Het is alweer een tijdje geleden dat deze topic gestart is. Helaas is het onderwerp een topic van alledag ... Wat is dit super omschreven, complimenten.
Ik moet bekennen dat ik sinds een paar maanden ook wel een probleem heb met speedgebruik. Iets meer dan een jaar geleden heb ik een gewichtsreducerende operatie ondergaan. Sindsdien ga ik vaker op pad en stappen, omdat ik daar nu wel de energie voor heb.
Vroeger- voordat ik in een isolement terecht kwam - ging ik regelmatig stappen en nagenoeg altijd met een paar pillen op. Want "stappen zonder" vond ik al gauw niet meer leuk. Ik vind stoned zijn veel leuker dan dronken zijn.
Maar helaas toen m'n interesse in uitgaan weer opnieuw terug kwam, kwam ook het verlangen terug naar die pillen. Door Google (!) kwam ik op een 06-nummer van iemand die mij het e.e.a. kon leveren. Doodeng, maar toch gedaan. M'n behoefte aan dope was groter dan de angst voor vreemden. Maar later attendeerde iemand mij op 4FMP. Legaal te bestellen via het internet. Niet zo lekker als het 'echte spul', maar aan de andere kant ben je minder waus en heb je minder een down periode. Geen rotgevoel op dinsdag. Alleen een hinderlijke (echt niet normaal) extreem droge bek. Veel droger dan bij het echte spul.
M'n nieuw verworven dealer levert helaas geen speed, maar op een oud en nieuw feest in Toffler iemand leren kennen die mij wel kon helpen aan speed. En inmiddels zit ik al aan m'n 2e bestelling van 20 gram speed. M'n voorraad gaat echt heel snel.
Het gebruik is toegenomen en gebruik het ook regelmatig op m'n werk. Ik vul dan 3 capsules met een mespuntje speed. En één neem ik na ontbijt en tanden poetsen. Dan krijg ik zo'n heerlijke rush in de auto. Wordt dan scherp (denk ik dan) en heb ik zo'n enorme zin in de dag en werk. Echt! Dan neem ik rond de middag nog ééntje (vaak sla ik lunch over want heb dan echt geen trek) en einde van de middag vaak ook.
Zeker als ik ga hardlopen 's avonds. Dan is het hardlopen een stuk makkelijker.
Tot nu toe lukt het me wel om na een paar dagen gebruik mezelf tot de orde te roepen. Maar als ik het topic verhaal lees, vrees ik het ergste.
Het fijne ervan vind ik:
Socialer
Ik ben op zich een lonely wolf, maar als ik speed op heb, wil ik heel graag onder de mensen zijn / of communiceren via whatsap. Kortom: ben ik veel socialer. Als ik geen speed op heb, heb ik geen behoefte / veel minder om te whatsappen.
Ik appte vroeger nooit. Als ik speed gebruik, zit ik soms uren te appen met iedereen. Door veel mensen wordt dit als "zeer gezellig" ervaren. Ik chat dan niet over mezelf, maar vraag heel veel aan de ander. Meestal niet oppervlakkig, maar over onderwerpen die er toe doen.
Heb zin in alles .. zin in werk, het leven lacht me toe
Ik ben normaliter niet zo van het bellen, maar als ik op een werkdag speed gebruik vind ik het ineens niet erg om voor m'n werk te bellen. Hele verhalen praat ik dan met relaties. Super gezellig ook weer. Ik kom op zinnen en geintjes waar ik normaal gesproken niet op zou komen.
M'n productiviteit gaat echt behoorlijk omhoog op een dag waarop ik gebruik. Het is dus niet zo dat ik dan alleen maar aan het praten ben. M'n collega's zouden gek worden haha
Minder verlegen
Als ik speed op heb ben ik veel minder verlegen en het praten gaat veeeeeel makkelijker.
Als ik naar de kroeg ga, heb ik wel het idee dat iedereen naar me kijkt omdat ik 'vreemder' oog.
Maar aan het einde van de nacht, word ik wel stiller, maar voel ik me heerlijk.
Sporten is heerlijk
Voor m'n operatie kon ik amper een paar honderd meter lopen, nu heb ik de halve marathon gelopen. Mede dankzij speed.
Zonder speed heb ik vaak niet eens zin om te lopen.
Behoefte om 'terug op aarde te komen'
Maar na een dag of 3-4 speed gebruik, voel ik me rotter worden en heb ik er behoefte aan om nuchter te zijn. M'n behoefte om terug op aarde te komen is groter dan de behoefte om opnieuw speed te gebruiken om m'n fake-energie niveau op te krikken. GELUKKIG MAAR.
Ik realiseer als iedereen hier hoe slecht deze troep is voor je lijf. Ergo: ik gebruik speed voornamelijk in capsules (die je leeg kunt kopen). Maar omdat ik een maagomleiding heb ondergaan komt datgene wat ik inslik niet in m'n maag, maar gaat vrijwel direct m'n dunne darm in. Ik weet dus niet wat dit voor EXTRA consequenties heeft op langere termijn t.o.v. van iemand die geen maagomleiding heeft gehad.
Jammer dat dit spul zo lekker is (qua gevoel niet qua smaak :P ).
Voor mijn gevoel ben ik met speed op, diegene die ik wil zijn: sociaal, communicatief vaardig, scherp, gevat en energiek.
Hopelijk een fase
Ik hoop dat dit een fase is en dat ik gauw een lieve vriendin tegen het lijf loop. Na jaren geen liefde gevoeld te hebben (ook niet naar mezelf toe - mede door overgewicht), zonder romantiek en/of aanrakingen (heb al jaren geen s*x gehad) ben ik daar echt aan toe. Ik weet nagenoeg zeker dat ik stop met gebruiken als ik liefdesgeluk vind. Zwak van mezelf he?! Zielig ventje voel ik me soms.
Van de eetverslaving naar drugsverslaving?
Overigens, soms denk ik ook dat het speedgebruik een beetje als vervanging van het eten is. Vroeger gebruikte ik het eten om leegtes op te vullen en neig van de ene verslaving naar een andere verslaving over te gaan.
Vervangers zonder die vervelende bijwerkingen? Ritalin?
Zijn er middelen die ongeveer dezelfde positieve effecten als hierboven omschreven maar minder van het negatieve. Waarschijnlijk niet, maar wil het toch gevraagd hebben.
Ik las laatst dat Ritalin ook een "soort amfetamine" is. Zou het deels dezelfde uitwerking kunnen helpen als hierboven omschreven? Iemand ervaring hiermee?
Verhaal lang geworden omdat ik vandaag gebruikt heb
Ook dit verhaal is langer geworden dan van tevoren bedacht .. maar ook vooral omdat ik vandaag dus speed op heb. Die woorden blijven maar komen ...
Excuses voor het lange betoog
Ik wens iedereen een leven waarin hij / zij gelukkig is. Het liefst een leven waarin je het geluk uit jezelf kunt halen en niet uit hulpmiddelen (alcohol/sex/drugs/gokken e.d.) of anderen (relaties). Dat meen ik echt.
Een dikke oprechte knuffel