Ketamine

spongecola

Belezen gebruiker
Hallo. Ik heb afgelopen 4 maand dus X en pep geprobeerd. Xtc vind ik geweldig, alhoewel heb ik mijzelf een 3 maanden regel opgelegd, zodat ik de schade kan beperken. Pep ga ik een hele lang tijd niet meer doen. Bij Ground Zero ben ik te lang door gegaan door de pep wat kramp veroorzaakte. 2 Dagen niet kunnen lopen door de kramp en verzuring in m'n kuit dus ben er goed flauw van. Nu zijn mijn ogen gevallen op een nieuwe drug, ketamine. Ik heb al een en t ander er over gelezen zoals dat het een verdovend middel is, weinig evenwicht. Maar hoe zit het met de schade van deze drug? Is het veiliger dan X of pep? Wat word aangeraden qua gebruik dus om de hoeveel maand? Welke dosis? En is er iemand die mij het precieze gevoel kan uitleggen?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Bij ketamine is het gevaar juist dat het geen katers geeft, dus je hebt al heel snel het gevoel dat je het lekker vaak kunt doen.

Een vergelijking maken qua schadelijkheid is vrij zinloos. Maar als je dat dan toch wilt doen, staat ketamine van die drie drugs op de derde plaats.

Wat de dosis betreft is er volgens mij geen eenduidig advies. Persoonlijk verdeel ik de gram in een heleboel kleine lijntjes en neem om de 5 minuten een klein lijntje. Als m'n neus niet verstopt raakt, kom ik meestal niet verder dan een halve gram omdat ik dan al te scheef om de rest van de lijntjes nog te kunnen vinden. Een oplossing hiervoor zou zijn om een neusspray te maken. Dat ga ik de volgende keer maken wanneer ik weer keta ga doen.

En als je een creatieve bui hebt, is dit ook nog een mogelijkheid:
http://drugsforum.info/dissociatieven/h ... 11959.html

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Spongecola,

Keta is een dissociatief dit wil zeggen dat je geest van je lichaam word afgesneden. Ketamine heeft drie bekende valkuilen.

1. Het is verslavings gevoelig en brengt ook snel een tolerantie.
2. Het is doserings gevoelig. Je kan rustig een paar lijnen leggen en prima gaan. Alleen weet je bij ket soms niet meer wat voor en achter is en vergeet je dus hoe lang geleden je een lijntje hebt gelegd. Pas hier mee op je kan dus ineens te veel nemen en in een K-Hole terecht komen.
3. Tegenwoordig valt het mee maar de ket die je van je dealer krijgt kan ook MXE zijn. Deze stof lijkt heel erg op Ket qua werking. Alleen heb je veel minder nodig voor hetzelfde effect dus erg lastig doseren. en duurt een MXE trip veel langer. Dit kan vooral als je nog nooit een dissociatief hebt gebruikt best heftig zijn. Laat je ket dus testen.

Als voordelen heeft het dat de high zelf niet mega lang duurt je kan na anderhalf a twee uur al wel weer met je voetjes terug op aarde zijn. Ook is een voordeel dat je geen drie maanden hoeft te wachten om het weer te doen. Ik doe het zelf niet vaker dan eens in de maand (dit is een max vaak red ik dit niet haha het is geen streven) Misbruik van ket kan slecht zijn voor je blaas onder andere.

Ook moet je deze drug niet te licht nemen. Doe het de eerste keer ook echt thuis in een rustige bekende omgeving. Dit omdat ket op een hogere dosering echt wel kan fucken met je hoofd. Voor je gevoel ben je al uren en uren bezig terwijl je misschien pas drie kwartier geleden begonnen bent.

spongecola zei:
Hallo. Ik heb afgelopen 4 maand dus X en pep geprobeerd. Xtc vind ik geweldig, alhoewel heb ik mijzelf een 3 maanden regel opgelegd, zodat ik de schade kan beperken. Pep ga ik een hele lang tijd niet meer doen. Bij Ground Zero ben ik te lang door gegaan door de pep wat kramp veroorzaakte. 2 Dagen niet kunnen lopen door de kramp en verzuring in m'n kuit dus ben er goed flauw van. Nu zijn mijn ogen gevallen op een nieuwe drug, ketamine. Ik heb al een en t ander er over gelezen zoals dat het een verdovend middel is, weinig evenwicht. Maar hoe zit het met de schade van deze drug? Is het veiliger dan X of pep? Wat word aangeraden qua gebruik dus om de hoeveel maand? Welke dosis? En is er iemand die mij het precieze gevoel kan uitleggen?

