Leugens, dat zijn het!

henkie84

Bewuste gebruiker
Het verbaasd natuurlijk niet, maar er staan leugens over drugs op een website van de Scientology kerk! http://www.eenanderewaarheidoverdrugs.nl/index.htm

Zoals:
"Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten. Ze worden opgeslagen in het vet. Eerst komen de drugs in je bloed. Om je aderen ligt allemaal vet. Dat vet werkt op de drugs als een magneet. Dus de drugs komen in je vet te zitten.

Dat is een groot probleem. Als je veel beweegt heb je energie nodig. Die energie komt uit het vet. Als je dus gaat voetballen, skateboarden of dansen, gaat je lichaam vet verbranden. In dat vet zitten nog resten van de drugs. Deze resten komen dan weer in je bloed. Je krijgt dan weer een beetje het gevoel dat je had toen je drugs gebruikte. "

EN

"Verslaving

Alle drugs zijn verslavend. Dat betekent dat je steeds opnieuw drugs nodig hebt. Je hebt steeds meer nodig om je weer prettig te voelen. "

EN

"Wat is de slechtste drug?

Een drug die LSD heet. LSD gooit je herinneringen helemaal door de war. Het is erg moeilijk om daarvan te herstellen en iemand kan daar heel erg lang last van hebben. In XTC zitten stoffen die op LSD lijken. Sommige soorten XTC zijn heel gevaarlijk."

EN

"Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken."

EN

"Zijn drugs duur?

Ja. Behalve het feit dat je er dood aan kunt gaan, zijn er mensen die meer dan 250.000 euro hebben uitgegeven aan drugs. Bedenk eens hoeveel leuke dingen je daarmee had kunnen doen? "

Hehe, dit is inderdaad wel een andere waarheid over drugs.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Haha, laat ze dat maar lekker geloven. Dat is toch dat soort dat gelooft dat we afstammen van aliens, of in de gaten gehouden worden door aliens? Iets in die richting.. need I say more?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
OMG! :mrgreen: hahahahaha!! Misschien moeten we iemand van daar eens uitnodigen om ons eens goed in te lichten, want dit klinkt wel heel erntig? :openmouth:

kotssmurf

Belezen gebruiker
Dit kan ik niet zo laten. Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag waar ze hun info vandaan halen. Ik vindt het absoluut nodig dat jonge mensen worden ingelicht over drugs, maar dan met waarheden en niet met meningen van kortzichtige mensen!
Hieronder wat ik heb gestuurd, ik hou jullie op de hoogte...

************ aan info
details weergeven 08:52 (0 minuten geleden)

Beste,

Ik vindt het een zeer mooi initiatief dat jullie jonge mensen op de hoogte willen houden van drugs en alles wat er mee te maken heeft.
Toch zou ik willen vragen van waar u deze 'waarheden' vandaan haalt? Is alles op jullie site wetenschappelijk onderbouwd? Kunnen jullie mij even de bronnen daarvan opsturen dan? Ik heb namelijk mijn bedenkingen bij een aantal beweringen, deze lijken mij eerder subjectief dan een objectieve waarheid.

Bedankt.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Die dudes hielden laatst toch een anti-drugs demonstratie in a'dam...

Ik snap de logica niet, voordat je in zo'n geloof wilt geloven moet je toch flink wat drugs ophebben, niet dan? :mrgreen:

exact

Belezen gebruiker
dit stond er ook, moetje lezen, is lache :P :

Stel je eens voor, ik geef jou een banaan. Jij stopt deze de rest van de dag in je rugzak waardoor hij een beetje bruin wordt. Thuisgekomen leg je hem op de keukentafel en ga jij je tassen inpakken. De zomervakantie is begonnen en je gaat zes weken naar de camping. Je vergeet de banaan helemaal. Na zes weken kom je terug, doet de keukendeur open en… wow. Het stinkt verschrikkelijk. Zes lange, warme zomerweken heeft die banaan liggen rotten. Je wordt een beetje dapper want je wil je moeder er niet mee lastig vallen. Je pakt de banaan tussen duim en wijsvinger, veegt er wat maden en schimmel vanaf, pelt hem en… je neemt een grote hap.

