Ik ga naar een festival/feest en neem mee...

Sir Lex

Newbie
Bij deze een topic met tips voor feestjes/festivals, feel free om je eigen leuke tips te delen!

Ik ga naar een festival/feest en neem mee:
- Vingerlasertjes
- Spacebril
- Partypoppers
- Stickers: zelf laten drukken, onorgineel facebook duimpje met "I like you" als tekst eronder. Toch zijn alle varianten van stickers om uit te delen altijd een reden voor blijheid bij mensen :)
- Een hoofdmassagespin (google it, tijdens mdma/x altijd heeeeerlijk!)
- Balonnen
- Bellenblaas (toch iets vrouwelijker, maar erg leuk om naar te kijken tijdens tijdens space/wappie)

grts :wave:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
blacklight reagerende t-shirt en atributen
neonsticks
fluoverftuubjes
gemakkelijke losse kleurrijke katoenenbroek
Zonnebril
wat geld
goed humeur
big smile
vrienden
Soms devilstick/poi of 2 ringen
positieve vibe's om door te geven en aan te nemen :)
eventueel wat drugs

Sir Lex

Newbie
Natuurlijk! Alle neon/fluor/blacklight attributen over het hoofd gezien, how is that even possible :confused:
Een fijne outfit en een goed humeur zijn inderdaad ook altijd van de partij :wink:

Narayani

Bewuste gebruiker
lippenbalsem met lekkere smaakjes! bijvoorbeeld iets van fruit of cola smaak ofzo.
kauwgom is ook altijd fijn en maak je zeker vrienden mee haha.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Mijn fluoriscerend roze shirt met "Free Hugs" erop of knal groen/gele met "i would cuddle you so hard"
Zonnebril (als t zomers een.festival.is) ga niet binnen er mde lopen
Dopjes voor mezelf en alle vrienden.
Een goeie dosis liefde om te delen, die heb ik overigens altijd wel bij me :grin:
Wat geld
Lollys om uit te delen
Drugs, beetje voor mij en altijd wat extra voor vrienden
Sigaretten + meerdere aanstekers, wederom vaak voor anderen xD
Externe accu/oplader ding voor telefoon
Schone kleding/ chillen kleding/ droge sokken voor na t festival.

Eigenlijk is 70% van de gear die ik meeneemoom uit te delen aan anderen hahahah

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik neem mee:
-een euro regenponcho (ook al is het droog je kan er op zitten in nat gras)
-pakje zakdoekjes (voor naar de wc en het pleepapier op is)
-zonnebril
-geld en id bewijs
-gespaarde frisdrank dopjes om op je flesje water te doen (die geven ze vaak niet op een festival)
-mobieltje
-eventuele stemmings veranderende middelen ( :grin: )
-smintjes of kauwgom (you never know who you meet)

Ik vroeg mij af, ik zie bij Sir Lex, belleblaas mag je dat mee nemen naar binnen? Lijkt me ook wel eens leuk.. Ik had een x klein flesje zonnenbrandcreme mee en mocht het echt niet mee nemen.

Timmie94

Bewuste gebruiker
soms heeft een vriendin van me ook belleblaas bij zich en die krijgt het gewoon mee naar binnen.. Nou is het wel zo dat ze bij haar nooit moeilijk doen, en for some reason wordt ik altijd extra goed gefouilleerd en bitchen ze om zo veel :rolleyes:

oh en naar die belletjes staren is op zich wel leuk als het zonlicht er op schijnt, maar zo fantastisch vind ik het ook weer niet. een goeie anderhalve minuut vermaak naar mijn ervaring xD (maar ik houd ook niet echt van die spacebrillen)

Narayani

Bewuste gebruiker
Timmie94 zei:

Bijna vergeten. Ik neem altijd een lekker warme joggingbroek en sweater mee, die prop ik in mn kluisje en trek ik over m'n andere kleding aan na afloop. Krijg het altijd heel koud als m'n spulletje uitwerkt. Maakt de lange treinreis naar huis een stuk comfortabeler!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Narayani zei:
Timmie94 zei:

Bijna vergeten. Ik neem altijd een lekker warme joggingbroek en sweater mee, die prop ik in mn kluisje en trek ik over m'n andere kleding aan na afloop. Krijg het altijd heel koud als m'n spulletje uitwerkt. Maakt de lange treinreis naar huis een stuk comfortabeler!

Dat vergeet ik dus altijd, het is zo chill om frisse kleding mee te nemen maar toch vergeet ik het altijd. Van het weekend ook weer op een festival geweest en 's ochtends regende het, beetje door het hoge gras heen moeten stappen dus m'n schoenen en broek zijn de hele dag doorweekt geweest. Was nog wel met de auto dus had het zo kunnen meenemen! :rolleyes:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja! Een droog vest of trui idd, als ik weet dat het weer slecht wordt. Maar dan moet ik niet zoals 2 jaar terug m vergeten in de plee. Ik had t vest om mijn middel en met plassen af gedaan en aan het haakje in de dixi gehangen. Met mijn stomme kop laat ik m hangen. Ik kwam der na 5 minuten achter en dan loop ik terug en sta voor die enorme rij dixi's, pfff welke was t ook alweer... Alle plee's in die rij gechekt en pleite natuurlijk. Naja een ander had een warm avondje..

