Kappen met coke...

Junkie_I

Experimenterende gebruiker
http://dagboekvaneenjunk.web-log.nl

Hallo allemaal...

Ik ben een jonge vrouw van 27 jaar oud. Zie er goed uit en kom over als iemand die zelfverzekerd, stabiel en goed in haar vel zit. Maar goed... Things aren't always what they seem. Achter mn masker schuilt een regelrechte JUNK!

De afgelopen tien jaar is een struggle geweest. Ups en downs wat drugsgebruik. Nooit gedacht toen ik mn eerste ploffie rookte dat ik zo diep kon zinken!

Ik heb besloten dat het zo niet langer kan. En ik ben dus gestopt. Ik houd een weblog bij. Als je benieuwd bent hoe het zover heeft kunnen komen, hoe het nu gaat en hoe het in de toekomst gaat, neem dan een kijkje! Of reageer op deze topic!

http://dagboekvaneenjunk.web-log.nl[/url]

Haze

Bewuste gebruiker
Wow succes, ik heb je hele log gelezen en je hebt een interessant verhaal. Veel succes met stoppen, Hou vol, Je kunt het echt!

melissa

Wijs gebruiker
wat een mooie site.......
en ik vind t een heel goed idee om op deze manier te stoppen......
ik heb nu weinig tijd.....
maar als ik terug ben neem ik zeker nog een keer een kijkje.... :) :)
sucses meid :wave:

Junkie_I

@ Melissa
Thanks!!! Weblog is idd de ideale manier om een beetje extra motivatie te krijgen!!!

:wink:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Sterkte!

Hierdoor wordt mijn behoeft naar coke nog verder de grond in getrapt, goed dat je je eigen ervaring met die crap op internet zet, zodat mensen zoals mij, ook zeker niet aan die rommel zitten.

Junkie_I

@ Psychonaut1976
thanks voor je support! ben blij voor je dat het bij jou goed gaat! bij mij gaat het stoppen op dit moment ook erg goed gelukkig! hoop echt dat ik het nu gewoon vol ga houden!!!

@ Waterpijp
fijn om te horen dat ik iemand kan behoeden voor het maken van dezelfde fout die ik heb gemaakt! het gaat zo geleidelijk - verslaafd worden - dat je het bijna niet door hebt... dan ineens zit je er iedere dag aan. gaat natuurlijk niet bij iedereen zo, maar de kans bestaat wel dat het jou ook gebeurt!

Junkie_I

@ BobG
hai hai... het gaat redelijk goed! zit vandaag bij dag 5... heb het gisterenavond behoorlijk zwaar gehad. had geld in mn portemonee zitten en kon halen, maar heb het uiteindelijk NIET gedaan! dus ben wel trots op mezelf... :grin:

@Jeller
ik doe mn best!!!

@ ALL
THANKS VOOR JULLIE INTERESSE EN SUPPORT!!!

lfs.,

I.

www.dagboekvaneenjunk.nl

A

Anonymous

Gast
Junkie_I zei:
@ BobG
hai hai... het gaat redelijk goed! zit vandaag bij dag 5... heb het gisterenavond behoorlijk zwaar gehad. had geld in mn portemonee zitten en kon halen, maar heb het uiteindelijk NIET gedaan! dus ben wel trots op mezelf... :grin:

Doe je netjes, blijf jezelf vertellen dat je sterker bent dan een hoopje poeder, dan hoop ik voor je dat het je lukt.

Junkie_I

www.dagboekvaneenjunk.nl

@ HDA
jep... morgen een week NIETS gebruikt... ben zo happy!!! :grin: begin me een heel ander mens te voelen gewoon... :wink:

@BobG
jah dat is het he?! je gebruikt geen coke, coke gebruikt jou! (in mijn geval dan...) maar goed, ben tot nu toe bigger en better!!! :grin:

Thanks (beide) voor jullie support!!! Doet me goed... :grin:

www.dagboekvaneenjunk.nl

NotMe

Newbie
Junkie_I zei:

Hallo allemaal...

Ik ben een jonge vrouw van 27 jaar oud. Zie er goed uit en kom over als iemand die zelfverzekerd, stabiel en goed in haar vel zit. Maar goed... Things aren't always what they seem. Achter mn masker schuilt een regelrechte JUNK!

De afgelopen tien jaar is een struggle geweest. Ups en downs wat drugsgebruik. Nooit gedacht toen ik mn eerste ploffie rookte dat ik zo diep kon zinken!

Ik heb besloten dat het zo niet langer kan. En ik ben dus gestopt. Ik houd een weblog bij. Als je benieuwd bent hoe het zover heeft kunnen komen, hoe het nu gaat en hoe het in de toekomst gaat, neem dan een kijkje! Of reageer op deze topic!

ex junk! ten eerste mijn respect dat je zo open bent over je verslaving. Je hoort niet vaak dat mensen er zo over praten.