Wat gebeurt er dan? Na vijf minuten wordt je een beetje zo van tralalala. Je wordt een beetje zweverig en draaierig. Je bent dronken. Dan krijg je buikpijn en wordt je ziek. Weer vijf minuten later moet je moeder het ziekenhuis bellen om je maag leeg te laten pompen. Je hebt een alcoholvergiftiging.

OMFG _0-

exact

Belezen gebruiker
en oh ja ik heb een idee gekregen. wij ALLEMAAL moeten ze mailen over hoe ver weg van de waarheid ze zijn en dat ze mongolen zijn enz.
ik ga het alvast doen :wave:

dfssdfde

Badass junkie
Klere site, ik heb de vragenlijst maanden geleden ingevuld, mn anti-drugs diploma nooit gekregen :(

Ze hebben me waarschijnlijk al opgegeven na de eerste vraag:

Schrijf op wat je zag, toen je aan je favoriete plek dacht.
LSD in het Baudelopark in Gent, de bomen, het gras, een stukje natuur in het midden van Gent. Heerlijk gewoon

azgaza

Badass junkie
Ik word hier oprecht een beetje triest van. Op dit soort momenten voel ik een lichte schaamte een mens te zijn. Bah..

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Die site staat al een tijdje in mijn favorieten :grin: Ik vraag me trouwens af of hun bij voorlichtingen dezelfde onzin vertellen.

jcutter

Badass junkie
De MEESTE kinderen tussen 8-12 hebben nog geen drugs gebruikt, dus zijn deze erg gevoelig voor propoganda. Dit wekt angst bij hun op. Een paar filmpjes erbij en ze zijn geshokeerd de rest van hun leven! Zo weer een paar minder liberale, bourgondiërs, junkies en geniale mensen op deze aarde..

jcp

Bewuste gebruiker
henkie84 zei:
"Zijn drugs duur?

Ja. Behalve het feit dat je er dood aan kunt gaan, zijn er mensen die meer dan 250.000 euro hebben uitgegeven aan drugs. Bedenk eens hoeveel leuke dingen je daarmee had kunnen doen? "

Whaha, ga maar eens na wat scientology leden kwijt zijn aan hun kerk...

Scientology mikt op verslaafden:

http://www.spaink.net/cos/essays/ruggenberg_narconon.html

Bleh, wat zijn mensen toch makkelijk te bewerken...

:rolleyes: [/url]

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb ook gemaild. Ik vind het ontzettend triest dat op deze manier verkeerde informatie wordt verspreid...

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
haha wat een mongooltjes, ik heb ook ff mailtje gestuurd :grin:
als je elke drugsgebruiker in nederland overhaald een mailtje te sturen......:P

Shivshamboo

Experimenterende gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Dat is toch dat soort dat gelooft dat we afstammen van aliens, of in de gaten gehouden worden door aliens? Iets in die richting.. need I say more?

Lol, dat is nou net waar ik in geloof. :wave:

jcp

Bewuste gebruiker
space scientist zei:
wat zou de wereld er een stuk beter uitzien zonder geloof :hearteyes:

:) dat dacht ik ook altijd, totdat ik gisteren een docu zat te kijken over de franse revolutie :openmouth:

henkie84

Bewuste gebruiker
"Als mijn ouders alcohol drinken, hebben zij daar dan last van?

Je kunt natuurlijk niet zeggen dat iets helemaal slecht is. Men zegt bijvoorbeeld dat een klein beetje alcohol goed is voor je bloed en helpt bij het verteren van je eten. Maar inderdaad, als je ouders vaak alcohol drinken, krijgen zij er dus last van. Veel mensen zeggen dan ook dat het beter is om helemaal niet te drinken, omdat je een alcoholprobleem kunt krijgen waardoor je niet meer zonder kunt en steeds meer nodig hebt"

Behalve als het om drugs gaat?

ik dus zei:
Als je veel beweegt heb je energie nodig. Die energie komt uit het vet. Als je dus gaat voetballen, skateboarden of dansen, gaat je lichaam vet verbranden. In dat vet zitten nog resten van de drugs. Deze resten komen dan weer in je bloed. Je krijgt dan weer een beetje het gevoel dat je had toen je drugs gebruikte.