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Portemonnee
Extra t-shirt/extra trui
Geld
Oordoppen (op maat gemaakt, beste investering die ik ooit heb gedaan)
Snoepgoed
Kaartje (vaak bijna vergeten)

Dat was t eigenlijk wel

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
MusicIsLife zei:
Portemonnee
Extra t-shirt/extra trui
Geld
Snoepgoed

Dat was t eigenlijk wel
Hoor je de muziek wel goed met die zelfgemaakte oordoppen?
Met normale oordoppen hoor ik altijd alles heel dof en slecht dus daar hou ik niet van.
Ik zat er ook aan te denken om op maat gemaakte oordoppen te kopen. het is alleen vrij duur en ik ben bang dat er alsnog veel geluidsverlies is.

Kan je niet een kort reviewtje schrijven over hoe op maat gemaakte oordoppen bevallen? :mrgreen:

benniesmitters

Bewuste gebruiker
kokosmakroon900 zei:
MusicIsLife zei:
Portemonnee
Extra t-shirt/extra trui
Geld
Snoepgoed

Dat was t eigenlijk wel
Met normale oordoppen hoor ik altijd alles heel dof en slecht dus daar hou ik niet van.
Ik zat er ook aan te denken om op maat gemaakte oordoppen te kopen. het is alleen vrij duur en ik ben bang dat er alsnog veel geluidsverlies is.

Kan je niet een kort reviewtje schrijven over hoe op maat gemaakte oordoppen bevallen? :mrgreen:

Als je goed leest zegt ie dat ie die gekocht heeft en op maat heeft laten maken :wink:

OT:
Extra Vest
2 pakjes sigaretten
Wat wiet, vloei en tip boekje
De drugs die ik besloten heb te gebruiken die dag (naast wiet)
Portemonnee inclusief geld en pasje/idkaart en noem maar op.
Mobiel
Zonnebril
2 aanstekers
Kaartje
En natuurlijk mezelf :grin:

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
benniesmitters zei:
kokosmakroon900 zei:
MusicIsLife zei:
Portemonnee
Extra t-shirt/extra trui
Geld
Snoepgoed

Dat was t eigenlijk wel

Als je goed leest zegt ie dat ie die gekocht heeft en op maat heeft laten maken :wink:

OT:
Extra Vest
2 pakjes sigaretten
Wat wiet, vloei en tip boekje
De drugs die ik besloten heb te gebruiken die dag (naast wiet)
Portemonnee inclusief geld en pasje/idkaart en noem maar op.
Mobiel
Zonnebril
2 aanstekers
Kaartje
En natuurlijk mezelf :grin:

De vraag is ook hoe de op maat gemaakte oordoppen bevallen en of de oordoppen het geluid niet kwalitatief erg naar beneden haalt. Want de normale oordoppen halen de geluidskwaliteit behoorlijk naar beneden.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ze bevallen echt heel goed! Het geluid is misschien ietsje stomper dan normaal maar na 2 minuten hoor je dit niet meer. Ze hebben me 130 euro gekost en zoals ik eerder al zei, zo ongeveer de beste investering die ik in mijn leven heb gedaan.

MeejheM

Badass junkie
MusicIsLife zei:
Ze bevallen echt heel goed! Het geluid is misschien ietsje stomper dan normaal maar na 2 minuten hoor je dit niet meer. Ze hebben me 130 euro gekost en zoals ik eerder al zei, zo ongeveer de beste investering die ik in mijn leven heb gedaan.

Omdat ik voor mijn werk veel en lang in de nabijheid ben van flinke stapels luidsprekers draag ik ook altijd oordopjes. de mijne werken tevens met een portofoon, maar dat hebben de meesten niet nodig.

de filters die ik gebruik filteren nagenoeg evenveel geluid tussen de 20hz en 20khz. ze zijn ook bedoeld voor mensen in de muziek industrie. elk jaar laat ik een paar nieuwe maken.

Als je serieus bent over je gehoor, maar minder geld wil investeren maakt het merk "alpine" bijvoorbeeld een alternatief voor rond de 30 euro dacht ik.

nieuwe trommelvliezen kopen kan nog niet.

wat ik verder meebreng?

