Carlitos
Badass junkie
Japi-10 zei:Voor mij is dat dag 2 niks.
Japi-10 zei:Voor mij is dat dag 2 niks.
Japi-10 zei:Japi-10 zei:Voor mij is dat dag 3niks.
TechNora zei:Ok... ik schaam me diep, ik heb het verkloot. Had nog wat 2cb liggen, en toen diende zich de perfecte gelegenheid aan dit weekend. Eerst nog lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch die pil naar binnen gekickt. Het was een geweldige ervaring, en ik had het niet willen missen... (Pas mn 2e keer 2cb, en de eerste keer was beetje saaie avond)
Baal er wel een beetje van, omdat ik zo stellig voor mezelf had besloten er gewoon even af te blijven. Mmm...Naja, nieuwe week, nieuwe kansen, als ik nu alsnog stop dan kan ik nog 6 weken clean zijn voor oud&nieuw.
Eén verzachtende omstandigheid is wel, dat je van 2cb geen kater hebt, en het volgens mij niet kloot met je serotonine/dopamine levels (toch?)
LSD (lysergic acid diethylamide)
LSD is a laboratory-derived chemical that in its pure form is a liquid, without smell, color, or taste. Distributors of the drug, to make handling easier, usually dissolve the drug onto absorbent paper or sugar cubes. Users of the drug swallow the drug or dissolve it on the tongue. The gastrointestinal system quickly absorbs the drug, where it is rapidly distributed throughout the body. LSD is metabolized by the liver, where most of it stays, with only the tiniest amount reaching the brain. Within the brain, the highest levels of LSD are in the visual system, especially within a part called the lateral geniculate nucleus, or LGN. LSD decreases the response of the LGN, which acts a visual relay center. The LGN receives nerve impulses from the retina and sends them to the occipital cortex of the brain, an area also known as the visual cortex. LSD acts to decrease the responsiveness of the LGN to signals from the retina. How this affects the production of visual hallucinations is unclear (DeGracia,1997).
LSD is also concentrated highly in parts of limbic system. The limbic system is dedicated to regulating emotion, aggression, docility, and memory.
Also, LSD concentrates in areas of the reticular formation. The reticular formation mediates the level of arousal and alertness in the brain. It begins in the medulla, and runs up through the brain stem into the forebrain. The textbook authors call it "the volume dial of consciousness" (Palfai & Jankiewicz, 2001).
Neurotransmitters affected
LSD and psilocybin are both 'serotonergic' in action. This means they act on the neurotransmitter serotonin. In fact, LSD and psilocybin are some of the most extreme serotonergic agonists. The chemical structure of LSD resembles that of serotonin. LSD appears to work by blocking 5-HT (the chemical name for serotonin) receptors at the synapse, resulting in a rebound effect in which serotonin is overactive and receptors are hypersensitive Since the drug is metabolized quickly, takes up to two hours to produce a noticeable effect, and has a long duration of action, it seems that LSD works to imbalance the brain's natural serotonin system. (Palfai & Jankiewicz, 2001).
LSD-25 (lysergic acid diethylamide)
Effects on subtypes of 5-HT receptors
LSD inhibits the activity of the 5-HT1a subtype of serotonin receptor. Many of the 5-HT1a receptors are located in the raphe' nucleus of the brain stem. However, this is probably not the cause of the hallucinogenic effect, since other chemicals that inhibit these receptors are not hallucinogenic (Palfai & Jankiewicz, 2001). However, the raphe' nuclei are known to have an important role in regulating the autonomic nervous system, patterns of sleep and wakefulness, and states of arousal (DeGracia, 1997).
LSD also has an affinity for 5-HT2 receptors – an affinity it shares with mescaline, an andrenergic hallucinogen. Many 5-HT2 receptors are located in the cerebral cortex, and are linked to the perceptual and mental effects of hallucinogens. The cortex is the most advanced area of the brain, receiving information from the thalamus and making higher-level processing possible. LSD's effects on the 5-HT2 receptors are the likely source of the hallucinogenic effects of the drug (Palfai & Jankiewicz, 2001).
