Interview

Taat

Bewuste gebruiker
Re: interview tijdschrift Yes

Dat staat er niet, maar ik denk inderdaad niet dat het al te positief gaat opgevat worden(als er bv iemand die al 3 jaar dagelijks speed gebruikt gaat schrijven)..
Ik doe niet mee :wave:

buzzrider

Wijs gebruiker

hoe komt het toch dat hier de laatste tijd zo regelmatig aanvragen tot gesprekken, interviews en dergelijke komen ?

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder

buzzrider zei:
hoe komt het toch dat hier de laatste tijd zo regelmatig aanvragen tot gesprekken, interviews en dergelijke komen ?
Omdat DrugsForum het grootste forum over drugs is in de Benelux :wink: :P. Nu weer on-topic graag.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Pikachu zei:
Waarom moet het nu toch altijd weer negatief :(
Inderdaad, laat ze eens een trip report of iets dergelijks in de media doen verschijnen in plaats van die eeuwige zever over wat een ellende alles tegenwoordig is.
En ik denk dat de topicstarter hier zoiezo niet gaat vinden wat hij of zij zoekt, de meerderheid hier weet volgens mij wel hoe ze met drugs om moet gaan.

BADJASMAN

Belezen gebruiker

Ik vind het wel vreemd dat mensen van redactie's etc hier altijd zo kortaf reageren..
Zijn jullie niet gewend om een fatsoenlijk verhaal neer te zetten voor je eigen bedrijf ?
Het zou wel zo eerlijk zijn om er bij te vermelden WAAROM iemand daar aan zou mee werken bv.. Krijgt diegene daar een beloning voor ? Of zijn jullie puur uit op winstbejag en zoeken jullie een lekker sensationeel verhaal puur uit eigen belang?

Worstenjongen

Bewuste gebruiker

Sjeez ze doen net alsof de mesnen tussen 20-27 de meeste drugsgebruikers zijn...
of is dat ook zo xD

Maar in ieder geval als je 28 bent bloei je ook bog hoor :openmouth:

Northawke

Wijs gebruiker

Da's de doelgroep van het tijdschrift. Ik lees hem tegenwoordig ook regelmatig aangezien hij in de leesmap zit. Best leuk blad. Maar ja, ik ben geen probleemgebruiker, dus da's dan jammer. :mrgreen:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter

Taat zei:
Dat staat er niet, maar ik denk inderdaad niet dat het al te positief gaat opgevat worden(als er bv iemand die al 3 jaar dagelijks speed gebruikt gaat schrijven)..

Er staat: Wie heeft er drank of drugs nodig om te functioneren op zijn/haar werk. Hoe kan dat ooit positief zijn?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter

Mischien ben ik wel een probleem gebruiker, ik heb in ieder geval wel 1 keer in de maand of 6 weken een trip nodig om de stommiteiten van deze materialistische wereld te relativeren. Anders word ik GEK! :P

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter

Lotti zei:
Hallo,

Heb jij (20-27 jaar) drank of drugs nodig om te kunnen functioneren op je werk en zou je hierover (anoniem) willen vertellen in Yes? Stuur dan een mailtje met je naam, leeftijd en in het kort je verhaal naar: [email protected].

Lotti van Leeuwen
Redactie Yes

Dit kan best een leuk artikel worden. Maar volgens mij moet dan vooral de nadruk gelegd worden op het gegeven waarom iemand drugs nodig heeft op zijn werk om te functioneren. Is het werk zo hersendodend dat je zonder middeltjes de dag niet doorkomt? Of heb je een baan die totaal niet overeenstemt met je innerlijke drijfveren?
Als de nadruk wordt gelegd op deze zaken i.p.v. de slopende werking van alcohol en drugs(wat niks nieuws is) dan kan het een heel interessant artikel worden.

Maar goed, ik behoor wsl niet tot de doelgroep van Yes lezers.
:)

buzzrider

Wijs gebruiker

Dumpy zei:
Taat zei:

Er staat: Wie heeft er drank of drugs nodig om te functioneren op zijn/haar werk. Hoe kan dat ooit positief zijn?
dat kan, maar alleen als je op de high-life cup werkt :grin:

Complicity

Belezen gebruiker

Worstenjongen zei:
Maar in ieder geval als je 28 bent bloei je ook bog hoor :openmouth:
Haha, en je bloeit niet als je geen drugs gebruikt? :tearsofjoy: Ik denk dat het meer per persoon verschilt hoe je dan in het leven staat.

