Leeftijd en xtc

lazybones

Experimenterende gebruiker
Medegebruikers. Het is me opgevallen dat het gebruik van xtc kennelijk ongewoon is voor mensen boven de 40. Ik ben zelf net 50 geworden en ik ben er gek op, om het zo maar eens te zeggen. Alleen wanneer ik ergens aanklop om 'n paar pillen te halen gaan alle deuren dicht. Ik vraag me af of dat komt omdat ik geen 20 meer ben. Men denkt waarschijnlijk dat het nogal listig is om zomaar aan iemand die ouder is dan de doelgroep te verkopen.
Vraag me af hoe dat zit. Ervaringen??

caatje

Badass junkie
Geen ervaring maar kan het me wel voorstellen. Het is dat ik het haal bij mensen van mijn leeftijd en uit eigen vriendenkringen maar als ik het bij de jonki's mot halen zullen ze me waarschijnlijk ook wantrouwend aankijken. Ze verwachten niet dat een persoon die hun moeder/oma kan zijn ook zin heeft in een verboden middelen.

Imke

Badass junkie
Mja zelf heb ik er ook geen ervaring mee :wink: :mrgreen: maar als ik nu lees dat iemand van 50 xtc neemt, schrik ik er ook wel wat van..
Zoals Caatje zegt, ik zie mijn moeder nog geen drugs nemen en zeker geen xtc..

lazybones

Vreemd. En als iemand van 50 coke gebruikt schrikt niemand. Tenminste, die ervaring heb ik niet. Ik gebruik al 25 jr. alle mogelijke drugs, op heroine na dan. Alleen met xtc is 't lastig. Maar goed, 't zal wel aan mij liggen.

Imke

Badass junkie
Ik schrik ook als iemand van 50 coke gebruikt, maar dat zal dan weer aan mij liggen..

lazybones

Dat je op die leeftijd nog in leven bent met dat gebruik bedoel je :). Je moest eens weten. Zo oud is 50 nou ook weer niet hoor. Ik ben nog behoorlijk kras.

wausie91

Bewuste gebruiker
lazybones zei:
Dat je op die leeftijd nog in leven bent met dat gebruik bedoel je :). Je moest eens weten. Zo oud is 50 nou ook weer niet hoor. Ik ben nog behoorlijk kras.

doe waar je je goed bij voelt :wink:
en ik denk dat er vrij veel dealers zijn die oudere mensen ook gewoon verkopen

lazybones

wausie91 zei:
lazybones zei:

doe waar je je goed bij voelt :wink:
en ik denk dat er vrij veel dealers zijn die oudere mensen ook gewoon verkopen

Maak je geen zorgen. Dat doe ik echt wel. Al jaren haha. :wink: . Gisteren wat kunnen scoren. Witte duifjes. Mdma medium. Doen 't goed. ff kijken hoe oud ik sraks ben. :)

^_^

Bewuste gebruiker
Als ik mag vragen. 25 jaar al xtc? En het is nog steeds leuk? Merk je daar niet veel negatieve effecten van als je zo leest met die onderzoeken? Hoe vaak gebruik je dat dan?

Vind zelf xtc ook erg leuk alleen ben wel bang voor hersenschade en als ik dan lees over "neurotoxicity" dan maak ik me daar wel zorgen over.

lazybones

Geen 25 jaar al xtc. Ik gebuik al zo ongeveer 25 jr. drugs. Van alles eigenlijk. Xtc wilde ik niet slikken, Tot deze zomer dan. 't is niet echt met iets anders te vergelijken. Ik vind 't een leuke hobby maar met mate slikken. Dan blijf het efekt bestaan. Ik heb geen schade opgelopen door drugsgebruik. Wel door alkohol. Dat moet ik niet meer hebben. M'n conditie is uitstekend en mentaal is ook alles piko bello.

nutsss

Wijs gebruiker
Ha eindelijk! Yes!

Lazybones welkom bij ons forum!

