Hoofdpijn na truffels

Avīci

Bewuste gebruiker
3 dagen geleden heb ik voor de eerste keer truffels gebruikt. De trip an sich was prachtig, dus niets dan lof voor deze truffeltjes. Na mijn trip had ik enorm last van hoofdpijn en deze hoofdpijn heb ik nog steeds. Weliswaar in minder mate, maar het blijft doorsudderen. Aangezien mijn trip een emotionele rollercoaster was wijt ik het voorlopig even daaraan. Toch ben ik benieuwd of de ervaren gebruikers mijn problematiek herkennen en wat de eventuele verklaring zou kunnen zijn. Ook zou ik het fijn vinden om te weten hoelang dit gemiddeld aanhoudt.

Dank.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb ook wel vaak dat ik na een trip een beetje hoofdpijn krijg. Met paddo's (en dus truffels) niet zo vaak maar met 2c-b heb ik bijna altijd wel lichte hoofdpijn bij het einde van de trip. Dat is dan wel in de meeste gevallen de volgende dag weg. Vaak heeft dat in mijn geval ook gewoon met vermoeidheid te maken maar iedereen reageert natuurlijk anders.

Bee

Belezen gebruiker
Vaak vermoeidheid inderdaad. Ik betrap me ook vaak op te weinig drinken tijdens de trip, wellicht ook wat om op te letten. Maar ik las standaard een rustdag in na de trip om deze reden.

Avīci

Bewuste gebruiker
Ik heb opzich voldoende gedronken. Zowel voor, tijdens als na de trip. In het verleden heb ik o.a. lsd en ayahuasca gebruikt, hierbij had ik deze na-effecten niet. Ik vind een truffeltrip ook heviger eerlijk gezegd.
Het zal ongetwijfeld met vermoeidheid te maken hebben. Ik heb ook een heftige tijd achter de rug, ook dit zal hebben meegespeeld.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik vind een truffeltrip ook heviger eerlijk gezegd.
Dat zal dan komen omdat je in verhouding dus meer truffels had genomen dan toen met lsd en ayahuasca.
Vaak is hoofdpijn gewoon vermoeidheid hoor. Vooral bij een drukke vermoeide periode kan dat wel eens heftiger zijn en langer duren. Een rustdag na een trip is sowieso altijd aan te bevelen vind ik.

Avīci

Bewuste gebruiker
Dat zal dan komen omdat je in verhouding dus meer truffels had genomen dan toen met lsd en ayahuasca.

Ik vind truffels erg straf, om het maar even zo te noemen. Ayahuasca was qua dosering het hevigst, en wellicht qua trip ook, maar dit viel in het niet bij de meedogenloosheid van mijn 10 gram truffels. Ik vond lsd op zichzelf een feestje, waarin ik ook mild gedoseerd heb, namelijk 110mcg. Het kan ook allemaal een momentopname zijn geweest. Ik vind het in ieder geval allemaal fascinerende goedjes.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Kan soms na psychedelica inderdaad. Met name na LSD en 2C-B heb ik het vrij standaard. Bij mij gaat het meestal na 1 a 2 dagen wel weer weg.

Zal waarschijnlijk niet heel lang meer duren voor je neem ik aan, gewoon even rustig aan doen. Sowieso heb je mentaal vaak best een hoop te verwerken, wat op zichzelf al wat hoofdpijn kan geven natuurlijk.

In het verleden heb ik o.a. lsd en ayahuasca gebruikt
Je hebt zojuist een vermoeden dat ik al heel lang had bevestigd :wink:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
10 gram is nog een milde dosering. 15 wordt als normale portie gezien, ervaren trippers nemen zelfs 30 a 45 gram.

Hoofdpijn heb ik nog nooit gehad na truffels, maar ik heb sowieso geen aanleg voor hoofdpijn.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Als ik hoofdpijn heb na truffels, dan helpt mij een goede maaltijd die rijk is aan choline, d.w.z. eieren. Choline is een voedingsstof die bij tekorten al snel hoofdpijn kan veroorzaken. Een maaltijd rijk aan choline neemt de hoofdpijn dan al snel weg. Hoofdpijn gerelateerd aan cholinedepletie zie je overigens ook vaak bij gebruik van nootropica, met name de racetams. Cholinesuppletie neemt ook dan de hoofdpijn doorgaans weg.

