• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

+/- 25-28mg 2CB. De rust zelfe onder 't genot van het "warme-dekentjesgevoel".

ReggaeBlaster

Belezen gebruiker
Vader en zijn vriendin naar een feestje toe en komen pas laat terug in de nacht. Ik weet dat 2cb altijd niet te lang duurt bij mij dus ik dacht waarom ook niet.

20:50
3.5 moneybag 2CB ingenomen. Benieuwd hoe de avond zal lopen. +/-25-28mg

21:10
The Midnight gospel aangezet. Als t goed is zal ik met 10 minuten de eerste effecten moeten gaan merken. Voor t laatst om 18:15 wat gegeten dus maaginhoud redelijk weinig.

21:31
Ik merk dat mijn lichaam anders voelt. Zwaarder hoofd en wat zweverig. Objecten beginnen langzaam wat te vervormen ofwel ademen.

22:05
Ineens merk ik dat de effecten full blown bezig zijn en ik word wat erdoor overvallen. Het is niet erg maar meer even een moment van aklimatiseren.

22:32
Net even onder de douche gestapt want dat doet me altijd erg goed. Ik had het vreselijk koud maar dat is gelukkig weg. Ik merk wel dat ik nog wat onrustig ben. Ook last van trillende handjes t moment dat ik dit type. Overal zijn mooie kleuren. Ik sta in mijn badkamer onder het nummer "Trip to the north - Screens 4 eyes" het 6hoekige-hexagon patroon van de tegels op mijn muur te bewonderen. Ze golven wat heen en weer en veranderen een beetje van groenig naar weer wat geel en alles daartussen. Ze zijn normaal grijs.

22:55
Op dit moment staat op "submarine gold - The Holydrug Couple". Rete goed nummer. Elke keer denk je dat ie is afgelopen rond 02:42 of tenminste zo voelt t. Omdat je zo erg erin meegezogen wordt is het prachtig als op 3:43 het weer begint met de melodie. Elke keer weer een mindfuck. Je kent het nummer zo goed maar toch blijft t mooi. Via de crossfader van spotify speelt ie over in: "A perfect Rhythm - The Vryll Society". Terwijl ik dit typ zie ik de grond onder me heen en weer bewegen.

23:13
Ik denk dat ik wel over de piek heen ben en t langzaam een beetje begint af te bouwen. Ik moet zeggen dat ik me nu heel relaxed voel. Muziek klinkt mooi en gedetailleerd. Ik had net een hoodie aan en t vreselijk koud voor het douchen. Nu lig ik op bed en heb ik geen hoodie aan want ik ben net een kachel. Het voelt alsof ik een soort warm dekentje over me heen heb. Ik kan het moeilijk beschrijven maar het voelt fijn aan dat "dekentjes" gevoel. Naar hoe onrustig ik net was, hoe rustig ik nu ben.

23:24
Ik zit nu in de afterglow-fase. Alles heeft ook letterlijk een gloed en voelt rustig aan. Ik besloot net om even een jointje te gaan roken en loop nu de trap af. Ik raak een beetje gezogen in mijn deurmat. Het shift wat heen en weer. Het vormt een soort mandala vormen met 6 hoeken en uitgestrekte punten. Wel minimaal aangezien de effecten ineens een stuk minder zijn. Ik heb dat altijd met 2cb. De piek is heftig en kort. En dan daarna ineens is het een stuk minder en ben je er alweer bijna uit. Het is een plotse overgang. Ik ben al aardig mellow dus ik denk dat deze joint me erg goed gaat doen.

23:41
Ik zit in mijn achtertuin een jointje te roken. Ik zie dat de houtblokken onder de overkapping hier en daar nog wat bewegen maar minimaal. Ik hoor vanuit ergens een andere achtertuin, wat bellen rinkelen en het geluid komt keihard binnen. Leuk nog even toch wat spacyeffecten.