Kwa harddrugs ben ik maar een kleinschalige gebruiker. Ik heb nu ongeveer 6 keer xtc gedaan, 1 keer speed... ik blow wel bijna elke dag overigens. Nooit coke.
Ik wil mezelf behoeden om geen (/niet teveel) negatieve gevolgen te ondervinden van mijn gebruik, maar tegelijkertijd ben ik erg open-minded, en wil het liefst zoveel mogelijk genieten (dus ook van drugs).

Hoe kijk je terug naar je gebruik? In welke mate is drugsgebruik verantwoord volgens jou? Als men 1 avond in de maand 3 pilletjes slikt... haal je dan het meest lol uit je uitgaansleven? Is coke (1x in de maand) aan te raden als ik mezelf voor een verslaving kan behoeden?

En hoe denken andere gebruikers hier over?

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Wortel

Bewuste gebruiker
NotMe zei:
Junkie_I zei:

Hallo allemaal...

ex junk! ten eerste mijn respect dat je zo open bent over je verslaving. Je hoort niet vaak dat mensen er zo over praten.

Kwa harddrugs ben ik maar een kleinschalige gebruiker. Ik heb nu ongeveer 6 keer xtc gedaan, 1 keer speed... ik blow wel bijna elke dag overigens. Nooit coke.
Ik wil mezelf behoeden om geen (/niet teveel) negatieve gevolgen te ondervinden van mijn gebruik, maar tegelijkertijd ben ik erg open-minded, en wil het liefst zoveel mogelijk genieten (dus ook van drugs).

Hoe kijk je terug naar je gebruik? In welke mate is drugsgebruik verantwoord volgens jou? Als men 1 avond in de maand 3 pilletjes slikt... haal je dan het meest lol uit je uitgaansleven? Is coke (1x in de maand) aan te raden als ik mezelf voor een verslaving kan behoeden?

En hoe denken andere gebruikers hier over?

Alvast bedankt voor de reacties!!!
Vergeet die coke aub zo snel mogelijk. Zie veel mensen er aan kapot gaan... pillen en speed kunnen de meeste wel in de hand houden (al zijn er ook veel speed verslaafden) maar coke begin er niet aan. En je blowt dagelijks zeg je. Als je kan zou ik daar ook mee stoppen. Maar 1x in de 1 - 1,5 maand een paar pilletjes kan "geen kwaad".
Goed zal het wel niet zijn maar ik denk niet dat je je lichaam veel schade aandoet. Bij vaker pillen gebruik wel. Je serotonine pijl zit dan drastisch laag.
Edit: Ik ben het niet vaak met deranged eens (nouja hij kraamt soms onzin uit waar ik me aan erger) maar dit topic van hem moet je eens lezen. Ik ben voor de volle 100% het met deranged eens.
Coke = dood en doodzonde.
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=2221

zeetje

Newbie
He meid,

Ben vandaag de hele dag al een beetje op internet aan het rondneuzen over drugs enzo omdat ik de laatste tijd steeds meer begin te balen van mijn ge(mis)bruik.

Zo kwam ik net ook op jouw site terecht en schrok eigenlijk wel een beetje... Jouw leven komt in grote lijnen echt overeen met de mijne. Een goed uitziende, leuke meid van 29, met een hoog IQ (149), briefjes vervalsen op de HAVO (ha ha ha, zelfs een amandel operatie gefaket om drie weken achter elkaar te spijbelen), de wereld stad Rotterdam, foute vrienden (die ik overigens bewust zo uitkoos want wou wel een beetje spanning in mijn leven) door de drugs toch haar leven laat verzieken.

Ik was sinds mijn 17e eigenlijk van pillen, speed, af en toe coke, zelfs alcohol al eigenlijk na het eerste keer gebruiken gelijk verslaafd. Weet dat het gek klinkt maar vond het gevoel zo prettig dat ik wist dat ik dat wel elke keer wou.

Nu nog baal ik er van dat ik NIET op stap kan gaan zonder compleet wezenloos (het zei alcohol of drugs) thuis te komen. Iedereen vind mij wel gezellig eigenlijk zo dus krijg ook weinig commentaar.

Maar merk eigenlijk dat ik steeds vaker en langer last krijg van depressieve buien en weet dat het door mijn life-style alleen versterkt wordt... Ben in het verleden ook in behandeling geweest voor depressie (opname van een jaar) Daarom probeer ik de laatste tijd een beetje op te letten.

Proberen zo min mogelijk te drinken thuis.

Als ik op stap ga probeer ik een grens eraan te stellen en niet meer als 1 1/2 pil te slikken (wat moeilijk is).