Ik ga even dansen denk ik :hearteyes:

xpressurself

Bewuste gebruiker
jcp zei:
space scientist zei:
wat zou de wereld er een stuk beter uitzien zonder geloof :hearteyes:

:) dat dacht ik ook altijd, totdat ik gisteren een docu zat te kijken over de franse revolutie :openmouth:

Viva la revolution :smoke:

Gelukkig zijn alleen amerikanen zo dom om dit serieus te nemen, je hoeft daar alleen maar het woordje 'gevaarlijk' of 'dodelijk' aan iets te plakken en ze beginnen er al een oorlog tegen :P zoals war on terrorism-war on teenage pregnancy-war on drugs-war on war-war on (vul maar in)..

jcp

Bewuste gebruiker
Tuurlijk, oorlog is toch ook overal de oplossing voor?... ofniet? :)

En wat moet de economie van amerika ZONDER oorlog...

Ik vond het wel frappant dat 1 van die leiders van de franse revolutie aan het eind (net voordat hij zelf in de guillotine gelegt werd) z'n eigen god bedacht had en wilde promoten :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het heeft zo totaal geen zin om met deze mensen te proberen communiceren.... Ik heb er jarenlange ervaring mee, en dan hadden we het nog niet eens over de verschrikkelijk duivelse dingen als drugs!! Maar gewoon over dingen als samenwonen, of seks hebben zonder getrouwd te zijn .... :rolleyes: (Zelfs als het met iemand is met wie je een serieuze relatie hebt)

jcp

Bewuste gebruiker
@Technora:

Heb ik zelf onlangs helaas ook ervaring mee, hele goede vriend van me is verzeilt geraakt in een soort sekte achtig gebeuren met duivelsuitdrijvingen en tongentaal en genezingen op podia ed.

Dat noemt zich een evangelistische gemeenschap, in barneveld.

http://www.doorbrekers.nl

Valt ook niet meer mee te redeneren.... terwijl het altijd zo'n nuchter jongen was.

Ik ben trouwens eens met hem meegeweest, en ze pikken daar zo een vrouw uit het publiek, klein meisje van een jaar of 7 mee het podium op met mamma.
Zegt die voorganger dat ze een demoon in zich heeft en dan beginnen ze die met 2 van die mongolen uit te drijven.
Begint dat mens op de grond te schudden en te trillen, het kleine kind staat er luidkeels bij te janken, en dat noemen ze daar "gods werk"

ECHT zieke shit... en in amerika is dat echt mainstream.

fluffy spacemeisje

Belezen gebruiker
erg grappig, dat sommige mensen die onzin geloven! haha

wel raar dat ze zeggen dat wanneer je drugs gebruikt je slechte punten gaat halen en er nooit iets van je zal worden, terwijl je op dit forum toch een hele hoop mensen vindt met een hoge opleiding! :grin:

vind het ook vreemd dat ze nergens iets zeggen over heroine, dacht dat je daar beter voor uit moest kijken als LSD

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik heb ze toch maar even een mailtje gestuurd, omdat het te gek voor woorden is dat kinderen op die manier voorgelicht worden. Ik hoop van harte dat ze reageren, maar ik maak me geen illusies.

Voor de geïnteresseerden:

Geachte lezer,

Op uw website 'eenanderewaarheidoverdrugs.nl' zegt u jonge mensen te willen informeren over de gevaren die verschillende soorten drugs met zich mee kunnen brengen. In de naam van de website suggereert u dat de beweringen die gedaan worden waarheid zijn. Echter na het lezen van de verschillende onderdelen ben ik tot de conclusie gekomen dat het merendeel van wat er vermeld staat opgebouwd is uit halve waarheden, subjectieve, slecht onderbouwde meningen of zelfs complete onzin.