Bobsacamano

Badass junkie
Ooh als dosis om als eerste keer te doen zou ik lijntjes van 30mg neerleggen leg er een stuk of 5 klaar en snuif om de zoveel minuten. Soms kan je idd al flink wazig worden dus ben je bij lijntje 4 en je kan nog prima lijntjes klaar leggen leg er dan weer wat klaar. Crush je Ket wel eerst even in een poeder ik doe dit altijd gewoon met een pasje.

Ik vind het persoonlijk altijd fijn om relaxte rustige muziek te hebben (muziek beleving word ook heel anders ineens) En om in een gedimde kamer te zijn.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bobsacamano zei:
Keta is een dissociatief dit wil zeggen dat je geest van je lichaam word afgesneden.
Hierbij moet wel gezegd worden dat de r-isomeer een heftiger effect geeft wat dit betreft dan de s-isomeer. Het vershil kun je herkennen (mits je een zuiver product hebt) aan de vorm van de kristallen. De s-isomeer ziet eruit als geschaafde kristallen (geschaafd glas if you will) en de r-isomeer heeft cilindervormige kristallen.

bobsacamano zei:
2. Het is doserings gevoelig. Je kan rustig een paar lijnen leggen en prima gaan. Alleen weet je bij ket soms niet meer wat voor en achter is en vergeet je dus hoe lang geleden je een lijntje hebt gelegd. Pas hier mee op je kan dus ineens te veel nemen en in een K-Hole terecht komen.
Een K-Hole is vrijwel onmogelijk als je lijntjes snuift though. Tot nu toe ben ik van mening dat je dat alleen kunt bereiken door het te spuiten. Alhoewel ik de neusspray nog niet gebruikt heb, daar schijnt het ook mee te kunnen.

bobsacamano zei:
Als voordelen heeft het dat de high zelf niet mega lang duurt je kan na anderhalf a twee uur al wel weer met je voetjes terug op aarde zijn.
Vind je dat een voordeel? :grin:

bobsacamano zei:
Ook moet je deze drug niet te licht nemen. Doe het de eerste keer ook echt thuis in een rustige bekende omgeving.
Dit sowieso, ja. Met keta kun je thuis ook verdwalen.

spongecola

Belezen gebruiker
Mijn locatie is zeker weten thuis. Ik probeer alles eerst thuis, wiet, truffels, xtc en pep waren allemaal als eerste keer thuis. Wat bedoel je precies met dat m'n lichaam me van me geest gaat scheiden? En krijg je snel een bad trip van keta? Dit heb ik namelijk met mijn eerste keer truffels gehad. Was niet bepaald leuk..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
spongecola zei:
Wat bedoel je precies met dat m'n lichaam me van me geest gaat scheiden?
dissociatie

splitsing in de geestelijke eenheid, waarbij een gedeelte naast het normale bewustzijn een zelfstandige functie inneemt

spongecola zei:
En krijg je snel een bad trip van keta? Dit heb ik namelijk met mijn eerste keer truffels gehad. Was niet bepaald leuk..
Die kans is vrij klein. Omdat je steeds een klein beetje erbij neemt, kun je zelf bepalen hoe ver je wilt gaan.

Bobsacamano

Badass junkie
Keta is niet echt een trip middel maar je kan wel erg in je hoofd gaan zitten. Ik ervaar dit zelf niet zozeer als vervelend. Een tip die ik nog kan geven is om ervoor te zorgen dat je het doet als je echt weinig aan je hoofd hebt. Ik heb het een keer gedaan na een drukke werkdag en ik was dus de hele tijd bezig met van alles. Continue had ik het idee dat ik nog iets moest doen. Dat was alles behalve chill.

Verder klopt het wel wat Exceptional Insight zegt. Als je steeds een beetje bijneemt wen je best aan het effect en kan je ook prima bepalen om te stoppen als je op een lekker niveau zit of door grotere pauzes tussen de dosissen je niveau te behouden.

