Keta - afkickverschijnselen

Charlieee

Newbie
Hey iedereen

Mijn vriend is vandaag 17 dagen clean.
Na een hevige ruzie waarbij hij mij doodsbang maakte, besloot hij voor mij te kiezen en te stoppen met de ketamine. Cold turkey. Na 7 jaar verslaafd.
Is er iemand die mij iets kan vertellen over de afkickverschijnselen?
Hij slaapt niet goed, niet veel eetlust. Maar is er nog iets waarmee ik rekening moet houden?

Merci! X

Neo-Shulginist

Badass junkie
Je kunt gewoon zonder problemen stoppen met ketamine. Je raakt er niet lichamelijk verslaafd aan. Wel kun je de dagen erna een nogal wazig en misselijk gevoel ervaren. Dat is omdat er dan nog een beetje ketamine in je lichaam zit maar niet genoeg voor een aangename roes. Natuurlijk kunnen er ook andere klachten zijn, voornamelijk onrust, angst, of andere emoties. Maar dat zijn emoties waarvan hij dan niet gewend is om er op een gezonde manier mee om te gaan. Daarom is er bij verslaving ook altijd psychotherapie nodig om te leren omgaan met al die emoties. Als hij dat niet doet, dan is de kans groot dat hij (snel) weer terugvalt in gebruik.

Charlieee

Newbie
Haha oeps, ja mega typo 😁..

Ok, ik ben blij dat er geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen zullen zijn!
Hij is in therapie om zowel om te gaan met de stop als met onderdrukte (7 jaar verdoofd) trauma's. Dus dat zal hem goed op weg helpen!

Bedankt voor de reacties 😘

Bovenaan