-Gereedschap en meetapparatuur
-Extra set schone kleren
-Vochtige doekjes
-Wat er verder altijd in mn kleren zit

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb nu de op maat gemaakte besteld van Alpine. Wel beter voor het festival seizoen. Ze komen bij me thuis opmeten dus dat is ook wel chill.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Bobsacamano zei:
120 + 30 als ze bij je thuis komen voor aanmeten.

kokosmakroon900 zei:
Bobsacamano zei:
Ik heb nu de op maat gemaakte besteld van Alpine. Wel beter voor het festival seizoen. Ze komen bij me thuis opmeten dus dat is ook wel chill.

hoeveel kost dat? ik ben daar ook wel geinteresseerd in.

Goeie investering wel. Ga er toch even serieus over nadenken. bedankt :)

MeejheM

Badass junkie
die van mij waren een tikkie duurder, omdat de porto erop moet.

welke filters gebruik je op een festival bijvoorbeeld?

van alpine zijn de 30dB voor muziek wel chill. Als bezoeker kan ik me voorstellen dat 30dB nogal veel volume dempt, maar als je er voor je werk staat zijn ze prima.

Ik vind het wel een goede trend dat steeds meer mensen tijdens het uitgaan en op festivals oordopjes dragen. ik begrijp soms niet waarom wij zoveel apparatuur mee sjouwen, terwijl de meeste mensen thuis hun muziek helemaal zo hard niet zetten. maarja, klant is koning.

Wacky

Badass junkie
Zelf opzettende tent
Groot luchtbed met electrische pomp op 12V van de auto.
Een kussen !
Een zeil en 2 stokken om van auto naar stokken over de tent heen te spannen zodat het niet te warm word binnen.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ik ga naar een festival en neem mee:

- porto
- smintjes (voorkeur de blauwe)
- Waaier
- Skeletten masker voor je mond
- gehoorbeschermers
- Telefoon
- drugas
- festicap (universele dop, kan het iedereen aanraden, goedkoop en is een sleutelhanger)
- (optioneel) extra kleding (voor op of na het feest om je warm te houden of juist kortere kleding voor als het warm is)

Jesses wat neem ik eigenlijk weinig mee als je me kleding niet mee telt

Trinity

Belezen gebruiker
MusicIsLife zei:

:tearsofjoy: :hearteyes: Daar ben ik het volledig mee eens! Je kunt ze niet goed genoeg beschermen en met de op maat gemaakte merk je niet eens dat je ze inhebt!

Trinity

Belezen gebruiker
Leuk topic, met alweer heel veel goede tips! Ga zeker nog wat inslaan op basis hiervan.

Ik houd van het idee om dingetjes mee te nemen die je kunt weggeven. Zeker als je in een XTC roes zit is het zo genoeglijk vriendelijk te zijn en aardig en leuke dingen te geven aan anderen; een vuurtje, een sigaretje, een lolly, een hele aansteker etc. "Make love not war" :smoke:

Wel grappig dat in de huisregels van elk festival staat 'geen drugs' en wat neemt iedereen vooral mee...ja, juist...drugs... Hmmmm :confused: :tearsofjoy:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hee Trinity, je hoeft niet telkens voor elke quote of afzonderlijk stukje een nieuwe post aan te maken. Dat vervuild nogal namelijk.

Trinity

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
Hee Trinity, je hoeft niet telkens voor elke quote of afzonderlijk stukje een nieuwe post aan te maken. Dat vervuild nogal namelijk.

Ja! Moet ff kijken hoe ik dat technisch beter moet doen. Sorry! Zal er op letten! :P

MeejheM

Badass junkie
Als je ergens op reageert met de quote knop, krijg je een reactie venster met die quote bovenaan je text invoer vak.

als je reageert na de
Code:
[quote]....[/quote]
vakjes kun je na je eigen reactie naar onder scrollen om een volgende post toe te voegen met diezelfde quote knop, terwijl je je post aan het maken bent.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Ik neem mee:
- kauwgum
- horologe
- dopjes
- waterzakje
- spacebril
- dextro
- zonnebril (indien mooi weer)
- lippenbalsem
- oordoppen

BlijeChick

Belezen gebruiker
Geld
Pillen (niet altijd)
Telefoon
Labello > daar maak je sowieso vrienden mee! En is gewoon fijn om bij je te hebben :)
Warme kleding

Dreamer4

Experimenterende gebruiker
- Geld
- Zonnebril
- Lippenstift
- Lippenbalsem
- ID-kaart (je weet het tenslotte nooit)
- 2 pakjes sigaretten
- Kauwgom
- Oordoppen
- Drugs

BlijeChick

Belezen gebruiker
Echt dameslijstje he dit :) hoewel ik mn ID er niet bij had gezet..die gaat altijd mee. Vooral omdat ik klein van stuk ben en vaak jonger wordt ingeschat.
Helenas zei:
BlijeChick zei:
Geld
Pillen (niet altijd)
Telefoon
Labello > daar maak je sowieso vrienden mee! En is gewoon fijn om bij je te hebben :)
Warme kleding
Dit! En een borstel ofzo

Bovenaan