In 3 maanden 3 keer mdma doen

demonsemon

Newbie
Hoi,

Ik had een vraag over mdma. Ik heb een leuke zomer gepland aan festivals, ik ben twee weken geleden naar awakenings geweest en ga volgende week zaterdag naar free your mind en 31 augustus naar onder de radar.

Nou heb ik op awakenings mdma gedaan en ik ben van plan om op free your mind en onder de radar weer mdma te doen. Ik vroeg me af of ik hier heel veel van ga merken tijdens mijn trip omdat de regel normaal natuurlijk is dat er 3 maand tussen moet zitten. Voor awakenings zat er wel gewoon 3 maand tussen en ik ben van plan om na de vakantie minstens 3 maanden te wachten totdat ik weer mdma gebruik.

Ik snap dat ik misschien een minder euforisch gevoel ga krijgen de tweede en derde keer, maar het lijkt me met ongeveer een maand tussen elke keer dat ik mdma doe deze zomer toch dat ik alsnog wel wat ga voelen en ik niet knetter depressief ga zijn de dagen erna? Daar heb ik normaal ook niet veel last van namelijk.

Hoor graag wat jullie er van vinden!

Hippie Langwaus

DF-koning
Als je toch elke maand MDMA neemt, zou ik zelf niet te hoog doseren. Liever iets minder waus, maar wel 3 keer leuk dan al een serieuze serotoninedepletie na de eerste keer.

Highonlife

Bewuste gebruiker
Je zal minder hard gaan maar werken zal het evengoed nog wel. MDMA is wel een van de middelen waarbij de charme er het hardst af gaat na vaker gebruik, vandaar dat het ook niet bekend staat als een verslavend goedje. Op een gegeven moment is de magie er gewoon vanaf.

ljuv

DF-koningin
Nee joh kan prima. Het is echt niet ineens kut, een maand ertussen is voor sommige gebruikers al lang. Zorg alleen wel dat het niet te vaak voorkomt… en zéker niet te veel of veel extra nemen voor t zelfde effect de tweede en derde keer. Dan gaat de magie er wel een keer vanaf en hersens in de frituurpan is ook minder chill.

Maarrrrrr je kan natuurlijk óók een ander middel op free your mind gebruiken, zoals 2cb.

ljuv

DF-koningin
HAHAHA long live brain damage to cells
Ja ik zou het ook allllltijd afraden. Maar ja, als het oprecht incidenteel is kan het best een keer en hoeven we mensen ook niet banger te maken dan nodig. Zou een ander verhaal zijn als iemand om het weekeind aan de M of 3m zit ofzo. Ik probeer het ook altijd te voorkomen maar in de zomermaanden zit er makkelijk wel eens minder dan 3 maanden tussen.

demonsemon

Newbie
Nee joh kan prima. Het is echt niet ineens kut, een maand ertussen is voor sommige gebruikers al lang. Zorg alleen wel dat het niet te vaak voorkomt… en zéker niet te veel of veel extra nemen voor t zelfde effect de tweede en derde keer. Dan gaat de magie er wel een keer vanaf en hersens in de frituurpan is ook minder chill.

Maarrrrrr je kan natuurlijk óók een ander middel op free your mind gebruiken, zoals 2cb.
Ja ik zat inderdaad ook over 2cb na te denken, alleen heb ik nog nooit 2cb op een festival gedaan en gaan alle mensen met wie ik heenga aan de 3m of de m. Is 2cb dan nog wel leuk? Echt trippen op een technofestival lijkt me niet super chill namelijk.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Ja ik zat inderdaad ook over 2cb na te denken, alleen heb ik nog nooit 2cb op een festival gedaan en gaan alle mensen met wie ik heenga aan de 3m of de m. Is 2cb dan nog wel leuk? Echt trippen op een technofestival lijkt me niet super chill namelijk.
Hahaha nou toevállig postte ik gisteren over een avondje dtrh waarbij een deel van onze vrienden aan de 2cb zaten en een deel aan de mdma:
Halverwege de show nemen 3 vrienden en ik een goede dosis 2cb, zodat deze goed in zou kicken bij Action Bronson. Volgens mij voel ik de eerste psychedelica rilling nog voor het einde van Eefjes show. Ook mijn glimlach kreeg ik er niet meer af: wat ben ik toch een gezegend mens.
Bij actionbronson kwamen we niet meer door de massa heen, dus ook dit kijken we vanaf een heuvel net buiten de tent. Ik vind het eigenlijk perfect want mijn lichaam is MOE. Ik begin de 2cb steeds sterker te voelen en wist zeker dat ik er inzat toen ik steeds tussen m’n eigen benen aan het checken was of ik niet in m’n broek gezeken had😂 Natuurlijk niet. Ik lach me rot om de vriend naast me, die zegt dattie nog niets voelt. Ik zie hem een rilling hebben, hij vraagt waar vriend 11 nou in godsnaam blijft: “die kunnen we ook niet alleen laten he!!!” Precíés op dat moment komt hij aanlopen en knuffelt onze bezorgde vriend van achter. Ik zie kleine traantjes van geluk en een heeeeel brede glimlach: Nee nee. Tuurlijk voel jij niks💀

