Keep it Clean

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Na dit weekend geweldig goed los gegaan te zijn op i love techno is het nu tijd voor een stopperiode. Voor mij de komende zeven weken geen drugs meer. (tot oud&nieuw) Zoals ik in het andere topic al aangaf heb ik de laatste maanden steeds vaker het gevoel dat ik mijn gebruik niet meer onder controle heb. Het lijkt me daarom verstandiger even te stoppen. Ook omdat ik wel benieuwd ben of ik me straks anders/beter voel in het dagelijks leven.

Iedereen die de behoefte voelt om mee te doen (en dat zijn er nogal wat las ik in het vorige topic) : Super! Later instappen, of langer doorgaan dan oud en nieuw kan natuurlijk allemaal.

Dag 1 was voor mij een eitje trouwens, hele dag in bed gelegen met ...... een zeker iemand ...... :flushed:
Betere drugs bestaat niet, dus ik heb alvast een goed alternatief gevonden :mrgreen:

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Haha dat is inderdaad een heel goed alternatief. :wink:

Heel goed dat je optijd aan de rem trekt. Probeer het vol te houden, denk even terug aan wat je hier zegt op een moment van zwakte.

Veel sterkte en succes, je kunt het!

*doet cheer dansje, enzo* :confused:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
So it begins...

Ondertussen Dag 9.

Het gaat makkelijker en makkelijker. Woensdag staat er wel nog een zware test voor de boeg: Optreden Gogol Bordello. Opnieuw vrees ik voor een falen in oftewel tabak oftewel alcohol. Ik ga toch men best doen om alles te laten.

TechNora, jij hebt dik geluk met je natuurlijk alternatief! Zelf heb ik een meisje opt oog, maar zal het voorlopig dus zonder moeten doen. Het is op dit moment toch de drug waar ik het meest naar verlang..

Keep it clean people!

Argulas

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een week is al iets. Zeg maar vanaf wanneer, en je kan hier posten hoe het gaat :wink:

MetaalKonijn

Badass junkie
Nou nou, ik ben benieuwd. Ik ga hier geen voorbarige uitspraken lopen doen, maar ben idd ook wel van plan om een tijd van de hardere goedjes af te blijven. Ik wens allen die momenteel een moment of clarity hebben, heel veel succes. (vooral Argulas, stoppen met roken noem ik bewonderingswaardig.:P)

troebadoer

Bewuste gebruiker
sinds men 1e keer coke vind ik roken echt goor en ben nu 2 dagen gestopt.. ien vind het vandaag nog steeds goor! Ben benieuwd of k nu voor altijd genezen ben :wave:

Northawke

Wijs gebruiker
Ik ben sinds maandag gestopt met blowen en synthethische drugs. Gaat goed. Heb ook geen echte behoefte. Ik ga tot oud en nieuw meedoen. Dan wil ik een avondje wat speed pakken en lekker kunnen blowen.

De synthethica lukt zowiezo wel, want dat heb ik goed onder controle, maar zo'n extra test is nooit weg. Blowen doe ik de laatste tijd regelmatig en dat bevalt me niet, dus ik ben wel benieuwd of me dat lukt.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ben nu 3 maanden clean van alle drugs, behalve alcohol, tabak en wiet. Maar wiet en alcohol zijn niet problematisch bij mij, dat gebruik ik zeer zelden en roken vind ik te lekker nog :). Voelt ontzettend fijn om niet meer afhankelijk te zijn van speed en daarnaast ieder weekend alles te nemen wat ik te pakken kon krijgen. :hearteyes:

DreamWeaver

Badass junkie
Ben nu 2 weken harddrugs-vrij, en ga het proberen vol te houden tot de kerstperiode. Er zijn 1 of 2 grote obstakels, namelijk Takketek op 7 december en eventueel zaterdag Qlimax. I'll try, 8 weken moet lukken toch?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Het voelt nog veel fijner om bevrijdt te zijn van de tabak Safire ... je weet nu hoe het voelt om krachtig te zijn.
Je zou oppermachtig kunnen worden als je vandaag de sigaret vaarwel zegt en terug pakt wat ooit van jou was ...