Je lichaam heeft hard gewerkt. Voedingsstoffen moeten worden aangevuld. Luister vooral goed naar je lichaam. Het geeft zelf aan wat het nodig heeft. Wanneer ik hoofdpijn heb, ongeacht de oorzaak, heb ik geregeld zin in eieren. Dat is niet voor niets. Daarnaast niet vergeten goed te drinken natuurlijk, zowel voor, indien mogelijk tijdens en vooral ook nadien.

Mocht je nog steeds last van hoofdpijn hebben wanneer je dit leest, dan raad ik je serieus aan een paar eitjes te gaan eten. Indien je mijn tip gaat opvolgen: laat me weten of het gewerkt heeft!

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Als het een hoofpijn is die uitstraalt van je nek naar je kruin en slapen, en vooral op of onder je hoofdhuid en achter je ogen zit, dan kan het een spanningshoofdpijn zijn. Wanneer je gestresst, nerveus of angstig bent ga je onbewust al je spieren aanspannen en dit kan een verkrampte nek veroorzaken, die zich kan uiten als zo'n hoofdpijn. Bij gebruik van drugs kan natuurlijk ook spierspanning optreden, dus dan kan je ook een spanningshoofdpijn krijgen.
Wat Bee zegt, dat vooral LSD en 2C-B hem hoofdpijn geven, gaat voor mij ook op - en ook bij MDMA, speed en andere uppers. Dit zijn allemaal drugs die verhoogde spierspanning kunnen veroorzaken.
Als dit klinkt als een mogelijke oorzaak kun je het volgende proberen: een hete douche nemen en de straal je nek en bovenrug laten masseren, daarna je nek en schouders rustig losmaken en grondig stretchen (dit mag je best een kwartier herhalen). Daarna een uurtje op bed gaan liggen en helemaal ontspannen - lamp uit, ogen dicht, spieren ontspannen. Dit helpt voor mij altijd enorm goed!

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Na heftige emotionele ervaringen, of die nu drugs gerelateerd zijn of niet, ervaar ik ook vaak hoofdpijn.
Die hoofdpijn vertrekt meestal na verloop van tijd al ga ik wel de tips van Fenrir in de praktijk brengen wanneer het zo ver is

Dat klopt, maar wel verstandig van hem als beginner. Verder ontgaat me de relevantie mbt het topic me een beetje, maar dat ligt wellicht aan mij.
Zeg, jij bent toch emeritus mod?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe is het nu? Hebben de eitjes geholpen? :)

Ik heb tegenwoordig de volgende dag na een truffel-trip ook altijd hoofdpijn. Maar deze is vrij licht en duurt hoogstens een dag. Door er thee van te zetten is dit wel wat minder dan wanneer ik ze gewoon opeet, maar het is er nog steeds wel.

Het voelt bij mij wel als meer dan hoofdpijn door geestelijke vermoeidheid. Meer een soort lichamelijke reactie op het eten (drinken) van die dingen. Ik ga zeker die tip van Psilocycloner ook toepassen de volgende keer om te zien wat dat doet.

Avīci

Bewuste gebruiker
Hoe is het nu? Hebben de eitjes geholpen? :)

Ik heb tegenwoordig de volgende dag na een truffel-trip ook altijd hoofdpijn. Maar deze is vrij licht en duurt hoogstens een dag. Door er thee van te zetten is dit wel wat minder dan wanneer ik ze gewoon opeet, maar het is er nog steeds wel.

Het voelt bij mij wel als meer dan hoofdpijn door geestelijke vermoeidheid. Meer een soort lichamelijke reactie op het eten (drinken) van die dingen. Ik ga zeker die tip van Psilocycloner ook toepassen de volgende keer om te zien wat dat doet.

