Ik wil dolgraag van de diazepam af

Coffeecup

Belezen gebruiker
Goedemorgen,

Ik ben Coffeecup. En zoals mijn titel al aangeeft wil ik graag van de diazepam af. Ik weet dat het dom van mij is, maar ik zal het op eigen houtje moeten doen. Ik heb ze via via, dus buiten huisarts om. De reden dat ik ze ben gaan slikken is de switch naar een nieuwe baan. Hoge werkdruk, slecht slapen, mij zorgen maken terwijl ik hoor te slapen en elke dag met buikpijn en hartkloppingen naar mijn werk gaan. Nu gaat alles oké en het heeft mij in de goede richting geduwd. Nu er vanaf zien te komen. Sinds half oktober elke ochtend 10 Mg om het op mijn werk draagzaam te maken. Wie heeft de de gouden tip? Alvast dank

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hoi Coffeecup :)

kijk of gewoon afbouwen lukt. van 10 naar 7,5 naar 5 naar 2,5 naar niks. met een beetje mazzel ben je alleen een paar dagen wat chagrijnig.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik heb het wat sneller gedaan toen met Oxazepam. half jaar gebruikt, en om de paar dagen iets minder, met anderhalve week was ik er af zonder hulp. het ging wel, beetje chagrijnig paar dagen dat wel.

gewoon rustig aanpakken, niet druk maken, het was niet om te slapen dus als het goed is lig je er niet wakker van.

Raver

Badass junkie
Top dat je er vanaf wilt.

10mg kan je opzich wel zelf afbouwen, maar je kunt ook naar de huisarts gaan met je verhaal.

Als je toch besluit het zelf te doen kun je gewoon van 10mg naar 5mg. Ik denk dat je daar niet eens wat van gaat merken, zo wel dan breek je t tabletje in 4e.
Dan neem je een paar dagen 3/4 alvorens je naar een halve per dag gaat. Neem die halve gewoon een weekje. Dan zou je eventueel naar 0 kunnen gaan, of het halve tabletje breken en dan een aantal dagen 1/4e nemen voor je naar 0 gaan. Gewoon zelf aanvoelen waar je je goed bij voelt. Het is geen sneltrein.

Je slikt gelukkig maar 10mg dus dat is écht te overzien.

Succes.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dank! Dus als het goed is hoor ik niet veel van ontwenning te merken? Vorige week ct geprobeerd maar dat was toch geen doen. Nog iemand adviezen of tips om de eventuele ontwenning wat draaglijker te maken ? Geen drugs natuurlijk, want dit is al troep genoeg. Fijne avond

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dank! Dus als het goed is hoor ik niet veel van ontwenning te merken? Vorige week ct geprobeerd maar dat was toch geen doen. Nog iemand adviezen of tips om de eventuele ontwenning wat draaglijker te maken ? Geen drugs natuurlijk, want dit is al troep genoeg. Fijne avond
Als je je toch wat rot gaat voelen: zoek afleiding. Maakt niet echt uit wat. Doe iets wat je normaal leuk vind om te doen. Blijf iig niet zitten “wachten” tot het rotgevoel weg gaat. Dan duurt het wachten erg lang en je voelt je nog vervelender.
Ik heb geen ervaring met benzo’s en benzo verslavingen maar ik ben wel zwaar wiet verslaafd geweest. En afleiding is voor elke afkick of come down goed.
Veel succes!

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dankje! Ik heb een idioot drukke job met veel verantwoordelijkheid. Daarnaast een gezin en het bijbehorende huishouden. Ik ga stap voor stap, ik kies voor per week 2,5 minder. Verder weinig energie over voor leuke dingen of ontspanning. Stiekem ben ik blij als ik eindelijk een dag heb, waarbij niets hoeft

Raver

Badass junkie
Dank! Dus als het goed is hoor ik niet veel van ontwenning te merken?