Een clean lichaam en geest zonder nicotine, de meest verschrikkelijke onzinnige verslaving die een mens kans hebben.
Roken is namelijk helemaal niet lekker, dat zeg je omdat je verslaafd bent.
Je grootste wens zou moeten zijn dat je er mee kapt.

Groetjes

Stonie

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
lysergine25 zei:
Het voelt nog veel fijner om bevrijdt te zijn van de tabak Safire ... je weet nu hoe het voelt om krachtig te zijn.
Je zou oppermachtig kunnen worden als je vandaag de sigaret vaarwel zegt en terug pakt wat ooit van jou was ...

Een clean lichaam en geest zonder nicotine, de meest verschrikkelijke onzinnige verslaving die een mens kans hebben.
Roken is namelijk helemaal niet lekker, dat zeg je omdat je verslaafd bent.
Je grootste wens zou moeten zijn dat je er mee kapt.

Groetjes

Stonie

Oh dat ben ik ook met je eens. En over een tijdje wil ik ook stoppen, maar heb het nu al moeilijk genoeg met het niet aanraken van alle andere drugs, dus de nicotine hou ik nog eventjes :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Craving for something to smoke...

MetaalKonijn zei:
Ik wens allen die momenteel een moment of clarity hebben, heel veel succes. (vooral Argulas, stoppen met roken noem ik bewonderingswaardig.:P)

Dit moedigt me wel weer terug aan! Bedankt!

Tof dat zoveel mensen meedoen! Dat maakt het ook wel draaglijker vind ik!
:wink:

Greetz, Argulas

Eckster C

Bewuste gebruiker
dag 2 in dag 1 niets genomen en vandaag dag 2 ook nog niets valt redelijk goed mee maar ik vrees voor de avond

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Voor mij wordt denk ik alleen het weekend moeilijk. Ik rook niet, blow niet, en drink normaal gesproken alleen als ik uitga, en dus niet thuis. Drugs doe ik alleen op feesten. Dit weekend ga ik wel naar een feestje, dus dat wordt een grote uitdaging... Ik heb ook besloten om daar max 4/5 alcoholische drankjes te drinken, want anders weet ik toch al dat het mis gaat...

Ik ga er gewoon voor, ik ben wel even sterker dan dat spul...

Carlitos

Badass junkie
Heey technora goed idee is dit had het zelf ook eerst paar maanden geleden in me gedachten zo topic te open.
Maar dan persoonlijke records neer te zetten.
Zoals sommige weten was ik een tijdje geleden 2,5 maand gestopt met drugs en toen ging het beter op school wat sportiever.
Ik voelde me (stiekem) toch super trots dat ik het gewoon 2,5 maand heb laten rusten.Die trots helpt denk ik bij het vestigen van records/stoppen.

Wat ik heb gemaakt net is een lijstje wat ik denk dat mij voor mezelf kan helpen met voor en nadelen en wat te doen bij honger etc.

Ik ga nog een paar keer speed gebruiken en dan stop ik maar dit keer probeer ik voor 2 maanden gewoon om het ''ik kan het wel'' gevoel even op te krikken.En dan nog langer proberen te stoppen denk ik.

Ben ook erg impulsief dat is ook lastig :openmouth:

Japi-10 :wave:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dat helpt bij mij ook!

Ik ben nu al trots dat ik al 10 dagen niets gerookt heb! Het klinkt inderdaad niet veel, maar als je elke dag tabak gebruikte, (al was het niet veel) kan dit tellen! Het 'afkicken' van wiet is voorbij denk ik, ik denk dat ik nu in de afkick van tabak zit.. Het begint lastig te worden...

