• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1ste keer XTC @ MELT! festival 2015

Datum: 21-23 Juli 2015
Proefpersonen: 3 jongens begin 20
Geschiedenis: 2 hebben wel eens geblowd, 1 heeft wel eens truffels gebruikt en 1 helemaal nada
Gebruik: 1 XTC pil p.p. 180mg

Lang verhaal voor de mensen die even niks te doen hebben :wave:

Het is inmiddels al een tijdje geleden, dit onthoud mij er echter niet van om ons verhaal met jullie te willen delen. Diegene die Melt kennen kunnen de rest van deze alinea overslaan. Melt is een meerdaags festival wat wordt gehouden in Duitsland, tussen Leipzig en Berlijn. De festival site wordt gevormd door een schiereiland wat vroeger een haven o.i.d. is geweest. De kranen staan er nog en zorgen voor een industriële look. Voor de ingang staat de eerste stage al! De sleepless floor, je raad het al… Sleepless, 24 uur per dag muziek dus. Na de sleepless floor volgt de ingang met de poortjes om het echte festival terrein te betreden. Meerdere stages, aan het water, tussen de kranen, van alles wat.

Zoals bovenaan aangegeven was dit onze eerste ervaring met harddrugs, aardig gespannen en zenuwachtig. Waren al bang voor controles onderweg naar Duitsland aangezien we met de auto gingen. (Tip als je hier met de auto heen wilt. Leen een auto van een bekende, je wilt geen huurauto met begrenzer tijdens het rijden in Duitsland, wat een drama was dat).
De eerste spanning was voorbij en we zijn aangekomen op de camping. Een van ons was redelijk voorbereid en had wat tips en info gekregen. Drink voldoende, niet teveel. Ga af en toe naar de wc ook al heb je niet eens het gevoel dat je naar wc moet, en zeker niet meer dan een halve pil naar binnen gooien in een keer. En verder wat we moesten verwachten qua gevoel? Geen idee, totaal niet over nagedacht. Kon wel van alles gaan lezen maar we zouden er waarschijnlijk toch geen voorstelling van kunnen maken. Gewoon proberen dus maar!

Het was nog veel te vroeg maarja de ongeduldigheid won het van ons verstand. rond half 7 stonden we voor de ingang van het festival. Zullen we nu al nemen? Of pas als we binnen zijn? Ach fack it ook we nemen nu gewoon. En jawel de eerste halve pil ging naar binnen. (Een van ons dacht overigens dat het slim was om te proeven hoe het smaakt conclusie: NIET DOEN) Eenmaal binnen aangekomen misschien handig om even uit te zoeken waar de wc’s zijn en bar en podiums wat we natuurlijk ook nog niet hadden gedaan. Toch wel zenuwachtig hoe lang het zou duren voordat we wat voelde terwijl we nog de boel aan het verkennen waren. We gingen naar de Desperados stage aan het strand/water. Vrij drukke techno muziek met Afrikaanse invloeden (Nozinja). Hey voelen jullie al wat? Ik weet echt niet wat ik moet voelen. Waarop de jongen die het meest voorbereid was antwoordde: als het inslaat schijn je het wel te merken, zonder twijfel… dus ik denk het nog niet. Niet veel later sloeg de halve pil als een bom in! Het was gewoon overdag maar de lichten van het podium werden flink fel (terwijl ik al een zonnebril op had) tintelingen beginnen in mijn voeten en ik ging helemaal op in de muziek. Ik keek naar mijn vrienden en het was duidelijk dat het bij hun ook zo ver was. Het gevoel dat ik had was top maar toen ik hun zag gaan werd dit gevoel nog veel sterker. Wat een blijheid heerste er, dit was nog maar het begin… Een van ons zette even een zonnebril af en jawel daar was meneer de fotograaf die gelijk snel 1 foto’tje wilde maken. Hadden nog wel door dat dat misschien handiger was om de zonnebril weer op te zetten als het zo erg te zien is. Is overigens echt een top foto geworden!

Voor ons gevoel was het optreden van deze artiest binnen 10 minuten voorbij gevlogen. Jamie xx was de volgende artiest. Een vriend van mij draaide zich even om en raakte half in paniek omdat het zo druk was ineens. Toen we er gingen staan was het vrij rustig namelijk. Hij wilde snel weg daar bij die drukte. Volgens mij was dat ook uit zijn houding af te lezen want iedereen ging heel snel opzij. Tijdens het lopen werden de tintelingen bij mij nog heftiger en ik dacht man waar stopt dit gevoel? Dit is echt heftig hé. Een halve seconde vond ik het niet chill dat ik geen controle had over dit gevoel maar toen bedacht ik me dat ik er toch helemaal niks meer aan kan doen en beter gewoon kan genieten van het moment. En weg was de paniek en het heerlijke euforische gevoel kwam direct weer terug.

We liepen dus weg van het podium en kwam bij een kleine stage, onbekende artiesten maar een beetje vrolijke, tropische deephouse achtige muziek. Hier zijn we gestrand en kregen we last van de praatfase. Een vriend van me is normaal toch redelijk rustig, hoeveel en druk hij praatte was ongekend! Hij heeft een half uur lang verteld aan een meisje hoe mooi hij het bloemenkransje van haar wel niet vond. Niet dat ze anders lelijk zou zijn maar die bloemen gaven gewoon wat extra’ s voor een festival. En extra dingen zijn leuk voor een festival maar zonder extra zou ze dus ook top zijn Maar nu extra top… En dat een half uur lang… Ik raakt ondertussen aan de praat met andere mensen en vertelde dat we voor t eerst wat hadden gebruikt waarop ik de reactie kreeg: Ahhhh echt?! Zoo leeeuukkk! Leuk? Hartstikke slecht eigenlijk dacht ik bij mezelf haha. “En heb je al geknuffeld?” Uhhh… nee opzich niet echt behoefte aan om mensen te gaan knuffelen. “Nou, kom hier”. Na minder dan een seconde was ik overtuigd toen ik geknuffeld werd. Wat was dit heerlijk zeg. Alleen maar liefde. En steeds meer kwamen we erachter dat je alles heel anders beleefd!