Als ik alleen alcohol drink als ik op stap ben, wat ik opzich ook best leuk vind, heb ik op een gegeven moment het gevoel dat ik "controle" over mezelf verlies dus nam ik altijd maar een pilletje. Coke heb ik niet zo heel veel gedaan. Wel een paar keer per jaar maar niet echt een probleem voor mij. Niet zoals alcohol en pillen. Maar... de laatste tijd. Omdat ik zo erg baal dat ik altijd maar van 't pad af ben wil ik geen pillen meer slikken. wel een paar baco's drinken en als het niet meer gaat een snuifje coke. Ging opzich best goed. Ben zaterdag op stap geweest 4 baco's gedronken en 1/4 coke. Had een gram bij me dus vond het best netjes van mezelf. Aankomend weekend ga ik ook weer op stap met een groep pillen gebruikers en wou het eigenlijk net zo doen.

Weet ergens in mijn achterhoofd ook wel dat ik mijn hele leven de ene verslaving met het andere vervang en altijd uitvluchten zoek van daar dat ik op internet "ervarings deskundigen" zocht, want van een ander zie je zo de fouten en tegen jezelf kan je liegen alsof het gedrukt staat en hele volksstammen erbij nog overtuigen ook!.

Ben blij dat ik op jouw site terecht kwam en zal het ook zeker volgen en kan zo mischien ook wel nokken met alles. (voel je de druk al op je schouders? Ha ha ha) Nou meissie je ben niet alleen in deze ellende als je steun nodig heb moet je mischien ook een forum op je site openen. (mischien is het er wel en heb ik niet goed gekeken.) dan zal ik je ook wel af en toe een hart onder de riem steken!

Junkie_I

Hallo lieve mensen!!! :grin: tis weer eens tijd voor een reactie van mijn kant :wink:

@ kaalkopje
jah!!! ben ook zo happy!!!! :grin: voel me echt een stuk lekkerder!!!

@ BobG
bedankt... :)

@ Notme
hoe ik terug kijk op mn drugsgebruik... ZEER NEGATIEF! je voelt je even lekker... ok... maar daarna komt alles weer terug zogezegd. het helpt je eventjes, voor een paar uurtjes en vervolgens kom je weer terug in de realiteit en die was voor mij niet echt plezierig.
verantwoord drugsgebruik? tjah... denk dat dat gewoon niet bestaat. als je drugs gebruikt, dan wil je in een andere staat zijn. wat betekent dat je niet tevrede bent met je normale staat zogezegd. en ok... experimenteren, dat snap ik wel... ben zelf ook zo nieuwsgierig als de pest geweest, maar het heeft mij NOOIT iets opgeleverd. kon zelf ook geen mate houden, dus dat is voor mij funest geworden. kan dus niet zeggen wat voor iemand anders verantwoord is, ik ben van mening dat je het gewoon beter niet kan doen.
wat pillen betreft, als jij maar 1 keer in de maand slikt, dan heb je aan 1 pilletje als het goed is gewoon meer dan genoeg. tenzij je slechte kwaliteit pillen hebt... heb zelf allang geen pillen meer geslikt, dus weet niet hoevel MDMA er tegenwoordig in zit. in mijn tijd, 8 jaar geleden, toen was 1 pilletje genoeg. (niet dat ik me daaraan hield, want zoals ik hierboven al zei... ik kan niet stoppen)
als jij één keer in de maand coke gebruikt, dan hoeft dat niet verslavend te zijn. denk dat je met coke vooral moet oppassen dat je het niet alleen gaat gebruiken, maar dat je het ook echt alleen doet als je bv gedronken hebt en dan als aanvulling.
wat je verder kunt doen om NIET verslaafd te raken? al die shit gewoon niet aanraken hahahaha :wink:
bedankt voor je interesse! hoop dat je hier wat aan hebt!

@ slipperman
jep... coke is idd DOOD en DOODZONDE!!! ben blij dat ik er vanaf ben! (tot nu toe... een terugval kan altijd nog, maar ik blijf ff positief!!!)

@ zeetje
jah pillen ga je je op den duur ook depri door voelen, maar ben sowieso van mening dat als je iets nodig heb om je happy te voelen, je niet tevrede bent met jezelf. of shit niet goed verwerkt heb ofzo...
grappig dat we zoveel overeenkomsten hebben! heb ook wel een paar vriendinnen die met coke worstelen, maar volgens mij komt het vaker voor dan jij en ik denken! lopen aardig wat zeetjes en I's rond die last hebben van de struggle tegen drugs!
herken ook dat je zegt dat je met alcohol op geen controle meer heb, heb ik zelf ook... vandaar dat ik deze periode ook niet ga drinken. geheid dat ik dan toch weer een pakkie ga halen!
maar goed, ben er nu echt klaar mee... heb eerst mn shit verwerkt in therapie (9 maanden lang) ook gelijk geleerd emoties te hebben, voelen en te uiten en tis nu tijd om de knop om te draaien!!!
hoop dat ik jou kan inspireren zoals jij mij inspireert. door iedere reactie die ik krijg, heb ik iedere dag minder behoefte...
thanks voor je support!!! echt fijn om zoveel te herkennen in iemand!

www.dagboekvaneenjunk.web-log.nl

Bollie

Bewuste gebruiker
fantastisch mevrouw !
Ben echt blij dat het gelukt is bij je...

