Kruistolerantie 2cb

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoi pipeloi. Ik heb zaterdag met een vriendin afgesproken en er zijn vage 2cb plannen ontstaan. Maar nu.. Zij heeft 20 juni nog 4fa en 26 juli xtc gedaan. Ikzelf heb 18 juli 4fa gedaan. Daarvoor hebben we soortgelijke middelen beiden heel lang niet gebruikt. Zou dat een eventuele 2cb trip in de weg zitten of valt dat wel mee?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat moet meevallen omdat 2c-b je eigen voorraad serotonine niet verbruikt zoals xtc/mdma en in mindere mate 4-fa. Jullie kunnen dus prima 2c-b gebruiken, omdat het een hele andere soort drug is (psychedelica ipv stimulerende entactogeen).

Maar wacht ook even een paar andere reacties af, omdat hier mensen zitten met veel meer verstand hiervan dan ik.

mikoz

Bewuste gebruiker
Mindless, wat jij zegt klopt wel, 2cb is namelijk geen serotonine releaser, maar wel een serotonine agonist. Dit houdt simpel gezegd in dat het middel op de serotoninereceptor past. 2cb bindt zich dus aan de receptor, waardoor er een reactie en dus een effect ontstaat.

Een middel dat serotonine releast, zoals MDMA, pompt loads of serotonine in de synapspleet en blokeert de heropname waardoor er een effect ontstaat.

@zero Het enige nadeel wat je kunt krijgen is dat je vriendin misschien nog last heeft van de nasleep van het xtc gebruik, waardoor de trip misschien wat angstiger/duisterder/meer verdrietig kan worden. Echter is de kans klein dat dat zal gebeuren, aangezien er dan al wel een aantal weken tussen het gebruik van xtc en 2cb zit. :wink:

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel plezier! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Geen probleem, 2cb heeft alleen kruistolerantie met andere psychedelica.

Fool

Badass junkie
De enige kruistolerantie tussen MDMA en 2C-B was (dacht ik) op de 5-HT-2C receptor. Dit kan mogelijk een klein vertekend effect geven, maar het zal niet veel zijn. :)

Bobsacamano

Badass junkie
Hey was je op vakantie jongen lang niet gezien hier haha.

Fool zei:
De enige kruistolerantie tussen MDMA en 2C-B was (dacht ik) op de 5-HT-2C receptor. Dit kan mogelijk een klein vertekend effect geven, maar het zal niet veel zijn. :)

Fool

Badass junkie
Yup, moet ook gebeuren hé. Binnenkort moet je me nog een paar daagjes missen. :P

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh! Goed om te weten dat het nauwelijks uitmaakt, voor de volgende keer! We zijn uiteindelijk zondagmiddag in het park wijn gaan drinken en hasj gaan roken ipv zaterdagavond 2cb. :P

Trips plannen lijkt bij mij de laatste tijd niet zo goed te werken haha.

Bovenaan