Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken)

mvematthaus

Belezen gebruiker
Hey allemaal.

Ik ben al een lange tijd nergens meer aan verslaafd, ik ben nu 2 weken bij mijn vader op vakantie, en hier gebruik ik helemaal niets.

Daarvoor heb ik ook al geruime tijd niets gebruikt, maar toch komt er opeens een gevoel opzetten "Ik wil weer "iets"" gebruiken, gewoon even voor het effect zegmaar, heeft niets te maken met 1 bepaalde drug, (verslaving dus) maar gewoon het idee dat je "weer eens" iets wilt gebruiken.

Zijn er mensen die dit gevoel herkennen ?

Ik kies er zelf voor om het te negeren, en dat gevoel te zien als gezond (want dat betekent dat je lichaam zegt dat je al een tijd niets gebruikt hebt) ik hou dat nog een tijd aan, zodat ik even een maand of 2 in totaal helemaal clean blijf, dan ga ik later wel weer eens iets proberen als ik terugben natuurlijk :P

Alvast bedankt voor jullie hartverwarmde reactie(s) allemaal !

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Ik denk dat iedereen dat gevoel weleens heeft. Gewoon negeren lijkt me de beste optie aangezien je verleden met drugs.

Bobsacamano

Badass junkie

Ik ken het gevoel wel degelijk. Ik ben dan ook niet verslaafd geweest maar ook ik ken het. Ik negeer het soms en soms niet. Niet dat ik dan meteen wat naar binnen prop maar ik plan dan vaak wel wat.

Goed dat je nog steeds niks gebruikt en ik snap dat het al als een lange periode voelt maar het is nog best kort. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden en liever langer dan 2 maanden. Als je daarna weer wat gebruikt koop dan 1 dosis van iets dat je daarvoor niet hebt misbruikt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Herkenbaar, ik denk dat iedereen die wel eens drugs gebruikt het wel herkent. Je doet er in ieder geval verstandig aan niet dan maar impulsief wat te gaan gebruiken, maar het gewoon te negeren. Dat gevoel gaat vaak snel weer weg, zo niet zoek dan wat afleiding door iets te gaan doen wat je niet met drugs associeert.

Overigens wil ik je nog wel meegeven dat je ook verslaafd kunt zijn aan onder invloed zijn, dus niet een drang hebben naar een specifieke drugs maar dus naar onder invloed zijn.

mvematthaus

Belezen gebruiker

Hey ontzettend bedankt voor jullie reacties !

Ik dacht al, ik kan niet de enige zijn.. :tongueout:

Ik ga het ook gewoon negeren, dat is zeker het beste.
wat films kijken, of gamen leidt ook goed af trouwens :wink:

Helemaal super voor de tips, en ik wens jullie allemaal alvast een prettig weekend toe

Groetjes

Haardroger

Belezen gebruiker

Afleiding werkt inderdaad het beste.

Denk verder dat iedereen het gevoel wel kent.
Het zijn niet voor niets zeer verslavende stoffen.
Afhankelijk van het middel verschilt het wel wat bij mij.
Bij coke krijg ik sneller het gevoel dan bij bijvoorbeeld mdma.
Ik vraag me af waar dit door komt.
Coke heb ik onverwachts leren kennen en mijn gebruik is ook weinig constant.
Wellicht dat het hierdoor kan komen dat ik al snel bij een avond stappen zin krijg om iets te gebruiken.

Mdma wil ik meestal gebruiken als ik nuchter ben of licht aangeschoten.
Dit maakt het plannen ook makkelijker :)

mvematthaus

Belezen gebruiker

Haardroger zei:
Afleiding werkt inderdaad het beste.

Denk verder dat iedereen het gevoel wel kent.
Het zijn niet voor niets zeer verslavende stoffen.
Afhankelijk van het middel verschilt het wel wat bij mij.
Bij coke krijg ik sneller het gevoel dan bij bijvoorbeeld mdma.
Ik vraag me af waar dit door komt.
Coke heb ik onverwachts leren kennen en mijn gebruik is ook weinig constant.
Wellicht dat het hierdoor kan komen dat ik al snel bij een avond stappen zin krijg om iets te gebruiken.

Mdma wil ik meestal gebruiken als ik nuchter ben of licht aangeschoten.
Dit maakt het plannen ook makkelijker :)

Hey bedankt voor je reactie !

Ik heb wel xtc, en speed gebruikt, maar nog nooit coke.. (vanwege de prijs, wooooww....)

Kun je me vertellen waarom coke zoveel duurder is, en wat de precieze verschillen zijn tussen coke & speed ?

Ik kom er zelf namelijk niet achter !

Alvast ontzettend bedankt !

Haardroger

Belezen gebruiker

Ik heb nooit speed gebruikt dus daar kan ik je niet echt mee verder helpen.
Wellicht dat SirErick je hiermee kan helpen :wink:
Heb het leren kennen vanwege een vriend die het gebruikte. Ben ik een beetje in mee getrokken.
Prijs is inderdaad echt niet te doen. Wanneer ik het doe deel ik het ook meestal. €25 voor een paar uurtjes vind ik nog wel te doen.

