Hoe lang nog verschijnselen?

xEmilyy

Experimenterende gebruiker
Mijn "dealer" wilt me niet meer geven, dus tja, daar sta je dan.

Ik ben niet lichamelijk verslaafd ... maar psychisch wel voor zover dat kan.
Hoe lang duurt het voordat je het los kan laten, er geen verlangens meer naar hebt om via die manier met moeilijke situaties te dealen?

Groetjes,
Emily.

SirErick

Wijs gebruiker
xEmilyy zei:
Hoe lang duurt het voordat je het los kan laten, er geen verlangens meer naar hebt om via die manier met moeilijke situaties te dealen?
Dat is een vraag waarvan het antwoord persoonsgebonden is, want afkicken is een proces wat meer is dan alleen de detoxing en het afkicken zelf. Jouw dealer heeft de keus gemaakt dat jij geen coke meer krijgt van hem, dus ik kan me voorstellen dat het jouw meer moeite zal kosten om het los te laten dan iemand die zelf ervoor gekozen heeft om af te willen kicken. Trouwens, het hebben van verlangen is iets anders dan het (wel of niet) kunnen loslaten. Met andere woorden: los kunnen laten is onder andere accepteren dat je niet meer kunt gebruiken.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ten eerste drugs helpt echt niet om met moeilijke situated te dealen. Maakt het uiteindelijk alleen moeilijker wanneer je nuchter bent.

Wat een goedzak die dealer. De meesten geven alleen om geld en niet om de persoon. Een duidelijk signal wanneer de dealer je al niets meer wilt geven. Dus wees verstandig.

Ik ben nu 7maanden clean van de cocaïne. Nog steeds heb ik cravings. Alleen niet meer zo sterk ala de eerste maand. Het zwakt langzaam af.
Praten over cocaïne maakt de craving sterker. Ik begin dan te zweten en krijg enorme trek. Daar kan ik gelukkig aardig goed mee omgaan.

Een duidelijk antwoord op je vraag is lastig. Verschil ook per persoon.

MeejheM

Badass junkie
je kan ook naar NA meetings gaan bijvoorbeeld, of regelmatig afspreken met een psychiater of verslavingsarts. die kunnen eventueel medicijnen voorschrijven als ze dat zinvol lijkt.

je hebt pillen om je koest te houden, maar ook pillen die de cravings tegengaan.

te veel bezig zijn met het feit dat je 'moet' stoppen kan trouwens ook averechts werken.

Bovenaan