00:16
Ik zit een wit bolletje en 2 boterhammen met ham ertussen lekker te grillen. Op dit moment staat op: "I wanna dance - Clinton Fearon". Ik blijf toch elke keer weer terugdeinsen naar reggae. Het nummer loopt over in "Eek a mouse - Me Did Deh Deh". Ik heb toch wel erg trek gekregen. Tosti's blijven toch wel 1 van m'n favoriete snacks. Maar t is wel van groot verschil onder welk apparaat je hem grilt. Verschillende grills en tosti-ijzers = een totaal andere tosti.

00:35
Ik ga naar boven en naar bed. Zometeen lekker oortjes indoen en dan heerlijk na genieten. De afterglow blijft altijd de beste fase. Waarin ik in de piek vaak toch nog wel van die momenten heb dat het me te veel word, ben ik afterglow altijd relaxed X1000. Muziek klinkt nog steeds even magisch en soms nog wel magischer zelfs. Doordat ik visueel niet echt meer wat ervaar, staat mijn focus op audio scherper. Ik zit nog even te staren naar de tv in de woonkamer. Een samsung-frame. De tv die eerst nog rick and morty afspeelde, is nu omgetoverd tot een mooi schilderij. Ik zit te genieten van de mooie kleuren. Het knalt goed door het beeld heen. Ik zie nu dat het metalen frame van de lamp boven mijn eettafel een soort in elkaar lijkt te vouwen. Het is minimaal wel maar het lijkt als een soort accordeon. Leuk gezicht.

01:13
Voor het eerst in de trip wat psytrance aangezet. Het nummer "Bad Habits - Kalki, Maitika" staat op. Heb voor het eerst oortjes in tijdens de trip. Ik voel de geluidsgolven op mijn trommelvliezen trillen. Terwijl ik dit net typte kreeg ik daarna even kort een daadwerkelijk visuele gedachte van oortjes die geluidsgolven produceren die op een trommelvlies aan t trillen zijn. Apart hoe psychedelica je soms dingen kan laten denken, voelen, ruiken, proeven, horen, ervaren ofwel beleven die levensecht zijn voor jou zelf als persoonzijnde.

01:34
Het nummer is overgegaan op: "Morphing Object - Sideform, Sonic entity". Het valt me nu voor t eerst op dat rond minuut 03:50 de geluidjes reversed zijn. Zo vet dat ik dat nu pas hoor terwijl ik dit nummer al honderden keren heb gehoord.
Op 04:17 valt de drop en man wat is t een goed nummer. Prachtig, diepgaand, gedetailleerd, dromerig, sprookjesachtig, kleurrijk, met een ontzettend goede baslijn. Ik ben wat betreft audio heel specifiek op mijn geluid hoe ik t wil horen. Terwijl ik dit typ gaat het nummer over in "Deep Breath - Ace Ventura & Vertical Mode". Poh wat knalt ie er doorheen. Levendig klinkt t. Ik kan t niet anders beschrijven. De geluidjes die ik hoor doen me denken aan een jungle op 1 of andere manier. Het tropisch regenwoud waar je overal wel geluiden hoort. Vraag me niet waarom maar het voelt zo en kan niet beschrijven waarom. Dat is het mooie aan psychedelica: je kan het niet uitleggen. Wanneer ik op hardtechno-feesten ben dan ben ik echt van het rondjeslopen. Het leukste wat er is vanwege de onbekende mensen die je tegenkomt. Ik gebruik eens in de zoveel tijd XTC en daartussen wel is wat 3cmc (ik was in het begin iets radicaler met de frequentie van gebruik van MDMA. Zonde want de magie kan snel verdwijnen. Heb wel later de knoop doorgehakt dat MDMA te zonde is om vaak te doen want het verliest zijn "magische" aspect. Dan is het meer een algemene stimulant voor me en dat wil ik niet. Mdma is by far m'n favoriete stof) in combinatie met de hardtechno-muziek: de diepe bassen en harde kicks, spreek ik vaak echt wel tientallen mensen aan. Mijn benen hebben dan echt een eigen wil lijkt t wel en ik zie wel waar ik eindig. Kan soms ook wel vervelend zijn want ik was laatst op rotterdamrave 15feb in de ahoy. Echt ontzettend goed feest. Ik ging net voor fantasm "even een rondje lopen". Hij draaide 2 uur en ik heb hem naar mijn idee maar 5-10 minuten gezien in de zaal terwijl ik uiteraard weer aan t praten was met iemand die ik niet kende. Als je mij vraagt: wat heb je die 2 uur gedaan, echt geen flauw idee. Oprecht gewoon ouderwets rondjeslopen. Maar goed ik dwaal weer te veel af: Vaak als je een praatje maakt op die feesten komt toch wel de vraag naar boven vanuit die persoon of vanuit mij wat er de avond gebruikt is. Dan komt ook hier en daar wel is psychedelica ter sprake. Mensen die nog nooit getript hebben vragen dan: hoe is het? Maar dat is never nooit uit te leggen. Zelfs al zou je t zo goed mogelijk verwoorden is t maar een licht idee van wat er daadwerkelijk gebeurt.

