Ik wil hier nog iets toevoegen als ex (drugs) verslaafde.
Het begon allemaal met een lijn.
Dit tot maximum 150 - 200mg op een vrijdagavond waardoor ik de eerste 3 à 4 keren dat ik speed gebruikt heb de avond erna pas ging slapen. Het gebeurde tot maximaal 1x per 2 maanden dat ik zo een vrijdagavond beleefde.
Maar toen begon het, ik kwam er al snel achter dat hoe groter je inkoopt hoe goedkoper het product.
Al snel begon ik met hoeveelheden van 5 gram in te kopen.
Eenmaal begonnen, niet meer geëindigd tot het op was.
Merkte toen wel dat ik mijzelf kapot maakte.
Waardoor ik het middel ook 2 weekjes links heb kunnen laten liggen.
Voelde wel een drang maar ik was sterk genoeg om deze te onderdrukken.
Zo is dat een tijdje doorgegaan met soms weer 5 gram op een paar dagen en dan weer 2 weken niks.
Ik ben ondertussen al iets meer als een maand gestopt.
Ik voel geen drang meer die ik tracht te onderdrukken en functioneer weer zoals vroeger.
De reserves die opgebruikt zijn ondertussen wel weer aangevuld.
Wat ik wil zeggen is dat..
Je alleen kan stoppen mits je jezelf motiveert en voor jezelf een reden zoekt om te stoppen. (Ik wordt vader wat een hele grote rol in mijn motivatie speelde.)
Motiveer jezelf, gooi je restanten nu door de WC inclusief alle bijhorende accessoires die je gebruikt voor speed en het snuiven/slikken/injecteren/induwen ervan.
Vind jezelf een bezigheid, denk hierbij aan sport, hobby's en zo voort.
Ook is het handig maar niet persé noodzakelijk een andere vriendengroep te zoeken.
Ik heb de vrienden die speed gebruikten links laten liggen want echter wisten we allemaal dat onze vriendschap op het gebruik en verkrijgen van speed was gebaseerd.
Als je zoals mij maar maximaal 1 tot 2 keer dronken bent geweest in het jaar dat je gebruikt heb ben je waarschijnlijk al vergeten hoe leuk alcohol kan zijn.
Ik drink heel af en toe nu 3 tot 4 biertjes waardoor ik al aangeschoten ben. (2x maandelijks)
Je gaat me niet geloven maar dit is vele male leuker dan speed, dit telt ook voor nuchter zijn.
Ik dacht dat ik weer dezelfde on-zelfzekere en as-sociale stille jongen van vroeger ging zijn.
Niet dus, het gebruik van drugs heeft me echter sociale vaardigheden aangeleerd waardoor ik momenteel nog méér zelf zekerder en socialer ben als toen ik speed nam.
Nog één reden té meer om te stoppen.
Wil je stoppen? Neem gerust een week vrij van school of/en werk en rust uit.
Geef je lichaam een paar dagen om te herstellen.
Bouw een goed en gezond voedingspatroon op als je niet diezelfde tientonner als vroeger wilt worden. (Vroeger: 95kg, door speed: 65kg, momenteel: 70kg.)
Ik moet echter geen moeite doen om mijn huidig gewicht te behouden.
PS: Vrienden van mij lieten hun speed verslaving verdwijnen door te gamen of een klein project te starten. (Denk hierbij aan een klein internetbedrijfje, website, game, game-server, etc..)
Ze waren zeg maar licht verslaafd geraakt aan het bezig zijn aan dit project of aan het gamen dat speed helemaal uit hun gedachten gang is verdwenen.
OPLETTEN: Begin pas aan dit project na 3 dagen geen speed te gebruiken. Kwestie van de drang om het te gebruiken minder te maken tijdens de eerste dagen dat je aan dit project bezig bent, want als je gamen of het project combineert meet speedgebruik maak je het alleen maar erger.
Echt waar, dacht je dat je van speed een fijne high krijg? Wacht maar tot je nuchter bent, heerlijker kan niet!
PSS: Misschien zou het mogelijk zijn dat ik ADHD opgelopen had door speedgebruik of had ik hier al een milde vorm van voordat ik eraan begon en is dit stilaan feller geworden door mijn speedgebruik waardoor speedgebruik mij eigenlijk rustig maakte en ik nuchter gewoon druk en sociaal als iets ben. (Zijn hier theorieën over? Kom niet af met die theorieën over dat ADHD een leugen is van de farmaceutische bedrijven om geld te ontvangen. Hier kwam veel informatie over voorbijgevlogen de laatste dagen.)