Hoofdpijn is verdwenen. Of het door de eitjes komt durf ik niet te zeggen, hoewel het daarna wel minder werd.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Psychedelibee
Dat klopt, maar wel verstandig van hem als beginner. Verder ontgaat me de relevantie mbt het topic me een beetje, maar dat ligt wellicht aan mij.
Ik wil het wel even uitleggen hoor.
Ik vind truffels erg straf, om het maar even zo te noemen. Ayahuasca was qua dosering het hevigst, en wellicht qua trip ook, maar dit viel in het niet bij de meedogenloosheid van mijn 10 gram truffels.
Ik reageer op deze reactie. Ik vind het wel frappant dat een 10mg truffels, wat dus per definitie een lichte dosering is, als flink heftig wordt ervaren.
Is dat relevant? Het heeft inderdaad geen betrekking op de titel, maar is dus wel een reactie op een andere post van topicstarter in dit topic, en daarmee komt het dus niet zo maar uit de lucht vallen.
Als je dit niet relevant vind, dan is de post van @Avīci waar ik op reageerde ook niet relevant, en ook de grap van @Casaan en het al dan niet snappen daar van ook niet.
Wellicht dat @Casaan bedoelde dat je je als ex mod niet meer zo hoeft bezig te houden met of we allemaal wel precies binnen de lijntjes kleuren. :tongueout:

Avīci

Bewuste gebruiker
@acht.zes

Ik geef je de ruimte. Vertel even over jouw jarenlange drugservaring m.b.t. psychedelica. Daarbij mag je mijn mietendosis nogmaals ter discussie stellen. You go girl.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Avīci
Ok,
Voor het eerst getript op LSD toen ik 16 jaar was in de zomerse duinen van Texel tijdens een vakantie met vrienden. Ik had niet echt een idee wat dat was, net als mijn vrienden. Onze hippieburen zaten zonder wiet hun laatste dag en we hebben wat wiet geruild tegen hun spul. Iedereen ging keihard en een aantal zelfs enigszins bad, het was extreem visueel en duurde uur of 15. Geen idee hoeveel UG maar het zal wel veel geweest zijn.
Paddo's (die toen nog werden verkocht in de smartshop) voor het eerst op mijn 19e a 20ste, ik viste toen nogal veel op karper, en dat gingen we dus combineren met trippen. Ik kan je zeggen dat het echt fantastisch is om buiten te trippen in de natuur, en al helemaal in het donker. Ik ben al redelijk snel hoger gaan doseren, anderhalf, 2 porties. Ergens zo rond de 10de keer heb ik wat ik toen dacht een flinke bad trip gehad solo waarin ik behoorlijk met mezelf geconfronteerd ben en constant heb moeten huilen. Wat een klote-ervaring dacht ik op dat moment, maar eigenlijk was dat mijn beste ervaring ooit, heeft me ongelooflijk veel zelfinzicht opgeleverd en heeft mijn kijk op veel zaken positief veranderd.
Sindsdien heb ik altijd 100% vertrouwen gehad in trippen en ben ik nooit meer bad gegaan. Sindsdien heb ik vrijwel elk jaar wel een paar keer getript op paddo's (later truffels door het paddo-verbod hoewel ik ook wel eens paddo's heb gekweekt) en ik denk dat ik in totaal ongeveer een keer of 65 a 70 heb getript op psilocybine, steeds hoger ben gaan doseren, tot 45 gram wat het meeste is wat ik in een keer heb genomen.
LSD heb ik pas weer gedaan afgelopen zomer (op de drugsforum meeting), in het najaar, 4 januari en nog een keer in februari (in de sneeuw), geen idee hoe veel ug, want mijn zegels zijn niet gekwalificeerd. Wel weet ik dat ze aan de lage kant zijn, ik heb opeenvolgens 1, 2 en een kwart, 3 en een derde en de laatste keer dus 4 en een kwart (in de sneeuw) genomen. De volgende trip staat me een combinatie van 5 zegels en 15gram truffels te wachten. Ik heb er nu al zin in maar ik wacht nog op een mooie, zonnige dag.
Verder heb ik flink wat Salvia ervaring (reteinteressant spul) en that's it, laat ik keta er maar buiten houden want dat is niet echt een psychedelica.
Wel heb ik nog een lange to do lijst, met daarop uiteraard Changa, Ayahuasca, en een hele waslijst RC-psychedelica.

Avīci

Bewuste gebruiker
Lekker hoor. Heb je het idee dat je anders tegen jezelf en de wereld aan bent gaan kijken d.m.v. specifieke trips? Hoe is het met je ego gesteld bijvoorbeeld? Naar het schijnt zou hier winst in te behalen zijn.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Avīci
Ja, vooral die ene waar ik dus 'bad' ben gegaan heeft me veel geleerd over mezelf en de wereld en heeft mijn kijk op de wereld wel veranderd. Maar ook andere trips leverden inzichten op, maar zeker niet elke trip. Inzichten krijg je niet op bestelling in ieder geval.
Naast dat voel ik me na een trip altijd een soort van herboren, alsof ik alle opgebouwde negatieve ballast weer overboord heb gekieperd.

