Kater

Jeller

Badass junkie
Wat doen jullie om een kater tegen te gaan of hoe maken jullie er nog een leuke dag van?

Kheb namelijk nu een kater van hier tot ginder en ik zou wel eens willen weten wat jullie er aan doen.. naar het schijnt helpt terug een pintje drinken tegen de kater.. maar ja dat is ook niet zo goed he.. vlak voor gaan slapen wat water drinken voorkomt hoofdpijn, maar een kater ehb je sowieso nog als je veel gdronken hebt..

Mijn manier om het te verhelpen/ vergeten is wat vrolijke muziek opzetten (daarjuist kon ik het even niet laten om te danse zelfs)
als je nog redelijk wat eetlust hebt kan dat ook nog goed helpen iig..

Wat doen jullie (moet trouwens niet per se een alcohol kater zijn waarover je replyd)

Jeller

Badass junkie
echt? dan ga ik mij nu eens een eitje bakken all test denk ik :)

edit: geen eieren meer :(.. kzal het moetne stellen me wat chips

Bal0n

Badass junkie
Water zuipen tot je erbij neer valt. Als ik echt een harde kater heb dan kom ik meestal om 10 uur mn bed uitzeilen met koppijn van jewelste. Drink echt super veel water dan duik er meestal om 1 uur weer in, omdat ik toch te gaar ben om wakker te zijn.

Tegen etenstijd wakker worden, en nergens last meer van hebben :)

Jeller

Badass junkie
keb nu ook al redelijk wat water en melk gedronken, maar nog altijd even brak eigenlijk.. kga nu wat slapen denk ik

BacingsPen

Badass junkie
joint roken, daardoor automatisch extreem veel water drinken en je maakt je in ieder geval niet zo snel ergens druk om(= namelijk nog meer hoofdpijn) dat scheelt ook...

Vaak lukt het ook wel om te slapen als je eenmaal knetter bent...

Jeller

Badass junkie
mja joinr roken kan wel helpen, maar kdenk da ik er te loom van zou geworden zijn + keb geen wiet.. jointjes roken is goed voor op een xtc kater vooral

slapen was wel af en toe nodig maar raar genoeg kon ik nie goe slapen en werd ik altijd nog mottiger wakker.. zo beetje depressief gelijk :confused: ga wel over na 5 minute ma was maar vuil gevoel :) Kverstaat wel nie waarom ik nie goe kon slapen, kwas al meer dan 24 uur wakker en khad iets van 15 pinten gedronken en k kon maar 4 uur slapen ofzo.. mss is het doorda ik zo veel honger had

tschijnt dat de truuk om een kater weg te krijgen is: hetzelfde drinken als de dag er voor, maar daar heb ik smorgens toch geen zin in

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Mijn oplossing:

Niet drinken.
dat ten eerste! alcohol is toch niet voor mij weggelegd!

heb je een kater raad ik je aan voornamelijk veel water ( vocht /mineralen), jus dórange ( vocht/natuurlijke suikers ) en melk ( vocht/vet ) te drinken. Dat helpt bij mij het best! Ik eet overigens ook redelijk veel, maar veel mensen hebben dan moeite het binnen te houden :wink:

Jeller

Badass junkie
meestal heb ik ook geen kater hoor, maar nu was ik ook heel lang opgebleven en had ik wel wat mee dan normaal gedronken. door te drinken en te eten voorkom je eigenlijk alleen de maag- en hoofdpijn, die ik sowieso nooit heb, maar voor de rest voelde ik me nog altijd kapot :(

Wortel

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
een engels ontbijt met veel vet schijnt het beste te helpen
Mwah, dat onderzoek van Brainiac klopt niet helemaal. Ze deden:
Engels ontbijt,
Door drinken, (alcohol)
En water. (deze weet ik niet zeker)

Een normaal ontbijt zat er niet bij, dat vind ik persoonlijk het beste werken.

A

Anonymous

Gast
2 glazen water voor het slapengaan en 2 bij het wakker worden, vervolgens een bak koffie, een sigaret en later op de dag een joint.

Works 4 me!

Wortel

Bewuste gebruiker
Alcohol droogt uit daarom voldoende water drinken tussen de alcohol door of iig voor je gaat slapen. Dag derop nergens last van.