Echt bad ben ik er niet op gegaan maar ga niet in een keer te hard je kan rustig paar weken later nog een kee

r
Exceptional Insight zei:
spongecola zei:
Wat bedoel je precies met dat m'n lichaam me van me geest gaat scheiden?
dissociatie

splitsing in de geestelijke eenheid, waarbij een gedeelte naast het normale bewustzijn een zelfstandige functie inneemt

spongecola zei:
En krijg je snel een bad trip van keta? Dit heb ik namelijk met mijn eerste keer truffels gehad. Was niet bepaald leuk..
Die kans is vrij klein. Omdat je steeds een klein beetje erbij neemt, kun je zelf bepalen hoe ver je wilt gaan.

Wacky

Badass junkie
Ergens in bovenstaande posts word keta op de derde plaats gezet kwa schadelijkheid na pep en mdma. Als je 1 malig gebruik van die drie vergelijkt is dat waarschijnlijk correct. Er wordt echter ook bij verteld dat het meer uitnodigend is voor herhaaldelijk gebruik. En als je dat meeneemt, dan is heel anders. Keta heeft nogal een misbruik potentieel en kun je over het geheel dus als een veel gevaarlijker drug beschouwen dan xtc.

Ook zie ik vermeld dat je S of R kunt herkennen aan de kristallen. Dat is in 80-90% van de gevallen correct, maar niet altijd. Beide soorten kunnen in beide kristalstructuren voorkomen, maar meestal is het idd zo dat de S eruit ziet als kristalsuiker terwijl de R eruit ziet als staafvormige kristalletjes.

De meeste keta is overigens een mix van de 2. Zuivere R keta voelt voor velen zwakker aan. Je raakt er niet van in een K-hole. Je krijgt er echt een trip van, enigzinds vergelijkbaar met andere tripmiddelen. De gewoonlijke mix met S keta is wat het zo typisch keta maakt.

De K-hole is voor vele onervaren gebruikers wel als bad trip te benoemen. Die kan je met S-keta weldegelijk prima met snuiven te bereiken. Ik heb er genoeg gezien. (zelf doe ik niet zo gek) Maar dan moet je wel echt willen hoor, dat zijn de types die in elk neusgat 100mg steken en daarna nog eens kunnen herhalen ook al kunnen ze niet meer lopen.

MeejheM

Badass junkie
Hierbij moet wel gezegd worden dat de r-isomeer een heftiger effect geeft wat dit betreft dan de s-isomeer. Het vershil kun je herkennen (mits je een zuiver product hebt) aan de vorm van de kristallen. De s-isomeer ziet eruit als geschaafde kristallen (geschaafd glas if you will) en de r-isomeer heeft cilindervormige kristallen.

ik snap zelf niet waar de fabel vandaan komt dat er keuze is tussen de l of s isomeer. alle bekende merken zijn een mix van beide, ketalar, ketaset etc...

de manier waarop je de ketamine uitkookt heeft het meeste resultaat op de vorming van de kristallen. als je ketamine niet uit de bekende flesjes komt dan hoef ik hem niet eens.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
S-Keta is juist de meer potente variant, zowel qua dosering als effect. Over de vorm van de kristallen durf ik geen uitspraken te doen, heb echter wel vaker gehoord dat S-Keta kleine bolletjes zijn en R-Keta kleine staafjes. Maar in hoeverre dit nou echt klopt vraag ik me af. Zou me kunnen voorstellen dat de manier van uitkoken hier ook mee te maken heeft. Aan de andere kant zie je bij racemische keta vaak wel echt beide soorten kristallen er in terug.

MeejheM zei:
ik snap zelf niet waar de fabel vandaan komt dat er keuze is tussen de l of s isomeer. alle bekende merken zijn een mix van beide, ketalar, ketaset etc...
Hoewel het een stuk minder vaak voorkomt wordt er wel degelijk farmaceutische S-Keta gemaakt. S-Keta is veel potenter en wordt bovendien als prettiger ervaren aangezien het meer effect heeft op dopamine dan R-Keta.

Wacky

Badass junkie
MeejheM zei:

de manier waarop je de ketamine uitkookt heeft het meeste resultaat op de vorming van de kristallen. als je ketamine niet uit de bekende flesjes komt dan hoef ik hem niet eens.

Ja maar ik denk dat de verhoudingen verschillend zijn. Misschien is het bij de een 60/40 en de ander 40/60 ofzo.

