hoeveel en welke pil voor meisje van 16 bijna 17?

showiii

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Een goeie vriendin van mij wil binnenkort mee een pil proberen, ik ga met haar mee trippen en er zijn ongeveer 2-3 tripsitters.

mijn vraag is nu .

wat voor hoeveelheid moet ze hebben ? en welke pil raden jullie aan ? ik heb zelf Albert Heijns, maar naar mijn doen zijn deze best hard!

het is haar 1e keer.

ze is 16 jaar, en weegt 57 kilo,

:wave:

jaapi

Belezen gebruiker
laat je pillen testen, dan weet je hoeveel mg erin zit, en mik dan op tussen de 1 en 2 mg per kg lichaamsgewicht.

als je zeker weet dat de pillen goed zijn, en ze niet wil laten testen, zou ik het op een halfje gooien

(16 is jong, ik zou het zelf niet doen. Maargoed)

showiii

Ik ben zelf 17 jaar, intussentijd bijna 18 maarja.

De albert heijns die ik heb zijn 180 mg.

en ze weegt 57, dus dan ongeveer 110-120 mg ?

darkbull

Bewuste gebruiker
doe een halfje joh! dat is 90 mg, dat is ruim 1,5 x haar lichaamsgewicht (en dan denk ik dat het nog veel is).

16 is wel jong hoor :confused:

showiii

ja nja ze wil het zelft weetje, ik heb ook wel met haar gepraat of ze het zeker weten wil enzo .

maar ik denk dat ik haar eerst 1/4 geef. en dn later nog een keer zodat ze 2/4 heeft gehad.

gewoon rustig opbouwen, wil ook niet op mijn geweten hebben dat ze fout gaat ofzo en dat ik daar lekker aan het feesten ben .

jaapi

Belezen gebruiker
ja, halfje moet opzich wel kunnen, hou haar wel in de gaten natuurlijk.. mbt water drinken en dat soort dingen. Het is jong

showiii

zeker doe ik dat! is super goeie vriendin van mij en zal het echt kut vinden als der wat overkwam, maar ik ben zelf ook onder xtc, maar ik weet nog wel wat ik doe, maar ik zal er alles aan doen om haar een fijne trip te geven!

als ze veel begind te zweete geef haar wat chips daar zit zout in vuil je je zout gehaalte aan maar niet te veel de kans op uitdrogen neeemt toe als ze teveel neemt
maar fijne trip

Tufnut

Badass junkie
Even alles op een rijtje:
- 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht is voldoende voor de hele avond
- Beginners zouden met minder af moeten kunnen
- Startdosis die meestal geadviseerd wordt is 1mg/kg (in dit geval zou 60mg dus genoeg moeten zijn)
- Voldoende water drinken is verstandig, maar zeker ook niet teveel (1 glas per uur)
- Wat chips of iets anders zout is een goede aanvulling
- Niet meer dan 1x per 8 weken gebruiken
- Vooraf en achteraf voldoende vitamines (mn C en E) en antioxidanten tot je nemen (liefst uit natuurlijke voeding)
- Combineren met alcohol, is zonde van het effect
- Laat je drugs testen
- Zorg dat anderen weten wat je waar doet
- Hoe jonger je bent hoe groter de kans op schade en verslaving

showiii

Bedankt voor deze nuttige reaties! :grin:

Ik ga me er ff in verdiepen en ff een datum plannen voor wanneer we het gaan doen.

Laat het jullie nog weten!

:wave: :stoned:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heel veel plezier toegewenst! De eerste keren zijn het meest speciaal vind ik persoonlijk. Mocht je zin hebben om het in een reportje te zetten zou leuk zijn, maar zie maar wat je doet! Ben benieuwd naar je ervaring, goed dat je je erover inleest zo. Komen er ook geen rare verassingen :)

Chiem

Newbie
Helemaal eens met 25tolife. Ik zou het niet doen. 16,17 en zelfs onder de 21 zou ik het iedereen afraden. Maar ja het bloed ruipt waar het niet gaan kan.

