is mijn vriend verslaafd?!

hallo allemaal,
ik ben nieuw hier, heb al heel lang hier iets willen vragen, steun, informatie, advies, en nu doe ik het!ik ken mijn vriend nu twee en half jaar, we hebben ook zolang al een relatie.we wonen samen .we hebben beiden momenteel geen werk en zien dus ook echt alles van elkaar....dit op zich zou al genoeg reden zijn voor spanningen/irritaties misschien, we zijn erg gek op elkaar en 24/7 samen.onze kennissen/vrienden vinden ons een leuk stel. maar niemand weet dat mijn vriend gemiddeld, ook afhankelijk van hoeveel geld hij kan missen, de laatste tijd steeds minder doordat hij geen werk meer heeft.....5 dagen in de week coke rookt.

niemand weet dit, omdat ik het niet wil vertellen, hij dit zelf ook nooit met iemand deelt, het is niet niks om over te praten......

ik heb hem dit voor het eerst zien doen toen we een maand "verkering"hadden en ik was zo verliefd dat ik het maar voor lief nam, en dit is zo twee en half jaar aan de gang.

heb hem al ontelbare keren gezegd dat ik zo graag zou willen dat hij er mee stopt.....hij gaf dan toe zelf ook te willen minderen maar ja dit is nooit gebeurd, hoogstens dat het een paar dagen beter ging en dan weer terug in het oude.

ik begin het nu toch echt wel heeeel erg beu te worden, en maak me ook echt zorgen dat dit niet meer goed gaat komen, wat vinden jullie? ikzelf heb overigens ook de nodige drugs gebruikt hoor, in mijn leven. maar niet dit soort heftige gebruik.

ik hou van hem, maar ik haat zijn gebruik!!!!!!

zjimiz

Bewuste gebruiker
Zeer waarschijnlijk is jouw vriend verslaafd. Ik kies mijn woorden zorgvuldig (omdat ik er niet bij ben). Verslaafd zijn is niet kunnen stoppen met iets, en dat lijkt er behoorlijk op.

Als ik jouw verhaal zo lees is hij op "the way to nowhere"; Je hebt hem al een serieuze waarschuwing gegeven, hij weet wat jij ervan vindt. Kennelijk is hij in (welke mate dan ook) verslaafd aan wat hij doet.

Jij bent helder genoeg om in te zien dat dit niet jouw weg is. Mijn advies: als hij naar aanleiding van jouw wake up call zo blijft, stop met deze destrutctieve relatie! Je kunt niet vechten tegen de verslaving van een levenspartner terwijl je weet dat je meer wilt in je leven!
Als hij zichzelf kapot wil maken, is dat heel jammer en triest, maar laat je niet meeslepen!
Kies je eigen pad.

In ieder geval wens ik je veel wijsheid bij de beslissingen die je gaat maken, en laat ons weten hoe het verder gaat.

Je weet: wij zijn hier voor je :wave:

net wakker en nu al ruzie. hij kan me niet vertellen waar de 20 euro is voor de boodschappen die ik zo wil gaan doen. sorry dat ik zoveel vergeet zegt ie. ik ga pinnen en boodschappen doen en heb zin om hem straks mn huis uit te zetten... :angry:

Paperplane.

Wijs gebruiker
lovehatelove zei:
net wakker en nu al ruzie. hij kan me niet vertellen waar de 20 euro is voor de boodschappen die ik zo wil gaan doen. sorry dat ik zoveel vergeet zegt ie. ik ga pinnen en boodschappen doen en heb zin om hem straks mn huis uit te zetten... :angry:
Dit is typsisch basehead gedrag. Ik weet niet hoeveel hij based op een dag? 20 euro is net 2x high worden van 10 minuten.
Verder sluit ik me aan bij wat zjmizsj zei.

hoi paperplane!
de ene keer kan het 2x20 zijn, dan weer 50, dan 70......euro op een dag, ik hou het al een tijd niet meer bij, hij doet maar!denk ik dan.
ik heb mezelf al zoveel keer afgevraagd of ik beter niet zou stoppen met deze relatie want hij laat mij niet zien dat hij er iets tegen/aan wil doen. hij lijkt er te zwak voor te zijn, is ook beetje down laatste weken. hij voelt ws. de spanning heel goed, maar weet niet wat ie moet doen.....en ja.....ik ben het steeds meer moe aan het raken....
ben ook bang dat ik er de energie niet meer voor heb om te zien hoe hij zichzelf kapot blijft maken.....en misschien dus toch eens die knoop door te hakken, ik krijg er alleen zo'n knoop van in mijn maag als ik eraan denk hoe het dan verder met hem zal gaan.....
heeft u zelf ervaring met deze verslaving?dank u !