De hoge prijs heeft volgens mij te maken met de productieplaats al kan ik dit volledig mis hebben.
Omdat coke meestal wordt geproduceerd in Latijns-Amerika moet het veel meer kilometers reizen.
Langs veel meer grenzen, langs veel meer tussenpersonen. Al die mensen eisen natuurlijk een deel op wat de prijs alleen maar op drijft.
Van vrienden heb ik gehoord dat een gram in Aruba bijvoorbeeld zo goed als niets kost.

Xtc daarentegen wordt geproduceerd in NL. Daarom kost een pilletje hier maar enkele euro's terwijl dit in Amerika veel hoger ligt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

Klopt de locatie maakt het duur. Coke komt uit zuidelijk amerika en moet daarvoor heel wat grenzen over gesmokkeld worden. Speed wordt gewoon in Nederland gemaakt en is daarom veel goedkoper.

Qua prijs vind ik het persoonlijk ook niet waard. Ik vind coke nogal overrated, speed heeft een harder effect en duurt langer, en het kost maar een vijfde.

SirErick

Wijs gebruiker

Haardroger zei:
Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, dus vertel, waarmee kan ik helpen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

SirErick zei:
Haardroger zei:
't staat er letterlijk boven... Anderen hebben ook geen zin lange topics te lezen dus dit soort berichten hebben vrij weinig zin en een hoge irritatiefactor

mvematthaus

Belezen gebruiker

Haardroger zei:
Ik heb nooit speed gebruikt dus daar kan ik je niet echt mee verder helpen.
Heb het leren kennen vanwege een vriend die het gebruikte. Ben ik een beetje in mee getrokken.
Prijs is inderdaad echt niet te doen. Wanneer ik het doe deel ik het ook meestal. €25 voor een paar uurtjes vind ik nog wel te doen.

De hoge prijs heeft volgens mij te maken met de productieplaats al kan ik dit volledig mis hebben.
Omdat coke meestal wordt geproduceerd in Latijns-Amerika moet het veel meer kilometers reizen.
Langs veel meer grenzen, langs veel meer tussenpersonen. Al die mensen eisen natuurlijk een deel op wat de prijs alleen maar op drijft.
Van vrienden heb ik gehoord dat een gram in Aruba bijvoorbeeld zo goed als niets kost.

Xtc daarentegen wordt geproduceerd in NL. Daarom kost een pilletje hier maar enkele euro's terwijl dit in Amerika veel hoger ligt.

Aaaah, precies !

Inderdaad, een pilletje kost echt bijna helemaal niets :P

En die coke inderdaad, word volgens mij ook veel in de Amazone verbouwd, en dat soort omgevingen..

Nou dan ga ik dat dus lekker niet kopen veelste duur !

mvematthaus

Belezen gebruiker

SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Haardroger zei:
't staat er letterlijk boven... Anderen hebben ook geen zin lange topics te lezen dus dit soort berichten hebben vrij weinig zin en een hoge irritatiefactor

Dan hou ik het (op recreatieve manier) lekker bij xtc, en speed :stoned: en, ja een jointje.

Maar dan kun je inderdaad zeker beter pep gebruiken, werkt nog eens VEEL langer ook hahaha

SirErick

Wijs gebruiker

SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Haardroger zei:
't staat er letterlijk boven...
Als proefkonijn voor de medisch wetenschap heb ik wel eens speed gebruikt, maar goed, de doseringen waren velen malen lager dan wanneer iemand hetzelfde middel zou gebruiken in een niet-proefkonijnen setting aangezien het enkel om de traceerbare - en dus meetbare - effecten gaat en niet of de proefkonijn er "lol" aan beleefd.

mvematthaus

Belezen gebruiker

leipebaviaan zei:
Zou jij niet een pauze inlassen?

ik word echt ziek van die kutcomments over die pauze

WAAR ZIE JIJ STAAN DAT IK WEER GEBRUIKT HEB DAN?

er staat NIET dat ik weer heb gepept of wel dan ?

het gaat alleen over een fkn pauze

Snowblind

Belezen gebruiker

Easy...
Dat gevoel waar je het in je openingspost over hebt, zou je ook als een waarschuwing op kunnen vatten. Ken het maar al te goed. Beter niet aan toegeven. Zou wel eens vies met je op de loop kunnen gaan.
Wat je andere vraag betreft: ook zonder al dat complexe gesmokkel uit de verre streken waar de coca-leaves groeien/bewerkt worden en het risico op lange gevangenisstraf of vaak dodelijke ripdeals zou dat spul tig keer zo duur als speed zijn. Voor status moet betaald worden. Een Mercedes sport coupee kost nu eenmaal flink meer flappen dan een opgevoerde VW-golf. :sunglasses:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Snowblind zei:
Wat je andere vraag betreft: ook zonder al dat complexe gesmokkel uit de verre streken waar de coca-leaves groeien/bewerkt worden en het risico op lange gevangenisstraf of vaak dodelijke ripdeals zou dat spul tig keer zo duur als speed zijn. Voor status moet betaald worden. Een Mercedes sport coupee kost nu eenmaal flink meer flappen dan een opgevoerde VW-golf.
Dat is helemaal niet waar wat je nu schetst. Coke heeft de status gekregen door de prijs, niet andersom. In de landen waar coke geproduceerd wordt kun je een zuivere coke voor een vergelijkbare prijs krijgen als dat je hier zuivere speed kunt krijgen. Met andere woorden, de prijs is hier zo belachelijk hoog vanwege de lange smokkelreis, wat dan vervolgens zorgt dat coke hier een soort decadente status heeft gekregen.

