Hoe schadelijk is mdma

dx3

Experimenterende gebruiker
Hoi

Ik gebruik al aardig wat jaren mdma heb het ook wel misbruikt maar gebruik gemiddeld 4 tot 5 x per jaar.
Maar wat voor lichamelijke s hade veroorzaakt dit aan je lichaam heb eigenlijk steeds vaker hoofdpijnen en last van mijn darmen en maag
En ben ook extreem moe.

troksky

Belezen gebruiker
Hoi

Ik gebruik al aardig wat jaren mdma heb het ook wel misbruikt maar gebruik gemiddeld 4 tot 5 x per jaar.
Maar wat voor lichamelijke s hade veroorzaakt dit aan je lichaam heb eigenlijk steeds vaker hoofdpijnen en last van mijn darmen en maag
En ben ook extreem moe.
Misschien is het tijd om echt pauze te nemen van een half jaar of een jaar .

NAC zou bijvoorbeeld helpen om je hersenen helemaal te herstellen.

Nu er zijn. zoveel onderzoeken over de een zegt dit en de ander dat .. Sommige zeggen de omgevingsfactoren zijn van even belang!

Er zijn zelf onderzoeken die zeggen dat een kleinere hoeveelheid MDMA meer hoofdpijn opleveren dan grote .

Misschien is gewoon gezond verstand nog het beste .. en het aanvaarden dat je helaas ook een prijs voor betaald en max 4 keer per jaar met een dosis van 80 tot 125 mg in totaal.

Ik heb juist hetzelfde voor en denk nu zeker 6 maanden te stoppen en totaal geen drugs te gebruiken.. zelf geen alcohol 😘

Je kan maar mij trip report kijken wat voor voorzorgsmaatregelen ik heb genomen en ik had zware hoofdpijn en heb 10 a 15 uur geslapen vlak na de trip.

• Like
Waarderingen: dx3

dx3

Ja ik denk dat ik mdma maar even laat liggen en as weekend wil ik dan speed gebruiken voor de eerste keer.
Gebruik alleen maar op 4 festivals per jaar hoor in mijn privé gebruik ik helemaal niets .

ljuv

DF-koningin
Ja ik denk dat ik mdma maar even laat liggen en as weekend wil ik dan speed gebruiken voor de eerste keer.
Gebruik alleen maar op 4 festivals per jaar hoor in mijn privé gebruik ik helemaal niets .
Speed werkt ook op je serotonine receptor. Véél minder dan mdma, maar als je vermoed dat je met serieuze langdurige gevolgen van te veel mdma kampt, zou ik speed en sos voorlopig ook even laten liggen.

dx3

Heb
Speed werkt ook op je serotonine receptor. Véél minder dan mdma, maar als je vermoed dat je met serieuze langdurige gevolgen van te veel mdma kampt, zou ik speed en sos voorlopig ook even laten liggen.
Ik heb bijna drie maanden geleden mdma gehad en tot aan nu niks meer gebruikt dus is het dan nog een probleem.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Die klachten kunnen ook met iets anders te maken hebben. Ik zou naar de huisarts gaan om alles even te laten checken. Hier op het forum kunnen we geen medisch advies geven.

Wel is er via de zoekfunctie een heleboel te vinden over de schadelijkheid van mdma.

ljuv

DF-koningin
Heb

Ik heb bijna drie maanden geleden mdma gehad en tot aan nu niks meer gebruikt dus is het dan nog een probleem.
Das echt aan jezelf.
Als er niks aan de hand is 3 maanden meer dan voldoende inderdaad. Maar als je serieus denkt dat je klachten te maken hebben met je drugsgebruik hiervoor dan zou ík het niet doen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi

En ben ook extreem moe.
De schadelijkheid van MDMA op de middellange termijn lijkt mee te vallen. Mensen die meer dan 50 keer in hun leven MDMA gebruikt hebben vertonen een iets verminderd korte termijngeheugen. Verder kunnen mensen last van tandbederf krijgen door het kaakschaatsen. Of MDMA ook andere gezondheidsklachten veroorzaakt is lastig te zeggen, omdat langlopende studies ontbreken, en omdat de meeste mensen die MDMA gebruiken ook andere drugs nemen (dus door welke drug krijgen ze dan last..?).

Wel moet ik zeggen dat je gebruiksfrequentie aan de hoge kant is. Je houdt je aan de 3-maandenregel, maar als je elke 3 maanden MDMA gebruikt en dat lang volhoudt, dan denk ik wel dat je vooral mentaal achteruit kan gaan.

Speed gaat de klachten die je hebt alleen maar erger maken. Dus als je pauze van de MDMA gaat invullen met speedgebruik... Ik denk dat je daar weinig aan hebt.

troksky

Belezen gebruiker
Wel moet ik zeggen dat je gebruiksfrequentie aan de hoge kant is. Je houdt je aan de 3-maandenregel, maar als je elke 3 maanden MDMA gebruikt en dat lang volhoudt, dan denk ik wel dat je vooral mentaal achteruit kan gaan.
jij raad 6 maanden aan ? of 4 a 5 maanden er tussen?

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Dx3, hoeveel neem je gemiddeld per dag/nacht als je mdma gebruikt? Geeft een wat duidelijker beeld, stel dat je 500mg gebruikt of 150, daarin is wel een verschil in hoe schadelijk het is, en dan is het aannemelijker dat hogere doseringen voor je gezondheidsklachten zorgen. Alsnog belangrijk dit bij een professional te laten checken.

troksky

Belezen gebruiker
3 maand is een richtlijn. Betekent niet dat als je dat doet je in 1x risicoloos drugs kan gebruiken. Je kan beter langere pauzes nemen uiteraard, het blijft slecht voor je lijf.
bedankt, ik ga nu 8 maanden wachten .. lente en zomer zijn wat drukke sport maanden en inderdaad... ik heb wat angst voor mijn geheugen...

Voor ik op dit forum kwam had ik zeker meer xtc genomen maar nu .. this het mij allemaal ook eerlijk gezegd niet waard...
voor paar uurtjes je geheugen opofferen... mmmm denk wel een keer a 2 keer per jaar kan 😘

bedankt voor de informatie en het heeft mij ook doen nadenken.

Bovenaan