Dat wil ik niet zeggen, maar ervaring leert dat zolang je nog het middel binnenkrijgt de afbouw meevalt. Maar dan heb ik het specifiek over Diazepam. Vaak is de stap naar 0 zwaarder, maar ik durf echt wel te zeggen dat het mee gaat vallen!

Wat wel echt belangrijk is, is te zorgen dat je bezig blijft als je toch wat last krijgt.
Ga lopen, fietsen, whatever als je maar niet in je hoofd gaat zitten. Dat is killing!

Hou je taai. :wink:

Coffeecup

Belezen gebruiker
Bedankt weer!
@acht.zes wauw een half jaar oxazepam? Mag ik vragen wat voor een hoeveelheid? Goed zeg binnen anderhalve week er vanaf zonder hulp! Zelf ben ik ontzettend verslavings gevoelig. Ik ben nu vier maanden clean van de GHB.Sinds twee weken drink ik geen druppel meer. Nu deze stap nog. Het is niet zo dat ik er een bende van maakte en alles door elkaar gebruikte. Ik wisselde steeds het een voor het ander in. En het lijkt erop dat ik een soort van angst heb ontwikkeld. Jullie adviezen geven me weer wat hoop. Vooral jouw afbouw acht.zes. Nu weet ik dat ieder mens anders is, maar hoop dat dit ook voor mij is weg gelegd. Dit heeft mij weer wat hoop. Andere verhalen maken mij alleen maar bang. @Raver ook bedankt. Vandaag begonnen met de 7,5. Dus 2,5 eraf. Wish me Luck, zo nu en dan kom ik even posten :)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Coffeecup

dat was 30-50mg per dag.

ik heb er wel een beetje misbruik van gemaakt, heb mijn psych niet doorgegeven dat ik gestopt was, dus ik had een hele voorraad opgebouwd. en een half jaar nadat ik gestopt was ben ik het weer af en toe recreatief gaan gebruiken.

maar goed, op een moment toch doorgegeven aan de psych en heb de laatste pammetjes, en wel liefst 80mg op nieuwjaarsdag genomen in de comedown van een nacht doorgehaald op coke (doe ik maar eens par jaar a 2 jaar). omdat ik het ongeregeld gebruikte heb ik met die tweede keer geen enkele moeite gehad om er mee te stoppen.

nu geen pammetjes meer in huis, ik doe het voortaan wel zonder. ik heb inmiddels ook geen angstklachten meer en slapen doe ik toch wel goed, dus geen toegevoegde waarde meer voor mij.

GHB schijnt heel verslavend te zijn, goed dat je daarmee hebt kunnen stoppen. zelf heb ik dat maar een keer gedaan, op een festival. wel veel mazzel mee gehad, want ik had enorm veel bier op en die combi schijnt gevaarlijk te zijn. maar ik had ook speed op, en ik denk dat dat de reden was dat ik niet in een diepe coma ben geraakt lol.

ik wens je veel succes met het stoppen van de Diazepam! :)

Coffeecup

Belezen gebruiker
Is er eigenlijk nog iemand die van zijn of haar benzo gebruik af wilt, en zin heeft om mee te schrijven hier? Ik baal zo, en het lijkt voor mijn gevoel wel alsof ik op dit moment de enige ben op deze planeet :(

Raver

Badass junkie
Is er eigenlijk nog iemand die van zijn of haar benzo gebruik af wilt, en zin heeft om mee te schrijven hier? Ik baal zo, en het lijkt voor mijn gevoel wel alsof ik op dit moment de enige ben op deze planeet :(

Ik heb zelf een vrij heftige benzo verslaving gehad naast m'n GHB verslaving in 2015/2016.

Ik kocht op straat gewoon doosjes van 30 tabletten Oxa 50mg. Ik begon het vooral te slikken voor m'n angsten en omdat ik het fijn vond. Uiteindelijk slikte ik 100mg Oxazepam per dag.
Wat ze uiteindelijk in een detox hebben moeten afbouwen.
Daarnaast heb ik in 2017 een tijdje Lorazepam misbruikt, zelf moeten afbouwen wat vrij lastig was omdat ik niet meer genoeg had. Ik heb toen 5 weken lang 2mg per dag geslikt.