L

Lid 30310

Gast
lovehatelove zei:
hoi paperplane!
de ene keer kan het 2x20 zijn, dan weer 50, dan 70......euro op een dag, ik hou het al een tijd niet meer bij, hij doet maar!denk ik dan.
ik heb mezelf al zoveel keer afgevraagd of ik beter niet zou stoppen met deze relatie want hij laat mij niet zien dat hij er iets tegen/aan wil doen. hij lijkt er te zwak voor te zijn, is ook beetje down laatste weken. hij voelt ws. de spanning heel goed, maar weet niet wat ie moet doen.....en ja.....ik ben het steeds meer moe aan het raken....
ben ook bang dat ik er de energie niet meer voor heb om te zien hoe hij zichzelf kapot blijft maken.....en misschien dus toch eens die knoop door te hakken, ik krijg er alleen zo'n knoop van in mijn maag als ik eraan denk hoe het dan verder met hem zal gaan.....
heeft u zelf ervaring met deze verslaving?dank u !
Verslaafd zijn aan het basen van coke is een van de ergste verslavingen die is.Dan kan je in prinicipe beter nog aan de heroine verslaafd zijn want met heroine bereik je een punt van verzadiging. En met coke is het zo,hoe meer je rookt hoe meer je wilt. Ook al maak je honderden euros per dag op.En heroine is weliswaar lichamelijk verslavend in tegenstelling tot coke.Maar de geestelijke verslaving van coke is op zijn minst even erg,en misschien nog wel erger. En zoals anderen al zeiden coke is ook nog eens ontzettend snel uitgewerkt en dan krijg je een geestelijke crash en dus weer een enorme behoefte om opnieuw bij te pakken. En ik praat uit ervaring wat betreft cocaine en heroine allebei.

hoi mensen,......
prachtig weer en ik lig al twee dagen te huilen in bed.
heb het uitgemaakt met m,n vriend, heb spijt omdat ik hem vreselijk mis en ik alleen aan hem kan denken, wil hem bellen en zeggen dat ik het niet meende....hem terugwil....gelukkig heb ik mezelf nog tegen kunnen houden want dat zou wel heel stom zijn van mij om te doen.ik ben zo kapot nu.....het voelt alsof ik dood ga van binnen....ben ook zo bang...en voel me zo alleen!!!
blij dat ik hethier even kwijt kon.........

Druqs

Experimenterende gebruiker
lovehatelove zei:
hoi mensen,......
heb het uitgemaakt met m,n vriend, heb spijt omdat ik hem vreselijk mis en ik alleen aan hem kan denken, wil hem bellen en zeggen dat ik het niet meende....hem terugwil....gelukkig heb ik mezelf nog tegen kunnen houden want dat zou wel heel stom zijn van mij om te doen.ik ben zo kapot nu.....het voelt alsof ik dood ga van binnen....ben ook zo bang...en voel me zo alleen!!!

Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Hopelijk ziet je vriend in wat zijn gedrag te weeg brengt en stopt (of mindert) hij met het coke roken.
Soms moet je gewoon je grenzen trekken en dat is heel moeilijk.

Sterkte!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
lovehatelove zei:
hoi mensen,......

Erg vervelend verhaal, maar het is ongetwijfeld de beste beslissing geweest. Een relatie moet leuk zijn van twee kanten. Als jij er problemen mee hebt dat hij coke gebruikt en je wilt dat hij stopt, dan is het aan hem of hij zijn relatie of zijn verslaving belangrijker vind.

Als het een goede jongen is beseft hij wat hij gedaan heeft en zal hij er ook alles aan doen om te stoppen en te herstellen wat hij kapot gemaakt heeft. Als hij gewoon door blijft gaan is voor jou in ieder geval (pijnlijk genoeg) duidelijk wat voor hem belangrijker is.

Wat voor jou belangrijk is is volhouden en jezelf duidelijk houden dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Je verdient iemand die wat voor je over heeft, en niet iemand die zijn eigen gang gaat...

Heel veel sterkte ermee en mocht je vragen hebben dan kun je uiteraard altijd roepen!

dank je wel voor de reacties, ja ik weet denk ik wel zeker dat ik het zo goed heb gedaan, om mezelf te beschermen want door mijn liefde voor hem maak ik mezelf helemaal kapot. dat neemt niet weg dat die liefde nu niet alleen maar nog zeerder doet...ik hoop dat ik dit blijf volhouden......
ik trek t nu al bijna niet meer..... is ook een verslaving van mij denk ik..... :confused:

zjimiz

Bewuste gebruiker
lovehatelove zei:
dank je wel voor de reacties, ja ik weet denk ik wel zeker dat ik het zo goed heb gedaan, om mezelf te beschermen want door mijn liefde voor hem maak ik mezelf helemaal kapot. dat neemt niet weg dat die liefde nu niet alleen maar nog zeerder doet...ik hoop dat ik dit blijf volhouden......
ik trek t nu al bijna niet meer..... is ook een verslaving van mij denk ik..... :confused:

Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen.

Het zal ontzettend moeilijk zijn, dat kan ik me goed voorstellen.

In ieder geval sterk van je dat je het toch doorzet, respect daarvoor!

Het is door de zure appel heenbijten. Uiteindelijk zul je je beter voelen, dat weet ik zeker.

Iig alle succes en wijsheid gewenst

Als je het moeilijk hebt kan je uiteraard altijd je hart luchten op dit forum

:wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
lovehatelove zei:

Zorg dat je bezig blijft. Als je niks doet ga je nadenken, en heb je er dus ook meer last van. Veel afspreken met vrienden, lekker met hobby's bezig gaan en gewoon veel bezig zijn. Dan kom je er het makkelijkst overheen!

Bovenaan