Ik sta weer eens alleen in de rij voor de wc. Er is net een show op het hoofdpodium klaar én in 2 tenten ernaast en het is k n e i t e r druk, dus ik heb extra goed met mijn vrienden afgesproken waar ik ze weer zie. Ik snap er ook namelijk geen kont meer van en ben een beetje overweldigd door de massa. Ik raak in gesprek met de meiden voor me en plots draait het meisje voor hen zich om: JA JOUW STEM HERKEN JE NATUURLIJK METEEN! Ik kan wel door de grond zakken want op mijn piek 2cb kom ik dé collega tegen waar ik iets minder contact mee heb en waarvan ik to-taal niet weet hoe ze over drugs denkt. Volgens mij heb ik mezelf niet compleet voor lul gezet maar zeker weten doe ik t ook niet. Op de dixi lach ik enorm om de situatie en begin ik zelfs een beetje visuals te zien: snel wegwezen voor ik vergeet hoe, of gepakt wordt door m’n visuals.

We staan bij LSD sound system. Wát een topmuziek met deze drug. We hebben bij Eefje nog lang getwijfeld over of we vandaag of morgen mdma willen gebruiken maar qua muziek hebben we een fantastische keuze gemaakt. Ik zie dat hij bij de andere vrienden nu ook goed inkickt. We lachen de ballen uit onze broeken, de tranen rollen over onze wangen én het is een waanzinnige show. Drie vrienden hadden schijt en waren al lekker M aan het likken. Twee anderen profiteren van mijn coke. Zij begeleiden de trippers met een kleine frustratie maar vooral heel veel hilariteit van tent naar tent. Ik blijf maar lachen en huilen: ik zie 3 idioten die denken er prima aan toe te zijn maar zich gedragen als kinderen en elke seconde afgeleid zijn en 3 die vooral bezig zijn mer kauwe en dansen én twee die zich ineens als twee leiders/verantwoordelijken moeten gedragen, maar dat van nature to-taal niet zijn. En wat is dansen toch fantaaaastisch aan de 2cb. Ik voel me altijd nog lichter/ zwevender dan op mdma. Als ik uit mijn tripje begin te komen ga ik ook over naar coke en bier.
Kan dus zéker heel leuk zijn, en als je net iets minder dan een tripdoses neemt (tussen de 12-18 mg) lijkt 2cb heel veel op mdma. Maar daarvoor moet je wel een beetje ervaring met 2cb hebben… Weet je wel hoe 2cb buiten een festival bij jou valt? Zoals ik zelf dus ook ervaarde: het kan soms een beetje overweldigend te zijn met de hoeveelheid mensen en shit. Maar als je weet wat je moet doen dan kan dat priiiiima, ook op een festival. Ik kwam eigenlijk “eventjes bij” in de dixi en kon er weer tegenaan.

Maar als je helemaal geen ervaring hebt met 2cb zou ik t risico niet nemen inderdaad. Dan zou pep ook nog een optie kunnen zijn en kom je aardig in de buurt van effecten van de vrienden die aan de 3mmc zitten. Laatst genoemde schijnt ook veel minder heftig je serovoorraad aan te pakken dan mdma, dus zou je ook nog kunnen overwegen op het tweede feestje. Maar… daar is zó weinig over bekend en zijn de ervaringsverhalen op dit forum zo negatief dat ik dat zelf meteen zou afraden (maar wel zelf deed op datzelfde festival LOL).

miles

Wijs gebruiker
Ik ging op de 2cb niet echt lekker op de xtc gebruiken mensen om me heen, maakt niet uit voor mij, ik ga toch zwerven, maar als je bij elkaar wil blijven vind ik het geen topper