Hylke

Belezen gebruiker

De redactie van Yes! weet blijkbaar niet zo goed hoe het internetfora precies werken? Als er vragen/opmerkingen geplaatst worden is het fatsoenlijk om daarop te reageren ipv. je topic maar voor de tweede keer te spammen.

Lotti

Newbie

Hallo,

Ik weet prima hoe internetfora werken. Het plaatsen van het tweede berichtje heeft ook totaal niets met spammen te maken. Ik had het bericht eerst geplaatst onder het kopje drugs en vervolgens ook in een discussie onder de naam alcohol. Aangezien dit twee verschillende dingen zijn, en misschien niet iedereen bij beide discussies kijkt, leek het me handig het daar ook neer te zetten. En uiteraard ben ik best bereid in te gaan op vragen, maar alleen als mensen echt geinteresseerd zijn om eventueel mee te werken.

Ter info: Het stukje over drugs nodig hebben om te kunnen functioneren op je werk zal onderdeeld worden van een artikel over taboes in de samenleving. Uit een poll onder lezers kwamen een aantal taboes naar voren die spelen onder twintigers waaronder dit onderwerp. Drie taboes worden besproken aan de hand van een persoonlijk verhaal. Daarnaast zal een deskundige nog wat zeggen over deze taboes.

De leeftijdsgroep die ik zoek van 20-27 jaar heeft inderdaad niets te maken met dat wij denken dat in die groep de meeste drugsgebruikers zitten, maar dat wij ons daarop richten met Yes. Dat is dus onze doelgroep.

dfssdfde

Badass junkie

Lotti zei:
Ik had het bericht eerst geplaatst onder het kopje drugs en vervolgens ook in een discussie onder de naam alcohol. Aangezien dit twee verschillende dingen zijn
I beg to differ.

Soma

Bewuste gebruiker

Lotti zei:
Hallo,

Ik weet prima hoe internetfora werken. Het plaatsen van het tweede berichtje heeft ook totaal niets met spammen te maken. Ik had het bericht eerst geplaatst onder het kopje drugs en vervolgens ook in een discussie onder de naam alcohol. Aangezien dit twee verschillende dingen zijn...

Niet echt hoor

-spaceman-

Badass junkie

Soma zei:
Lotti zei:
Hallo,

Ik weet prima hoe internetfora werken. Het plaatsen van het tweede berichtje heeft ook totaal niets met spammen te maken. Ik had het bericht eerst geplaatst onder het kopje drugs en vervolgens ook in een discussie onder de naam alcohol. Aangezien dit twee verschillende dingen zijn...

Niet echt hoor

precies, deze zeepbel spat uiteen... drank=drugs... nog één van de meest gevaarlijke ook...
en zeker weten de dodelijkste!

succes met het vinden van iemand die dope nodig heeft voor z'n werk...
het zal een moeilijke zoektocht worden, denk ik...

Spor

Wijs gebruiker

Ik ben de laatste 2 weken erg non-actief/passief gweest op het forum, wegens te trage intenetverbinding maar als mensen zeggen dat drugs en alcohol toch echt iets anders is voel ik me wel geroepen om te reageren.

En óf alcohol een drug is !! En als je kijkt naar de effecten op zowel je gesteldheid als je gezondheid zou ik het eerder bij het rijtje heroine-crack-meth zetten als bij minder verslavende drugs of géén drugs. Er zijn (correct me if i'm wrong) maar weinig drugs die zó schadelijk zijn als alcohol op korte zowel als lange termijn, voor lichaam en geest. Ik weet natuurlijk dat die 3 die ik noemde wel extremer zijn, maar dat is mede door de vorm. Als je cystal meth of heroine niet "puur" zou snuiven/roken/spuiten, maar je het in smakelijke drankjes van 3-40% zou krijgen, zou ik denken dat het net zo schadelijk uit zou pakken als alcohol drinken ! Als je in theorie pure alcohol zou kunnen spuiten (zal mss zelfs wel gaan, heb er alleen noot van gehoord echt) dan zou het denk ik op hoogte zitten van meth. Aangezien het je lichaam echt verpest, en je met heroine/opiaten heel oud kan worden als je jezelf goed onderhoud.