Heel goed dat je je idd inleest. Doe het rustig aan. Ook al raakt zij in paniek of whatever. Het is altijd goed om rustig te blijven als iets misgaat. Maar als je het rustig aan doet is de kans natuurlijk klein dat het misgaat.

De eerste keer dat ik het samen met mijn dinnetje deed, zij was toen 23, moest ze wel even overgeven. Kan dus ook gebeuren met haar. Gebeurt helaas wat vaker bij de vrouwen dan de mannen. Zorg dat ze goed eet, niet te zwaar maar ook niet te licht eten. Geen fastfood shit iig, das echt geen bodem om een leuke trip te maken.

Mocht het haar allemaal te veel worden, laat haar thee met veel suiker drinken en ook wat vitamine C kan helpen om weer wat sneller op aarde te komen. Doe het ook bij voorkeur op een plek waar zij zich prettig voelt.

Voor de rest rest mij alleen maar te zeggen dat ik hoop dat alles goed gaat en dat het niet al te leuk is want ja.....dan is het hek van de dam (^.^)

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
niet dat ik zo oud ben (20)
maar ik ben van mening dat je beter kunt wachten tot minimaal je 18e. Ik weet dat je hersenen dan nog niet volgroeid zijn maar ik denk dat men dan meer verstand heeft om dergelijke beslissingen te maken. Ik vind xtc namelijk niet onschuldig en ik wordt er boos van als ik zie hoe onverantwoord veel mensen er mee omgaan.

Ik was op mijn 16e nog helemaal niet met drugs bezig, ik dronk gewoon bier en rookte af en toe een jointje. Daar kan jou vriendin in mijns inziens het ook maar beter bij laten.

Mocht ze het persé willen dan zou ik ze sowieso laten testen en 1.5 tot 2 mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden. Niet dat ik dat altijd doe maar voor een eerste keer en zo jong vind ik dat een must.

Maar beter doet ze het niet.

Neerlander

Tufnut

Badass junkie
Snoepende-Neerlander zei:
Ik was op mijn 16e nog helemaal niet met drugs bezig, ik dronk gewoon bier en rookte af en toe een jointje. Daar kan jou vriendin in mijns inziens het ook maar beter bij laten.
:beer: Ook dat is slecht voor je op die leeftijd dus als je consequent bent....

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
haha ja dat is ook zo, ;maar persoonlijk ben ik van mening dat dat minder uitmaakt.
De alcohol die men in winkels koopt is zeer zuiver en geen zelfgemaakte illegale troep.

Xtc is weliswaar niet zo gevaarlijk als dat men het op TV en op school in het rond bazuint, toch ben ik van mening dat xtc wel degelijk een gevaarlijke drugs is. En zeker op de leeftijd dat je denkt dat alles mag (16).

In mijn omgeving precies zoiets een aantal weken geleden, een meisje van 17 dat haar drugs niet laat testen en zich stront bezopen vol gooit met pillen, mevrouw heeft 2 weken op de intesive care gelegen.

Ook speelt maatschappelijke acceptatie een grote rol, alcohol wordt nu eenmaal door de maatschappij geaccepteerd omdat het een eeuwenoud brouwsel is. Ook denk ik dat als ik alcohol en xtc met elkaar vergelijk dat ik xtc veel gevaarlijker (wel leuker :P ) vind.
Bij alcohol moet je toch best grote hoeveelheden naar binnenwerken om wat te voelen, dat is bij xtc dus niet het geval.

Proost! :beer:

Tufnut

Badass junkie
Snoepende-Neerlander zei:
. Ook denk ik dat als ik alcohol en xtc met elkaar vergelijk dat ik xtc veel gevaarlijker (wel leuker :P ) vind.

Ik ben wel benieuwd naar jou wetenschappelijk verantwoorde vergelijking die hieraan ten grondslag zou moeten liggen...

