare omgeving.

Bloeihormoon is ook nooit optimaal bij lichtvervuiling en zelfs minimale lumen zorgen voor een verstoorde bloei cyclus.

Ik heb dat eens met kleine stekken getest met een schuurlampje van een paar watt, de stekken stonden binnen het uur naar de lamp toe gericht 🤪

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Binnen afbloeien is de komende dagen geen overbodige luxe hoor! Dat doe je goed.

In principe is dit een prima spectrum om de bloeiperiode door te komen. Je ziet wel dat onder en boven 2 werelden van verschil zijn kwa lichtintensiteit dus je zal er zeker wel iets van merken maar het is opzeker beter dan buiten in de schaduw! (Vocht verdampt niet snel genoeg in de schaduw) en je hebt een klimaat beheersbare omgeving.

Bloeihormoon is ook nooit optimaal bij lichtvervuiling en zelfs minimale lumen zorgen voor een verstoorde bloei cyclus.

Ik heb dat eens met kleine stekken getest met een schuurlampje van een paar watt, de stekken stonden binnen het uur naar de lamp toe gericht 🤪
Zowel binnen als in de kas staat ie wel 'binnen' schuur is qua luchtvochtigheid iets droger dan de kas, maar de kas ventileert weer beter.

Jij zou dus gaan voor in de schuur met de lamp boven in de kas met aanvullend licht maar 's nachts ook vervuiling?

De twee werelden qua licht in de schuur was mij ook opgevallen inderdaad, maar als ik hem binnen laat staan is daar nu even niet zoveel aan te doen. De hele schuur behangen met reflecterend materiaal is ook weer zowat 🤣

Eve's drop

Badass junkie
Zowel binnen als in de kas staat ie wel 'binnen' schuur is qua luchtvochtigheid iets droger dan de kas, maar de kas ventileert weer beter.

Jij zou dus gaan voor in de schuur met de lamp boven in de kas met aanvullend licht maar 's nachts ook vervuiling?

Wait wutt? Ik volg dit ff niet haha 😂

Dat ligt aan mij overigens, beetje down nu dus ik zal morgen even beter inhoudelijk reageren.
De twee werelden qua licht in de schuur was mij ook opgevallen inderdaad, maar als ik hem binnen laat staan is daar nu even niet zoveel aan te doen. De hele schuur behangen met reflecterend materiaal is ook weer zowat 🤣

Hé! Je moet er wel wat voor over hebben hoor hahaha

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wait wutt? Ik volg dit ff niet haha 😂
In de schuur staat de plant binnen-binnen. 'buiten' staat ie in de kas.

16324066389404859597538468937860.jpg16324066662155166642512362898958.jpg
Dat ligt aan mij overigens, beetje down nu dus ik zal morgen even beter inhoudelijk reageren.
Ik las het in een ander topic. Neem je tijd ❤️ gecondoleerd
Hé! Je moet er wel wat voor over hebben hoor hahaha
Vandaar de lamp! En de kas, en de ribben uit m'n lijf! De komende 10 jaar móeten er een paar plantjes in de tuin. Gewoon om de investering er weer uit te halen 🤣

Eve's drop

Badass junkie
Hopelijk voel je je inmiddels beter ❤️

Plopperdeplop!

Mevrouw, mijn excuses he!

Ja gaat prima hoor, we hebben er een episch feest van gemaakt en tot kwart over wazig doorgegaan natuurlijk!

Over de plant kan ik adviseren om deze toch buiten te houden en zoveel mogelijk te ventileren met regenachtige dagen, dit omdat je binnen met die lamp gaat lopen harken en dit dus ten strengste verboden is bij wet. Hou dat dus in je achterhoofd!

Rivalrie

Badass junkie
Klopt het dat je de onderste toppen weg moet halen zodat de bovenste groter worden?

En hoe weet je dat je plant klaar is om te drogen? Had iets gelezen over bruine sprietjes.

20210930_171737.jpg

Ape

Badass junkie
Klopt het dat je de onderste toppen weg moet halen zodat de bovenste groter worden?

En hoe weet je dat je plant klaar is om te drogen? Had iets gelezen over bruine sprietjes.

Bekijk bijlage 30061
Ja die onderste topjes zijn meestal fluffy en niks waard. De energie kan beter naar de grotere toppen gaan.

ja als je trichomen bruinig worden. Je kunt ze op een bepaald moment oogsten voor een iets andere werking.

wat een mooi kleur blad trouwens
042FD786-3394-4A4A-8919-056048AC0749.jpeg

inner_search

Badass junkie
Heb zin om m'n eigen shit te roken
Dan is zelf kweken niks voor jouw.
Dat vereist een geduld van goud , en nogmaals.
Drogen en curen van je weed is zeer zeer belangrijk , doe hier de nodige seach voor.

Hier al een start.

Ape

Badass junkie
Dan is zelf kweken niks voor jouw.
Dat vereist een geduld van goud , en nogmaals.
Drogen en curen van je weed is zeer zeer belangrijk , doe hier de nodige seach voor.

Hier al een start.
Ik hing de takken met toppen gewoon op de kop in de trap kast. Was maar 2 gram van de laatste plant, dus niet gecured maar het is easy. Gewoon een wekpot driekwart vullen en elke dag even openen voor 2 a 3 weken.

Hé, het was een zaadje uit shop wiet, wou het gewoon proberen. Vond het verzorgen van het plantje leuker dan het oproken.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik hing de takken met toppen gewoon op de kop in de trap kast. Was maar 2 gram van de laatste plant, dus niet gecured maar het is easy. Gewoon een wekpot driekwart vullen en elke dag even openen voor 2 a 3 weken.

Hé, het was een zaadje uit shop wiet, wou het gewoon proberen. Vond het verzorgen van het plantje leuker dan het oproken.
Twee gram is wel een prestatie op zich :wink:

Ape

Badass junkie
Twee gram is wel een prestatie op zich :wink:
Voor iets wat niet gefeminiseerd was en waarschijnlijk van een hermafrodiete plant kwam vond ik het ook wel knap ja 🥸 de plant was halverwege ook nog aan het overlijden omdat ik anti bladluis mengsel te rijk had gemaakt. Ik zoek even foto’s

Ape

Badass junkie
C2CBD226-681A-4044-8FE7-772917841F5A.jpeg
zo was die een dag na het inspuiten van het mengsel tegen bladluis.. je zou denken die overleeft het niet.
9DB8089C-C0E4-42FB-8427-FF6E1C2DBA87.jpegMet liefde en verzorging kwam hij er toch nog bovenop 😃

Bovenaan