Kweken voor het raam in de winter

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Mijn ongeduld speelt weer op, ik ga toch maar vast een zaadje neerzetten voor de hobby :P In mei komt er eentje buiten, maar dat duurt me te lang :wink:

Deze keer heb ik gelukkig een groot raam tot beschikking en 's avonds wil ik er nog een paar uur een lamp op zetten zolang de plant nog in de groeifase zit. Echter komt het plantje voor het raam, maar daar staat een kachel.

Ik wil hem eigenlijk op een plank boven de kachel zetten zodat ie vol voor het raam staat. Welke temperatuur kan de wietplant hebben? Ik heb mijn kachel meestal op 19,5 staan, maar boven de radiator zal het natuurlijk wel enkele graden warmer worden. Kan dit? Of kan ik hem beter op de grond verder naar achteren zetten? Uiteraard krijgt de plant dan minder licht...

De opbrengst is niet het belangrijkst, maar ik wil natuurlijk wel de plant zo groot mogelijk laten groeien :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik dacht dat 20graden goed is voor binnen.
Ze hebben toch circa 16 uur licht per dag nodig dacht ik. Zou het zoveel mogelijk bij het raam (lichtbron) zetten in elk geval.

Correct me if I am wrong please :)

Succes met je plant!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tijdloos zei:
Ze hebben toch circa 16 uur licht per dag nodig dacht ik.

Met natuurlicht kom ik dan nog zo'n 4 uur te kort momenteel. Ik heb wat flinke spots die ik er 's avonds een paar uurtjes op wil zetten met een tijdschakelaar, zodra het begint te schemeren. Ik denk dat dat wel wat moet schelen.

Ik vraag me vooral af of de temperatuur acceptabel gaat zijn. Ik heb mijn kachel meestal net onder de 20 graden, maar als ik de plant op een kastje recht boven de kachel zet schat ik dat het zo maar eens 24 graden kan zijn bij de plant. Ik ga vanavond ff meten hoe warm het daar wordt!

bobsacamano zei:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een plant kan oogsten als alles goed gaat?

Volgens mij gemiddeld zo'n 8-10 weken

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De kachel lijkt vooralsnog een positief effect op de plant te hebben, het is gemiddeld 23 tot 25 graden boven de kachel dus ik denk dat dat prima kan. Vannacht is de plant 1,5 cm gegroeid in zo'n 10 uur tijd.

Bijlagen

• IMAG0033.jpg
    IMAG0033.jpg
    851,7 KB · Weergaven: 5.168

manus

Newbie
Ik heb het ook wel eens geprobeerd in de winter maar het mislukte; kief planten hebben veel zonlicht nodig.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het lijkt hier ook te mislukken. Plantje heeft vier blaadjes en groeit niet meer. Staat al een week stil.

Bovenaan