Greetz, Argulas

Carlitos

Badass junkie
Heb gister met me pa afgesproken dat ik 2,5 maand en 1 dag moet stoppen.Want dan is het pas record.

Heb hem laten zien wat ik had,ik mocht het houden en datum erop zetten.Het moet dezelfde inhoud hebben over 2,5 maand.

En hij zei dat ie er wat tegenover wilt zetten als het lukt maar hij weet nog niet wat.

Delirium

Badass junkie
Sterkte aan alle onthouders hier :mrgreen:

Ik houd het zelf nog wel af en toe bij een blowtje, pilletje, lijntje of een zegeltje, ik zie er nog geen problemen in voor mijzelf. :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mja, problemen zag ik bij mezelf ook niet echt hoor. Op uitzondering van wiet, dat begon een beetje uit de hand te lopen had ik de indruk.
Maar het is een goede zelftest. Thans, een maandje clean kan zeker geen kwaad. Ik blowde ook dagelijks, en dan ben je eigenlijk nooit meer 100% nuchter. En ik wil (ben ondertussen :tongueout:) nog wel eens nuchter door het leven gaan. Het is ook een staat van bewustzijn hé, je moet die ook leren appreciëren. Het heeft zeker ook zen toffe kanten, maar sinds je die al een sinds je geboorte hebt, valt dat misschien niet zo op en wen je er aan.

Wel zo redeneer ik dan. Ben nu de positieve kanten aan het ontdekken van deze 'nuchtere' toestand :tongueout:
(Alhoewel een mens eigenlijk nooit 'écht' nuchter is, alles heeft wel een invloed op je. Maarja, je weet wel wat ik bedoel. Eigenlijk zo ik suiker en caffeïne ook moeten laten, maar jah :rolleyes: )

Greetz, Argulas

DreamWeaver

Badass junkie
Het leverde bij mij ook (nog) geen problemen op, maar ik vond m'n gebruik zelf wel uit de hand lopen. Elke week een paar pillen, lijntjes of zegeltjes is ook weer niet de bedoeling. Ik heb zeker 2 maanden elke week wel iets gebruikt (wiet/hash sowieso elke week, maar dat is geen probleemgebruik). Het is mooi geweest voor nu.

azgaza

Badass junkie
Ik twijfel nu of ik vanaf maandag tot +- oud en nieuw óf het begin van de kerstvakantie ga stoppen met blowen. Ik ga zondag/maandag mijn beslissing definitief maken. Misschien ga ik in die tussentijd nog wel een een keer en half zegeltje LSD nemen, maar ik blow al zo lang weer elke dag dat een pauze geen kwaad kan.
Dus misschien stop ik na het weekend ook mee (nouja met blowen dan).

Soma

Bewuste gebruiker
Ik ga niet volledig stoppen, maar gewoon minderen. Ik heb toch al 2 weken niets gebruikt en daar ben ik echt wel trots op :).

PS: Heb je het topic naar dat liedje van Kindzadza genoemd mss? :P

maiskorrel

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik twijfel nu of ik vanaf maandag tot +- oud en nieuw óf het begin van de kerstvakantie ga stoppen met blowen. Ik ga zondag/maandag mijn beslissing definitief maken. Misschien ga ik in die tussentijd nog wel een een keer en half zegeltje LSD nemen, maar ik blow al zo lang weer elke dag dat een pauze geen kwaad kan.
Dus misschien stop ik na het weekend ook mee (nouja met blowen dan).