LSD's third effect is to activate the NE neurons located in the locus coeruleus of the brain. This is accomplished through a modulating effect of LSD on the 5-HT neurons, which then affect the NE neurons. The NE neurons receive sensory information from the body and then direct the flow of that information – downward to the reticular formation, and upward to the hippocampus, hypothalamus, and amygdala. In animal studies. researchers have shown that LSD increases the responsiveness of the locus coeruleus to stimuli (Palfai & Jankiewicz, 2001).
DarkScope zei:Uhm, ja je hebt gelijk. Maar op die bakjes paddos van de smartshop staat wel vaker: je gaat trippen door een te hoog dopmaine gehalte in je hersenen.
Misschien dat paddos zo werken alleen?
Coke doet dit ook, maar coke is een andere verbinding en kan dus op bepaalde plekken wel of juist niet door de bloed-hersenbarriere, omdat psilocybine dit bijvoorbeeld wel kan op bepaalde plekken ga je je raar voelen.
Correct me if i'm wrong.
TechNora zei:Ok... ik schaam me diep, ik heb het verkloot. Had nog wat 2cb liggen, en toen diende zich de perfecte gelegenheid aan dit weekend. Eerst nog lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch die pil naar binnen gekickt. Het was een geweldige ervaring, en ik had het niet willen missen... (Pas mn 2e keer 2cb, en de eerste keer was beetje saaie avond)
Baal er wel een beetje van, omdat ik zo stellig voor mezelf had besloten er gewoon even af te blijven. Mmm...Naja, nieuwe week, nieuwe kansen, als ik nu alsnog stop dan kan ik nog 6 weken clean zijn voor oud&nieuw.
Eén verzachtende omstandigheid is wel, dat je van 2cb geen kater hebt, en het volgens mij niet kloot met je serotonine/dopamine levels (toch?)
DreamWeaver zei:Xtc is allang niet leuk meer, de katers worden steeds groter en het effect is bijna helemaal weg![]()
Japi-10 zei:Japi-10 zei:Japi-10 zei:Voor mij is dat dag 5niks.
.
Het werkt dus, nogmaals niet op je dopamine, en tripmiddelen maken NIKS op. Ze verstoren het alleen maar, waardoor wat rust achteraf het enige goede is om te doen.
Als technora vooral depressieve problemen na MDMA en speed e.d. had zal een keertje 2c-b inderdaad nog wel het minste kwaad kunnen.
Ik heb het gisteren ook verneukt door toch weer pillen naar binnen te flikkeren. Hopelijk ben ik door het hele gebeuren voor een tijdje genezen..
Argulas zei:Mja dat is wel spijtig natuurlijk.. maarja, zoals je zelf zegt, nieuwe week, nieuwe start. Hopelijk hou je het deze keer wel (langer?) vol..
TechNora zei:Pffff wat een gezeik ook echt, ik hou even mijn mond en zal me pas weer melden als ik iets bereikt heb...
Japi-10 zei:Japi-10 zei:Japi-10 zei:Japi-10 zei:Voor mij is dat dag 5niks.
Soma zei:Geeft dat iets van effect dan? Zo ja, kan je het dan eens beschrijven?![]()
) om van rookverslaving en alcoholverslaving af te komen. Ja, ik weet het, ...Argulas zei:Na het roken (heb nog een kwart over gelaten, had genoeg) voelde ik me wel terug volledig ontspannen. Totaal géén zin meer om iets te roken en dergelijk. Ik veronderstel dat dit door de Valeriaan komt.
ik dacht dat paddo's wel voornamelijk op dopamine werken en dat is de reden dat je van paddo's sneller paranoia werd dan van LSDazgaza zei:DarkScope zei:Uhm, ja je hebt gelijk. Maar op die bakjes paddos van de smartshop staat wel vaker: je gaat trippen door een te hoog dopmaine gehalte in je hersenen.
Misschien dat paddos zo werken alleen?