Zo heb ik nog wel meer ervaringen met benzo's! Je bent écht niet de enige. :)

Hou je taai.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Vandaag dag drie van 7,5 Mg. Ik kom nog maar net kijken dus merk er gelukkig nog niks van. Als alles gaat volgens schema in boven genoemde stappen dan ben ik er begin Februari vanaf

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik zou morgen al proberen naar de 5 milligram te gaan, dat afbouwen hoeft echt niet onnodig lang gerekt te worden als je verder nauwelijks klachten ondervindt.
en dan na 3 dagen 5 mg ga je naar 3 dagen 2,5 mg. dan ben je er precies over een week al weer vanaf.

dat is in ieder geval het schema dat ik heb aangehouden destijds.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ik kan het proberen, maar het zou jammer zijn als mijn bloedspiegel teveel wisselt? Dat ik dan terug bij af ben? Omhoog gaan wil ik namelijk niet weer. Maar goed, jij bent een goed voorbeeld. Hoop dit is ook voor mij weggelegd. Enige waar ik me zorgen om maak is de periode hoelang ik ze slik. Half Oktober namelijk. Laat het dan maar tussen mijn oren zitten. Ook bang voor rebound, vrij nemen van mijn werk is echt onmogelijk. Misschien maak ik mij gewoon te druk. Ik hoop dat het meevalt

Coffeecup

Belezen gebruiker
Oké? Ik dacht gelezen te hebben max vier weken op voorschrift inclusief afbouw? Zoveel tegenstrijdige verhalen lees ik hier en daar. Aan jou heb ik wat, klinkt positief en niet zo dramatisch als dat ik mij voel. Thanks

• Like
Waarderingen: Lizz

8️⃣6️⃣

Badass junkie
volgens mij bij slaapproblemen max 2 weken en bij spanning en angst max 8 tot 10 weken.

bij slaapmedicatie dus veel korter want de kans op verslaving is veel groter omdat je al snel helemaal niet meer inslaapt zonder benzo's en de afhankelijkheid veel sneller optreedt.

die grens van 8 tot 10 weken bij spanning en angst is een richtlijn. die wordt regelmatig overtreden als de klachten zo ernstig zijn dat functioneren niet meer mogelijk is want dan is het onder controle krijgen van die klachten vele malen belangrijker dan een mogelijk verslavingsprobleem.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dat is het hem juist. Ik neem het in de ochtend. Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik zal blijven updaten over het verloop van de afbouw en het herstel. Bedankt alweer :)

Coffeecup

Belezen gebruiker
Goedemorgen nieuwe dag :manmoon:

Vandaag iets beter in mijn vel dan gisteren. De laatste 7,5 gehad. Morgen gaat de teller echt naar die 5. Wel last van mijn rug maar ik heb geloof ik verkeerd gelegen. Een mooie dag gewenst

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Naar omstandigheden ben ik vandaag gestart met 5 Mg. Dit een paar dagen. Hopenlijk gaat dat goed. Dan paar dagen 2,5 en daarna? Hoop nooit weer

Top goed bezig! De laatste loodjes wegen het zwaarst. Van 60 naar 40mg was niet zo'n probleem als de laatste van 5 naar 2.5/0 misschien een slecht advies maar zou de eerste week af en toe een joint roken als het moeilijk is.

Veel succes en geniet van je meer wakkere (heldere) leven verder!