Ik heb de indruk dat de gemiddelde leeftijd hier zo rond de 19 jaar zit. Ik ben 37 maar voel me zeker niet oud. Al maak ik er weleens misbruik van door mezelf omlaag te halen en zielig te doen. Het helpt nergens voor maar dat zoekt de psycholoog maar verder uit.

Verder heb ik een hele lange poos geleden een jaar een vriendin gehad die 59 jaar was en nog kras als een dame van 40. Wiet en XTC hebben we toen in ruime mate geconsumeerd en dat was geen enkel probleem.

En wat heeft leeftijd met drugs te maken? Een paar dingen:

- Hoe jonger je stevig aan de harddrugs zit hoe verrotener (?) je bent als je oud bent
- Hoe ouder je aan de drugs zit, hoe groter de risico's omdat je hart en bloedsomloop en dergelijke gewoon minder belasting kunnen hebben.
- Op de bingoavond herkent niemand de symptomen dus het risico dat je vanwege een diagnose acute psychose wordt afgevoerd is aanwezig.
- Op oudere leeftijd beginnen gaat vaak gepaard met meer verantwoordelijkheidsgevoel.

Dus t ken best.

Het krijgen van wat je nodig hebt, ja dat heeft wat tijd nodig en wat geluk. Zo te horen lukt dat wel. Goed bezig! Althans voor zover dat kan met drugs.

lazybones

Ik wil hier niet echt een discussie op gang helpen over leeftijden hoor. Ik heb al gezegd dat ik al ruim 20 jr. drugs gebruik. Rond m'n twintigste begonnen met cannabis, hasj enz. Na varloop van tijd is de gein daar wel vanaf. Ga je weer iets proberen, Voor de kick he. Speed, coke, paddo's nou ja, noem ze maar op. Alles is wel de revu gepasseerd. Ik heb kennelijk de gene niet om ergens verslaafd aan te raken. Maar ik ben ook nergens vies van. Alles ff proberen. Maar wel de gebruiksaanwijzing goed lezen, snap je. Ik heb zelf de ervaring dat, als je sterk in je schoenen staat, welke drug dan ook (behalve alcohol) je leven zo nu en dan 'n stuk, laten we maar zeggen levendiger, kan maken. Ik heb nogal wat aanloop hierzo. Allemaal jonge honden tussen de 20 / 30. De een gebruikt dit, de ander dat. Moeten ze zelf weten. Maar als ik dan zo'n gozer hoor vertellen dat ie 10 pillen op 'n avondje heeft gedropt ben ik altijd verbaast dati ie nog in leven is eerlijk gezegd.
Leeftijden doen we hier niet aan. Het was me alleen opgevallen dat de dealers erg wantrouwend staan tegenover iemand die niet tot hun doelgroep behoort. Met coke heb ik dat nooit gemerkt.

lazybones

Die jongens bij wie ik coke haal willen zich de handen niet branden aan mdma of xtc. Vooral nu niet want in Den Haag zijn er nogal wat opgepakt de laatste maanden. Bovendien laat de kwaliteit van de pillen nogal eens te wensen over en als jij een keer rommel hebt gekocht bij 'n dealer ga je er niet meer naar terug. Dan is zo'n gozer ook z'n klant voor coke kwijt. Zo gaat dat. Ik heb nu weer ff iets gevonden en daar kan ik de komende maanden wel weer mee vooruit denk ik. Als 't op is is 't op. Tegen die tijd is het ook weer ff mooi geweest. Een half jaartje zonder mdma is zoiezo toch een noodzaak. Anders werkt 't niet meer.

