Kater

proton

Belezen gebruiker
pfff, zondag hele dag lam geweest na een feestje, UGH!
Voor het eerst sinds tijden een kater, tja, er was een thuistap en je kon onbeperkt zelf tappen.... was ook errug gezellig...

Tja, de volgende dag merk je dan weer hoe fout het is als je geen water drinkt en vitaminepillen neemt....oei oei... dat was een verloren zondag... volgende keer maar rekening mee proberen te houden... de avond was leuk, de dag erna niet...
achja, eigen stomme schuld, ik weet het :grin:

gelukkig doe ik dit soort lamzuipavondjes nog maar heel zelden :)

Ellesdee

Badass junkie
ik drink ook altijd water voordat ik ga slapen als ik alcohol gedronken heb...
en als ik dan weer wakker ben ga ik lekker gezond doen... :)
Kopje thee of vruchtensap, lekker broodje met kaas en tomaat... :)
en dan voel ik me meestal snel weer ok :)

zommes

Badass junkie
Ik heb 2 keer in mijn leven een kater gehad, van Absinth.

Verder kan ik mezelf vaak helemaal K.O zuipen en heb ik de volgende dag nergens last van. Komt volgens mij omdat ik over de hele dag, dus ook 's avonds, veel water drink. Een kater is gewoon vochttekort in je hersenen.

Psykaholik

Wijs gebruiker
flash kieke zei:
Ik heb nog nooit een kater gehad van alcohol.
ik mag zuipen zo veel ik wil, de dag erna heb ik geen last van een kater.
niet dat ik veel kan zuipen want ik lig direct met mijn poten omhoog maarja.

minn

Badass junkie
Ik heb de laatste tijd steeds meer een kater, ookal drink ik n flesje water voordat ik ga slapen, maar ik voel me altijd de volgende dag zó beroerd. Lekker filmpje kijken in bed word t dan :grin:
Heb vaak de ergste kater als ik wijn heb gedronken, dat's echt de killer, maar van bier nooit zo heel erg :grin: (lang leve bier)

Jeller

Badass junkie
minn zei:
Ik heb de laatste tijd steeds meer een kater, ookal drink ik n flesje water voordat ik ga slapen, maar ik voel me altijd de volgende dag zó beroerd. Lekker filmpje kijken in bed word t dan :grin:
Heb vaak de ergste kater als ik wijn heb gedronken, dat's echt de killer, maar van bier nooit zo heel erg :grin: (lang leve bier)
idd van wijn is het meestal een stuk erger

van bier meot ik echt al 15 gezopen hebben

TeQ

Bewuste gebruiker
Mijn wonderformule tegen een fikse kater is toch voordat je gaat slapen minimaal een halve liter water drinken samen met 2 vitamine caps (a tot zink of kruidvat multivitamine)

Lekker slapen, minimaal 7 uur, en wanneer je wakker word glaasje water weer + vitamine cap.

Mocht dat nog steeds niet te doen zijn, dan een asperientje er bij < in dat geval ben je nog wel leeg in je hoofd en heb je duidelijk teveel gezopen, maar de pijn en gaarheid is weg.

Ohja... de eerste stap die je al moet zetten tegen een fikse kater is geen low-budget drank :wink: Tel maar wat meer euro'tjes neer voor een goed merk. Merkloos of low budget drank voel je altijd harder (dit geld dan vooral voor dingen als wodka enzo)....

Brasco

Experimenterende gebruiker
Wat ik de ideale manier vindt om de kater te beperken en als hij toch opduikt positief te benutten is t volgende

- voor t slapen gaan zowieso 2 volle glazen water drinken
- s'ochtends goed ontbijten, zonder koffie, met sinaasappelsap en water
- goed douchen en schone kleren aandoen
- frisse lucht scheppen
- met vrienden uphooken die de avond ervoor ook gefeest hebben
- ergens binnen of buiten gaan zitten met een hele flinke hasj joint
- s'avonds lekker vroeg naar huis gaan, in bed gaan liggen en goede serie op dvd kijken of evt. een relaxte film
- vroeg gaan slapen en de dag erna niet laat opstaan.

Ideale zondag :grin:

ik heb nog maar 3 keer een kater gehad en dat was omdat ik vergeten was een liter water te drinken voor ik naar bed ging... vergeet VOORAL NIET je tanden te poetsen (alsje gaat slapen & als je wakker wordt) - klinkt dom maar het helpt echt fantastisch. zet 2 keer de wekker s nachts om nog meer water te drinken en te pissen, volgende morgen (uiteraard) weer naar de wc en weerw ater drinken, veel vet eten (tosti's ham en kaas en veeeeel ketchup :mrgreen: ) enne... zorg dat je wordt afgeleid. ga je auto wassen (of fiets), hond wandelen met muziek op, muziek luisteren/maken etc etc.... alles bij elkaar werkt perfect voor mij. noopit meer last van een kater.

edit: en thee drinken met veel suiker

Purple haze

Bewuste gebruiker
De beste anti kater tip = niet drinken :P

Maar als je toch wilt zuipen kan je beter voordat je naar bed gaat een paar glazen water drinken en eens goed pissen.

