Hoe rol ik een joint?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Heb net een uur lang zitten kloten met vloeipapier en tip en het resultaat is 2 mislukte joint met heel wat lucht vanbinnen. Ik word hier extreem pissig van want niet alleen zijn slechtgerolde joints moeilijk om goed te roken, je verspilt er ook nog eens bijna de helft van de wiet mee. Ik heb honderden filmpjes gekeken maar verpest het altijd bij het oprollen omdat deze stop zo moeilijk is.

Wat ik doe is ik rol het puntje van het papier over bij de tip, rol verder en trek in de tussentijd de vloei aan aan de andere kant om hem strak te houden. Het resultaat is dat de eerste paar millimeters geen wiet bevatten en dat kan ik later ook niet bijdrukken met een pen. Ik gebruik een schaar om mijn wiet te grinden maar ik denk niet dat dit er wat mee te maken heeft.

Nu zit de helft van de wiet op mijn badjas, de andere helft op de vloer en is heel mijn avond om zeep. Hoe rollen jullie je joints op de juiste manier zonder 5 vloeipapiertjes te verspillen en de wiet 10 keer uit de vloei te laten vallen?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Ik zat er aan te denken om een pijp te knutselen met een glazen fles zoals men hier de DMT-pijp maakt maar het laten schrikken van het glas door het te steken in ijskoud water na het te hebben verwarmd is extreem moeilijk.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Zoiets, zelf houd ik niet van de stap om dingen los te moeten koppelen dus heb in de zijkant van de fles een gaatje geboord met een rietje erin, die je dan wel dicht moet houden tijdens het omhoog trekken van de fles.
Als je eenmaal doorhebt hoe simpel het te maken is... en hoe goed het werkt...ik kan er 1 maken, anytime, anywhere 🤣
image.jpg

Flualhamdulillam

Badass junkie
Nu zit de helft van de wiet op mijn badjas, de andere helft op de vloer en is heel mijn avond om zeep. Hoe rollen jullie je joints op de juiste manier zonder 5 vloeipapiertjes te verspillen en de wiet 10 keer uit de vloei te laten vallen?
Hier kan je een bord voor gebruiken, of mijn favoriete: Apple AirPods doosje. Alles wat eruit valt tijdens het draaien kan je er dan gewoon terug in doen.

Tips die ik mensen zou geven die moeite hebben met draaien, maak ze wat dunner. Hoe dikker de joint hoe moeilijker het strak draaien is(omdat je best wel veel druk moet zetten wil je hem goed draaien, en de vloei kan scheuren)
Ga ook niet te snel! Begin met beide handen aan de kant van de tip en draai hem tussen je vingers, gewoon op en neer. Langzaam werk je van de tip af, en als je goed hebt gedraaid zie je dat de vorm van de wiet in de vloei zijn cilindervorm aanhoudt (tenzij je hele droge wiet hebt). Wat ik dan altijd doe is langzaam het stuk vloei aan jouw kant naar onder draaien, met mijn nagel eerst bij de tip de vloei eronder ‘tucken’, en daarna de rest. Als de vloei een beetje vouwt terwijl je hem tuckt is dat in mijn ervaring niet zo’n groot probleem. Likken, sticken, tikken en aansteken maar 😜

inner_search

Badass junkie
Zoiets, zelf houd ik niet van de stap om dingen los te moeten koppelen dus heb in de zijkant van de fles een gaatje geboord met een rietje erin, die je dan wel dicht moet houden tijdens het omhoog trekken van de fles.
Als je eenmaal doorhebt hoe simpel het te maken is... en hoe goed het werkt...ik kan er 1 maken, anytime, anywhere 🤣
Bekijk bijlage 20904
Duikboot !
Haha , vroeger met bidonnen van sipwell en een emmer 😂.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Denk je dat het nog de moeite waard is om die joints weer open te scheuren en dit te proberen? Ik heb gewoon zo'n Bic aansteker en ik betwijfel hoe makkelijk het dan is om die wiet op de folie aan te steken en snap ook niet hoe het de fles in gaat.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Denk je dat het nog de moeite waard is om die joints weer open te scheuren en dit te proberen? Ik heb gewoon zo'n Bic aansteker en ik betwijfel hoe makkelijk het dan is om die wiet op de folie aan te steken en snap ook niet hoe het de fles in gaat.
Ongebruikte jointjes kun je altijd weer openknippen ofc. Of het de moeite waard is moet je zelf weten natuurlijk.
Het is echt niet moeilijk maargoed, jointjes rollen is ook niet moeilijk en dat kan ik ook niet🤣
Kun je wel gewone sigaretten rollen? Anders gooi je daar je wiet doorheen, werkt ook prima

mitchieee

Wijs gebruiker
zeker eerst alles goed strak rollen lekker van van de tip naar de voorkant rollen’ kijk ook wat videos en de indeling van je blow is het belangerijkst . tip erin dan door rollen :)

johndeertrekker

Bewuste gebruiker
belangrijk is om gevoel in het draaien te zetten rustig vastpakken en met beleid draaien tot het stuk vloei naar binnen draait, dit terwijl je tegelijkertijd de rollende beweging vasthoud en strak genoeg houd. Maar uiteindelijk komt het neer op veel oefenen dan krijg je het vanzelf door