Laat ze eens een verhaal dáááááááár over schrijven ! Dan hebben ze de man die er over vertellen komt al gevonden :grin:

Voor de rest voel ik me hiervoor, in tegenstelling tot veel van deze oproepen totáál niet aangetrokken; ik ben geen probleemgebruiker en... ik val niet in de leeftijdscathegorie

Maar Yes, als jullie nederland ooit over die belachelijke illusie willen helpen dat alcohol géén drug is, kom maar bij mij aankloppten, ik ben meer dan blij om nederland uit zo'n belachelijke droom te halen !

Spor

Fulairyn

Belezen gebruiker

Ik denk dat iedereen heel goed weet dat alcohol een drug is, maar het eigenlijk niet wil weten. Als je eens een jointje rookt ben je meteen een "Gebruiker" en die term zal bij het merendeel van de bevolking niet positief overkomen. Maar als je een biertje naar het werk drinkt dan is dat net zo gewoon als ik een glas cola drink. Dit komt alleen maar omdat het zover sociaal is ingeburgert dat de negatieve effecten van Alcohol worden verdoezelt en de positieve effecten van alcohol worden geprezen. Maar nederland -En heel de westersebevolking- moet eens wakkergeschud worden en de realiteit zien van het gif wat iedereen dagelijks tot zich neemt. Ga daar idd maar eens een artikel over schrijven Yes!.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker

mee eens!,, zo een doeloos onderwerp spreekt volgens mij niemand aan, ga eens serieus bij de tripverslagen deze mooie site kijken en lees bijv: de trips over de volgende drugs: DMT, paddo's, salvia, cactussen enzz,, allerlij soorten psychedelica, er zijn genoeg onverklaarbaren dingen te lezen/beleven, dus als je eens een goed verhaal wilt over drugs doe het dan over de ervaringen van psychedelica, bijv met de vragen: hoe kan het dat je ervaart dat je in andere demensies kan komen met dmt??, is dat een illusie?? of is het egt het werk van god?? en dat is dan n vaag voorbeeld hoor, iig het komt er op neer dat als je over drugs gaat schrijven, kom dan eens met positieve dingen, vooral psychedelica hebben veel positieve dingen en kunnen mensen totaal bekeren!!,, toch erg eigenaardig en interessant lijkt mij!! maargoed, ik raad jullie van Yes sterk aan om je eens te verdiepen in psychedelica, wij helpen jullie verder graag met het zoeken naar feiten enzo want er staat ook een hoop shit op het web, succes ermee!!
:wave:

Northawke

Wijs gebruiker

Ik denk dat het wel duidelijk is dat de dame van Yes meer success zal hebben met een berichtje plaatsen op de eigen site. Wij DF'ers zijn gewoon nogal gevoelig over een negatieve kijk op het onderwerp drugs. Omdat je dat al zoveel in de media tegenkomt. Ik zou best mee willen werken aan een artikel hoe bepaalde soorten drugs mij positief beinvloedt hebben (met name dan de psychedelica). Is dat misschien niet iets voor jullie magazine, Lotti? Dat kan ook nog als taboe beschouwd worden. Mensen die met bepaalde middelen (in mijn geval dan vooral de paddo's) juist problemen voor zichzelf opgelost hebben, maar daar niet goed met anderen over kunnen praten aangezien dat niet als legitiem beschouwt wordt.

Hylke

Belezen gebruiker

Gewoon een hoop quotes over waarom psychedelica juist goed zijn, en dan als bijkomend onderdeel vermelden dat het ook wel eens slecht gaat. Dan doorbreek je pas echt taboes, niet door de zoveelste bevestiging van het cliché: drugs = slecht en verslavend.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter

Lieve mensen, doe niet zo moeilijk!
Er is gewoon een onderscheid tussen drank en drugs. Net zoals er een onderscheid is tussen koffie en drugs. Drank en koffie zijn sociaal geaccepteerde drugs, en datgene wat we simpelweg 'drugs' noemen dat zijn sociaal niet-geaccepteerde drugs.
Moet die aardige mevrouw van de Yes dan op haar tenen lopen (haar woorden heel precies wegen) om hier op het df een normale reactie te ontlokken?

Een beetje gastvrijheid kan geen kwaad.
Nu zou je als buitenstaander bijna gaan denken dat drugsgebruik een aanslag doet op je sociale vaardigheden.

@Northawke: Als je tzt die leesmap binnenkrijgt, moet je natuurlijk wel ff melden of het een leuk artikel is geworden. :)

Bovenaan