IV LSD

Was over LSD aan het opzoeken en kwam toevallig voorbij deze review paper van MAPS: "The Pharmacology of Lysergic Acid Diethylamide: A Review".
Daarin staat echter dat de piek van LSD via (IV-)injectie pas na een uur zou zijn, hetzelfde als oraal dus.
Weet er iemand toevallig of dit klopt of een goeie verklaring zou hebben?
Normaal gezien is de piek toch sneller en duur toch korter als je een drug IV gebruikt?
Ik ben heel nieuwsgierig naar het antwoord, maar niet nieuwsgierig genoeg om het zelf te onderzoeken :grin:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Bij mij is de piek van de LSD zeker geen uur na inname, een stuk langer. Soms anderhalf uur voor ik iets voel en dan nog de opkomst. Piek begint dan soms wel n uur of 3 na inname

Geen verstand van LSD IV maar ik kan me dan wel voorstellen dat je die na 5 minuten voelt en dat met een wat kortere come up richting t uur gaat alweer je op de piek zit.

Wat zegt t boek over de lengte van IV ten opzichte van onder de tong? Is t potenter en heb je minder nodig?

Anderemaan

Wijs gebruiker
Bij mij is de piek van de LSD zeker geen uur na inname, een stuk langer. Soms anderhalf uur voor ik iets voel en dan nog de opkomst. Piek begint dan soms wel n uur of 3 na inname

Geen verstand van LSD IV maar ik kan me dan wel voorstellen dat je die na 5 minuten voelt en dat met een wat kortere come up richting t uur gaat alweer je op de piek zit.

Wat zegt t boek over de lengte van IV ten opzichte van onder de tong? Is t potenter en heb je minder nodig?
Bij mij ruim twee uur voor ik ook maar het eerste voel.
Sterker nog, als je na een uur op je piek zit is het denk ik geen LSD..

de data is alsvolgt:
Mode of Dose (μg) | Onset (min) | Peak effect (h) | Total application symptoms (h)
Oral: 100–250 | 30–45 | 1.0–2.5 | 9–12
Intramuscular: 100–250 | 15–20 | 1.0 | 9–10
Intravenous: 40–180 | 3–5 | 1.0 | 9–10
Intraspinal: 20–60 | <1 | 1.0 | 9–10

IV is wel iets sneller, maar toch, heeft iemand een verklaring voor het feit dat het hier 3-5 min duurt voor het begint en pas na een uur zijn piek bereikt, terwijl die voor bv coke, speed, heroine ect. respectievelijk 5-15sec zijn en na 15min, maar voor oraal gebruik wel ongeveer hetzelfde is?

Bovenaan