Jeller

Badass junkie
kvind het eigenlijk vrij normaal dat het moeilijk is om aan pillen te geraken op die leeftijd.. xtc is zo'n beetje een uitgaansdrug voor jonge mensen in mijn ogen, niet dat ik er iets op tegen heb dat je dat gebruikt..

kdenk wel dat het niet zo veilig is voor je hart om op die leeftijd nog pillen te pakken.. ach ja elk zijn ding hé

lazybones

Nou Jellier, ik kan je verzekeren dat mij lichamelijke conditie meer dan goed is. Als er iets met mijn hart en / of bloedvaten mis zou zijn zou ik zeker niet van Den Haag naar Leiden kunnen fietsen, dagelijks, in een vrij hoog tempo. En wat uitgaan beterft. Ik weet niet hoeveel partys jij meepakt maar ik kom er zo vaak dat je bijna van 'n verslaving kan spreken.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
lazybones zei:
Medegebruikers. Het is me opgevallen dat het gebruik van xtc kennelijk ongewoon is voor mensen boven de 40. Ik ben zelf net 50 geworden en ik ben er gek op, om het zo maar eens te zeggen.

whoehoe, we have nen in-den-hippie-tijd-blijve-steker in ons midden :)

lazybones

sjaartrol zei:
lazybones zei:
Medegebruikers. Het is me opgevallen dat het gebruik van xtc kennelijk ongewoon is voor mensen boven de 40. Ik ben zelf net 50 geworden en ik ben er gek op, om het zo maar eens te zeggen.

Niet echt grapjas. Ik leef nu. Als ik in een andere tijd was blijven steken zou ik hier nu niet over xtc zitten te type. Ik herinner me ook niet dat er house party's waren. Dus je conclusie iklopt niet.

nutsss

Wijs gebruiker
lazybones zei:
sjaartrol zei:
lazybones zei:

Niet echt grapjas. Ik leef nu. Als ik in een andere tijd was blijven steken zou ik hier nu niet over xtc zitten te type. Ik herinner me ook niet dat er house party's waren. Dus je conclusie iklopt niet.

Ik ben weleens een house-party ingelopen waarna ik naar de DJVJ kant werd gestuurd omdat ze automatisch dachten dat ik bij de muziek hoorde... Was er ook weer snel weg. Gemiddelde leeftijd was nog geen 16 leek het wel.

lazybones

Valt wel mee. Wel ff kijken wie er zoal naartoe gaan. Ik ben op Dance Valley geweest in 2005 bijv. Dat soort feestjes dus. Sensation White is er ook zo een. Je moet natuurlijk niet naar een verjaardagsfeest van het zoontje van de bakker op de hoek gaan. :beer:

matthijs

Badass junkie
Dance valley kan prima op je 50e maar sensation white (ben op beide nog nooit geweest) lijkt me jeugdiger.

lazybones

mathijs zei:
Dance valley kan prima op je 50e maar sensation white (ben op beide nog nooit geweest) lijkt me jeugdiger.

Mwaah. 't is ook wel van belang in wat voor gezelschap je bent. Ik ga meestal ergens heen met 'n groepje van gasten van zo rond de 25 / 30 jr.
Niks aan de hand. Ene, bijna iedereen slikt wel iets op die party's dus zijn we allemaal weer lekker wappie. Gaan ze echt niet met open mond naar iemand die ouder is staan te kijken. Zal me trouwens ook 'n zorg zijn. Ik ga omdat ik 't leuk vind snap ie?

matthijs

Badass junkie
Ik snap het absoluut en heb er ook geen problemen mee. Zolang je maar niet zo'n gast bent die de hele tijd in zijn eentje bij de bar zit te zuipen en meisjes in hun kont knijpt :wink:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Ik sta er echt niet raar van te kijken als iemand van 50 XTC gebruikt.
Je moet het voor jezelf beslissen. En leeftijd is bullshit, het gaat erom of je fysiek en geestelijk in orde bent.