Coffeecup

Belezen gebruiker
Vandaag weer deze ochtend 5 Mg afgevinkt. Dit paar dagen en dan 2,5. Ik kan echt niet wachten tot ik aan de eindstreep sta. Voel me beetje ziekig maar geef de diazepam er niet de schuld van. Wat grieperig gevoel. Twee dagen rust zijn hoop ik goed voor me. Alhoewel liefst dronk ik vanavond een wijntje. Beter niet, sta droog v 1 jan. Maar de zin steekt af en toe de kop op

Coffeecup

Belezen gebruiker
Hi! Net weer 5 Mg en doorgestreept. En het lijkt beter te gaan dan afgelopen dagen. Waarschijnlijk gewoon iets onder de leden.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hi! Net weer 5 Mg en doorgestreept. En het lijkt beter te gaan dan afgelopen dagen. Waarschijnlijk gewoon iets onder de leden.
Veel succes en heel veel beterschap Ik hoop dat het gewoon iets is wat je onder de leden hebt heel knap van je dat je dit hebt bereikt houden zo je bent een voorbeeld voor veel andere mensen! :)

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dankje Tijdloos!

Het ‘echte’ werk gaat voor mij nog beginnen eer ik de eindstreep voorbij ben. Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken, maar stiekem gebeurd het toch. De trigger naar 1 maar dan ook echt één wijntje blijft. Examens voor de boeg, een verhuizing in het vooruitzicht. En ondertussen maar doorbikkelen met mijn job, waarin ik sinds kort hogerop ben gekomen in functie. Ik ben zo gewend in roesjes te leven. Gewoon om af te schakelen, iets wat ik van ‘nature’ maar niet blijk te kunnen. Ik gun het niemand, maar ik blijf stiekem hopen op advies van iemand die spreekt uit ervaring. Fijne avond !

Lizz

Belezen gebruiker
Hoi Coffecup, diazepam is bij jou de ramp niet zozeer, maar alcohol als ik het hele verhaal goed lees. Je staat droog sinds 1 januari en diazepam gaat het trillen en zweten etc. tegen. Wees eens eerlijk, je bent hier toch anoniem. Als ik het fout heb dan mijn excuses. Diazepam is pas heel erg lastig bij langer gebruik, dus ik bedoel dat je er psychisch helemaal aan zit, dat kan na deze korte tijd ''eigenlijk'' nog niet, maar het kan wel, vooral omdat ik graag wil weten wat het probleem nu is. Alcohol of diazepam...?? Groetjes Lizz

lotske1984-

Wijs gebruiker
Ik wil ook van mijn benzo’s af namelijk lormetazepam maar ik ga in opname ervoor..ik kan het niet alleen..

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dag Lizz,

Ook dat was een ‘rommeltje’. Op wat trek momenten in een glas na, gaat het me goed af

• Like

Lizz

Belezen gebruiker
Was een rommeltje of is nog een rommeltje haha....sorry dat ik zo na vraag...:wink: Naja als het jou goed afgaat mijn diepste respect. Zou je dat ook willen vertellen, of maar gewoon op diazepam houden ?

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dat was een rommeltje. Met mijn werk kom ik dagelijks in contact met mensen, sommigen ruik je echt op een afstand. Dan schudt ik met mijn hoofd en denk alleen maar, ‘dit gaat mij niet gebeuren’ Dan ‘maar’ een pilletje om tijdelijk wat meer rust te hebben. Hoe schadelijk dit inmiddels kan wezen is mij duidelijk. Maar goed, ik trok het haast werkelijk niet meer.

Ff off topic. Ik had deze avatar eigenlijk nooit achter jou gezocht :wink:

• Like

Lizz

Belezen gebruiker
Haha klopt, dit is een drugsforum en ik moest een avatar plaatsen. Wat goed gezien van jou !! Maar goed, ik zie jouw probleem ook wel, en zoals al gezegd ''respect''. Maak je niet druk over diazepam 10 mg, je zit nu op 5 mg en ach dat is het punt niet. Gewoon focussen op je baan, verhuizing en alles wat je opnoemt en ook gefeliciteerd dat je een positie verder op bent gekomen. En wees voorzichtig met dat ene glaasje wijn....:wink:

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ik wist het :bell:
Dankje, jij ook veel succes. We komen er hoe dan ook toch uiteindelijk. :redrose:

Ik spreek je vast weer aan ‘de andere kant’

• Like
Bovenaan