Flualhamdulillam

Badass junkie
belangrijk is om gevoel in het draaien te zetten rustig vastpakken en met beleid draaien tot het stuk vloei naar binnen draait, dit terwijl je tegelijkertijd de rollende beweging vasthoud en strak genoeg houd. Maar uiteindelijk komt het neer op veel oefenen dan krijg je het vanzelf door
Niets aan toe te voegen! Rustig, beleidvol en veel oefenen :blush:

Flualhamdulillam

Badass junkie
Want ik zie zo vaak mensen de fout in gaan die zonder beleid maar lomp tekeer gaan en dan vaak scheurt het bij de tip. Net zoals koken moet er liefde in die pauper Jonko
Of hij scheurt bij de tip off ze draaien hem helemaal niet strak... Soms zie ik ook mensen ipv draaien een beetje ongemakkelijk in het vloeitje knijpen hahaha. Maar dat is even wennen. die behendigheid moet je krijgen door te oefenen.

johndeertrekker

Bewuste gebruiker
Of hij scheurt bij de tip off ze draaien hem helemaal niet strak... Soms zie ik ook mensen ipv draaien een beetje ongemakkelijk in het vloeitje knijpen hahaha. Maar dat is even wennen. die behendigheid moet je krijgen door te oefenen.
Ja, kijk dat wij zeer ervaren jonko draaiers zijn is een feit maar ook wij hebben het moeten leren

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
hahaha. das gewoon een soort bong. Kijk maar uit. Die rip gaat echt je longen totaal om zeep helpen en daarna leg je 3 uur voor pampus op de bank je gedachtes te tellen.
Gisteren toch maar wat jointjes gerookt die blijkbaar steeds beter en beter gedraaid zijn sinds ik ze niet meer telkens hoe aan te steken, vandaag ga ik die gravity bong proberen.
Denk je dat die dikke wolk die je krijgt door de bong harder hit dan 10 pufjes uit een jointje? Heb gemerkt dat als ik eenmaal high ben en meer probeer te roken dat het effect gewoon na een tijdje niet meer valt te versterken.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik heb leren rollen door eerst enkel verse tabak toe te voegen. Soort tabak joint rollen. Na enkel keren lukte dat aardig goed dan met wat wiet erin.

Martinus

Wijs gebruiker
Gisteren toch maar wat jointjes gerookt die blijkbaar steeds beter en beter gedraaid zijn sinds ik ze niet meer telkens hoe aan te steken, vandaag ga ik die gravity bong proberen.
Denk je dat die dikke wolk die je krijgt door de bong harder hit dan 10 pufjes uit een jointje? Heb gemerkt dat als ik eenmaal high ben en meer probeer te roken dat het effect gewoon na een tijdje niet meer valt te versterken.

Ja, bong roken is wel intens. Zeker als je sterke haze rookt.

Ik heb met rustig roken of vapen dat ik vrij snel wel genoeg heb en interesse verlies om meer te gaan roken.

Met een bong schiet ik daar in 1 schot zo overheen.

Wees wel voorzichtig. Ik kan me voorstellen dat je er goed bad op kan gaan als je niet iedere gedachte die je heb met 10kilo zout neem.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Wees wel voorzichtig. Ik kan me voorstellen dat je er goed bad op kan gaan als je niet iedere gedachte die je heb met 10kilo zout neem.
Geen zorgen maat, ik heb al eens eerder soort paniekaanvallen gehad waarbij het leek alsof mijn hart uit mijn borst kon springen maar dat los je meestal op door gewoon even op bed te chillen met wat muziek en een warm dekentje :smoke:

Hardcore_frk

Badass junkie
Belangrijk is om de wiet goed klein te grinden en eventueel gelijkmatig te verdelen met tabak.

Draai een middelgrote tip en leg die aan de zijde van de vloei waar niet je voorkeurshand ligt (dus tip links als je rechtshandig bent en rechts als je linkshandig bent).

Vouw de vloei iets op de standaard vouwlijn die erin zit. Nu één van de belangrijkste stappen: verdeel de wiet/tabak alvast heel over de vloei. Geen lege holtes overhouden en wat meer aan de zijde waar je de joint aansteekt. Zorg er ook voor dat er genoeg wiet/tabak bij tip zit.

Dan pak je het geheel op en laat de vloei op je middelvingers rusten. Met je wijsvingers en duimen draai je de vloei zodanig, dat je een ronde, stevige vorm krijgt.

Om hem in te rollen, begin je bij de tip. Draai het eerste stukje vloei strak rond te tip, door dit stukje vloei onder het stukje vloei aan de andere zijde van de tip in te schuiven en met je wijsvinger vast te klemmen.