We zagen een kraampje waar we gewoon snoep en fruit konden halen, althans dat stond er. Wij waren wel benieuwd want we hoorde dat we even een lolly moesten halen. Wij erheen gelopen, mevrouw heeft u misschien een lolly voor ons. Want de bak met snoep was leeg. Waarop de vrouw naar achter loopt zonder iets te zeggen… Heeft ze ons gehoord? Gaat ze kijken? Wat doet ze? Hallo? Duurt lang… Voor ons gevoel duurde het heel lang voor ze terug kwam (zal ongetwijfeld niet zo zijn geweest) en ze kwam terug met jawel, lolly’s. We zagen ook een mandje met appels. Ik vind fruit sowieso heerlijk (in tegenstelling tot een vriend van me die geen fruit eet) dus ik pakte een appel en nam een hap. Toen het sap van de appel op mijn tong kwam had ik al door dat het echt heerlijk was waarop ik erop aandrong dat de vriend die geen fruit eet niet weg kwam zonder een hap te nemen. Waarop hij een hap nam en vervolgens gelijk zelf een appel pakte. In de tussentijd had ik die hap appel nog steeds in mijn mond. Er zat alleen geen sap meer en was het gewoon een handje zand voor mijn gevoel. totaal niet door te slikken, maar wel heel lekker… uitspugen dan maar die appelresten. De “ik lust geen fruit - vriend” was zo gefascineerd door de smaak van de appel dat hij het halve terrein heeft aangeboden een hapje van zijn appel te nemen waarop mensen zo verschillende reageerden. De ene lachte en liep door, de ander keek maar vies omdat de appel al half afgekloven was en sommige namen een hap, waarop hij uitlegde dat het zand was en geen appel. Ondertussen was het al donker en hadden tussendoor ergens de 2de helft genomen die nog harder insloeg…

We bleven bij de kleine stage met deephouse achtige muziek en hebben de hele avond op een verhoging gestaan en ons vermaakt met allerlei gadgets. het waterpistooltje was een van de hoogtepunten. Wat een plezier ik daarmee beleefd heb zeg… We stonden op een kleine verhoging en konden op iedereen schieten in een straal van 10 meter. Ik denk dat we iedereen ook minimaal 10 keer hebben geraakt. Mensen keken eerst rond om te kijken wie er op hun schoot, dan zagen ze ons staan en begonnen ze te lachen en gebaren van schiet meer. We zullen er wel uitgezien hebben als een stelletje veel te blije festivalgangers die helemaal waus waren. De tintelingen werden afgewisseld met praatbuien en momenten waarop zelfs praten echt een ramp was en je gewoon tegen iemand zei sorry ik kan niet praten ik moet echt even dansen en bewegen. Wat een beleving…

Dezelfde avond lagen we rond half 2 al in bed terwijl het feest nog bezig was maar wij helemaal gesloopt waren haha. Lang verhaal en dit is slechts de samenvatting van één avond. Wat een topervaring was dit. Nu een paar maanden later zie ik sommige dingen anders door deze ervaring. Wat is alcohol eigenlijk een troep zeg. Niet dat dit geen troep is… maar ik kan me de avond herinneren, en een topavond was het, veel mensen ontmoet, top sfeer(overigens ook geen kater). In tegenstelling tot alcohol waarbij je de halve avond niet meer weet, niet normaal meer kan lopen, niet gezellig wordt… Het is natuurlijk niet goed te vergelijken maar ik zou liever 1x in de 3 maanden een goed feestje hebben met XTC dan elke maand 1 feestje waarbij veel gedronken wordt.

Mocht ik tips geven zou ik zeggen:
- Verken eerst het terrein, zorgt wel voor wat meer rust
- Blijf bij elkaar zeker de eerste keer
- Zorg ervoor dat je met mensen bent die je vertrouwd
- Zorg ervoor dat je enigszins voorbereid bent
- Neem gadgets mee
- Drink met mate water

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je hebt echt het ideale festival terrein uitgekozen! Ben er dit jaar ook geweest en Melt! Is voor mijn gevoel het meest complete van alle waar ik ben geweest. De gekke maar o zo aardige duitsers, je ziet er van alles lopen en iedereen is op z'n gemak, de sleepless onvergetelijk en het meer is ook heerlijk om overdag in te chillen.
Zo te zien is het je wel bevallen, ben het helemaal met je eens dat dit vele malen leuker is dan dronken zijn. Niets tegen alcohol, maar je leert hoe aardig en open iedereen kan zijn, iets wat je mee neemt in het dagelijkse leven! :)

ElvenSpice zei:
Je hebt echt het ideale festival terrein uitgekozen! Ben er dit jaar ook geweest en Melt! Is voor mijn gevoel het meest complete van alle waar ik ben geweest.

We hadden er geen verwachtingen van en ook vrij weinig over opgezocht (stelletje ongeregeld) maar het het was echt top. Heel veel verschillende mensen en types maar allemaal zo relaxed. Heerlijke sfeer. Ook qua organisatie top. Volgend jaar zijn we er weer.

Helenas

Bewuste gebruiker
Ah dit klinkt echt super leuk! Topervaring! Ik wil ook een keer naar Melt maar ik wil nog zo veel :rolleyes: Ik drink ook nog nauwelijks en als ik drink ben ik met 3 wijntjes klaar :tongueout:

Bovenaan