Japan

peyote18

Newbie
Ik ga komende zomervakantie naar Japan, en ik vroeg me eigelijk af of het legaal is om bv kanna extracten of kratom uit de smartshop met het vliegtuig mee te nemen naar Japan. Of zou ik dan een hoop heibel krijgen op het vliegveld?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vermoed zomaar dat het op het vliegveld aardig wat problemen kan veroorzaken. Ik zou het risico nooit wagen voor zo'n reis.

Is het legaal in Japan?

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ookal is het daar niet illegaal zou ik het niet doen want op de luchthaven zouden ze idd wel eens heel naar kunnen gaan doen als ze het vinden.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
lsdlicious zei:
ookal is het daar niet illegaal zou ik het niet doen want op de luchthaven zouden ze idd wel eens heel naar kunnen gaan doen als ze het vinden.

Precies mijn gedachte erover. Als het daar legaal is kan je niet wat research doen en laten bezorgen als jij er bent , moet kunnen toch? Dan is het immer compleet legaal zover ik weet.
Zonder (eventueel) gedoe bij het vliegveld.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Japan is een van de landen met een mega streng beleid omtrent drugs. En als buitenlander krijg je een extra speciale behandeling wanneer ze je met drugs betrappen. Extra zware straf dus.
Ik zou er super mee uitkijken. En mocht je toch iets willen meenemen, wees er dan zeer zeker van dat wat je meeneemt, legaal is in Japan. Zoek dit echt grondig uit.

Ik ben er zelf geweest. En wat "hot" is in Japan zijn "law evading drugs". Oftewel research chemicals. Dit is verkrijgbaar in speciale shops. Ben die tijdens mijn trip genoeg tegengekomen. Ik heb me toen toch maar niet laten verleiden..... drugs en Azië is een NO GO voor mij. :wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Pillen, poeders of kruiden meenemen maakt je per definitie al verdacht op het vliegveld, of het nou legaal is of niet. Ik zou daar gewoon nooit aan beginnen.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
peyote18 zei:
ja het is idd tricky
ga nog wel wat research doen, en anders maar aan de pils. Kan ook gezellig worden :wink:
In het uitgaansgebied/red light district gewoon wat rondvragen.Wordt veel RC verkocht vanuit winkeltjes. En andere drugs is vast wel ergens te vinden. Mocht je echt niet zonder kunnen.

Psychedelibee zei:
Pillen, poeders of kruiden meenemen maakt je per definitie al verdacht op het vliegveld, of het nou legaal is of niet. Ik zou daar gewoon nooit aan beginnen.
Nederlanders hebben sowieso een slechte naam wanneer het om drugs gaat. En een Nederlander met onbekende pillen, poeders en kruiden, bevestigt vaak alleen maar de vooroordelen die ze over ons hebben. :tearsofjoy:

Ik reis veel in Azië. En ben er echt overal wel uitgehaald omdat ik verdacht werd van smokkel. Bali Indonesië was het toppunt. Ben 2,5 uur binnenstebuiten gekeerd, koffer ontmanteld en ieder item uit de koffer werd gescand met een ionen scan. Verder moest ik eten en werd er steeds in mijn buik gedrukt. Reden voor dit alles was mijn reis: Amsterdam - Manilla - Kuala Lumpur - Bali. Plus dat ik "ja" had geantwoord op de vraag of ik drugs gebruikte! :openmouth:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
dubbel0seven zei:
Psychedelibee zei:
Nederlanders hebben sowieso een slechte naam wanneer het om drugs gaat. En een Nederlander met onbekende pillen, poeders en kruiden, bevestigt vaak alleen maar de vooroordelen die ze over ons hebben. :tearsofjoy:

Ik reis veel in Azië. En ben er echt overal wel uitgehaald omdat ik verdacht werd van smokkel. Bali Indonesië was het toppunt. Ben 2,5 uur binnenstebuiten gekeerd, koffer ontmanteld en ieder item uit de koffer werd gescand met een ionen scan. Verder moest ik eten en werd er steeds in mijn buik gedrukt. Reden voor dit alles was mijn reis: Amsterdam - Manilla - Kuala Lumpur - Bali. Plus dat ik "ja" had geantwoord op de vraag of ik drugs gebruikte! :openmouth:

Ik heb ook veel in Azië gereisd en ook in veel landen daar drugs gebruikt, maar heb er nooit gezeik mee gehad. Ik deed het sowieso nooit op straat en nam nooit iets grenzen mee over. Maargoed, bijna alle backpackers die ik tegen kwam gebruikten daar ook alles wat los en vast zat. En hoorde maar zeer zelden verhalen over problemen met politie of duane.

Ik denk wel dat ja antwoorden op de vraag of je drugs gebruikt er voor gezorgd heeft dat ze je helemaal binnenstebuiten hebben gekeerd. Zou ik niet meer doen in ieder geval, ze hoeven ook niet alles te weten toch. Wel echt een klote ervaring lijkt me!

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
dubbel0seven zei:
Psychedelibee zei:

Ik heb ook veel in Azië gereisd en ook in veel landen daar drugs gebruikt, maar heb er nooit gezeik mee gehad. Ik deed het sowieso nooit op straat en nam nooit iets grenzen mee over. Maargoed, bijna alle backpackers die ik tegen kwam gebruikten daar ook alles wat los en vast zat. En hoorde maar zeer zelden verhalen over problemen met politie of duane.

Ik denk wel dat ja antwoorden op de vraag of je drugs gebruikt er voor gezorgd heeft dat ze je helemaal binnenstebuiten hebben gekeerd. Zou ik niet meer doen in ieder geval, ze hoeven ook niet alles te weten toch. Wel echt een klote ervaring lijkt me!
Geluk dat je nooit problemen hebt gehad met drugs in het buitenland. Ik heb daar andere ervaringen mee. Maatje is ooit afgeperst door politie in Brazilie na het kopen van cocaïne. Is bedreigd met wapens. En heeft honderden euro's moeten betalen. Na die ervaring kijk ik wel uit.
Verder heb ik op Bali een nare ervaring meegemaakt. Tijdens nieuwjaar in een dure nachtclub werd er op de wc door undercovers drugs aangeboden. Die nacht hebben ze het 5 keer geprobeerd bij mij. Het was duidelijk nep. En iedereen die daar wel op in ging werd afgevoerd. Waarschijnlijk konden ze na het betalen van een hoop smeergeld weer gaan.

Er hoeft niets te gebeuren. Mensen genoeg die wel lekker gebruiken/smokkelen in Azië. Maar je loopt wel altijd een bepaald risico. En ieder moet zelf bepalen of hij dat risico neemt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vervelend dat jij er zulke ervaringen mee hebt! Het blijft inderdaad een groot risico en altijd uitkijken is een must. Ik ging vaak naar bars waarvan er algemeen bekend was onder backpackers dat er openlijk verkocht werd. Dit zijn meestal plekken die zijn afgekocht bij de lokale politie. Zolang je daarbinnen gebruikt is er vaak weinig aan de hand. Maargoed die zitten niet overal en heb ook wel eens wat op straat gekocht. Heb denk ik best wel wat mazzel gehad.

Wat betreft smeergeld, het is extreem vervelend natuurlijk, maar alles is beter dan daar de cel in gaan. Het klinkt misschien vreemd, maar corruptie van een land is voor mij in het buitenland eigenlijk altijd een voorwaarde voor gebruik. Terug on topic, Japan is dat volgens mij niet en daar kun je je dus nooit uitkopen.

Bovenaan