02:04
Nog steeds lekker relaxed in t mandje. Zoals henry van loon zegt: onder de klamme lappen.

02:35
Op dit moment staat "Thundara - Mekkanikka & Avan7" op mn oren te dreunen. Oortjes zijn ook wel echt een geniale uitvinding. De muziek zit in je hoofd. Mn schedel gaat ervan trillen. Heb net ook de keuze gemaakt om vanuit spotify nu op youtube music te gaan luisteren. Heb geen psytrance lijst op yt-music maar heb gewoon random shuffle aangezet op een psytrancelijst van iemand. "Salvation - Liquid Soul" staat op. Kende die helemaal niet maar waardig beukertje. Echt waar youtube music is de beste optie. De bas, de kicks alles is gewoon beter qua geluid. Je hoeft je volume minder hard te zetten en je hebt een veel gedetailleerder muziekpatroon. Ik ben echt een nerd op t gebied van audio maar ik blijf er bij dat een speaker niet zomaar een speaker is en dat een geluidsformaat een wereld van verschil is. Het aantal MB's aan data en een andere compressie zorgen ervoor dat de muziek(naar mijn mening), op youtube music een wereld van verschil biedt. Waarbij ik het op spotify wat vlak vind klinken wat betreft de kicks en de bastonen, is het op yt-music echt anders. Harde kicks, diepe/volle/rijke bastonen en een algeheel volledige geluidsweergave. De "normale" luisteraar zal dit niks uitmaken maar de audioliefhebbers onder ons zullen exact begrijpen wat ik bedoel.

02:49
Het nummer "Mahadeva - Astral Projection" staat op. Thanks to the shuffle mode. Het leukste is muziek luisteren dat je nog nooit eerder hebt gehoord. Het voelt als een nieuwe ervaring. Iets nieuws. Iets wat mijn geheugen en hersenen nog niet eerder hebben meegemaakt.

02:58
Ik ga hierbij het tripreport afronden want er zijn niet echt meer merkbare effecten. Ik ben nog steeds uitermate relaxed maar dit kan ook komen door het jointje wat ik heb gerookt. Ik denk zelf dat toch nog ergens het gevoel van de 2cb blijft hangen tot het moment dat ik ga slapen. Er heerst een soort kalmte over me heen. Ik ga toch maar even wat reggae aanzetten. Ik ga is een random lijst van iemand aanzetten en kijken of ik nog wat leuke nummertjes kan ontdekken.

Ik ga straks lekker slapen. Het is een mooie avond geweest. Niet heel diepgaande gedachten gehad. Daarom zeggen sommige mensen dat ze 2cb niet echt een psychedelica vinden. Ergens kan ik het wel begrijpen maar ik reken 2cb gewoon tot een waardige psychedelica. Het is ook naar mijn mening de beste psychedelica als je voor t eerst wil gaan trippen. Naar mijn idee zijn in Nederland de 3 meest gebruikte psychedelica: 2cb, lsd en paddos/truffels(psilocybine).2cb blijft gewoon de beste optie om als eerst te proberen. Mensen die voor t eerst willen trippen willen natuurlijk 't audio-visuele aspect. Echter beseft 99% niet dat het hele mentale gedeelte eigenlijk de trip is. Je mentale toestand op dat moment bepaalt of je naar Wonderland gaat of dat je naar absolute duistere grimmige donkere dark pitts of hell.