Stratora

Bewuste gebruiker
Over dat zondigen…..
Ben altijd erg consequent geweest door minstens 3 mnd tussen gebruik te houden maar ben er toch 2x van afgeweken en na volgende week 3x.
Eerste keer zaten er 3 weken tussen en heb me prima vermaakt, toen 5 weken later zelfde verhaal en een topdag gehad en volgende week zijn we 3 weken verder en is het mijn laatste feestje waarop ik iets neem.
Nodig? Nee absoluut niet maar ik kan het wel hebben omdat ik laag doseer.
Katers? Geen last van.
Ben heel fanatiek aan het sporten, onderhoud het lijf verder met goede voeding en xtra supplementen en met name de anti oxidanten vooraf en na gebruik.
Verder leerde ik dat de serotonine spiegel voornamelijk in het maagdarmstelsel wordt opgebouwd en dat deze spiegel na ongeveer 3 weken weer op peil is, misschien speelt dat een rol.
De neurotoxiteit is wel een dingetje natuurlijk.
En misschien speelt mijn leeftijd ook wel een rol….kan ik er beter tegen misschien en dan denk aan het verhaal van Anna Shulgin die 1 jaar lang ieder weekend tot 300 mg weg werkte😵‍💫
Dan ben ik met mijn 80 mg ( weeg 83) nog bescheiden.

• Like
Waarderingen: ljuv

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Ik zou zelf niet maar drie weken ertussen houden. Dit is denk ik ook een leeftijdsdingetje. Wellicht dat het kan, maar ik zou na die van augustus wel minimaal een maandje of 4, eerder 6, geen mdma of andere serotonine drugs nemen. In de weken ertussen extra letten op je voeding, rust, hydrateren, bewegen etc.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Langer pauze na zo vaak in korte tijd is vrij zinloos. Het is niet alsof je receptoren dan weer helemaal herstellen.

Letten op je voeding, hydrateren en bewegen moet je altijd doen vind ik.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi,

Ik had een vraag over mdma. Ik heb een leuke zomer gepland aan festivals, ik ben twee weken geleden naar awakenings geweest en ga volgende week zaterdag naar free your mind en 31 augustus naar onder de radar.

Nou heb ik op awakenings mdma gedaan en ik ben van plan om op free your mind en onder de radar weer mdma te doen. Ik vroeg me af of ik hier heel veel van ga merken tijdens mijn trip omdat de regel normaal natuurlijk is dat er 3 maand tussen moet zitten. Voor awakenings zat er wel gewoon 3 maand tussen en ik ben van plan om na de vakantie minstens 3 maanden te wachten totdat ik weer mdma gebruik.

Ik snap dat ik misschien een minder euforisch gevoel ga krijgen de tweede en derde keer, maar het lijkt me met ongeveer een maand tussen elke keer dat ik mdma doe deze zomer toch dat ik alsnog wel wat ga voelen en ik niet knetter depressief ga zijn de dagen erna? Daar heb ik normaal ook niet veel last van namelijk.

Hoor graag wat jullie er van vinden!
Ik zeg zelf vaak dat je het best niet meer dan vier keer per jaar MDMA kunt gebruiken. Soms heb je inderdaad dat leuke feestjes snel op elkaar volgen. Dus dan snap ik dat je zin hebt om het wat vaker achter elkaar te doen. Waar je alleen voor moet waken is dat het geen gewoonte wordt om MDMA maandelijks te doen. Dus die max vier keer per jaar is wat dat betreft wel een belangrijke richtlijn.

Als je snel achter elkaar MDMA neemt dan heb je waarschijnlijk nog een gedempte respons op MDMA. De space is daardoor minder spannend. Ook is het mogelijk dat de katers wat dieper zijn, dus dat je meer last hebt van emotionele schommelingen, moeite met concentreren, en vermoeidheidsklachten. Let dus goed op jezelf in de tussentijd. Het kan best zijn dat je door vaak achter elkaar MDMA te gebruiken in een wat somberdere periode van je leven kunt belanden. Dat soort periodes zijn soms een beetje sluipend in de zin dat je het nog niet direct van jezelf doorhebt. Dus goed rust nemen, reflecteren op je gevoel en je gedrag, en soms ook even streng voor jezelf zijn dat het niet altijd feest is!