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
het is algemeen bekend dat chemicaliën erg slecht voor de lever zijn.
Ook is het niet normaal dat je je er 1 tot 2 dagen zeer slecht door kunt voelen (depressief achtig)
je hart gaat kloppen als een tierelier, je lichaamstemperatuur stijgt 1 tot 2 graden (dat kan zorgen voor flauwvallen en ik het ergste geval inwendige bloedingen) Door hitte kunnen neuronen in de hersens permanent beschadigen. Nu zeg ik niet dat alcohol zo gezond is, maar je hebt veel meer mensen die het gebruiken, De dosering van alcohol is makkelijker en alcohol is legaal waarmee de kwaliteit gewaarborgd is en blijft. Op lange termijn is het natuurlijk zeer slecht voor de lever, maar ik ben van mening dat alcohol toch veiliger is,
Als we de maatschappelijke problemen niet mee tellen natuurlijk, puur en alleen het lichaam

Begrijp me niet verkeerd want ik ben dol op xtc, het is alleen niet zo onschuldig zoals sommige mensen dat beweren. Maar natuurlijk ook niet zo extreem slecht als wat de maatschappij beweert.

Ik ben gewoon van mening dat 16 of 17 toch nog te jong is, 18 eigenlijk ook, maar de maatschappij verwacht dat je dan je eigen keuzes kunt maken omdat je dan 'meer ontwikkeld' bent. Ik ben het hier mee eens.

Neerlander :stoned:

Tufnut

Badass junkie
18 is voor veel keuze inderdaad nog erg jong. Daar zijn we het iig over eens. dat je best zo lang mogelijk kan wachten met XTC volgens mij ook wel. Jouw vergelijking tussen xtc en alcohol is niet echt een die ik kan delen. Rationele en gewogen argumenten ontbreken wat mij betreft iets te veel. Ddat alcohol legaal is zegt natuurlijk niets over het gevaar, evenals dat meer mensen het gebruiken daar niets over zegt. Het grappige is dat je begint met aardig reeele risico's van XTC, maar daarna overgaat tot onrelevante aspecten van alcohol. dat is appel met peren vergelijken.

Er is een risicoschatting gedaan van verschillende drugs door het RIVM. Daar kun je zien hoe een fatsoenlijke vergelijking gemaakt wordt. Volgens mij scoort xtc beter dan alcohol in deze vergelijking, al heb ik het in deze versie niet nagekeken. In Engeland weet ik dat hetzelfde is gedaan en daar kwam xtc iig een stuk beter dan alcohol uit.

Uiteindelijk blijft zo'n toetsing natuurlijk maar arbitrair. In de praktijk gaat het erom de risico's van een middel te kennen, op waarde te schatten en er verstandig mee om te gaan. Doe je dat niet dan kunnen beide middelen dodelijke gevolgen hebben.

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Ja je hebt inderdaad wel gelijk dat ik appels met peren vergelijk.
qua alcohol. waarschijnlijk laat ik me ook te zeer mee slepen door het maatschappelijke debat over dergelijke middelen.
Ik ben me bewust van de onderzoeken waar je op doelt, ik heb ze ook gelezen ja.

Het is eigenlijk zo hypocriet als maar zijn kan, mijn ouders bijvoorbeeld weten dat ik af en toe drugs gebruik. Ze zijn het hier totaal niet mee eens maar waarderen mijn eerlijkheid en weten op die manier ook dat ik het niet vaak doe.
Natuurlijk zijn ze ouderwets en vinden alle drugs taboe (zelfs blowen wat ze in hun glorieuze hippie jaren zelf ook deden). Alcohol lust ik graag, ieder weekend ben ik royaal van de kaart.
Als ik dan moet kotsen dan lachen ze erom of krijg ik een afkeurende blik.
Op feestjes als je bezopen bent lacht men erom, en als je weg gaat zeggen ze; drink er toch nog een! Er worden altijd de meest fantastische dronkemans verhalen verteld maar owee als ik over drugs begin, dan is het extreem schadelijk en vragen ze zich af of ik wel goed in mijn vel zit en of ik dat nodig heb om me beter te voelen. Dat is toch het toppunt van hypocrisie? :tearsofjoy:

Maar om terug te komen op het verhaal,
Ik denk dat voor mij persoonlijk de negatieve gevolgen van alcohol minder direct merkbaar zijn.
Je wordt zat, de dag erna heb je een kater en je gaat weer vrolijk verder.
bij xtc zijn de effecten die ik eerder genoemd heb heel goed merkbaar en de dip kan soms een tot twee dagen duren (bij mij dan). En dat je tussen xtc 6 tot 8 weken moet laten vind ik ook al zoiets.