Ik ben nu momenteel ook aan het stoppen met blowen tot het begin van de kerstvakantie :wink:

Ik dacht dat het een makkelijke opgave zou worden, maar dat valt zwaar tegen :( En ik weet niet of het stoppen met blowen hier de oorzaak van is maar ik ben echt al sinds de dag dat ik gestopt ben (4 dagen geleden :P) erg vaak chaggerijnig.

azgaza

Badass junkie
Ik ben eerder 8 dagen gestopt, en weer begonnen omdat ik al een week niet had geslapen, maar bij mij waren de eerste 3 dagen het vervelenst, daarna miste ik het niet speciaal erg meer.
Ik denk trouwens dat ik het wel ga doen, die blow pauze. Ik moet ook maar eens zien of trippen zonder wiet erbij ook leuk is, vast wel, maar ik moet dat toch een keer ervaren dus dat er een feestje komt maakt dan ook niet meer uit.

Carlitos

Badass junkie
Idd eerst moet het op.
Ik had gisteren speed op (bijna het laatse).
Heb met me pa lopen praten tot 2;30 over van alles en nog wat.

Ik luister cd-romke (Snap je hem metaalkonijn :wink: )

Niet dat het grappig is echt mjah kwam er toevallig op

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dag 12

Het is me gelukt. alhoewel het na het concert wel enorm moeilijk was, had echt zin in een joint! Stel je maar es voor : Je staat naar The Aggrolites (Zalige Reggae) te kijken tijdens ne maat nen joint aant rollen is op uw hand. Daarna passeert hij enkele malen voorbij uw neus. Dan een beetje later, zit je te kijken op iemand zijn kot naar de film 'Black Cat White Cat' (Zalige gypsy film btw!! must see!) waar ook nog es joints passeren.. Toen had ik het wel héél moeilijk, maar toch doorstaan.

Ik had eerder problemen verwacht voor tabak en drank en niet voor wiet, blijkbaar was het andersom..

Het concert (Gogol Bordello) was wel echt de max, dat moet ik je wel meegeven! Iedereen die ze niet kent en van Balkan gypsy punk feest muziek houdt, check die groep uit! Echt dikke aanrader! Vooral live!

The cleanness continues...

Greetz, Argulas

Carlitos

Badass junkie
Zo zo netjes gedaan,ik zou het niet kunnen mensen voor me neus en ik niks.

Voor mij is dat dag 1 niks :) .

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja het is niet makkelijk. Maar als je je concentratie ergens anders op richt lukt dat wel redelijk. Niet dat het dan makkelijk is :grin: Ik heb toen veel gedacht van "hmm, 11 dagen, heb ik mezelf niet genoeg bewezen?... Er is toch niets fout met nu ééntje smoren na een concert, of tijdens een reggae concert? Joker gebruiken?..."

Hier toch uiteindelijk niet aan toegegeven. Ik heb mezelf een maand beloofd, er zou inderdaad niets mis mee geweest zijn, maar dan breek ik men belofte aan mezelf. Dat wil ik niet. Ik ga niet tegen mezelf liegen.

Greetz, Argulas

PS: Ik vraag me af hoe het trouwens is met TechNora en de rest, met hun cleanheid ?

Northawke

Wijs gebruiker
Bij mij gaat het goed. Gisteravond ff bijna een zwak moment gehad om wat m'n vriend in huis had mee te nemen naar een klein feestje, maar niet gedaan.

DreamWeaver

Badass junkie
Het gaat vrij aardig, zo in de 3e week. Ik heb nog niks gebruikt, maar ik denk er wel over na en heb toch stiekem wel een craving naar drugs. Dit komt ook voor een groot deel voort uit verveling, gelukkig begin ik volgende week weer aan mijn studie :)

Frances.

Newbie
Ik zit er ook aan te denken een tijdje van de rommel af te blijven. Ik ben nu al 2 weken niet lekker en nu ik vandaag thuis zit met astmatische aanvallen en hoge koorts denk ik dat het beter is voor mij om in ieder geval een tijdje niet te blowen.

teonanacatl

Belezen gebruiker
ben ook al nuchter vanaf I love techno en ga ook een hele poos stoppen.
gaat goed nu maar nu is het weekend hé.
we zullen zien. ik ben toch al vastbeslotener dan ooit dus.... :wave:

Bovenaan