Sinds die ene 'bad trip' geef ik me ook altijd helemaal over tijdens een trip, alles is goed, ik verzet me nergens tegen. En dat is volgens mij de juiste instelling!

Laatst bewerkt:

Avīci

Bewuste gebruiker
Ok, en hoe verhouden dergelijke inzichten zich tot dat drammende toontje van je op dit forum? Ik herken het allemaal hoor, maar ik blijf me er keer op keer over verbazen.

Naast dat voel ik me na een trip altijd een soort van herboren, alsof ik alle opgebouwde negatieve ballast weer overboord heb gekieperd.

Deze herken ik. Het maakt tergelijkertijd erg nederig is mijn ervaring. Maar goed, alles slijt...

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Avīci
Ik vind het zelf wel meevallen, wellicht komt het op jou anders over dan ik het bedoel. En soms heb ik mijn dag gewoon niet, en dan kan ik best eens fel tekeer gaan zonder dat ik het echt in de gaten heb zoals laatst toen we het over hooggevoeligheid hadden. Dan lees ik mezelf later terug en denk ik ook van oh, dat had wel wat minder gekunnen. Niemand is perfect, en zeker ik niet. Maar ik bedoel het niet verkeerd, en weet wel dat het maar mijn mening is en niet dat ik de absolute waarheid verkondig, hoewel dat laatste wellicht soms wel zo kan overkomen.

Overigens denk ik dat als je je ergens aan ergert dat je dan ook naar jezelf moet kijken, waar komt dat vandaan en waarom erger je je precies ergens aan? Jezelf ergeren vind ik behoorlijk zinloos, je hebt er alleen maar jezelf mee.
Dan heb ik het trouwens niet specifiek over jou, maar dus ook over mezelf (niet @Mezelf maar ik dus) en eigenlijk geldt dat volgens mij voor iedereen.

Avīci

Bewuste gebruiker
Overigens denk ik dat als je je ergens aan ergert dat je dan ook naar jezelf moet kijken, waar komt dat vandaan en waarom erger je je precies ergens aan?
Natuurlijk. Ik gaf al aan dat ik het herkende. :wink: Verschil is alleen wel dat ik nog groen achter de oortjes zie en mezelf bij wijlen durf te betitelen als een narcist. Jij gaat stoïcijns door terwijl je, naar eigen zeggen, al zoveel perspectieven hebt gezien. Dat verontrust mij.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Avīci
Mij verontrust het niet. Ik heb wel vrede met mezelf en vind me geen narcist of zo. Misschien moet je niet zo tegen jezelf vechten en gewoon accepteren wie je bent.
Na een paar slechte jaren (dubbele burnout en angstklachten) gaat het weer lekker en zit ik goed in me vel. Dat vind ik belangrijker dan dat er een paar mensen zijn die wat problemen met me hebben.
Vroeger wou ik het altijd met iedereen kunnen vinden en dacht ik dat het aan mij lag als dat niet het geval was, maar ik maak me daar niet meer druk over, althansm, dat probeer ik.

Nu heb ik wel genoeg over mezelf verteld lol. Dank voor de belangstelling. :)

Avīci

Bewuste gebruiker
Misschien moet je niet zo tegen jezelf vechten en gewoon accepteren wie je bent.
Ik hoop op 50 jarige leeftijd niet op dezelfde wijze te communiceren als dat ik nu doe. Er is altijd ruimte voor ontwikkeling, en hier heb ik simpelweg wat te leren. En ik hoopte voor jou eigenlijk hetzelfde. :wink:
Na een paar slechte jaren (dubbele burnout en angstklachten) gaat het weer lekker en zit ik goed in me vel. Dat vind ik belangrijker dan dat er een paar mensen zijn die wat problemen met me hebben.
Sure. Tof voor je. :wink:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Je bent nooit uitgeleerd, ook ik niet. En voor mij is het ook horror als ik er aan denk zoals jou te moeten zijn, dus kunnen we elkaar daar in ieder geval een hand geven. Ik vind jou dan weer vaak nogal negatief, verbitterd en inderdaad narcistisch overkomen en dan vraag ik me wel eens af waar dat vandaan komt. Ik heb begrepen dat je nog in de kracht van je leven zit en dan moet je vooral genieten van het leven lijkt me.