Ik denk dat ik daarom persoonlijk minder zwaar aan alcohol til, iedereen doet het en iedereen lacht erom. Tja, wat kan ik zeggen, ik ben een kind van mijn ouders he? :P

Neerlander :stoned:

darkbull

Bewuste gebruiker
ik ben ouder (en ouder) en ben mijn mening over drugs behoorlijk aan het bijstellen.
waar ik vroegah altijd anti was, ben ik tegenwoordig een gelegenheidsgebruiker van drugs.
ben trouwens wel blij dat ik niet op 20 jarige leeftijd met al dat lekkers in aanraking ben gekomen want ik denk dat ik er dan slechter aan toe was geweest dan nu.
lees me behoorlijk in over de middelen die ik gebruik en maak op basis daarvan keuzes.
en ik rook (sinds dat ik 20 ben).
en roken is verderfelijker, dodelijker dan welk genotmiddel dan ook, behalve heroine dacht ik.
en ik drink alcohol.
de drugs die je gewoon in de winkel kopen kan maar die niet minder schadelijk zijn dan andere drugs.

ik wilde hier eigenlijk een overzichtje plaatsen van de dodelijkheid van de diverse drugs maar die kon ik zo gauw niet vinden.
daarom onderstaand overzicht van jellinek

In 2009 overleden in totaal 23.968 mensen door alcohol, tabak en drugs.

23.656 mensen stierven door gebruik van drugs die wettelijk toegestaan zijn (legale drugs). 312 mensen sterven door drugs die wettelijk verboden zijn ofwel illegale drugs.

Ofwel 98,7 % van de sterfte aan alcohol, tabak en drugs is toe te schrijven aan de legale middelen alcohol en tabak en 1,3% aan de illegale middelen zoals heroïne, cocaïne, XTC, amfetamine en GHB.

We geven de cijfers van:

- mensen die zijn overleden door ziekten

- Mensen die zijn overleden door dodelijk aflopende

overdosissen.

Alcohol/

Drugs

Overleden

door ziekten

Overleden

door

overdosis

Alcohol

4411

0

Tabak

19.245

0

Cannabis

0

0

Heroïne

164

34

(Amsterdam)

52

(CBS, landelijk)

Overig

Combi

Harddrugs/

Medicijnen

57

(CBS, landelijk)

Cocaïne

?

30

CBS

GHB

0

5

XTC

Amf

0

4

Paddo's

0

0

Opmerkingen over sterfte per drug:

Alcohol

Geschat wordt dat 4 tot 6% van de sterfte aan kanker wordt samenhangt met zwaar alcoholgebruik. Alcohol verhoogt het risico op: keelholte-, slokdarm-, mond-, darm- en borst- en leverkanker. In 2009 zou dit dan gaan om 1700 tot 2545 gevallen.

Verder overleden in 2009 1761 mensen aan andere door alcohol veroorzaakte ziekten waarvan 950 mensen aan verslaving en psychische stoornissen en 457 mensen aan leverziekten (1). Tenslotte waren er in 2008 waren er 105 dodelijke slachtoffers in het verkeer (2).

Alcohol leidt zelden tot een fatale dodelijk aflopende overdosis. Wel lopen jaarlijks 1800 een alcoholvergiftiging op waarbij opname in een ziekenhuis noodzakelijk is.

De totale sterfte aan alcohol bedraagt 4411 mensen. Aannemelijk is dat de sterfte door alcohol ongevallen hoger ligt dan geregistreerd wordt.

Tabak:

Tabak leidt tot een groot aantal ziekten. Een overdosis of vergiftiging komt echter niet voor. In totaal overleden in 2009 19.245 mensen door tabak. Dat zijn 53 mensen per dag ofwel iets meer dan 2 mensen per uur. Aantal slachtoffers per ziekte: longkanker 8470; longemfyseem en chronische bronchitis (COPD) 4821 hartziekten 2259; hartfalen 639; beroerte 1225; Slokdarmkanker 1175; strottenhoofdkanker 162; Mondholtekanker 492 (1).