Overall: leuke ervaring, heerlijk gechilld, rickandmorty knalde echt enorm fel uit het beeldscherm. Was een leuk avondje.

Laatst bewerkt:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Hey, ik vond je tripreport heel erg leuk!

Ik lees dat je een audiofiel bent. Dat ben ik ook wel een beetje! Ik heb een keer samen met iemand muziek geluisterd via een splitter, we hadden allebei een koptelefoon met draad, verbonden aan de splitter, die ingestoken was in mijn gsm. Waardoor we samen dezelfde muziek konden luisteren.

Nu vraag ik me af: is dit technisch mogelijk met 2 JBL earbuds? Ik probeer ze tegelijk te connecten met de Bluetooth op mijn Android gsm. En het lijkt te werken als ik in de instellingen kijk, zie foto. Maar ze spelen niet tegelijk dezelfde muziek.

Bijlagen

• Screenshot_20250410_220003_Settings.jpg
    Screenshot_20250410_220003_Settings.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 9

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Zoals op de foto te zien is, zijn ze allebei verbonden, maar ik hoor muziek alleen uit 1 set earbuds.

Hoe vet zou het zijn als je samen muziek kan luisteren, via je gsm, via Bluetooth? Is dit technisch mogelijk?
Kan je me helpen?

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb dus twee sets earbuds
- JBL Tour Pro 2
- JBL Live Pro TWS

Het geluid en de bass van deze earbuds is zo vet! Ik wil graag samen met iemand tegelijkertijd muziek luisteren, draadloos. Is dit mogelijk?

ReggaeBlaster

Belezen gebruiker
@Levensgenieter🌈 ja dat is mogelijk. Nou heb ik niet al te veel verstand van bluetooth. Een apparaat kiest altijd maar 1 bluetooth ontvanger waar hij z'n 1'tjes en 0'tjes heen stuurt. Spotify heeft wel een heel handige functie dat heet "Jam starten". Als je op spotify klikt op dat speakertje om te streamen, staat daar ook een knop (bij mij rechtsboven ik heb een samsung) begin een jam. Dan kan je die naar iemand.via whatsapp sturen en kunnen julie gezamenlijk luisteren via jullie eigen telefoon. Als jij hem dan stopt, stopt ie ook automatisch op de andere telefoon. Ook kan je allebei nummers toevoegen in de wachtrij, skippen van nummers, doorspoelen etc.

ljuv

DF-koningin
😂 dit is pas vervuiling van een mooi tripreport.

Volgens mij is het met enkel Bluetooth niet mogelijk. Met apparaten verbonden aan de zelfde wifi wel: daar kun je een groep van maken, en dan kun je via de groep afspelen op spotify. Maar die jamfunctie is geweldig inderdaad: ook op afstand kun je samen tegelijkertijd luisteren. Samen trippen op km’ers afstand!

ReggaeBlaster

Belezen gebruiker
😂 dit is pas vervuiling van een mooi tripreport.

Volgens mij is het met enkel Bluetooth niet mogelijk. Met apparaten verbonden aan de zelfde wifi wel: daar kun je een groep van maken, en dan kun je via de groep afspelen op spotify. Maar die jamfunctie is geweldig inderdaad: ook op afstand kun je samen tegelijkertijd luisteren. Samen trippen op km’ers afstand!
Ik doe t vaak als ik ga trainen en dan zet ik ineens een nummer op monki sposato. Slaat nergens op maar wij kunnen daar echt oprecht minuten van in een deuk liggen. Als je fully focussed bent kan zo'n jam nog wel is grappig zijn.

• Haha
Waarderingen: ljuv
Bovenaan