Hoe snel ontwikkeld tolerantie met een niet dagelijks gebruik

Pompbak

Belezen gebruiker
Hoi,

Ik vroeg me af of benzo tolenrantie al toetreed, bij niet dagelijks gebruik. Dus 1 tot drie dagen in de week soms minder maar nooit meer. De benzos die ik gebruik zijn lormetazepam, alprazolam en een tijdje diazepam en clonazepam. Telkens afwisselend. Weet iemand dat er tijdens die tijdsspanne al tolerantie optreed? En is het gelijktijdig gebruik van xanax en lormetazepam een gevaarlijke combinatie ?

Edit: treed er een minder tolerantie toe,naarmate er word afgewisseld van verschillende benzo soorteb?
Groet
Realist

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Voor zo ver ik weet krijg je van benzo’s heel snel tolerantie. Ook bij een paar keer per week al.
Combineren van drugs is nooit slim natuurlijk.

Lysergine

Bewuste gebruiker
De benzos die ik gebruik zijn lormetazepam, alprazolam en een tijdje diazepam en clonazepam. Telkens afwisselend.
Benzos hebben kruistolerantie omdat ze op dezelfde receptor werken. Het afwisselen van benzos is daarom niet zinvol. Bovendien zou ik bij regelmatiger gebruik (niet meer dan eens per week en zelfs dan regelmatig overslaan) voor een middel kiezen dat een korte halfwaardetijd heeft om cumulatieve effecten in te perken. Let daarbij ook op de halfwaardetijd van eventuele metabolieten. Ook het combineren van benzos lijkt me niet zinvol.

Pompbak

Belezen gebruiker
Bedankt voor de info ! Wist niet dat het zo snel ging ! Omdat men moeder al jaren 1mg lormetazepam neemt om te slapen. Dosis is word nooit verhoogd. En als ik het goed heb slaapt ze af en toe zonder lormetazepam te nemen.

P

Pompen

Gast
Ligt eraan of je je lichaam laat wennen aan die benzo dagelijks gebruik dus.
Tolerantie met een benzo is wel het laatste waar je blij mee moet zijn daar niet van.
Ik kan Lorazepam in nuchtere staat wel 2 van nemen zonder dat ik er veel van merk.
Slik elke dag 2,5 mg voor het slapen.

Niet nuchter is tolerantie alles behalve aanwezig na 3 bier ben ik klaar.

Afbouwen word hel op aarde helaas.

Bovenaan