Hasj en wiet

Cannabis is schadelijk voor de longen. Er zijn geen gegevens bekend of cannabis gebruik tot dodelijke longziekten heeft geleid. Erg waarschijnlijk is dit niet. Het gebruik van cannabis is vaak aan leeftijd gebonden. Mensen stoppen er mee waardoor ernstige longziekten niet optreden. Mensen die tientallen jaren doorblowen lopen wel risico.

Heroïne/Crack
Bij heroïne gaat het over de groep problematische harddruggebruikers. Zij gebruiken naast heroïne ook vaak crack en alcohol. Zij sterven aan allerlei ziekten als endocarditis, longaandoeningen, levercirrose, geweld en Aids. Volgens een schatting van de GGD Amsterdam overleden in 2008 274 problematische harddruggebruikers (3). Hiervan overleden 164 mensen aan ziekten ten gevolge van het harddruggebruik. 34 mensen overleden aan een overdosis. En 76 mensen overleden aan ziekten die niets met druggebruik te maken hadden en in feite leeftijdgebonden was.

De cijfers uit deze schatting komen wat betreft overdosissen niet helemaal overeen met de doodsoorzaken statistiek van het CBS. Zij komen in 2009 aan 52 overdosis gevallen door opiaten. Ook stelt het CBS dat er in 2009 nog eens 57 acute sterfgevallen waren wegens combinaties van harddrugs en combinaties van harddrugs en medicijnen. In totaal dus 109 overdosis gevallen. Bovendien waren er nog 28 gevallen van mensen die in Nederland verbleven maar niet in het bevolkingsregister stonden ingeschreven (1)

Cocaïne

In 2009 waren er volgens de doodsoorzaken statistiek van het CBS 30 acute sterfgevallen wegens cocaïne. Waarschijnlijk is dit een grote onderschatting. Veel cocaïnegebruikers overlijden aan een hartinfarct. Een hartinfarct wordt echter als een natuurlijke doodsoorzaak geregistreerd en wordt niet toegeschreven aan cocaïne.

Volgens een artikel in de guardian van juli 2011 staan 1 op de 4 niet-fatale hartaanvallen onder de 45 staan in verband met cocainegebruik.

GHB

In 2010 waren er volgens de doodsoorzaken statistiek van het CBS 5 gevallen van acute sterfte door GHB. In 2008 ging het om 4 gevallen en in 2009 om 8 gevallen. Het Nederlands forensisch instituut meldde in 2010 9 gevallen in combinatie met andere middelen. (1). In 2010 reed de ambulance in Amsterdam 194 keer uit voor een overdosis GHB.

XTC/amfetamine

Ook bij XTC en amfetamine wordt de sterfte veroorzaakt door een overdosis of vergiftiging. XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Door de combinatie XTC, hitte, lang dansen en te weinig drinken kun je uitdrogen en oververhit raken. Oververhitting kan dodelijk zijn. In 2009 ging het om 4 gevallen van acute sterfte. In 2003 ging om 7 gevallen, in 2004 om 5 gevallen. In 2005 en 2006 om 4 gevallen. In 2007 om 1 geval, in 2008 om 2 gevallen.

Paddo's/triptruffels

Per 1 december 2008 mogen er geen paddo's meer in smartshops verkocht worden. Trip truffels mogen nog wel verkocht worden. Ziekten als gevolg van paddo's of triptruffels gebruik komen niet voor. Wel kan iemand verkeerd gaan op het gebruik van triptruffels. In 2009 moest de ambulance 69 keer uitrijden voor een truffel incident.

Totaal

Dodelijke slachtoffers alcohol en tabak 4411 + 19.245= 23.656

Dodelijke slachtoffers van heroïne/crack door ziekten 164 en overdosis 109 = 273 Dodelijke slachtoffers cocaïne, XTC/speed en GHB: 30 +4 +5= 39. Totaal aantal slachtoffers drugs 273 plus 39= 312

Totaal

In totaal stierven er in 2009 23.656 plus 312 = 23.968 mensen door alcohol, tabak en drugs.

Bovenaan