Jeller

Badass junkie
Ik doe dat altijd hor, helpt alleen tegen de hoofdpijn.. maar kdenk moest nuchter een dagje uitgeweest zijn en zo lang opblijven dat ik ook wel kapot zou zijn tzal wel nie alleen aan alcohol iggen

BacingsPen

Badass junkie
haha nee ckr niet! (had ik dat niet al gezegd?) Het lijkt mij ook niet zo'n raar idee om te accepteren dat je gewoon fucking brak bent na een avondje flink zuipen?

Je kan het ook gewoon bij 6 biertjes houden eh? Desnoods een jointje roken om waziger te worden...

Jeller

Badass junkie
khad geen jointjes bij :( en voor uit te gaan vind ik alcohol wel leuker, en hoe meer alcohol hoe liever (in de uitgang toch), behalve de volgende dag.. tis niet dat ik me zo stoor aan ne kater, kwou gewoon eens weten of je dat kunt verhelpen en wat jullie er aan doen

MetaalKonijn

Badass junkie
BobG zei:
2 glazen water voor het slapengaan en 2 bij het wakker worden, vervolgens een bak koffie, een sigaret en later op de dag een joint.

Inderdaad :) 't is of dat, of gewoon doorzuipen en de kater uitstellen.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik heb na een avond goed stappen en veel drinken 1 keer last gehad van een kater en toen had ik dit niet gedaan, voor de rest nog nooit.

Mijn truc: gewoon niet te lang in je bed blijven liggen. Een paar uurtjes slapen en dan gewoon rustig aan doen, natuurlijk wel direct je bed uitkomen als je je ogen open doet :)

Lana

Wijs gebruiker
Ik rook na het drinken altijd een paar jointjes en heb dan de dag erna geen kater. Voordat je naar bed gaat nog een beetje buiten hangen, luchtje scheppen.
Koud douchen.
En overdags geen verplichtingen hebben. Of samen met iemand relaxen. Da´s wel leuk. Beetje lopen ofzo.

Maar het allerbeste tegen een kater vind ik, is zorgen dat je weer lekker fris bent, gedouched en normale kleren aan. Als je een hele dag lamlendig je haren niet kamt en in je pyama gaat zitten, weet je dat het niet goed komt.

A

Anonymous

Gast
Dan heb je nog nooit belachelijk veel gezopen lijkt me..

Het aantal katers dat ik heb gehad kan ik op mn vingers tellen, normaal geslopen slaap ik er overheen.

flash kieke

Wijs gebruiker
BobG zei:
Dan heb je nog nooit belachelijk veel gezopen lijkt me..

Het aantal katers dat ik heb gehad kan ik op mn vingers tellen, normaal geslopen slaap ik er overheen.

4 van de 10 keer dat ik zat was heb ik flink doorgezope en dag er na nix last van.
Ben ook niet zo voor alcohol daarom zuip ik weinig.

A

Anonymous

Gast
Kan ook aan veel dingen liggen, je tolerantie op het moment, hoeveelheid die je afgelopen 24 uur heb gegeten, en hoeveel drank je genuttigt heb. Ook aan hoeveel neutraal vocht je binnen heb genomen..

flash kieke

Wijs gebruiker
BobG zei:
Kan ook aan veel dingen liggen, je tolerantie op het moment, hoeveelheid die je afgelopen 24 uur heb gegeten, en hoeveel drank je genuttigt heb. Ook aan hoeveel neutraal vocht je binnen heb genomen..

A zo,kan wel...(Alleen ben ik heel rap dronken) :smoke:

scratchtraxx

Belezen gebruiker
we hadden de hele avond/nacht aan de Pisang-ambon gezeten, bij het wakker worden kaaater, dan nog 2-3 glazen gedronken en weg was kater :grin:
heb dit meestal, vind het vreemd maar toch handig :P

wiet busje

Belezen gebruiker
spacekonijn zei:
een engels ontbijt met veel vet schijnt het beste te helpen

Braniac gekeken? :grin:

gewoon veel vet eten + heel veel water drinken is echt de enige echte trick.. :)

en het is al gezegt: beter niet/minder drinken, maarja wie ben ik om dat te zeggen als ik het zelf al niet kan :wink:

Dags

Bewuste gebruiker
gelijk weer een biertj drinken helpt tijdelijk ( ongeveer 45-60 minuten) , dat is gewoon een feit, maar bij helpt eten idd meestal,omdat ik dan niet zoveel vast voedsel kan hebben eet ik vaak een halve liter bosvruchtenyoghurt en een paar gekookte eitjes. Works for me.

Bovenaan