Jullie spul laten testen

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Wel mogelijk dus alleen krijg je dan geen duidelijkheid over hoe of wat. Sorry dat ik oude info deelde. Zal ik zeker niet meer doen. Wat een geluk dat je hebt kunnen testen en dus ondanks dat je niet weet waarmee dus toch je drugs vervuild waren. Stel je voor je had het ingenomen.

Ja precies, stel ik had gedacht.. oh prima het zal wel goed zijn (wat veel mensen helaas doen en waar ik me ook wel eens schuldig aan heb gemaakt).. geen idee wat er dan had kunnen gebeuren.
De vendor, die ik later bericht hierover gaf, hield zelfs nog even vol dat het wel 6-APB was en dat hij lab uitslagen kon sturen etc.. Dat soort lui geven letterlijk niets om iemand of de gezondheid.. gewoon geld geld geld...

Zoraa

Wijs gebruiker
Ja precies, stel ik had gedacht.. oh prima het zal wel goed zijn (wat veel mensen helaas doen en waar ik me ook wel eens schuldig aan heb gemaakt).. geen idee wat er dan had kunnen gebeuren.
De vendor, die ik later bericht hierover gaf, hield zelfs nog even vol dat het wel 6-APB was en dat hij lab uitslagen kon sturen etc.. Dat soort lui geven letterlijk niets om iemand of de gezondheid.. gewoon geld geld geld...
Als je dat maar weet idd, maar zo is het ook met big pharma hoor. Die maken geen medicijnen om ons te genezen dan verdienen ze geen klote meer. Nee die maken medicijnen die ons verslaafd maken of medicijnen waar je dan weer andere meds voor nodig hebt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Testen op schadelijke stoffen.. fijn dat het voor jou op dat moment wel kon. Ik heb blijkbaar oude informatie verstrekt. Is het niet zo dat het dan om bekende schadelijke stoffen gaat? Hoe testen ze onbekende stoffen dan ?
Er is een Meldpunt Nieuwe Drugs wat onderzoek doet naar nieuwe stoffen. Daarnaast werkt het DIMS met een enorme database aan bekende stoffen die gedeeld wordt tussen onderzoeksinstellingen. Het is mogelijk dat bedrijven of personen nieuwe drugs op de markt brengen. Maar dan moet je wel echt een nieuwe stof ontwikkelen die nog nooit eerder als drug in Europa (en daarbuiten) is voorgekomen. Dat gebeurt niet zo vaak (meer).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Vooral een vraag uit curieusiteit.
Moest ik in Nederland wonen, zou ik zoveel van mn spul laten testen, puur uit nieuwsgierigheid n exact weten uit wat je drugs bestaan, vooral dan bij een nieuw stofje of bij bestelling via nieuwe vendor/dealer. Vind ik toch dik voordeel bij jullie. Wordt daar eigenlijk duchtig gebruik v gemaakt van die test-centrums?
Om hier beeld van te krijgen, welk percentage vd forumleden laat z'n drugs regelmatig testen, wanneer je nieuw stofje bij bepaalde vendor/dealer koopt?
Normaal worden er iets van 18.000 samples per jaar getest. Tijdens de lockdowns waren veel testcentra dicht en sowieso waren er geen feestjes. Dus er werden veel minder drugs ingeleverd om te testen, rond de 8.000. Maar in de statistiek is meer niet altijd veel beter. Op basis van het beschikbare aanbod kan er een aardig werkbare monitoring van de drugsmarkt plaatsvinden.

Zoraa

Wijs gebruiker
Er is een Meldpunt Nieuwe Drugs wat onderzoek doet naar nieuwe stoffen. Daarnaast werkt het DIMS met een enorme database aan bekende stoffen die gedeeld wordt tussen onderzoeksinstellingen. Het is mogelijk dat bedrijven of personen nieuwe drugs op de markt brengen. Maar dan moet je wel echt een nieuwe stof ontwikkelen die nog nooit eerder als drug in Europa (en daarbuiten) is voorgekomen. Dat gebeurt niet zo vaak (meer).
Thnx voor de info dit is zeer zeker waardevol

mitchieee

Wijs gebruiker
ik test het nooit, ik vertrouw de dealers vanwaar ik het krijg het zijn tog geen raare straat dealers, en de vendors vertrouw ik ook enigszins

Bovenaan