Jaarbericht DIMS 2015

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In meer dan een kwart van de aangeleverde lsd samples zit iets anders dan lsd.
:openmouth:

En als risico weer flashbacks. Ik zie dat niet als een slecht iets. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Qua LSD is dat wel echt jammer zeg, maar ook heel begrijpelijk als je ziet hoe makkelijk je blotters van RC-psychedelica kunt bestellen. Dan is de keuze voor een dealer die winst wil maken misschien iets te makkelijk gemaakt (ook al vind ik dat zelf een domme keuze). Ik vind het nog een ding dat je versneden slappe rommel verkoopt, maar iets verkopen alsof het iets anders is vind ik best wel fout.

Leuk schemaatje wel! Ik vind het best grappig dat veel mensen altijd roepen dat hun 2C-B-pillen 18 mg bevatten (ik heb nog nooit iemand een ander resultaat horen zeggen) terwijl het gemiddelde dus inderdaad maar 11 mg is.

Ook mooi om te zien dat het aantal ingeleverde samples zo toeneemt. Scheelt een hoop onnodige gevaarlijke situaties. Nadeel is dan weer dat de testcentra niet zomaar meer budget krijgen bij meer ingeleverde samples. Ook in mijn omgeving zie ik dat mensen steeds meer testen. Dat willekeurig pillen naar binnen kegelen vind ik altijd zo onverstandig, dus een goede ontwikkeling. :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
In meer dan een kwart van de aangeleverde lsd samples zit iets anders dan lsd.
:openmouth:

En als risico weer flashbacks. Ik zie dat niet als een slecht iets. :P
Helemaal off-topic hoor, maar zou jij mij misschien kunnen beschrijven hoe die flashbacks bij lsd dan werken? Heb er wel meer over gelezen. Moet ik me daar gewoon een licht trip momentje in de week na de lsd-ervaring bij voorstellen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik weet eigenlijk zelf ook niet wat er nu precies met flashback bedoeld wordt en of er altijd hetzelfde mee bedoeld wordt. Ik heb in ieder geval zowel duidelijke herinneringen uit lsd (of andere) trips gehad en daadwerkelijke visuals een flinke tijd nadat psychedelica uitgewerkt is.

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
Ik weet eigenlijk zelf ook niet wat er nu precies met flashback bedoeld wordt en of er altijd hetzelfde mee bedoeld wordt. Ik heb in ieder geval zowel duidelijke herinneringen uit lsd (of andere) trips gehad en daadwerkelijke visuals een flinke tijd nadat psychedelica uitgewerkt is.
De duidelijke herinneringen kan ik me zeker in vinden! Komt denk ik vooral omdat het een hele indrukwekkende ervaring is en daarom ook een hele duidelijke herinnering achterlaat die niet zomaar weggaat. Echt visuals heb ik op geen enkel middel echt ervaren nadat het is uitgewerkt. Misschien echt heeeeel licht de dag na LSD, maar dat is meer omdat het een lange nawerking heeft, lijkt me.

Wat die flashbacks betreft, mij lijkt het best gaaf dat je er opeens weer een minuutje in zit of zo, als dat zo werkt. Minder handig als je net iets belangrijks moet doen natuurlijk, maar over het algemeen lijkt me dit zeker niet naar of een minpunt inderdaad.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat het sowieso overdreven wordt. Volgens mij zijn er niet veel mensen die full-on trippen, tijden nadat het uitgewerkt is. Het hoort weer bij de bangmakerij omtrent psychedelica. Mensen bang maken voor dingen die je bewustzijn verruimen. Dat is eng, dus drink maar liever een biertje en hou je aan de regels. :P

Fool

Badass junkie
Mindless zei:
Ja, dat zijn dus geen flashbacks.

Flashbacks zijn te vergelijken met een 'aanval' van een PTSD en daarbij heb je echt compleet het gevoel dat je weer aan het trippen bent. Dat lijkt me niet echt een gewenste bijwerking.

ooscaar

Wijs gebruiker
Fool zei:
Mindless zei:

Flashbacks zijn te vergelijken met een 'aanval' van een PTSD en daarbij heb je echt compleet het gevoel dat je weer aan het trippen bent. Dat lijkt me niet echt een gewenste bijwerking.
Maar hoe zit het dan met de intensiteit daarvan? Ik geloof je wel hoor, maar het lijkt me best sterk dat je dan écht aan het trippen bent. Het lijkt me meer dat je dan een vlaag van tripgevoel hebt wat misschien als 5% voelt van een echt tripgevoel.

Heb jij zelf al eens zo een flashback gehad fool?

Fool

Badass junkie
Nee, gelukkig niet. Maar zoek maar eens op hoe mensen met een post-traumatisch stress syndroom een flashback ervaren. Als je maar bad genoeg gaat zou je best een traumatische ervaring kunnen krijgen die soortgelijke flashbacks oplevert.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Mindless zei:

Hmm oke nee das minder. Maar hoevaak komt zoiets nou echt voor?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Hey Bee,

Die 5% overige drugs die getest word dat zijn wij :P
Hehe ja lol, de laatste keer vroegen ze ook waar jij was :P

ooscaar zei:
Maar hoe zit het dan met de intensiteit daarvan? Ik geloof je wel hoor, maar het lijkt me best sterk dat je dan écht aan het trippen bent. Het lijkt me meer dat je dan een vlaag van tripgevoel hebt wat misschien als 5% voelt van een echt tripgevoel.
Een goede vriend van mij heeft ooit een tijdje last van flashbacks gehad, dan voelde hij zich in enen alsof hij mdma of paddo's op had. Qua intensiteit kwam het behoorlijk in de buurt van the real deal begreep ik. In het begin vond hij het nog wel leuk, maar toen hij dat ook tijdens werken kreeg werd het niet zo leuk meer uiteraard.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Met flashbacks lijkt mij dat er inderdaad wordt bedoeld dat je weer deels/helemaal terug bent in de trip (of rush bij MDMA).

Een vriend van mij had dit een keer na XTC te hebben gebruikt: een paar dagen later zat hij in de bus naar huis naar muziek te luisteren van hetzelfde stijltje als van het festival waar hij naar toe was geweest en XTC had gebruikt (future house). Op een gegeven moment kwam er een nummer met zo'n 'harde' drop dat hij opeens weer de euforie en dergelijke van MDMA voelde, en hij grote moeite had om stil te zitten in de bus :P. Toen de drop over was, was dat gevoel ook weer weg.

Lijkt dus te worden geactiveerd door een herinnering/impuls die (sterk) lijkt op iets dat je tijdens het drugsgebruik ook hebt meegemaakt (bij die vriend dan, weet niet of het ook op een willekeurig moment kan ontstaan). In geval van MDMA en een lekker nummer dat je luistert lijkt mij dit wel vet, maar als je iets tegenkomt van een bad trip van een paar dagen terug...

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
^ Dat is dus niet zo raar..

Leuk document wel! Toch amfetamine in xtc-pillen? :wink:

Bovenaan