Stratora

Bewuste gebruiker
In een docu over echtpaar Shulgin verteld Ana dat ze, en zij was al best op leeftijd, een jaar lang ieder weekend tot 300 mg mdma gebruikte.
Het hielp haar bij het schrijven van hun laatste boek Thikal omdat ze zich beter kon focussen.
Ze maakte daar gelijk de opmerking bij dat mdma niets meer voor haar deed en dat het gebruik beperkt zou moeten blijven tot 4x per jaar. Misschien komt daar de zo vaak gebruikte stel regel vandaan om 3 maanden pauze tussen gebruik te handhaven.
In een ander docu, die zeer de moeite waard is, genaamd Dirty Pictures( te zien op oa Youtube) vertellen ze wat hun favorieten waren en Alexander zelf was niet zo van de stimulanten maar eerder van 2-cb.
Mijn ervaring met en pauze van 3 weken en daarna 5 weken , en dit was een eenmalig uitstapje, was dat het nog steeds leuke uitstapjes waren met goede effecten maar dat ik na de laatste keer nu 3 weken geleden wel 3 dagen nodig had om weer te landen .
Gevoel van bubbels in mijn hoofd alsof je een fles spa op hebt noem ik dat ondanks een lage dosering.
Ondanks , goh ik heb er wel weer zin dit weekend op een festival, toch de verstandige weg in geslagen en gaan de pillekes in de kluis tot volgend jaar .
Niets sero slurpers dit weekend maar met een micro dosis van 2 a 3 gr truffels wordt ik ,zeker in combinatie met lekkere dancemuziek, ook altijd lekker up en spacey op een relaxte manier. Heb nog gedacht aan 5-mapb maar das ook een slurper.
Wijntje erbij en ik vind het prima zo.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Wat is een goeie dosis eigenlijk om te genieten van mdma? Ik heb dit laatst voor het eerst geprobeerd (aangeboden) en die zei gewoon vinger natmaken, in het zakje en in je mond laten oplossen. Veel heb je zo Niet mee met een linkje. Ik heb er dan ook niets van gemerkt maar mijn mood bleef goed ondanks stijgende vermoeidheid.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat is een goeie dosis eigenlijk om te genieten van mdma?
Een goede vuistregel is 1,5 x je lichaamsgewicht in mg mdma. Voor mij dus 90 x 1,5 = een kleine 150 mg mdma op een dag. Meestal neem ik dan 3/4 daarvan in 1 keer en het restje na 1,5 of 2 uur. Het nadeel van “likjes” nemen is dat je eigenlijk geen idee hebt hoeveel je binnenkrijgt.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Een goede vuistregel is 1,5 x je lichaamsgewicht in mg mdma. Voor mij dus 90 x 1,5 = een kleine 150 mg mdma op een dag. Meestal neem ik dan 3/4 daarvan in 1 keer en het restje na 1,5 of 2 uur. Het nadeel van “likjes” nemen is dat je eigenlijk geen idee hebt hoeveel je binnenkrijgt.
Dank voor de info! Genoteerd voor de volgende keer. Ik weeg 74 maar ben zeker dat mijn nat pinktopje Max 1/3 van wat jij aanbeveelt heeft opgeleverd.

de volgende keer in hetzelfde gezelschap pas ik jouw tips toe en schrijf ik een rapportje 🥳

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dank voor de info! Genoteerd voor de volgende keer. Ik weeg 74 maar ben zeker dat mijn nat pinktopje Max 1/3 van wat jij aanbeveelt heeft opgeleverd.

de volgende keer in hetzelfde gezelschap pas ik jouw tips toe en schrijf ik een rapportje 🥳
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
Dus van te voren even bepalen hoeveel je wil nemen en hoe laat. De dosis afwegen met een milligramweegschaal (0.001). In capsules en in een zakje met label doen. Dan weet je precies wat je neemt :wink:

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
Dus van te voren even bepalen hoeveel je wil nemen en hoe laat. De dosis afwegen met een milligramweegschaal (0.001). In capsules en in een zakje met label doen. Dan weet je precies wat je neemt :wink:
een van m’n betere beslissingen ooit, voor ik nog maar 1 ding had geprobeerd om te experimenteren kocht ik me een milligramweegschaal met kaliberatiegewichten en kapsules. In die 2 korte jaren dat ik om de paar maanden tot zelfs na langer dan een half jaar er eens goed invlieg is alles steeds afgewogen, getimed indien bijnemen gepland is met een maximaal te gebruiken hoeveelheid per avond en per zoveel uur :)

we feesten graag eens maar we komen ook graag gezond thuis en niemand hoeft bezorgd te zijn. Uw raad is waarlijks gouden en moet voor ieder de regel zijn.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Een keer de regels buigen moet kunnen
Het vervelende is dat als je één keer de regels buigt de drempel lager wordt om dat nog eens te doen (en nog eens, en nog eens).

Het is natuurlijk per persoon verschillend hoe sterk je bent om de discipline weer op te pakken.

Ik zou het persoonlijk afraden 😉

Beter wat meer varieren. Amfetamine, een lagere dosis 2c-b of lsd...

Of een keertje géén drugs, dat kan natuurlijk ook..

Bovenaan