Het is misschien een beetje offtopic, maar denk toch wel dat dit hier thuishoort
Ik zit in eindhoven op school, en langs mijn school is wat voor mij de ideale coffeeshop is (Indian
www.indian.nu als je benieuwd bent, op de site kun je een kijkje nemen in de shop):
De shop:
Heel mooi, en modern ingericht, alles word goed onderhouden en schoongehouden, het interieur ziet er gewoon goed uit en alles past bij elkaar, het is niet zo'n bij elkaar geraapte zooi als je soms ziet. Verder altijd genoeg personeel, zelfs uitsmijter ( wat ik toch wel fijn vind ) en overal camerabewaking, wat niet iedereen op prijs stelt, maar ik wel omdat ik er regelmatig met me laptoppie ga zitten werken, en ik dus zeker weet dat als ik van het toilet terug kom dat ie er nog steeds staat
Interieur:
Er zijn verschillende banken die vast zitten, met tafeltjes ervoor die ook vast staan ( niet verschuifbaar ofzo ) verder heb je er een heel aantal comfortabele houten stoelen, met tafels ervoor die je gewoon als tafel kab gebruiken, maar, houd je vast, ook als dam en sommige andere als schaaktafel ! Bord zit gewoon in de tafel ingebouwd, en je kan kosteloos damstenen of schaakpoinnen halen bij de bar

Tenslotte een lage bar, ook met dezelfde comfortabele stoelen (veeeeeeel beter als barkrukken vind ik) en hebben ze nog een lekker zacht bankstel
Faciliteiten:
Hier hebben ze werkelijk alles wat ik me kan wensen in een coffeeshop, zelfs meer !
- Een pooltafel die goed staat (in de shop waar ik woon hebben ze er ook een, maar kan je van een kant niet stoten wat ze oplossen door een afgezaagde keu erbij te zetten voor als je toevallig eens van die kant moet stoten)
- Tafelvoetbal
- (online) photoplay ding, 2 zelfs
- Spelletjes die je aan de bar kan vragen zoals backgammon, maar dus ook de schaakpionnen of damstenen die op de tafels kan gebruiken
- 3 Computers met internet en een paar spelletjes, die gratis ! te gebruiken zijn
- Een flink plasmascherm wat voor het lekker zachte bankstel staat, waar je kosteloos de afstandbediening voor kan vragen aan de bar
- Een dvd speler bij je plasmascherm, waar je zelf dvd's voor mee kan nemen en bekijken
- Een snoepautomaat :P
- Een of ander vaag kasje (gebruik ik nooit) waar je voor 20 cent je eigen nummer aan kan vragen (staat alle nieuwe shit in, top40 enzo, verder wat raggae en andere stonermuziek)
Verkoop:
Het aanbod wiet en hasj is redelijk groot, en de mensen achter de bar hebben ook verstand van zaken. Ook hebben ze allerhande verschillende voorgedraaide joints. Verder hebben ze denk ik het grootste aanbod aan drankjes wat ik ooit gezien heb in een shop. Ik drink zelf bijvoorbeeld eigenlijk altijd lipton ice tea, en daar heb ik al de keuze uit 4 verschillende soorten van lipton, maar daarnaast ook nog eens van nestea. Verder hebben ze alle mogelijke vruchtendrankjes, frisdranken, energiedrankjes alles wat maar kan zolang het geen alcohol bevat. En voor een goeie prijs. Ook verkopen ze tosti's, worstebroodjes, pizzadingen en kweet niet wat allemaal... Vanalles en nogwat in ieder geval, genoeg om je honger te stillen, of je vreetkick tegoed te doen :P
Verder hebben ze allerlei smokers items, oogdruppels, waterpijpen, etc etc etc... Ohja, en wat ik zelf meestal niet gebruik, maar wat ik me wel kan voorstellen dat handig is, ze verkopen er ook sigaretten voor 30 cent, als je bijvoorbeeld neit rookt en toch zelf je jointje wil draaien...
En tenslotte vind ik het een ENORM pluspunt dat ze eenklantenkaart hebben, waar je eenmalig € 5 voor betaald, en dan op AL je aankopen 12,5% korting krijgt, dat is dus inclusief eten en drinken

als je er dus regelmatig komt heb je die € 5 in een week makkelijk terug verdiend
Ook hebben ze vaker bijvoorbeeld pool toernooien of dat soort dingen...
Nou dat is pretty much everything wat ik me kan wensen voor een coffeeshop

als ie nou van mij was zou ik er nog een vapourizer neerzetten die gratis te gebruiken is met eigen wiet (zoals in de pink, ook in eindhoven) en misschien WiFi voor laptopgebruikers.... Maargoed dat is wel erg overbodige luxe, in principe. Ben er HEEL tevreden mee, vooral dus omdat ie op 3 minuten loopafstand van mijn school ligt, geen saaie tussenuurtjes meer dus.