SirErick

Wijs gebruiker

Psychedelibee zei:
Coke heeft de status gekregen door de prijs, niet andersom. In de landen waar coke geproduceerd wordt kun je een zuivere coke voor een vergelijkbare prijs krijgen als dat je hier zuivere speed kunt krijgen. Met andere woorden, de prijs is hier zo belachelijk hoog vanwege de lange smokkelreis, wat dan vervolgens zorgt dat coke hier een soort decadente status heeft gekregen.
Dat klopt inderdaad, speed kost in Nederland een paar Euro per gram terwijl het in Amerika zo'n slordige 30-50 Dollar kost (ligt eraan in welk state je woont).

Snowblind

Belezen gebruiker

Dat het daar een schijntje kost weet ik ook wel maar ik vrees dat het prijskaartje wat bij die status hoort nooit naar beneden zal gaan in Europa en the States.
Zelfs na een denkbeeldige legalisering niet. Denk je echt dat de bedrijven die het dan produceren en de overheid (accijnsen) van gisteren zijn? Die zorgen wel dat het in de buidel tasten blijft voor die rush.

Skirre

Bewuste gebruiker

SirErick zei:
Dat klopt inderdaad, speed kost in Nederland een paar Euro per gram terwijl het in Amerika zo'n slordige 30-50 Dollar kost (ligt eraan in welk state je woont).

Wauw, dit had ik dus echt totaal niet verwacht. Het idee alleen al om voor speed zoveel neer te leggen kan er bij mij niet door :P

Snowblind

Belezen gebruiker

Jullie hebben wel een punt aangezien het lastig is om in de States aan P2P te geraken voor de bereiding van speed. Tot dat in de jaren 70 streng gemonitord werd door de DEA kon je op vrijwel elke parking of tankstation langs de highway goedkoop aan dexedrine of benzedrine komen.
Als we hier gewoon met een vrachtwagentje cocabladeren op de groenteveiling legaal konden in slaan, zou dat godenpoeder inderdaad stukken cheaper worden. Het bereidingsproces is verder easy en vrij ongevaarlijk. :)

SirErick

Wijs gebruiker

Skirre zei:
SirErick zei:
Wauw, dit had ik dus echt totaal niet verwacht.
In Amerika betaal je voor een XTC-pil zo'n 15-25 Dollar per stuk terwijl het in Nederland maar een paar Euro kost. Trouwens, in Canada betaal je in sommige gebieden - waar speed en XTC heel erg schaars is - de hoofdprijs en dat is qua prijs vergelijkbaar met heroïne in Nederland. Met andere woorden: wat in Nederland goedkoop is, is in een ander land duur (of andersom).

Snowblind zei:
Als we hier gewoon met een vrachtwagentje cocabladeren op de groenteveiling legaal konden in slaan, zou dat godenpoeder inderdaad stukken cheaper worden. Het bereidingsproces is verder easy en vrij ongevaarlijk.
Coke is - zonder dat je cocabladeren nodig hebt - griezelig makkelijk na te maken, maar als ik dat hier ga vertellen dan levert mij dat in het minst erge geval een ban op en in het meest vervelende geval krijg ik een bezoekje van een paar mensen die ik niet op bezoek wil hebben.

leipebaviaan

Wijs gebruiker

Coke is - zonder dat je cocabladeren nodig hebt - griezelig makkelijk na te maken, maar als ik dat hier ga vertellen dan levert mij dat in het minst erge geval een ban op en in het meest vervelende geval krijg ik een bezoekje van een paar mensen die ik niet op bezoek wil hebben.

Ja? Zullen onze vrienden in blauw hier ook aanwezig zijn? Of doel je op een andere groep mensen? :sunglasses:

SirErick

Wijs gebruiker

leipebaviaan zei:

Ja? Zullen onze vrienden in blauw hier ook aanwezig zijn? Of doel je op een andere groep mensen? :sunglasses:
Ik doelde op andere mensen, die lui in het blauw is wel het laatste waar ik me druk om maak.

Snowblind

Belezen gebruiker

SirErick zei:
Ik doelde op andere mensen, die lui in het blauw is wel het laatste waar ik me druk om maak.

Als dat soort creeps op dit forum aanwezig zijn, heb je al teveel gezegd.

SirErick

Wijs gebruiker

Snowblind zei:
SirErick zei:
Als dat soort creeps op dit forum aanwezig zijn, heb je al teveel gezegd.
Nee, want ik heb duidelijk aangegeven dat ik dergelijke informatie niet ga delen. Met andere woorden: dat soort creeps snappen, neem ik aan, dat ze niet bij mij langs hoeven te komen.

Bovenaan