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Ik ben zelf bijna 35, maar had toen ik 20 was ook al dopevrieden die toen zelf 35 waren. Die mensen zijn nu 50 en sommigen zijn nog zeer gezond. Moet wel toegeven dat enkele anderen daarvan onder de groene zoden liggen, maar Velen zijn nog altijd niet vies van een pilletje of een lijntje op zijn tijd. Met het ouder worden ga je wel veel verstandiger gebruiken, dat merk ik nu de laatste 5 jaar bij mezelf ook.
Dat moet ook wel want die gasten die bleven gebruiken als kippen zonder kop zijn nu zielige afgeleefde junks of dood.

Mijn tip is dat je vanaf je 30e ook wel wat rustig aan moet gaan doen. bv geen 10 pillen meer slikken op een avond of zo, daar moet je echt mee oppassen als je wat ouder wordt. Slik er gewoon elke maand 1 of 2 of zo, dan kan je lang gezond blijven en toch er veel lol aan beleven!

Zefl heb ik ook een bloeddrukmeter en zo en ik hou het allemaal perfect in de gaten wanneer het wel kan en en niet en zo... Ik doe bv ook vaak aan sport (fitness, hardlopen en voetbal), dat is ook zeer goed voor je weerstand.

Drugs zijn leuk, maar verlies je gezondheid niet uit het oog want daar krijg je spijt van.

lazybones

Volgens mij is het slikken van 10 pillen op 'n avond zoiezo geen pre. Ook niet als je 20 bent. Maar moet iedereen zelf weten natuurlijk. Wat dat verstandig gebruiken betreft ben ik het grotendeels wel met je eens, maar soms is de controle wel even weg. Maar ik ben erg taai geloof ik. Gek genoeg wilde ik tot voor kort niets weten van xtc. En nog gekker eigenlijk is dat ik er een totaal andere persoon van ben geworden. Voorheen altijd erg introvert en weinig geintresseerd in anderen. Nu veel emotioneler en benaderbaar. Waar zo'n pilletje al niet goed voor kan zijn :) .

krekker

Newbie
nieuw op dit forum. Ben 38 en gebruik xtc. mijn eerste pilletje dateert van 25 augustus 1988. een tijd geleden dus al. Voor mij is xtc de meest relaxte drug die er is. Ik kan er nu beter mee om gaan dan toen ik 20 was. Toen was er ook nog weinig informatie over de werking er van omdat er geen internet was. Nu weet ik dat het geen zin heeft om dagelijks te gebruiken want het werkt dan toch niet. Meestal zitten er toch wel twee drie weken tussen elk gebruik en op die avond gaan we tot het gaatje. Meestal eerst een feestje ergens en dan bij iemand afteren wat altijd het leukste is. Van de week ook een feestje/ge-aftert gehad met vrijwel allemaal mensen die jonger waren dan ik en totaal geen probleem.
Heerlijk allemaal onzin er uit gooien. Een uitspraak van iemand tijdens het afteren "wat een heerlijke chemische fabriek is het lichaam toch, je gooit een chemisch complex pilletje in en er komt totale onzin uit je mond"

nutsss

Wijs gebruiker
krekker zei:
"wat een heerlijke chemische fabriek is het lichaam toch, je gooit een chemisch complex pilletje in en er komt totale onzin uit je mond"

Open deur:

Bij de meeste mensen die ik ken hoeft er geen pilletje in voor dat effect

krekker

Newbie
nutsss zei:
krekker zei:
"wat een heerlijke chemische fabriek is het lichaam toch, je gooit een chemisch complex pilletje in en er komt totale onzin uit je mond"

Open deur:

dat is ook weer waar. maar een pilletje geeft toch wel een extra dimensie.

nutsss

Wijs gebruiker
krekker zei:
nutsss zei:
krekker zei:

Open deur:

dat is ook weer waar. maar een pilletje geeft toch wel een extra dimensie.

absoluut. Al ken ik een paar mensen die dat gevoel nooit gekregen hebben van XTC. Dat warme 'love' gevoel. :hearteyes:

Inga

Mja ik ben 36 jaar. Zit in de sales en zie er absoluut niet uit als zijnde een xtc gebruikster. Onze dealer ( die ook de coke bevoorraad) moet altijd lachen als ik dan binnen kom en er zitten een paar van die jonge 20ers..... Ik zie ze dan kijken... Zij ook ???? Vind het best grappig. Nu moet ik wel zeggen dat XTC vrij nieuw is voor mij ( nog maar een jaar gebruik ik af en toe) en dat ik er makkelijk vanaf kan blijven. Ik ga ook niet naar die dance party's. Die tijd heb ik wel gehad. Maar naar een cafe met goede muziek en ik kom helemaal in the mood :mrgreen:

lazybones

[Ik ga ook niet naar die dance party's. Die tijd heb ik wel gehad. ]
Leuk joh, dat soort party's. Moet je gewoon is 'n keer doen. Waarom zou je niet? Als je toch in die xtc roes zit maakt 't niks meer uit.
Ik kom er nog het slechtst af hier geloof ik met m'n 50 jaar. Ik gebruik die drug ook nog maar sinds kort. Een maand of 6 ongeveer. Ik weet nog dat ik de eerste keer toen ik geslikt had stom verbaast was dat niet iedereen zo'n pil gratis bij de dokter kon gaan halen.. Alle ellende de wereld uit. Maar zo makkelijk is het helaas niet. Wel jammer dat er een echte heksenjacht is geopend op xtc.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
lazybones zei:
[Ik ga ook niet naar die dance party's. Die tijd heb ik wel gehad. ]
Leuk joh, dat soort party's. Moet je gewoon is 'n keer doen. Waarom zou je niet? Als je toch in die xtc roes zit maakt 't niks meer uit.
Ik kom er nog het slechtst af hier geloof ik met m'n 50 jaar. Ik gebruik die drug ook nog maar sinds kort. Een maand of 6 ongeveer. Ik weet nog dat ik de eerste keer toen ik geslikt had stom verbaast was dat niet iedereen zo'n pil gratis bij de dokter kon gaan halen.. Alle ellende de wereld uit. Maar zo makkelijk is het helaas niet. Wel jammer dat er een echte heksenjacht is geopend op xtc.

Mee eens.
Persoonlijk vind ik alle(!!) muziek lekker als ik XTC gebruikt heb. :openmouth:

MJP

He allemaal !! Ook ik ben nieuw hier !!

Ik vindt het geruststellend dat er meerdere "ouderen" zich druk maken over xtc en hun leeftijd. Ik ben 39 en neem ongeveer 2x per maand 1 tot 1 1/2 pilletje per feest. Ik voel me hier zo intens lekker bij (en mijn vrouw ook zij is 31 neemt 1/2 tot 1 hele) en vindt het een verrijking op mijn uitgaansleven. We zijn (ook zonder pilletje :grin: ) heel erg gelukkig met elkaar, maar dit geeft ons nog meer het gevoel hoe gelukkig we zijn. Ik kan me ook niet voorstellen meerdere pillen te nemen mede omdat wij samen gewoon lekker ons gang kunnen gaan en genieten. Ook de dag erna is het nog super ! Wij doen het vooral op feesten en zijn met een groep mensen die we vertrouwen. Daar komt het verstand gelukkig om de hoek kijken en hebben een stukje sociale controle. Iedereen zorgt voor iedereen. Als en 1 water haalt haalt hij/zij voor iedereen. Of we delen. Geeft een veilig gevoel gewoon. Heren en dames van iets hogere leeftijd: hoe is jullie ervaring met XTC ? Komt mijn verhaal jullie bekend voor ??

Groetjes

MJP

nutsss

Wijs gebruiker
Welkom MJP,

ja ik denk dat dit wel de standaard manier is waarop mensen van onze leeftijd er mee omgaan. Persoonlijk vindt ik om de week gebruiken te veel maar ik kan het zelf ook niet laten.

Hou het binnen de perken en je hebt het prima voor elkaar!!

Nutsss (37)

Bovenaan