IK zit hier ondertussen al met een lichte coke verslavind, en raak der ook nie vanaf. Ik gebruik het niet dagelijks, maar enkel in de weekends.
Komt het voor dat ik toevallig coke moet aankopen voor iemand, dan is die gegarandeerd op...
Klig beetje in de knoop met mezelf. Mijn lichaam protesteerd niet echt in de week, maar mijn hoofdje wel. Ik hunker steeds naar coke, en denk er echt dag in dag uit aan. Ben vroeger een keer een maand heel erg verslaafd geweest, toen deed ik het dagelijks bijna een halve gram.

Nu is dit bij mij ook al gebeterd, maar ik kan in het uitgaansleven echt geen Nee zeggen. Indien ik het toch afwijs, amuseer ik me de hele avond niet, tot ik dan toch maar toegeef aan m'n verslavind. Dan word opeens alles leuk, maar de dag nadien heb ik er altijd weer spijt van dak het gedaan heb...

Kvind het echt prachtig dat je zo een site hebt opgericht. Ik zal hem dagelijks lezen en proberen de moed er een beetje bij te houden.
Jou website is een echte steun voor me.

Love you !!!

zeetje

Newbie
Haai I.

Jij inspireert me zeker! Via jouw site ben ik op http://www.jellinek.nl/ gekomen waar ik een zelfhulp programma heb opgestart. Ik ben nou 29 en baal ervan dat ik al jaren in een soort roes heb geleefd. Zonde, nooit meer in te halen. Ga nu het echte leven maar eens proeven! Want het leven begint toch pas bij 30! :grin:

Je heb gelijk het is niet normaal dat je iets chemisch nodig heb om je happy te voelen want je moet toch vroeg of laat back to reality en die wordt dan steeds ondraagelijker waardoor je meer shit nodig heb om je weer happy te voelen, nou ik niet meer.

Hopelijk zal je meer mensen inspireren om hetzelfde ommekeer te maken als ik. Dan is jouw ellende tenminste ook niet voor niks geweest, sort of speak. Maar denk daar maar niet meer aan, de gemiste kansen want al jouw kansen liggen in de toekomst!

Z.

Junkie_I

@ Bollie
I've been there... alles wat je zegt, kan ik me in inleven... Tis zo fucking moeilijk als je er eenmaal zwaar aan hebt gezeten om dan er echt vanaf te komen! heb er zelf een HELEBOEL voor moeten laten. ben verhuisd naar een andere stad, grotendeels van mn 'vrienden' laten vallen, niet meer uitgaan en niet meer drinken. tjah wat is er dan nog aan je leven vraag je je misschien af??? ZOVEEL MEER DAN stappen, slikken, snuiven en zuipen. een goed gevoel hebben bijvoorbeeld als je in de spiegel kijkt, weer trots op jezelf zijn, omdat je STERKER bent geweest dan de coke. en jezelf niet haten omdat je WEER zwak bent geweest en toch maar weer een pakkie hebt gehaald, met gevolg dat je weer de halve nacht wakker heb gelegen door de sos, schuldgevoelens en haatgevoelens tov jezelf!

coke geeft je echt NIETS!!! het neemt alleen maar van je... en het stopt niet met van je nemen, totdat JIJ ermee stopt!!!

fijn dat je mn logje leest trouwens!!! vind het echt prettig dat zoveel mensen met me meeleven... geeft me zoveel kracht!!! :grin:

succes met de struggle in je koppie!!!

@ zeetje
zo fijn dat ik je heb kunnen inspireren om te stoppen!!! hoop dat je het vol blijft houden!!! :grin: ben voor je aan het duimen!!! en alle kracht die je nodig hebt, die zit in jezelf. zodra dta jij jezelf belangrijk genoeg vindt om een goed leven te hebben, dan kan je de knop omdraaien en de realiteit nuchter tegemoet zien!!!

veel succes! en ik hoop na het weekend van je te horen dat je sterker bent geweest dan die COKE!!!

dutchpete

Newbie
Verstandig dat je bent gestopt met die troep, wil er zelf ook zo snel mogelijk van af. Succes met je weblog. :)

Groet,

dp

Bovenaan