jasper

Wijs gebruiker
als ik een kater heb maak ik altijd een uitgebreid ontbijt (dwing mezelf om iets te eten) met eieren, liefst nog worst of spek en sinasappelsap dit gaat er wat makkelijker in dan boterhammen

daarna neem ik een douche (meestal lekkr warm) blijf er lang onderstaan stap dan uit de douche en lijf zo even staan zo krijg ik het koud en wordt ik veel frisser.
daarna neem ik een aspegic (500 of 1000) en dan lukt het wel iets of wat om de dag door te kome, meestal neem ik na 3 uur nog een aspegic als ik de 500 heb genomen

lukt vrij goed eigenlijk, heb zelfs mijn doop van studentevereniging brabo zo doorgemaakt

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
na een avond zuipen voor het slapen gaan relaxt ff wat vocht drinken, liefst inderdaad water of sinaasappelsap. Daarna goed veel slapen, wakker worden, dan lekker sinaasappelsap drinken, weer slapen. Lukt meestal toch wel, je bent brak genoeg. Bij de tweede keer wakker worden een lekkere douche of bad nemen. en vervolgens een goed ontbijt zoveel als je kunt verdragen.
Zeker geen pijnstillers nemen, maakt je alleen maar zieker.
Ook eerste halve dag geen slok alcohol, daarna misschien een biertje.
Maar dit alles geldt voor mij, kan natuurlijk voor iedereen verschillen...

Jeller

Badass junkie
kheb ondervonden dat het leukste is om gewoon bij vrienden te zijn.. dan zit ik zo simpel dat ik me nog amuseer ook op een kater

BacingsPen

Badass junkie
voor je naar bed gaat nog een dikke joint roken, ff wakker blijven zodat je een droge strot krijgt en water WIL drinken (heb nooit zin in water oiv) en alvast een pure joint draaien voor als je de volgende ochtend wakker wordt... (en vooral ook niet vergeten genoeg water naast je bed te zetten voor als je wakker wordt)

Heb nog nooit een kater gehad als ik de avond er voor had geblowd..

Jeller

Badass junkie
ik dacht dat vroeger ook, maar als je te veel drinkt dan wel..

het verminderd de kater wel omdat je dieper slaapt denk ik

zommes

Badass junkie
Jeller zei:
ik dacht dat vroeger ook, maar als je te veel drinkt dan wel..

het verminderd de kater wel omdat je dieper slaapt denk ik

Je slaapt juist niet dieper als je geblowd heb.

Ben's punt was dat je dan water gaat drinken en als je water drinkt, heb je geen kater.

matthijs

Badass junkie
Ik krijg nooit een droge bek van blowen en ga er dus ook niet echt meer water van drinken ofzo. Toch heb ik, als ik heb geblowd na het drinken nooit een kater.

Purple haze

Bewuste gebruiker
HolySmoke zei:
Bananen en energydrink doen echt wonderen.

Caffaine drinken is echt dom. Dat ontrekt vocht uit je lichaam. En zo onstaan katers ook. Door uitdroging. Weet je wat goed werkt tegen een kater? Water drinken/wat hartigs eten/een frisse neus halen.

Pet$eL

Newbie
Jeller zei:
Wat doen jullie om een kater tegen te gaan of hoe maken jullie er nog een leuke dag van?

Kheb namelijk nu een kater van hier tot ginder en ik zou wel eens willen weten wat jullie er aan doen.. naar het schijnt helpt terug een pintje drinken tegen de kater.. maar ja dat is ook niet zo goed he.. vlak voor gaan slapen wat water drinken voorkomt hoofdpijn, maar een kater ehb je sowieso nog als je veel gdronken hebt..

Mijn manier om het te verhelpen/ vergeten is wat vrolijke muziek opzetten (daarjuist kon ik het even niet laten om te danse zelfs)
als je nog redelijk wat eetlust hebt kan dat ook nog goed helpen iig..

Wat doen jullie (moet trouwens niet per se een alcohol kater zijn waarover je replyd)

Stay to the basics. Water drinken dus

Allolalie

Bewuste gebruiker
OO van het weekend was t echt te erg, ik had zo'n kater dat ik dacht dat ze wat in mijn drankej gestopt hadden, ze verzekerden me van n it, dat het echt niet kon, dus had ik gewoon veel meer gezopen dan ik dacht, gelukkig viel de kater nog wel mee, de hartkloppingen daarentegen....

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik heb echt nog nooit een kater gehad... Terwijl ik een keer echt 25 glazen bier op had :openmouth: + geblowd

Volgende dag geen kater ^^ Alleen ffkes misselijk en paar keer kotsen maar na een paar uurtjes was ik daar ook weer vanaf :wink:

(ik drink btw trouwens altijd erg veel water voordat ik ga slapen na een avond veel gezopen te hebben.)

jasper

Wijs gebruiker
ik snap niet dat jullie daar aandenken als jullie stront bezopen zijn

als ik echt bezopen ben he a ik niet nog effe denken voor ik ga slapen, zeg het is eigenlijk toch beter om wat water te gaan drinken anders heb ik morgen een kater

matthijs

Badass junkie
Nee inderdaad. Als ik het doe is omdat ik ergens pit of iemand pit bij mij en die doet het. Dan dwing ik mezelf af en toe om het te doen maar anders val ik gewoon direct mijn bed in.

Dr. Tommy

Badass junkie
als ik wel eens alcohol gebruik dan drink ik ook tegelijk water

en natuurlijk een gebakken eitje met spek en glaasje sinaasappelsap als ontbijt :)

Bovenaan