En die kristal structuur is idd niet intrinsiek verbonden met de isomeer. Zal gewoon liggen aan hoe de fabriek te werk gaat. (uitkoken levert overigens poeder op bij mij. Bijna alle ketamine wordt als kristal geimporteerd, zowel naar de zwarte handel als naar de plaatselijke farmaceutische bedrijven die het vervolgens oplossen in water en de PH stabiliseren)

In tegenstelling tot mdma en pep wat hier in nederland in talloze keldertjes, schuurtjes en keukentjes gemaakt wordt komt ketamine uit een klein aantal fabrieken in de wereld. Als een van de 2 grootste dus korels maakt met 60%S en 40%R en de andere maakt staafjes met 40%S en 60%R, dan ontstaat hier dus het verhaal dat staafjes R zijn en korrels S.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
MeejheM zei:

Is dat een fabel, ja? In mijn geval is hij ontstaan uit eigen ervaring. De als R verkochte, staafvormige kristallen brengen mij veel zwaardere dissociatie dan de andere. meer verdovende variant.

Qua uitkoken heb ik alleen ervaring met esketamine van Ketanest. Dus ik heb inderdaad geen idee waar het R verhaal vandaan komt, behalve afgaand op het gevoel dat ik ervan krijg.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
MeejheM zei:

Is dat een fabel, ja? In mijn geval is hij ontstaan uit eigen ervaring. De als R verkochte, staafvormige kristallen brengen mij veel zwaardere dissociatie dan de andere. meer verdovende variant.

Qua uitkoken heb ik alleen ervaring met esketamine van Ketanest. Dus ik heb inderdaad geen idee waar het R verhaal vandaan komt, behalve afgaand op het gevoel dat ik ervan krijg.
Maar Esketaminne is juist de meer dissociatieve variant, zie wiki.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Maar ik beleef dat toch echt anders.
Maar weet je wel zeker dat de R-Keta die je hebt gekregen niet juist S-Keta is. Met een illegaal middel blijft het toch altijd vaag wat je nou echt precies krijgt. Wetenschappelijk onderzoek laat duidelijk zien dat S-Keta meer dissociatief is en R-Keta meer verdovend. Maargoed ieder persoon reageert er ook wel weer anders op natuurlijk.

Wacky

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Maar ik beleef dat toch echt anders.
Maar weet je wel zeker dat de R-Keta die je hebt gekregen niet juist S-Keta is. Met een illegaal middel blijft het toch altijd vaag wat je nou echt precies krijgt. Wetenschappelijk onderzoek laat duidelijk zien dat S-Keta meer dissociatief is en R-Keta meer verdovend. Maargoed ieder persoon reageert er ook wel weer anders op natuurlijk.

Toch zegt iedereen het andersom, niet alleen EI. Nou zou het natuurlijk kunnen dat we het met zijn alleen zijn gaan omdraaien nadat iemand het verkeerd is begonnen te vertellen maar ik denk dat die wiki misschien toch ook wel fout kan zijn omdat:

-In mijn ervaring wat wij S noemen idd sterker is dan wat wij R noemen.
-Het mij logisch lijkt dat voor medische doelen verdoven te prefereren is boven trippen. (en ze daar dus speciaal die S voor maken)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wacky zei:
Toch zegt iedereen het andersom, niet alleen EI. Nou zou het natuurlijk kunnen dat we het met zijn alleen zijn gaan omdraaien nadat iemand het verkeerd is begonnen te vertellen maar ik denk dat die wiki misschien toch ook wel fout kan zijn omdat:

-In mijn ervaring wat wij S noemen idd sterker is dan wat wij R noemen.
-Het mij logisch lijkt dat voor medische doelen verdoven te prefereren is boven trippen. (en ze daar dus speciaal die S voor maken)
Ketamine wordt juist medisch gebruikt vanwege zijn dissociatieve effect, dus hoe meer dissociatief hoe beter in medisch oogpunt. Daarnaast betekent meer dissociatief ook meer trippen en dus vanuit recreatief oogpunt beter.

Maar blijft lastig allemaal zolang we niet precies weten wat voor ketamine we elke keer kopen.

Fool

Badass junkie
Máár aan de andere kant schijnt sigma-agonisme ook psychedelische effecten te veroorzaken, iets waar de R-enantiomeer wel affiniteit voor heeft en de S-enantiomeer niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Ketamine wordt juist medisch gebruikt vanwege zijn dissociatieve effect, dus hoe meer dissociatief hoe beter in medisch oogpunt.
Ze willen je kat lijp maken?
Medische doseringen liggen sowieso ver boven recreatieve doseringen. Dus daar maak je of je kat toch niet veel van mee.

Bovenaan