Onder het kopje "Wat doen drugs met jouw lichaam?" vond ik beweringen als "Als je drugs gebruikt, verdwijnen dus alle vitamines uit je lichaam." en "Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten." Graag zou ik hiervan uw bron willen weten. Uit eigen ervaring en enkele jaren van research weet ik gelukkig beter, maar het is mijn bedoeling om een objectieve reactie te geven, iets waar de maker van jullie website godsjammerlijk in gefaald heeft.

Het ergste vond ik nog wel dit stukje:

"Wat is de slechtste drug?

Een drug die LSD heet. LSD gooit je herinneringen helemaal door de war. Het is erg moeilijk om daarvan te herstellen en iemand kan daar heel erg lang last van hebben. In XTC zitten stoffen die op LSD lijken. Sommige soorten XTC zijn heel gevaarlijk."

Omdat veel beweringen nog op enige waarheid gebaseerd zijn, maar dit echt duimzuigerij van de bovenste plank is! Punt 1 kun je niet een bepaalde drug als 'meest gevaarlijk' bestempelen zonder er bij te vermelden aan welke criterea het moet voldoen om als 'gevaarlijk' beschouwt te worden. Het is nooit bewezen (en corrigeer mij vooral als ik er naast zit) dat LSD ook maar enige vorm van schade aanricht in de hersenen en er dus ook niks te 'herstellen' valt. Waarom XTC in datzelfde stukje wordt genoemd is mij compleet onduidelijk.
In XTC pillen zit de stof 'MDMA' en lijkt zowel qua moleculaire structuur, als in uitwerking in de verste verte niet op LSD. "Sommige soorten XTC zijn heel gevaarlijk." Is dan ook weer een onwetende bewering waar je U tegen zegt, er is maar één soort XTC en dat is MDMA. De naam xtc is afgeleid van het woord ecstacy, wat dus extase betekent, de staat waarin de persoon verkeert die de drug neemt. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik hoop dat u mijn punt begrijpt.

Eigenlijk zou ik verschrikkelijk boos moeten worden omdat er gewoon keihard gelogen wordt tegen de generatie waar jullie website aan gericht is. Daarom zou ik graag over hierboven genoemde punten opheldering willen ontvangen.

In de wetenschap dat het uw doel is mensen voor te lichten verblijf ik,

met vriendelijk groet

(...)

jcp

Bewuste gebruiker
Lachen die brief, ik ben benieuwd wat voor reactie je er op krijgt.
Ze beweren een geloof te hebben wat op wetenschap gebaseerd is, dus dan zouden ze wel met de bek vol tanden staan :wink:

space scientist

Wijs gebruiker
had ook een mail gestuurd en heb al reactie gehad,

hartstikke goed dat je ook positieve ervaringen hebt gehad. Ik ben zeer geinteresseerd in je tips en waarheden. Met vriendelijke groeten,

zal morgen wel wat terug mailen, ze geven in ieder geval een normale reactie

Tostini

Belezen gebruiker
space scientist zei:

hartstikke goed dat je ook positieve ervaringen hebt gehad. Ik ben zeer geinteresseerd in je tips en waarheden. Met vriendelijke groeten,

ik ben blij dat ze positief reageren :)
als je tips stuurt, probeer het dan niet al te positief over te laten komen maar wel de waarheden te sturen.. het is wel antidrugpropaganda en mij lijkt het ook niet geschikt om 10 jarigen te vertellen dat het best leuk kán zijn..

space scientist

Wijs gebruiker
Tostini zei:
space scientist zei:

ik ben blij dat ze positief reageren :)
als je tips stuurt, probeer het dan niet al te positief over te laten komen maar wel de waarheden te sturen.. het is wel antidrugpropaganda en mij lijkt het ook niet geschikt om 10 jarigen te vertellen dat het best leuk kán zijn..

nee, daar hou ik wel rekening mee :grin:

tips voor bijvoorbeeld lsd, dat je geestelijk 100% in orde moet zijn. Dus ook geestelijk volgroeit er voor moet zijn, leeftijd richting de 21.

maar komt wel in orde, ik zou ook niet willen dat de site gaat zeggen dat iedereen aan de drugs moet :P

Bovenaan