Coke doet dit ook, maar coke is een andere verbinding en kan dus op bepaalde plekken wel of juist niet door de bloed-hersenbarriere, omdat psilocybine dit bijvoorbeeld wel kan op bepaalde plekken ga je je raar voelen.
Correct me if i'm wrong.
Hier heb je weer deels gelijk. Om een of andere rede concentreren die stoffen zich op bepaalde plekken, ik weet zeeker of dat met de bloedhersenbarriere te maken heeft dus daar doe ik ook geen uitspraak over.
Psilocybine werkt grotendeels hetzelfde als LSD op de hersenen stond in die link. De smartshops hebben het misschien eenvoudig proberen weer te geven, of de mensen die het erop schrijven snappen er zelf gewoon geen snars van.
Psilocybine/psilocine de meeste zo niet alle triptamines gaan ongeveer dezelfde weg in de hersenen, allemaal vooral gericht op serotonine. Maar ik zou het best geloven als paddo's andere dingen effect geeft, puur omdat de lichamelijke bijwerkingen ook zowat tegenovergesteld zijn van LSD. Ik kan helaas even geen bronnen vinden puur over psilocybine anders dan dat het LSD na doen in het hersenen.
Voor 2c-b ga ik nu nog even snel zoeken.
Argulas zei:Dus na 1 a 2 trekken smijt je je sigaret weg? Dat is kostelijk zeg :P

Soma zei:Argulas zei:Dus na 1 a 2 trekken smijt je je sigaret weg? Dat is kostelijk zeg :P
Hehe, ik rook normaal niet, maar als ik in een dronken bui ofzo toch een sigaret opsteek, dan heb ik er na 2 trekjes eigenlijk al geen zin meer in![]()
Japi-10 zei:Ben nu ook al tijdje weer gestopt.
Het gaat me nog makkelijk af,maar altijd in de avond weer honger.
1x een dealer gebeld,gelukkig kon ie niet.
Hij vroeg of ik later kon afspreken en toe ik hem eenmaal sprak zei ik nee dat wil ik niet dus toch maar niet gehaald.
Binnenkort LSD dat moet mij op goede gedachtes helpen,en goede inzichten geven
{Lsd tel ik niet mee als drug voor stoppen}
Argulas zei:Soma zei:Argulas zei:Dus na 1 a 2 trekken smijt je je sigaret weg? Dat is kostelijk zeg :P
Hehe, ik rook normaal niet, maar als ik in een dronken bui ofzo toch een sigaret opsteek, dan heb ik er na 2 trekjes eigenlijk al geen zin meer in![]()
Ahzo.. dronken buien zetten inderdaad aan tot roken , daar kan ik van meespreken. Dus misschien alcohol laten?Ik weet het dit is voor sommige mensen misschien extreem, maar dit is mijn visie
Ik krijg meer en meer afkeer van alcohol btw.. Het maakt u zo... simpel, zo 'dom'Ok, op het moment zelf amuseer je je wel, maar toch.. Mja, niets tegen mensen die (VERANTWOORD) alcohol gebruiken hoor
@Temptation: Thx!Je hebt misschien wel gelijk.. Maarjah, ik vind nicotine en alcohol men stomste verslavingen..(op uitzondering van alcohol dan, daar ben ik niet aan verslaafd)
@Japi-10: Ik steun je! LSD reken ik ook eigenlijk niet mee. Maar heb eigenlijk gezegd 'geen drugs die ik al eens gebruikt heb' dusjah.. Maar het zal er toch niet van komen dusja.
Verder wens ik ook nog iedereen succes die bezig is met stoppen!
Greetz, Argulas(dag... 23)
nu gaan de examens bijna beginnen dus stoppen met wiet tot na de exames e..ik zie heer wel mensen die zelf stoppen voor paar weken met alcohol en sigaretten(nicotine), maar wat is het nut hier eigelijk van?dit zijn toch geen DRUGS volgens mij.??
Geen sigaretten, geen alcohol, geen joints, geen andere drugs. Eigenlijk alleen maar geleefd op water, en gezond eten, en veeeeeeeeel slapen