willemvaag zei:
Goeie vraag aan de ene kan heft het de eenzaamheid van heroine verslaafd zijn op. Ben de enige die jong aan de heroine gegaan is. Maar daadwerkelijk doet mij dit pijn dat mensen zo ver kunnen afzakken in met de huidige kennis en methodes. Het is voor mij een duidelijke realiteitscheck van dat ik toch heel gelukkig kan zijn dat ik met een onderhoudsdosis methadon het hele gebruikers gebeuren doorbroken heb en afstand heb kunnen nemen van de wereld zoals je het ziet in de documantaires. Dus aan de andere kant kijk ik ook weer met een opluchting van dat mij dit bespaart is gebleven. Het dieptepunt in mijn eigen heroine verslaving was dat ik bij een gast zat die aan het shotten was en dat ik zelf heb gevraagd of hij schoon materiaal had en mij dat eens even kon leren. Zo dicht heb ik bij die stap gezeten had die avond een shot gezet als ik een schone spuit had gekregen. Het is dus met heel veel gemengde gevoelens dat ik dit krijg. Maar ben nu een half jaar echt stabiel op de methadon zonder enig bijgebruik van hard drugs (wel cannabis). En wil mensen laten zien dat heroine nog geen verleden tijd is wat veel gedacht wordt en hoop dat ik hiermee al 1 iemand ervan weerhoudt het te doen dan voel ik me alweer wat beter... Heel veel intenties en gevoelens roept dit onderwerp en deze documantaires bij mij op het is mijn passie en mijn leven..
Ik vind ook dat films, zoals deze, inderdaad mensen bewust kunnen maken van de risico's, en het erg belangrijk is, dat ze onder de aandacht blijven.
Ik weet nog dat we op de middelbare school een film te zien kregen, over het leven van gebruikers. Een voorbeeld van goede inzet ervan.
Heb jijzelf weleens nagedacht om als voorlichter te gaan werken? Ik denk dat ervaringsdeskundigen de boodschap bijzonder goed over kunnen brengen.
De eerder genoemde film die ik op jonge leeftijd heb gezien is 'de moeder van David S.'. Deze film is me altijd bijgebleven. Het breekt je hart als je ziet hoe mensen hun eigen leven en dat van hun familie verzieken, terwijl het zo mooi zou kunnen zijn......
Recentelijk heb ik een docu van Ross Kemp gezien op Discovery, die zich afspeelde in de gebruikerswereld van Heroine. In sommige steden en gebieden is er een heel groot probleem.
Dus wat je zegt; het probleem is verre van opgelost. sterker nog, ik vraag me af of het ooit zover zal komen.
Het blijft kennelijk toch een wonderlijke stof, met een grote aantrekkingskracht op mensen. En het feit dat vele (rock-)sterren e.v. ermee koketteren helpt hierbij allerminst.
Ik ben benieuwd: mag ik vragen hoe het is gekomen dat jij bent gaan gebruiken en wat voor jou de aantrekkingskracht was?
Verder vind ik het erg knap van je dat je je leven weer op de rit hebt gekregen. Als ik de verhalen mag geloven is het ongelooflijk moeilijk om er definitief mee te stoppen.
Verder vroeg ik mij het volgende af of je in de toekomst zonder Methadon zal kunnen leven?
Tenslotte geloof ik niet in de stepping stone theorie als wetmatigheid, maar brengt Cannabis (op zichzelf niets mis mee hoor) je niet in de verleiding om zwaarder te gaan?
Tenslotte uiteraard proficiat met je nieuwe leven en chapeau!