Daarna is het een kwestie van goed vasthouden en de joint strak door rollen. Een goede lik over de plakrand (vooral bij de tip goede likken) en dan vastplakken.

Even aanstampen, dichtvouwen, aansteken en genieten! Succes ermee!

En het is net als fietsen: als je het eenmaal onder de knie hebt, verleer je het nooit meer!

Kleine Bosbeer

Experimenterende gebruiker
... Het resultaat is dat de eerste paar millimeters geen wiet bevatten en dat kan ik later ook niet bijdrukken met een pen. ...
Om dit te vermijden liet ik ongeveer de helft van de filter uitsteken.. vervolgens rolde ik de joint en duwde daarna de filter 'in' de joint, tot net aan het vloeipapier.. hierdoor zat er ook nooit vloeipapier voor de filter en moest ik ook geen papier afbranden. Bovendien kon ik het tipje er dan vaak zo inschuiven dat er geen kruimeltje/sliertje tabak meer tussen tip en vloei zat.. dat deed niets af aan de rook-ervaring, maar mijn joint zag er dan beter uit, vond ik.. (ik ben behoorlijk perfectionistisch ingesteld, lol).

En als je geen wiet wil verspillen bij het oefenen, rol dan enkel met tabak tot je het rollen in je vingers hebt... :wink:

Verder gebruikte ik weinig tabak, maakte hiervan ook eerst een mooi 'bedje' op het papier.. ik spreidde de tabak netjes uit en zorgde dat overal eenzelfde dun laagje tabak lag. Daar stak ik best wel wat tijd in.. vervolgens een laagje groen en daarna dichtrollen zoals hierboven door John Trap omschreven.

Het moeilijkste punt is het stukje vloei rond de tip draaien. Als je op voorhand de joint goed aangerold hebt, merk je dat de zijde van het papier zonder plakrand, mooi evenwijdig loopt met de vorm van je joint. Vervolgens gewoon het stuk je vloei rond de tip krijgen, vastklemmen en tegelijk doordraaien. Eens je dat onder de knie hebt, rolt de joint zich vanzelf.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Nou, ik had gisteren dus wiet, maar geen vloei, tip of aansteker (allemaal achtergelaten bij een vriend).

Uiteindelijk heb ik maar een kaars gebruikt en de wiet op mijn gravity bong gelegd met aluminiumfolie wat helemaal fout ging.

Heb heel wat kaarsvet geknoeid op het wiet en dat dan ook ingeademd alhoewel na 5 trekjes mijn longen het niet meer aankonden. Totaal niet high geworden en de rest weggegooid.

Vandaag dus al die dingetjes opnieuw gehaald dus straks ga ik opnieuw moeten rollen. Enig idee hoe je 2 gram wiet (geen tabak) het beste verdeeld?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Misschien een goede tip koop van die voorgedraaide hulzen hoef je ze alleen te vullen met wiet
Geen optie waar ik woon, ze hebben hier alleen krantenwinkeltjes en vapeshops. Dichtstbijzijnde smartshop is een ritje van 2 uur van mij verwijderd, kan ik net zo goed ook eventjes langs de coffeeshop daar. Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?

inner_search

Badass junkie
moet wel zeggen dat je vastberaden bent om wiet te roken hoor.
Begint eerder op een troll te lijken.
Elke nachtwinkel heeft die wel liggen bij de vloeitjes ,tips , blunds , grinders, puurpijpjes etc.. dat is in heel België best wel de standaard toog (aanrecht) van de nachtwinkel.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Geen optie waar ik woon, ze hebben hier alleen krantenwinkeltjes en vapeshops. Dichtstbijzijnde smartshop is een ritje van 2 uur van mij verwijderd, kan ik net zo goed ook eventjes langs de coffeeshop daar. Mag dat zelfs met een Belgische ID in Nederland?
webshop?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heb net een uur lang zitten kloten met vloeipapier en tip en het resultaat is 2 mislukte joint met heel wat lucht vanbinnen. Ik word hier extreem pissig van want niet alleen zijn slechtgerolde joints moeilijk om goed te roken, je verspilt er ook nog eens bijna de helft van de wiet mee. Ik heb honderden filmpjes gekeken maar verpest het altijd bij het oprollen omdat deze stop zo moeilijk is.

Wat ik doe is ik rol het puntje van het papier over bij de tip, rol verder en trek in de tussentijd de vloei aan aan de andere kant om hem strak te houden. Het resultaat is dat de eerste paar millimeters geen wiet bevatten en dat kan ik later ook niet bijdrukken met een pen. Ik gebruik een schaar om mijn wiet te grinden maar ik denk niet dat dit er wat mee te maken heeft.

Beter als je niet leert rollen want dan heb je ook geen tabak nodig =D

Koop gewoon een vaporizer, is mijn tip. Dat smaakt ook nog eens veel beter.

Bovenaan