Avīci

Bewuste gebruiker
En voor mij is het ook horror als ik er aan denk zoals jou te moeten zijn, dus kunnen we elkaar daar in ieder geval een hand geven.
Haha, niet zoveel haat nu. Ik gaf je enkel een paar inzichten, blijkbaar heb ik je geraakt op een gevoelig punt.

Ik vind jou dan weer nogal negatief, verbitterd en inderdaad narcistisch overkomen en dan vraag ik me wel eens af waar dat vandaan komt.
Negatief ben ik zeker niet. Wel ben ik vaak kritisch en wellicht cynisch. Verbitterd ben ik niet, want dat zou suggereren dat ik zou berusten in het feit dat het leven niet altijd lekker gaat. Ik ben in ontwikkeling. Proces van vallen en opstaan, soms de confrontatie opzoeken wat vervolgens uitmondt in narcistisch gezemel.

Nee, ik zie jou als een soort spiegel; zo kan het ook als ik doorga met wegkijken. :wink:

Thanks!

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Avīci
Je gaat vaak de confrontatie aan puur om de confrontatie en lijkt daar plezier in te hebben. Dat snap ik niet. Ik vind dat zeker geen spiegel voorhouden, maar gewoon onrust stoken. Voor de sfeer hier is dat ook niet goed.
Sinds je wat over jezelf hebt verteld en wat meer open bent geworden kan ik je wel een stuk beter pruimen in ieder geval. :)

Overigens ben jij jij en ben ik ik, jij volgt een heel ander pad als ik en we zullen aan t eind op heel verschillende punten uit gaan komen. Ik heb geen idee waarom ik zou moeten veranderen omdat ik wellicht een pad volg wat jij niet wil volgen. Hou het wat meer bij jezelf in plaats van anderen zo de hele tijd te veroordelen zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:

Avīci

Bewuste gebruiker
@Avīci
Sinds je wat over jezelf hebt verteld en wat meer open bent geworden kan ik je wel een stuk beter pruimen in ieder geval. :)

Thanks mate!

Overigens ben jij jij en ben ik ik, jij volgt een heel ander pad als ik en we zullen aan t eind op heel verschillende punten uit gaan komen. Ik heb geen idee waarom ik zou moeten veranderen omdat ik wellicht een pad volg wat jij niet wil volgen. Hou het wat meer bij jezelf in plaats van anderen zo de hele tijd te veroordelen zou ik zeggen.

Je hoeft niets te veranderen. Je bent goed zoals je bent. Uiteraard zijn we andere personen, maar we koesteren bepaalde gezamelijke hobby's, dus er zijn ook zeker raakvlakken. Ik hoop gewoon van je te leren joh. Hoe het niet moet weliswaar, maar dit kan ook zeer waardevol zijn.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
@Psychedelibee

Ik wil het wel even uitleggen hoor.

Ik reageer op deze reactie. Ik vind het wel frappant dat een 10mg truffels, wat dus per definitie een lichte dosering is, als flink heftig wordt ervaren.
Is dat relevant? Het heeft inderdaad geen betrekking op de titel, maar is dus wel een reactie op een andere post van topicstarter in dit topic, en daarmee komt het dus niet zo maar uit de lucht vallen.
Als je dit niet relevant vind, dan is de post van @Avīci waar ik op reageerde ook niet relevant, en ook de grap van @Casaan en het al dan niet snappen daar van ook niet.
Wellicht dat @Casaan bedoelde dat je je als ex mod niet meer zo hoeft bezig te houden met of we allemaal wel precies binnen de lijntjes kleuren. :tongueout:
Misschien moet je niet alles zo persoonlijk opnemen joh... Of direct context meegeven als je out of the blue iets roept. Wederom niet persoonlijk, maar slechts een tip.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Psychedelibee
Je richt je persoonlijk tot mij, dus dan lijkt het me geen algemene reactie.

En dat ik 'iets out of the blue' roep is jouw mening, maar geen vaststaand feit, want ik ben het daar alvast niet mee eens. Je tip om 'direct context mee te geven' kan ik dan ook niks mee en zal ik maar naast me neerleggen.

Bovenaan